Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z tarczami...


czupryn1989

Rekomendowane odpowiedzi

otoz moj problem wyglada tak....przejade z 3-4 km i juz mam nagrzane tarcze i felgi troszke sie grzeja....jak jedzie sie 50-60 i wrzuci sie na luz to slychac takie szum szum jakby klocki tarly o tarcze lub cos....bylem u mechanika wymienil plyn ,odpowietrzyl przeczyscil i dalej to samo...wie ktos co temu samochodowi dolega...??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zależy czy przód czy tył się grzeje.

Może być wina zacisków , spękanych przewodów elastycznych ,albo mechanizmu od ręcznego (samoregulatorów) .

Winne mogą być też prowadnice zacisku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

otoz moj problem wyglada tak....przejade z 3-4 km i juz mam nagrzane tarcze i felgi troszke sie grzeja....jak jedzie sie 50-60 i wrzuci sie na luz to slychac takie szum szum jakby klocki tarly o tarcze lub cos....bylem u mechanika wymienil plyn ,odpowietrzyl przeczyscil i dalej to samo...wie ktos co temu samochodowi dolega...??

to ze Ty przejedziesz 3-4km i tarcze są nagrzane to jeszcze nic nie mówi ..Jak bardzo są nagrzane ? Wiadomo ze klocek delikatnie ociera o tarcze i zawsze coś sie nagrzeje mimo ze się nie hamuje

Samochód na lewarek zakręć ręką kołem i zobaczysz czy trzymają hamulce czy nie ...jak trzymają to zapewne tłoczki za mało się wracają są do czyszczenia bądź do wymiany wraz z uszczelnieniami ...

Powinno pomóc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mechanizmu od ręcznego (samoregulatorów) .

gdzie Ty masz tam samoregulatory, hm ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem w aucie kolego. Tylni zacisk nie puszcza od razu jak się zaciągnie ręczny. Zacisk założony nowy, a po przejechaniu 15 km tarcza czerwona. Ostatnio rozbierał tunel i grzebał przy lince od ręcznego, ale efektu brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przewody hamulcowe wymieniałes na nowe ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mialem taki przypadek ze gumowy wezyk hamulcowy byl w srodku odwaestwiony co powodowalo ze przy zahamowaniu plyn pod cisnieniem wplywal do zacisku ale juz nie wracal bo robil sie zator ale tak mi sie dzialo na jednym kole a u ciebie kolego wszystkie 4? a moze auto dlugo stalo co?ja bym wywalil wszystkie zaciski powyciagal tloczki ladnie je wyczyscil jak i tarcze doprowadzil do stanu ale wina tez moze tkwic w samej pompie moze tam jest cos nie tak i blokuje powrot plynu. jesli chodzi o sam tyl to 1 co to zawsze sprawdzan linke recznego i sam zacisk czy wraca po spuszczeniu recznego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałeś że wymieniałeś płyn. Może miałeś nalany jakiś inny który uszkodził uszczelniacze tzn. rozpuścił je i guma spuchła i tłoczki nie chcą wracać po hamowaniu. Ja bym zaczął od czyszczenia zacisków i wymiany uszczelniaczy, wymiany płynu na taki, jaki zaleca audi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm dzis przejechalem 7 km bez hamowania.... i tarcze nie grzaly sie....dopiero jak zaczelem hamowac to zaczely grzac sie ostro i slychac ten szum jakby klocki tarly...wiec problem w zaciskach ze tloczek nie odbija czy czym??wystarczy tylko nowe tloczki kupic do zaciskow??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego czupryn1989, a kiedy zauważyłeś ten problem? Tak nagle, z dnia na dzień? Bo to jak trafić 6 w totku, z tym blokowaniem tłoczków na wszystkich kołach jednocześnie. To nie może być zmęczenie materiału. Może tak jak pisał fafnasty winna jest pompa. Wtedy nawet wymiana wszystkich zacisków by nie pomogła. Jak masz możliwość, to weż inny, sprawny zacisk, np. ze szrotu i zamontuj go na jednym z kół. Potem się przejedź i zobacz czy ten zacisk działa - odbija tłoczek i koło się nie grzeje. Będziesz wiedział czy brać się za zaciski, czy za pompę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to chyba raczej coś z pompą nie tak. Nie cofa ci od razu tłoczków na wszystkich 4 kołach? Trochę to dziwne i niebezpieczne. Weź jeden zacisk ze szrotu i podmień, to zobaczysz czy to wina samych zacisków. W razie czego będziesz mógł go zwrócić, a później zająć się pompą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spróbuj jak zaczną trzymać hamulce to popuścić odpowietrznik najlepiej w przednim kole jak odpuści to zacznij szukać winy w pompie Hamulcowej .a jak nic się nie zmieni to wtedy zaciski do sprawdzenia .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej da się zwrócić. Kwestia dogadania. Albo spruóbuj tak jak grzegorzmen radzi.

Działaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...