Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Prośba o analizę błędów A4 2TFSI z 2006 rok z USA


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pozdrawiam kolegów.

Na wstępie opiszę sytuację. Autko przed wyruszeniem w trasę przeskanowałem w poszukiwaniu błędów VCDS-em.

Brak błędów.

Wyruszyliśmy w trasę. Wszystko było OK. Mieliśmy do przejechania przeszło 600km a w baku jakieś 1/2 więc po 57km zatankowaliśmy 98.

Dalsza droga OK. Dojechaliśmy do pierwszego postoju, gdzie zatrzymaliśmy się na 6 godzin (odwiedziny u znajomych :) ). Nadal nic złego z autkiem się nie działo. Ruszamy dalej w drogę i się zaczyna !!!

Zapalam auto przez chwilę wszystko dobrze ale po jakiś 300m zapala się kontrolka CHECK ENGING.

A, że zebrała w trasę laptop i kabelek to odczytałem błędy.

Address 01: Engine Labels: 06F-907-115-AXX.lbl

Part No SW: 8E0 910 115 M HW: 8E0 907 115 D

Component: 2.0l R4/4V TFSI 0070

Revision: --H15--- Serial number:

Coding: 010C010A190F0120

Shop #: WSC 08167 444 82862

VCID: 2B51039FF395

4 Faults Found:

012555 - Low Pressure Fuel regulation: Fuel Pressure Outside Specification

P310B - 008 - Implausible Signal - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00101000

Fault Priority: 0

Fault Frequency: 1

Mileage: 63962 km

Time Indication: 0

Freeze Frame:

RPM: 914 /min

Load: 21.6 %

Speed: 0.0 km/h

Temperature: 69.0°C

Temperature: 45.0°C

Absolute Pres.: 1010.0 mbar

Voltage: 13.589 V

012600 - Intake Manifold Runner Control: Regulation Deviation

P3138 - 008 - Implausible Signal - MIL ON

Freeze Frame:

Fault Status: 11101000

Fault Priority: 0

Fault Frequency: 1

Mileage: 63963 km

Time Indication: 0

Freeze Frame:

RPM: 1575 /min

Load: 22.7 %

Speed: 59.0 km/h

Temperature: 86.0°C

Temperature: 29.0°C

Absolute Pres.: 1010.0 mbar

Voltage: 13.589 V

008200 - Intake Manifold Flap; Bank 1: Electrical Malfunction

P2008 - 001 - Upper Limit Exceeded - MIL ON

Freeze Frame:

Fault Status: 11100001

Fault Priority: 0

Fault Frequency: 1

Mileage: 63963 km

Time Indication: 0

Freeze Frame:

RPM: 1565 /min

Load: 19.6 %

Speed: 59.0 km/h

Temperature: 86.0°C

Temperature: 29.0°C

Absolute Pres.: 1010.0 mbar

Voltage: 13.589 V

000665 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached

P0299 - 002 - Lower Limit Exceeded

Freeze Frame:

Fault Status: 01100010

Fault Priority: 0

Fault Frequency: 1

Mileage: 64061 km

Time Indication: 0

Freeze Frame:

RPM: 2869 /min

Load: 92.1 %

Speed: 96.0 km/h

Temperature: 87.0°C

Temperature: 21.0°C

Absolute Pres.: 1000.0 mbar

Voltage: 13.716 V

Readiness: 0000 0000

Wykonałem następnie za pomocą VCDS

Wykasowałem błędy

w zakładce [01] - Engine / OUTPUT TESTS

Pojechaliśmy dalej - tak przejechaliśmy ponad 440km. Kontrolka CHECK nie zapaliła się.

Na drugi dzień odpaliłem auto przejechałem nim 5m pozytywnie bez zmian kontrolka się nie zaświeciła. Następnie z 2 godziny wsiadłem do autka i po 10m znowu niespodzianka ZAPALIŁA się Kontrolka CHECK ENGING.

Po powrocie do domu sprawdziłem błędy i były te sama i jak widać z w pozycjach Freeze Frame: Mileage: gdzie zapisywany jest stan licznika przy jaki wystąpił błąd u mnie licznik przebiegu jest o 570km wyższy od tego jaki wyświetla się w błędach.

Moja prośba o analizę błędów i czy może ma to związek z zatankowanym paliwem, bo jakiś taki zbieg okoliczności. Przed tym tankowaniem nie było błędów w module silnika. Jedynie związane z odcięciem pompy paliwa. Zamontowane zabezpieczenie przed kradzieżą (przed odpalenie trzeba załączyć zabezpieczenie i jak z rozpędu nie załączę to autko gaśnie i w pamięci zostaje błąd pompy.

