Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zdzierający się nowy pasek rozrządu- co może być przyczyną?


ficjor

Rekomendowane odpowiedzi

tak czy tak trzeba to rozebrac i sprawdzic bo jak sie pasek urwie to dopiero beda koszty , moim zdaniem sprawdz napiecie paska i wszystkie rolki czy któraś nie ma luzu widac ze pasek nie idzia srodkiem kola , nalezy tez ustawic silnik na zmaki i sprawdzic czy sie zgadzaja moze przyczyna jest pomylka przy zadladaniu paska o jeden zabek i pasek przenosi wtedy wieksze obciazenia piszesz ze dostarczyles mechanikowi czesci to tez zalezy co kupiles tanie rolki wysiadaja i tyle sam zmienilem juz nie jeden rozrząd ale czegos takiego jeszcze nie widzialem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym sie juz nie odwazyl odpalac auta na tym pasku poswiecilbym kase na lawete lub hol...szok takiego paska jeszcze nie widzialem:kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serdeczne dzięki za odpowiedzi,

Rozrząd był robiony na blokadach i uszczelniacze również były robione.

Stary pasek oglądałem i wyglądał lepiej niż ten, na 100% nie był poszczerbiony.

Ten pasek na 99% suchy, ale jutro sprawdzę dokładniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik, który widzi wyciek z uszczelniacza za 20zł (czy to wałek, czy wał) i nie wymieni go, to partacz.. ale różnie bywa.

Ooo.. czesc Robert, co tam w Wyszkowie slychac?

A wiesz dlaczego nie chca "glupiego" uszczeniacza wymienic...?

Bo robia to wszystko na znaki, kreski... a nie na blokady.

I jak mu sie cos ruszy... to zacznie sie kłopot.

A ile to dodatkowej pracy. Sama to przezyłam.

Jeden mechanik przed wymiana rozrzadu u mnie, jak zapytalam czy zrobi mi simering na wale korbowym. To powiedzial ze nie, bo jak zdejmie kolo pasowe i to drugie. To prawdopodobnie bedzie musial koncówke walu frezowac. Wiec mu podziekowalam.

Jeżeli wcześniej nie było luzu na klinie to nie miał się czym przejmować :)

U kolegi ficjor ciężko zdiagnozować usterkę w chwili obecnej, dowiemy się jak zrzuci przód i osłony.

Koło zębate na wałku rozrządu się nie obluzowało, bo już by było po rozrządzie bo tam nie ma klina..

Przy pompie raczej też nie było ruszane. Zostaje nam luz na kole zębatym wału lub problem z napinaczem.

Będę wdzięczny jeżeli kolega da znać w czym był problem.

---------- Post dopisany at 22:42 ---------- Poprzedni post napisany at 22:40 ----------

uszczelniacze również były robione.

Możliwe, że zbyt słabo było dokręcone koło zębate na wale. Problemów z odpalaniem nie miałeś ostatnio?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto odpala bez problemów, nie kopciło ani nie miało problemów z mocą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, zasuwaj z furą możliwie najszybciej do mechanika, żeby nie strzelił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a być też może że po ustawianiu kąta wtrysku pompa nie została dobrze dokręcona i krzywo stoi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...jeżeli przy wymianie wszystkie elementy rozrządu wymienione zostały na nowe to na 99% winę za taki stan paska ponosi rolka lub napinacz (wskazują na to ślady termiczne praktycznie na całej szerokości zewnętrznej strony paska), przez fakt, że napinacz był najzwyczajniej za mocno "naciągnięty"....

....w efekcie czego oprócz "przytopienia" zewnętrznej powierzchni paska uszkodzić mogło się przy okazji łożyskowanie któregoś z w/w elementów a co za tym idzie pasek zaczął zsuwać się i drzeć - widziałem już kilka podobnych przypadków powstałych zwyczajnie z niechlujstwa mechaników....

...dopiero jednak po rozebraniu rozrządu będziesz miał możliwość ocenić czy poddał się napinacz czy rolka, wcześniej jednak:

1. przed poluzowaniem sruby napinacza przyjrzyj się jak zgrywają się znaki na mimośrodzie napinacza - będziesz widział czy mechanik właściwie napiął pasek,

2. obejrzyj też uszczelnienia rolki i napinacza zwracając uwagę czy siłą odśrodkową nie wyrzuciły smaru (w skrajnym przypadku rzucając jego resztki na obudowę) - jeżeli tak jest a elementy te przejechały od nowosci ledwo 10000km to jest to wynikiem wysokiej temperatury powstalej na skutek obciążenia łożyskowania - czytaj niewłaściwego naciągu paska...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mysle ze to koło jest do wymiany zebate na wale pewnie ono drze pasek na 99% przy zdjeciu przyjzyj sie dokładnie na koła któres musi byc przydarte ostra krawedz miec pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...jedyne koło, które ma "ostrą krawędź" to rolka napinacza - oba jego brzegi wyprofilowane pod kątem 90 stopni i mają za zadanie prowadzić pasek w jednej osi wszystkich kół na jakich pasek jest założony...

