Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zdzierający się nowy pasek rozrządu- co może być przyczyną?


ficjor

Rekomendowane odpowiedzi

alest informuje cie ze wypowidziałem sie juz na ten temat na 1 str. co do kół takze napisałem co sie z nimi dzieje a ze nie pamietasz kto co napisał- to masz problem...

...kłopotów z pamięcią na szczęście jeszcze nie mam, a jedyną osobą która ma na razie problem jest zdaje się autor tematu, który miejmy nadzieję podzieli się wynikami naprawy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ficjor, napisz co w temacie.. może się samo naprawiło? ;)

Autor watku od tygodnia sie nie odzywa, choc codziennie jest na forum. Dzisiaj tez byl o 12-tej.

Prawdopodobnie jest nie zdowolony z naszych porad, a problem rozwiazała sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie Pani i Panowie, jestem tutaj ciągle - po prostu nie chciałem pisać przed rozgrzebaniem rozrządu.

Dziś na szybkiego zrzuciliśmy cały rozrząd i winowajcom jest spory luz na kole pompy wtryskowej - pompa idzie do pompiarza.

Jutro będziemy dokładniej resztę oglądać :)

rozpiszę więcej jak już wszystko będzie zrobione

Serdecznie dziękuję za porady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

luz wzdluzny bedzie

poprzecznego nie moze byc

jezeli jest poprzeczny nie masz po co dawac pompiarzowi,ewentualnie sprawdz klin i kolo,jak jest ok to pompe mozesz odwiedzac na smietniku podczas spaceru z psem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a no właśnie ma luzy wzdłużne i poprzeczne,

obok mamy zdrową vp37 i ma dużo mniejszy luz wzdłużny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie z innej beczki: co ile km wymienia się ori rozrząd?

rozrzad spokojnie wytrzyma 100 do 150 tys km wiec wymiana co 60 - 70 tys to naciagactwo i tyle wszystko wytrzyma tyle ile wytrzyma pompa wody i rolki a to okolo 150 tys km sam wymieniam miedzy 120- 130 bo co 60 to musial bym wymieniac co roku , znam takie przypadki ze ludzie wymieniaja co 200 tys km i nic sie nie dzieje

Nie mąć ludziom w głowach bo pojęcie masz blade. W 1.9 TDI na rozdzielaczowych pompach wtryskowych jeden pasek rozrządu synchronizuje ze sobą 3 koła. Wymiana takiego paska to po pierwszych 90 tys km a później interwał wynosi 60 tys km (chyba, że w serwisie wymieniasz na ori paskach, to wtedy 90 tys) ale nie dłużej niż chyba 3 lata. W samochodach, w których masz dwa paski rozrządku (jak np. stary AEL 2.5 TDI R5) wymiana paska napędzającego pompę jest co 120 tys km (ale nie dłużej niż 5 lat) a paska napędzającego wałek z krzywkami to 150 tys (ale nie dłużej niż 7 lat). Jedynie w silnikach z pompą 11mm (jak AAH albo automaty) rozrząd wymienia się nawet co 45-50 tys km. Opory, jakie stawia pompa w tych silnikach (11mm tłoczek i bardzo wysoka fala) są takie duże, że pompę trudno w rękach obrócić.

Przy wymianie rozrządu jest ZABRONIONE przez producenta odkręcanie koła zębatego na wale. "Mechanicy" tak bardzo lubują się w jego odkręcaniu i stąd mamy ukręcone kliny na wale (tak, każde 1.9 TDI na pompie VP ma klin na wale, ktoś wcześniej pisał, że nie ma klina, co jest nieprawdą).

Co do zdjęć z tematu: ewidentnie widać, że pasek jest cięty przez napinacz. Najczęstszym winowajcom takiego stanu rzeczy jest luz poprzeczny na wałku pompy wtryskowej. Podłużny zawsze będzie występował bo taką budowę wewnętrzna ma pompa.