Opublikowano

Skasuj jeszcze raz wszystkie błedy...przejedz kawałek i odczytaj ponownie.

Ile fura ma przelotu realnie ?

Opublikowano

Realnie ma tak jak VCDS pokazuje. Sprawdzone w ASO. W USA miała dzwona po ściągnięciu do Polski mało jeżdżona bo gościu nie umiał poradzić sobie z przystosowaniem do przepisów UE.

Błędy już kasowałem kilka razy i pojawiają się te same z tym, że w różnij kolejności.

---------- Post dopisany at 17:54 ---------- Poprzedni post napisany at 17:51 ----------

Readiness: 0110 0101

Monday,13,August,2012,17:52:20:10074

VCDS Version: Release 10.6.4

Data version: 20110418

Address 01: Engine Labels: 06F-907-115-AXX.lbl

Control Module Part Number: 8E0 910 115 M HW: 8E0 907 115 D

Component and/or Version: 2.0l R4/4V TFSI 0070

Software Coding: 010C010A190F0120

Work Shop Code: WSC 08167 444 82862

VCID: 2B51039FF395

3 Faults Found:

012600 - Intake Manifold Runner Control: Regulation Deviation

P3138 - 008 - Implausible Signal - MIL ON

Freeze Frame:

Fault Status: 11101000

Fault Priority: 0

Fault Frequency: 1

Mileage: 64438 km

Time Indication: 0

Freeze Frame:

RPM: 756 /min

Load: 26.7 %

Speed: 0.0 km/h

Temperature: 90.0°C

Temperature: 38.0°C

Absolute Pres.: 980.0 mbar

Voltage: 13.589 V

008200 - Intake Manifold Flap; Bank 1: Electrical Malfunction

P2008 - 001 - Upper Limit Exceeded - MIL ON

Freeze Frame:

Fault Status: 11100001

Fault Priority: 0

Fault Frequency: 1

Mileage: 64438 km

Time Indication: 0

Freeze Frame:

RPM: 764 /min

Load: 26.7 %

Speed: 0.0 km/h

Temperature: 90.0°C

Temperature: 38.0°C

Absolute Pres.: 980.0 mbar

Voltage: 13.589 V

008196 - Intake Manifold Flap; Bank 1: Stuck Open

P2004 - 008 - Implausible Signal - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00101000

Fault Priority: 0

Fault Frequency: 1

Mileage: 64439 km

Time Indication: 0

Freeze Frame:

RPM: 280 /min

Load: 0.0 %

Speed: 0.0 km/h

Temperature: 96.0°C

Temperature: 42.0°C

Absolute Pres.: 980.0 mbar

Voltage: 13.208 V

Readiness: 0110 0101

Monday,13,August,2012,17:57:02:10074

VCDS Version: Release 10.6.4

Data version: 20110418

Zrobiłem test przepustnicy. Okazało się, że pracuje (przesuwa dźwignię).

Postanowiłem najpierw jak mówi instrukcja Ross-Tech dla mojego modelu Audi A4 2.0TFSI zrobić adaptację na nowo.

Postępowałem tak:

-----------------------------------------------------

Intake Manifold Runner

Prerequisites:

Ignition ON

Engine OFF

System voltage at least 11.0 V.

[select]

[01 - Engine]

[basic Settings - 04]

Group 142

[Go!]

Activate the Basic Setting.

[ON/OFF/Next]

Wait until Field 4 shows "ADP. O.K.".

[Done, Go Back]

[Close Controller, Go Back - 06]

Switch Ignition OFF for at least 60 seconds.

Notes:

The newer timing chain driven engines which were phased in during model year 2009 the engine may need to be running at idle. Common examples of these engine codes include CCTA, CBFA and CCTA.

Never run Basic Settings with the IMRC motor linkage disconnected from the intake manifold. It may damage the new part.

-------------------------------------------------------------------

Wszystko było OK

Obrazek ScreenHunter_03.jpg

Po około 1 min znowu załączyłem stacyjkę podpoiłem VCDS i sprawdziłem w blokach pomiarowych tę adaptację i co zobaczyłem Voltage Upper Stop znowu było 0.000V a nie jak podczas adaptacji 3.860V

Obrazek ScreenHunter_04.jpg

Czy koledzy mogą mi to wyjaśnić. Może ktoś już miał z tym do czynienie :)

Opublikowano

Błędy jakies sie pojawiają ???

Opublikowano

Oczywiście mozesz miec problem mechaniczny z klapami kierujacymi kolektora ssącego... zasyfione lub uszkodzone sterowanie... ale zanim wydasz lub wymienisz cokolwiek... przeczytaj tutaj:

2.0 TFSI i kontrolka CHECK ENGINE [Archiwum] - Passat forum

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...