Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dymi bardzo mocno na biało


drarek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

W niedzielę wracałem znad morza. Zatrzymałem się na stacji benzynowej, zgasiłem silnik, zatankowałem sobie i po odpaleniu auta pojawił się problem. Auto zaczęło bardzo kopcić na biało, ale to tak mocno że nic nie było widać z tyłu. Zgasiłem silnik i zacholowałem auto pod dom. Czy winą może być np. uszczelka pod głowicą lub pęknięta głowica??? Wcześniej miałem ubytki płynu chłodzącego ale ani poziom oleju nie wzrastał ani zbytnio nie kopcił.

Słyszałem że przyczyną może być też uszkodzona turbina. Przed zjazdem na stację benzynową zauważyłem, że samochód jakby stracił moc i nie ciągnął do przodu jak dodawałem gazu tak jak wcześniej

Czy miał ktoś coś podobnego??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio mialem taki przypadek i pekniety tlok.Moze byc rowniez turbo,ale raczej dym niebieski by byl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak wyglądała temperatura przedtem podczas jazdy - nie przegrzałeś silnika przypadkiem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temperatura w czasie jazdy wyglądała tak że utrzymywała się na poziomie 70-90 stopni (mam wyjęty termostat), czasami dochodziła powyżej 90 stopni ale po jakiejś chwili spadała. Nie było sytuacji że wskazówka od temp dochodziła do końca.

Wcześniej jak pisałem miałem ubytki płynu chłodzącego i czasami temperatura mi rosła powyżej 90 stopni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W czasie jazdy niepowinien kopcić a po zatrzymaniu ciśnienie w układzie wepchnie płyn do cylindra i potem kopci przez chwilę na biało a z tyłu słodki smak spalin albo zapach płynu.

Jak masz wyjęty termostat to temperatura niema prawa wzrosnąć powyżej 90stopni chyba że jest wydmuchana uszczelka pomiędzy cylindrem a płaszczem wodnym

Możesz jeszcze sprawdzić odkręcając korek na zbiorniczku jak chodzi silnik , zgasić poczekać chwilę i wtedy zapalić jak niebędzie kopcił to na 100% uszczelka albo pęknięta głowica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też obstawiam uszczelkę pod głowicą, albo pękniętą głowicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem tak że wytwarzało mi się ciśnienie w układzie chłodzenia, jak odkręciłem korek od zbiorniczka to syczało i nachodził mi płyn. Pewnie uszczelka gdzieś puszczała i tak się działo - tak mi powiedział mechanik. Możliwe że teraz całkowicie uszczelkę wydmuchało i dlatego tak się dzieje czy mogła pęknąć głowica???. Nie jechałem jakoś szybko, cały czas obroty silnika ok 2 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest możliwe, musisz ściągnąć głowicę i ocenić jej stan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zakładam, że jest to uszczelka pod głowicą lub ewentualnie pęknięta głowica. Z jakim kosztem naprawy trzeba się liczyć?? Gdzie w Warszawie najlepiej oddać samochód??? Myślałem o firmie MEGACAR na ul. Przasnyskiej. Zna ktoś ten zakład i może coś o nich powiedzieć??

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Z tego co mi wiadomo to nie powinno się wywalać termostatu.

Taką opinię słyszałem od starego mechanika, jeżeli chcemy wywalić termostat to należy włożyć blaszkę z otworkiem (jaki duży ?) aby wytworzyć opór dla pompy wody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oddałem samochód do mechaników i okazało się że:

1. uszkodzona turbosprężarka - stąd te kłęby dymu za samochodem

2. ubytek płynu chłodzącego, ciśnienie w układzie chłodzenia - albo uszczelka albo jakieś pęknięcie.

Po zdjęciu głowicy okazało się że w jednym z cylindrów jest rysa, prawdopodobnie pęknięcie i są dwa wyjścia albo naprawiać to na tym silniku nie mając pewności że jak właduje w to kasę to będzie dobrze albo poszukać drugiego używanego silnika bez osprzętu. Znalazłem silnik, zamontowali mi, wsadzili turbosprężarkę (regenerowaną), przełożyli cały osprzęt ze starego silnika, nowe filtry, nowe płyny olej itp.