... popatrzcie jeszcze raz dokładnie na załączone fotki zrobione po odchyleniu górnej pokrywy (1 strona) widać wyraźnie, że pasek nie jest prowadzony właściwie, gdyż zaraz po wyjściu z napinacza wchodząc na pierwsze następne koło (wałka rozrządu) przesunięty jest z grubsza o około pół centymetra...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem identyczny problem.Powodem tego był wręcz mikroskopijny (praktycznie nie wyczuwalny w ręku) luz na łożyskowaniu w pompie wtryskowej.Pomogło wymiana łożyska wraz z przetoczeniem miejsca jego łożyskowania.Drugim powodem może być także pęknięte koło pasowe na wale (posiada ono tzw. tłumik drgań, czyli posiada wewnątrz wylaną gumę która niweluje powstałe drgania).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd nie jest zalany olejem. Jutro będziemy wszystko zrzucać.

Problem jest w tym, że jestem zielony w temacie a mechanik na 100% będzie zrzucać na "wadę fabryczną rolki".

Co najlepiej robić? Na co zwracać uwagę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd nie jest zalany olejem. Jutro będziemy wszystko zrzucać.

Problem jest w tym, że jestem zielony w temacie a mechanik na 100% będzie zrzucać na "wadę fabryczną rolki".

Co najlepiej robić? Na co zwracać uwagę?

Kolego uzupelnil profil, bo nie wiadomo nawet skad jestes. A mozna by bylo polecic Ci jakis dobry warsztat.

Poza tym wydaje mi sie ze jednak postanowiles robic to u tego samego mechanika.

Co osobiscie uwazam za bład.

Piszesz ze nie znasz sie na mechnice, a prosisz o porade na co zwracac uwage....

To musi byc dobry mechanik ktory sam to dobrze i szczegolowo ogarnie.

I powie Tobie prawde...

PS. A na co zwracac uwage, to masz w postach powyzej. Kazdy z kolegow cos zasugerowal. I to wszystko musi byc sprawdzone.

PS. Pytalam sie juz wczesniej... masz VAG, albo Twoj mechanik. Byl kat wtrysku sprawdzany po rozrzadzie...?

To oczywiscie nie ma nic wspolnego z przypadkiem ktory sie Tobie wydarzyl. Natomiast swiadczy to o fachowosci i rozumie mechanika.

Zobacz tu link... kolega ma calkiem inny problem niz Ty. Ale robil gdzies w Szczecinie chipa do swojego auta i jest zadowolony.

Moze nalezaloby sie znim skontaktowac na PW i spytac o adres tej firmy

http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/przeglad-audiczki-241571/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

profil uzupełniony. VAG posiadam.

mechanik stwierdził, że blokuje pompę i nie ma potrzeby ustawiania kąta wtrysku.

najrozsądniej będzie przeboleć te 600zł i jechać do innego mechanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mechanik stwierdził, że blokuje pompę i nie ma potrzeby ustawiania kąta wtrysku.

Wiesz co... ja nie napisze juz nic wiecej. Ale moze ktorys z kolegow to jeszcze Ci wyjasni.

Oczywiscie do Ciebie nie mam pretensji... ale zmien mechanika.

PS. Tego nie wiem... ale moze ten pan co robil Tobie rozrzad... uznal rowniez ze rolka prowadzaca albo napinacz sa jeszcze dobre i tez nie ma potrzeby ich wymieniac. Albo na wszelki wypadek mocniej naciagna pasek.. bo przeciesz wczesniej czy pozniej i tak sie poluzni. Cisnienie mi sie podnosi jak slysze o takich mechanikach. Sama tez juz to przezywalam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drugim powodem może być także pęknięte koło pasowe na wale (posiada ono tzw. tłumik drgań, czyli posiada wewnątrz wylaną gumę która niweluje powstałe drgania).

...hmmm, usterki koła pasowego na wale w postaci zwichrowania, pęknięcia czy też uszkodzenia tłumika drgań mają owszem wpływ na pasek ale wielorowkowy czyli ten napędzający alternator, wspomaganie czy też sprężarkę klimy, natomiast nie mają związku z zamocowanym na sztywno bezpośrednio na czopie wału kołem napędzającym paskiem rozrząd, o którym mowa w temacie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie z innej beczki: co ile km wymienia się ori rozrząd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie z innej beczki: co ile km wymienia się ori rozrząd?

Zalecane jest co 60-70 tys. kilometrow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...