Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Napinacz łańcucha rozrządu


piotr-3003

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Nadeszła pora wymiany tak więc:

czy ma ktoś jakieś doświadczenie w wymianie napinacza łańcucha rozrządu w ADR1.8, może jakieś fotki,rady. Słyszałem że są dwa rodzaje napinaczy, jaki jest w moim modelu?

Proszę o pomoc

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do ADR-a jest tylko jeden rodzaj napinacza - hydrauliczno - elektryczny. Cena 1400 zeta. A na Allegro możesz znaleźć trochę taniej, ale niby jest napisane, że pasuje - choć głowy za takie COŚ nie dam. I skoro juz to chcesz rozebrać, to od razu dokup nowy łańcuszek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z przodu masz pasek a z tyłu łańcuch.

Na przód - do paska rozrządu - napinacz kosztuje 300 zeta. Na tył - do łańcucha - pisałem :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie rozumiem. to ma dwa rozrzady?? a ten łańcuch to sie wymienia tez?? to moje pierwsze auto z serii audi. tak wiec prosze o wyrozumiałosc. wytłumaczy mi ktos jak to jest w tych silnikach z rozrzadem i po co ten łancuch z tyłu??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co? Nie wiem. Tak jest skonstruowany po prostu.

Z reguły po danym przebiegu, wymieniasz pasek rozrządu, rolki i pompę wody. W przypadku gdy dochodzi do wymiany napinacza łańcucha rozrządu, to lepiej jest od razu przy takiej wymianie - zmienić również łańcuch. I kolejne 300-400 tysięcy masz z głowy :decayed: Chyba że nie chcesz dodatkowych kosztów ponosić , to łańcucha nie wymieniasz - twój wybór.

I odnośnie pytania - rozrząd jest jeden. Są to dwa wałki rozrządu, połączone z przodu - paskiem zębatym; zaś z tyłu - łańcuchem. I w tym silniku masz zmienne fazy rozrządu.

A napinacz łańcucha rozrządu wymieniasz, gdy klepie ci silnik jak stary diesel. Oczywiscie jesli wcześniej wymieniłeś olej, sprawdziłes ciśnienie jakie daje pompa olejowa, no i ssak pompy jest czysty - to wtedy juz tylko zostaje wymiana napinacza łańcucha rozrządu - żeby przestał klepać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmienna faza jest tylko na dolocie, na wydechu fazy sa stałe

przy wymianie popychacza konieczna jest wymiana łancucha

koszt ok 100zł, inaczej naprawa jest bez sensowna

pamietaj aby po zdjeciu wałków rozrządu wyciagnąc wszystkie

popychacze hydrauliczne i wycisnąć z nich olej

silnik odpali bez problemów i nie bedzie obawy o to że tłok stuknie

w którys zawór

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha i teraz wszystko wiem. dzieki . człowiek kiedys to ogarnie a narazie to mało wiem o audi. :grin:

---------- Post dopisany at 21:10 ---------- Poprzedni post napisany at 21:05 ----------

bo własnie mam zamiar wymienic u siebie rozrzad i jeden mechanik chce 1500 zł z paskami i pompa wody itd. mi sie wydaje ze to przy duzo. co o tym myslicie .. a firma paska i rolek INA moga byc??? czy lipa??/:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Allegro lub u któregoś forumowicza - znajdziesz te części taniej. Zależy co ten mechanik chce ci wymienić, bo jeśli tylko pasek, dwie rolki i pompę wody, to cholernie drogo. Bo do tego dochodzi jeszcze napinacz paska rozrządu za 300 zeta. Nie kupuj MaxGeara tylko oryginał. Ja za rozrząd dałem niecałe 1000 plus 200 za wymianę. Pasek, dwie rolki, napinacz i pompa wody. Tak więc warto pogrzebać w ofertach :decayed:

I na twoim miejscu dokup[iłbym jeszcze 3 uszczelniacze wałków. Dwa pójdą na wałki rozrządu i jeden na wał na dole. Bo tam lubi sobie olej lecieć. A tak to zrobisz raz i masz spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli ktos by mogł mi napisac co sie wymienia dokładnie pełne nazwy to był bym wdzieczny bo juz sie gubie jedni mowia tak a inni jeszcze inaczej. a ten napinacz paska rozrzadu to sie wymienia razem z paskiem czy nie. i pompe wody to na pasku rozrzadu jest czy nie bo u mnie w miescie to tak mi namieszali w głowie ze sie pogubiłem.:grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniasz pasek, napinacz i rolki

pompy wody nie trzeba ale dla spokoju mozna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kumpel nie dawno dopiero dzwonił ze za pasek napinacz i rolki wezma u niego w warsztacie 330 zł i wymiana 200 zł. +pompa wody to chyba nie duzo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompę wody - i nie słuchaj, że nie trzeba. Nie trzeba wymieniać, gdy wiesz, co jest założone. Czyli gdy sam wymienisz. Skoro to twoja pierwsza wymiana, to wymień od razu wszystko co trzeba. Przy kolejnej wymianie można sobie pompę odpuścić, jeżeli nie przepuszcza.

Inna rzecz - jak teraz pompy nie wymienisz, to potem jak zdechnie, to będziesz musiał rozrząd rozpinać, bo jedna ze śrub pompy wchodzi pod rolkę rozrządu. Jak po około 20000 km padnie ci pompa, to w przypadku rozpięcia rozrządu, mechanik ci powie, że jeśli nie chcesz zmieniac paska, to tylko na własną odpowiedzialność. Pompa wody w ADR jest napędzana zwykłym paskiem klinowym.

I do tego jeszcze: rolka napinająca, rolka odwracająca, pasek zębaty, pasek wielorowkowy napędzający wentylator chłodnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

własnie o to chodzi ze chce miec spokuj z tymi paskami . a ty Danek75 ile płaciłes za wymiane tego wszystkiego???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem - niecałe 800 zeta plus robota 200.

Zapomniałem o napinaczu napisać. Możesz go na razie nie kupować, bo to droga rzecz. Ale jak mechanik rozbierze przód silnika i sprawdzi, czy ten napinacz nie ma trzpienia wysuniętego do końca, to jeszcze można na nim jeździć. Ale jeśli będzie już na maxa wysunięty - to musowa wymiana.

Ja kupowałem pompę GRAFa, paski CONTINENTAL, rolki INA i napinacz ROUVILLEa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha to juz jest luz. u kumpla za wymiane chca 200 zł a tam gdzie byłem 400 zł he dzieki za pomoc :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie masz może jakiegos znajonego mechanika??? Ja pojechałem do warsztatu na wymiane ale zaczepił mnie jeden z tamtejszych pracowników i zaproponował mi wymiane w jego prywatnym garażu za połowe ceny... (100zł) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inna rzecz - jak teraz pompy nie wymienisz, to potem jak zdechnie, to będziesz musiał rozrząd rozpinać, bo jedna ze śrub pompy wchodzi pod rolkę rozrządu.

kto ci takie pierdoly naopowiadal? pompe da sie wyciagnac bez ruszania rozrzadu i dlatego jak dziala to nie ruszaj.

---------- Post dopisany at 20:46 ---------- Poprzedni post napisany at 20:41 ----------

I odnośnie pytania - rozrząd jest jeden. Są to dwa wałki rozrządu, połączone z przodu - paskiem zębatym; zaś z tyłu - łańcuchem.

walki nie sa polaczone z przodu. pasek zebaty przenosi naped z walu korbowego na na walek rozrzadu a ten poprzez wlasnie lancuszek z tylu napedza 2 walek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no własnie przez takie wypowiedzi i gadki u mechaników sam sie juz pogubiłem co i gdzie jest . to wkacu pompa wody jest na pasku czy nie ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...