Odebrałem samochód i wydaje się że jest ok. Powiedzieli tylko że będzie kopcił bo musi przepalić ten olej który się dostał do wydechu.Jeździłem pół dnia i dalej mi tak kopci. W jaki sposób mam to przepalić??? Wystarczy że odpalę silnik i będzie sobie tak chodził i olej sie wypali czy muszę trochę ostrzej przegonić samochód????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego? możesz wyjaśnić?

a ten olej z układu wydechowego się wypali jak będę delikatnie jeździł???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy silnik musi sie ulozyc nie wiadomo ile lezal.Generalnie ja jak wymieniam silnik zalewam olej najczesciej 15w40,delikatna jazda przez 500-700km.Wymiana juz na wlasciwy 5w40,przejechac ze 100km wolniej.I pozniej pedzel.

A to wszystko zeby sie wszystko ulozylo,rosmarowalo.A nie pedzel od razu na nowym silniku i pewnie nowym pasku rozrzadu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj pojezdzilem troche, ale mam problem turbina pracuje ale na wyzszych obrotacj jakby ja odcina i nie czuc mocy. Jak zgaszę silnik i zapalę ponownie jest ok. Czy winą moze byc jakas nieszczelnosc na przewodach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam nadzieję że nie jest to wina samej turbiny, bo mam zamontowana nowa po regeneracji.

chętnie bym zrobil takie logi ale nie wiem dokładnie jak, mam kompa z wgranym programem, jakieś podstawowe rzeczy to mniej więcej wiem jak sprawdzić ale logów nigdy nie robiłem.

Łatwo to sie robi??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam nadzieję że nie jest to wina samej turbiny, bo mam zamontowana nowa po regeneracji.

chętnie bym zrobil takie logi ale nie wiem dokładnie jak, mam kompa z wgranym programem, jakieś podstawowe rzeczy to mniej więcej wiem jak sprawdzić ale logów nigdy nie robiłem.

Łatwo to sie robi??

http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/tdi-diagnostyka-aktualizacja-30-vii-2008-a-12031/

http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/faq-forum-diagnostyka-vag-2950/

Robi sie łatwo. Ale zawsze w dwie osoby...

PS. Ale z tego co pisze Patryk, to logow chyba nie powinien teraz robic. Jak ma wolno jezdzic...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podpiąłem wczoraj komputer i wyskoczyły mi takie błędy:

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Chassis Type: 8D - Audi A4 B5

Scan: 01,02,03,08,15,17,25,35,45,55,56

Address 01 -------------------------------------------------------

Controller: 038 906 019 AN

Component: 1,9l R4 EDC 0000AG 1301

Coding: 00001

Shop #: WSC 63251

2 Faults Found:

16706 - Engine Speed Sensor (G28): No Signal

P0322 - 35-00 - -

17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation

P1557 - 35-10 - - - Intermittent

Readiness: N/A

Address 02 -------------------------------------------------------

Controller: 8D0 927 156 CB

Component: AG5 01V 1.9l-PD RdW 3737

Coding: 00003

Shop #: WSC 63251

3 Faults Found:

18155 - Transmission Solenoid Power Relay: Open or Short to Ground

P1747 - 35-10 - - - Intermittent

17094 - Transmission Fluid Temp Sensor (G93): Malfunction

P0710 - 35-10 - - - Intermittent

18265 - Load Signal: Error Message from ECU

P1857 - 35-10 - - - Intermittent

Address 03 -------------------------------------------------------

Controller: 8D0 907 389 D

Component: ABS/ESP front D56

Coding: 04257

Shop #: WSC 00000

1 Fault Found:

18266 - Engine Speed Signal: Error Message from ECU

P1858 - 35-10 - - - Intermittent

Address 08 -------------------------------------------------------

Controller: 8D0 820 043 M

Note: Excessive Comm Errors

Skipping Address 15-Airbags

Address 17 -------------------------------------------------------

Controller: 8D0 920 900 R

Component: KOMBI+WEGFAHRS. M73 D52

Coding: 00140

Shop #: WSC 00000

XXXXXXXXXXXXXXXXX AUZ5Z0YN174204

1 Fault Found:

00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266)

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

Address 25 -------------------------------------------------------

Controller: Bitte Adress

Component: e 17 eingeben

No Faults Found

or DTCs not supported by controller

or a communication error ocurred

Address 35 -------------------------------------------------------

Controller: 8D0 862 257 B

Component: ZV-Pumpe, Funk D16

Coding: 14913

Shop #: WSC 63251

4 Faults Found:

01367 - Central Locking Pump Run Time Exceeded (Likely Leak)

35-00 - -

00991 - Interior Lights

28-00 - Short to B+

00955 - Key 1

09-00 - Adaptation Limit Surpassed

00956 - Key 2

09-00 - Adaptation Limit Surpassed

End -------------------------------------------------------

może mi ktoś to zinterpretować?

z góry dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...