Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Dymi i brakuje mocy, czyli znowu coś nie tak


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Jakiś czas temu wymieniłem turbo w mojej B5teczce na turbinkę od AWX gdyż moja stara turbinka zaczęła pochłaniać dość znaczne ilości oleju. Po zmianie wszystko było super fajnie ładnie przez jakieś 3 tys km. I od nie dawna mam kolejne problemy. Autko jak by straciło moc turbinka jak by wyżej zaczynała brać, samochodzik zaczął kopcić na szaro i falować obrotami na biegu jałowym. Okazało się iż przepływomierz zdechł, więc się go wymieniło. No i niby nie faluje obrotami (choć też mu się zdarza czasem), trochę mniej kopci, ale niestety moc nie wróciła. Padło podejrzenie na gruchę turbiny. No i o ile się domyślam gruszka ta może mieć wpływ na pracę turbinki (brak mocy, a czasami turbinka przełączy się w tryb awaryjny i restart silnika pomaga tylko) ale czy ma ona coś wspólnego z kopceniem? Może ktoś przerabiał taki przypadek?

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Pozdrawiam

Opublikowano

Moze masz gdzies dziure w wezach podcisnienia. A poprzednia turbinka palila olej czy poprostu go ubywalo?

ja w tamtym roku po zakupie auta czyscilem turbine i nie wymienilem uczelki od splywu oleju, tamtety dosyc sporo mi ubywalo, myslalem ze to przez pocenie sie uszczelek miski, z tydzien zobaczylem wlasnie wyciek z pod turbiny, wiec wymienilem ta uszczelke i umylem silnik, wczoraj zobaczylem ze miska jest sucha tak jak po umyciu, wiec przyczyna ubywania oleju byla wylacznie turbina a miska byla brudna bo przy wymianie ( pierwszy raz sam wymienialem :D) wylalem z pol litra na silnik i polowe filtra oleju... to na tyle mojej historii ;D

Opublikowano

wyczysc turbine,łopatki moga sie blokowac, podłaczałes vaga ?

Opublikowano

Podpinałem VAGa no i pokazał właśnie przepływomierz, turbinka według VAGa pompowała jak trzeba, dziś jadę jeszcze raz, sprawdzić przepływomierz który założyłem bo może też jest padnięty. A czy przez zblokowane łopatki może kopcić?

Chadury89 oj wiesz mi że sprawdziłem wszystkie możliwości zanim turbinkę wymieniłem :) Stare turbo pod koniec żywota zaczęło bardzo mocno kopcić a po zdjęciu przewodu wylała się szklanka oleju ;)

---------- Post dopisany 07-08-2012 at 15:20 ---------- Poprzedni post napisany 06-08-2012 at 07:40 ----------

Okazało się że druga przepływka jest tez w nie najlepszej kondycji (zobaczymy jak to rozwiąże gość z allegro). Vag pokazał 180 jednostek za dużo, zamiast 250 - 430. ;/

Opublikowano

bez logów to tylko gdybanie , sprawdz egr , z przepływką na razie się wstrzymaj

Opublikowano

EGR zaślepiony.

---------- Post dopisany 22-10-2012 at 15:41 ---------- Poprzedni post napisany 09-08-2012 at 08:47 ----------

A więc panowie problem nadal jest. Przepływka siedzi nowa, węże podciśnienia wymienione na nowe, dolot szczelny, EGR szczelnie zaślepiony i nic nie puszcza, a samochód dalej dymi :( . Jeszcze nie podmieniałem e75 z e18 ale jakoś wątpię że to coś da. Turbinka niestety się potrafi zawiesić w tryb awaryjny i wydaje mi się że grucha jest do wymiany (sztanga mimo rozruszania bardzo szybko się znowu zacina). Tylko teraz czy warto robić samą gruchę czy całe turbo do regeneracji? Czy sama grucha może mieć wpływ na to że dymi i faluje obrotami? Dziś odpiąłem przepływkę więc turbina przestała gwizdać, mocy miał mało, ale prawie nie kopcił, z tym że obrotami dalej falował. Na VAGu sprawdzałem wtryski i pokazuje wszystko ok (a można nawet powiedzieć że jak na wiek autka to pompki są w stanie BDB). Więc pytam się szanownych kolegów jak żyć! A tak na poważnie kończą mi się pomysły i obawiam się że turbo, które kupiłem od forumowego kolegi wcale nie było w dobrym stanie, chyba że doradzicie coś zamiast od razu wyrywać turbinę i ciułać złotówki na regenerację ;/

Opublikowano
EGR zaślepiony.

---------- Post dopisany 22-10-2012 at 15:41 ---------- Poprzedni post napisany 09-08-2012 at 08:47 ----------

Jeszcze nie podmieniałem e75 z e18 ale jakoś wątpię że to coś da. ;/

Te zaworki nazywają się N75 z N18

Zrób komplet logów wtedy będzie można dużo więcej powiedzieć, w chwili obecnej to wróżenie z fusów. Gruszki nie ruszaj jak szczelna.

Opublikowano

Nic nie kombinuj tylko zrób komplet logów i dawaj do działu Diagnostyka VAG.

Opublikowano

No tak E czy N co za różnica i to na J i to na J :P Dobra kombinuję komputer ale to pewnie najwcześniej w czwartek jak znajdę chwilę wolnego, i poczytam kilka tutoriali o tym jak się to robi :P

Opublikowano

Dasz rade. Na biegu jałowym robisz logi grup : 000, 001, 003, 004, 007, 013, 018, 023. Dynamiczne od 1500 do 4000 obr./min. logujesz każdą grupę z pedałem w podłodze (000, 001, 003, 004, 008, 010, 011). Przed rozpoczęciem logów zrób auto-scan i sprawdź czy są błędy; zapisz je jeśli są i skasuj, oraz rozgrzej motor do 90C (w gr. 001 i 007 masz rzeczywistą temperaturę).

Opublikowano
Dynamiczne od 1500 do 4000 obr./min. logujesz każdą grupę z pedałem w podłodze (000, 001, 003, 004, 008, 010, 011)...

Rozumiem że podczas jazdy? Czy po prostu gazując? Jeżeli podczas jazdy to konieczna druga osoba?

Opublikowano

Koniecznie zrób to z druga osobą - może być nawet laik komputerowy, magii tam nie ma :) - robienie tego samemu jest niebezpieczne.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...