Luz poprzeczny bierze się z wyrobienia miedzanych tuleji, w których obraca się wałek napędzający pompę (nie ma żadnych łożysk jak ktoś wyżej pisał, z zewnątrz, co widać jak wyjmie sie pompę wtryskową, jest simering uszczelniający). Niestety regeneracja polega na wymianie takich tuleji na nowe, co nie jest prostym zadaniem. Najczęściej szuka się drugiego korpusu pompy z dobrymi tulejami. Wyrobienie tuleji świadczy o dużym przebiegu, obstawiam z 600-700 tys km w Twoim przypadku (albo i więcej). Pompy z przebiegami 300-400 tys nie wykazują luzu poprzecznego na tulejach (sam ostatnio demontowałem pompę z mojego poprzedniego silnika z udokumentowanym przebiegiem 350 tys km i wszystko jak nówka).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedynie w silnikach z pompą 11mm (jak AAH albo automaty) rozrząd wymienia się nawet co 45-50 tys km. Opory, jakie stawia pompa w tych silnikach (11mm tłoczek i bardzo wysoka fala) są takie duże, że pompę trudno w rękach obrócić.

Witaj Grzesiu

Ale super ten tekst... jak zawsze gratuluje wiedzy.

Ale mam pytanie... czy to znaczy ze u mnie nalezaloby wymieniac rozrzad jednak co 50 tys...

Dziekuje

Pozdrawiam

Dana

PS. I jeszcze jedno... a co zrobic z tym kołem na wale, jesli trzeba wymienic simering.

Ostatnio jak robiłam rozrzad to chcialam profilaktycznie (bo bylo sucho) wymienic simering. I mechnik nie chcial sie tego podjac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trepek zapomnial dopisac,ze pompa 11mm jest w ahh i alh automat.Ale to ze 50tyś trzeba wymieniac to zagolopowal sie:decayed:.Normalnie co 60tyś.a co do pompy to ja obroce nawet z tloczkiem 12mm,i nie czuje zbytnio roznicy w kreceniu reka pompy 10 czy 11,chyba ze sie nie skupialem mocno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trepek zapomnial dopisac,ze pompa 11mm jest w ahh i alh automat.

Ooo... czesc Patryk... :hi:

A co u mnie jest za pompa...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co masz za silnik haha :whistling::whistling:

PS. O kurcze, sorry... myslalam ze wiesz... :wink:.... AFN oczywiscie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i nie czuje zbytnio roznicy w kreceniu reka pompy 10 czy 11,chyba ze sie nie skupialem mocno.

Za dużo na śniadanie jesz :wink: Generalnie opory zależą od wysokości fali i twardości głównych sprężyn.

@danu44

Co do Twojego pytania - nadgorliwość gorsza od faszyzmu :wink:

Nie cieknie z tego oringa to niech sobie siedzi, najwidoczniej dobrze mu tam :wink: A jakby już przyszło do zmiany to obligatoryjnie do serwisu po nową śrubę i dokręcać zgodnie z zaleceniami producenta, ni niutona mniej, ni więcej. Jest jeszcze taki klej do śrub, też można posmarować, Loctile czy jakoś tak.

Co do wymiany samego koła zębatego to nie ma takiej potrzebny. Orginalny stop jest bardzo twardy i wytrzymały, bez widocznych oznak zużycia nie ma co ruszać. To jeszcze są stare, dobre, niemieckie stopy. A zamienniki w sklepie są jak z papieru, pilnikiem do paznokcie można by piłować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

zmieniona pompa VP, auto poskładane do kupy i wszystko lata jak należy.

Bardzo dziękuję wszystkim za pomoc i rady

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję wszystkim za pomoc i rady

Pozdrawiam :)

Skrzyneczka, sie dla forum nalezy... :whistling:

Zartuje oczywiscie.

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i czyba należą sie przeprosiny za wieszanie psów na mechaniku?

PS. Czesto zastanawiam sie jak duzo ludzie sie rozpisują o czyjejś winie lub umiejętnościach a sami po fotce już doskonale wiedzą co jest przyczyną

TROCHE POKORY I SAMOKRYTYCYZMU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...