rt69 Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Pozdrawiam kolegów. Na wstępie opiszę sytuację. Autko przed wyruszeniem w trasę przeskanowałem w poszukiwaniu błędów VCDS-em. Brak błędów. Wyruszyliśmy w trasę. Wszystko było OK. Mieliśmy do przejechania przeszło 600km a w baku jakieś 1/2 więc po 57km zatankowaliśmy 98. Dalsza droga OK. Dojechaliśmy do pierwszego postoju, gdzie zatrzymaliśmy się na 6 godzin (odwiedziny u znajomych ). Nadal nic złego z autkiem się nie działo. Ruszamy dalej w drogę i się zaczyna !!! Zapalam auto przez chwilę wszystko dobrze ale po jakiś 300m zapala się kontrolka CHECK ENGING. A, że zebrała w trasę laptop i kabelek to odczytałem błędy. Address 01: Engine Labels: 06F-907-115-AXX.lbl Part No SW: 8E0 910 115 M HW: 8E0 907 115 D Component: 2.0l R4/4V TFSI 0070 Revision: --H15--- Serial number: Coding: 010C010A190F0120 Shop #: WSC 08167 444 82862 VCID: 2B51039FF395 4 Faults Found: 012555 - Low Pressure Fuel regulation: Fuel Pressure Outside Specification P310B - 008 - Implausible Signal - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00101000 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 1 Mileage: 63962 km Time Indication: 0 Freeze Frame: RPM: 914 /min Load: 21.6 % Speed: 0.0 km/h Temperature: 69.0°C Temperature: 45.0°C Absolute Pres.: 1010.0 mbar Voltage: 13.589 V 012600 - Intake Manifold Runner Control: Regulation Deviation P3138 - 008 - Implausible Signal - MIL ON Freeze Frame: Fault Status: 11101000 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 1 Mileage: 63963 km Time Indication: 0 Freeze Frame: RPM: 1575 /min Load: 22.7 % Speed: 59.0 km/h Temperature: 86.0°C Temperature: 29.0°C Absolute Pres.: 1010.0 mbar Voltage: 13.589 V 008200 - Intake Manifold Flap; Bank 1: Electrical Malfunction P2008 - 001 - Upper Limit Exceeded - MIL ON Freeze Frame: Fault Status: 11100001 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 1 Mileage: 63963 km Time Indication: 0 Freeze Frame: RPM: 1565 /min Load: 19.6 % Speed: 59.0 km/h Temperature: 86.0°C Temperature: 29.0°C Absolute Pres.: 1010.0 mbar Voltage: 13.589 V 000665 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached P0299 - 002 - Lower Limit Exceeded Freeze Frame: Fault Status: 01100010 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 1 Mileage: 64061 km Time Indication: 0 Freeze Frame: RPM: 2869 /min Load: 92.1 % Speed: 96.0 km/h Temperature: 87.0°C Temperature: 21.0°C Absolute Pres.: 1000.0 mbar Voltage: 13.716 V Readiness: 0000 0000 Wykonałem następnie za pomocą VCDS Wykasowałem błędy w zakładce [01] - Engine / OUTPUT TESTS Pojechaliśmy dalej - tak przejechaliśmy ponad 440km. Kontrolka CHECK nie zapaliła się. Na drugi dzień odpaliłem auto przejechałem nim 5m pozytywnie bez zmian kontrolka się nie zaświeciła. Następnie z 2 godziny wsiadłem do autka i po 10m znowu niespodzianka ZAPALIŁA się Kontrolka CHECK ENGING. Po powrocie do domu sprawdziłem błędy i były te sama i jak widać z w pozycjach Freeze Frame: Mileage: gdzie zapisywany jest stan licznika przy jaki wystąpił błąd u mnie licznik przebiegu jest o 570km wyższy od tego jaki wyświetla się w błędach. Moja prośba o analizę błędów i czy może ma to związek z zatankowanym paliwem, bo jakiś taki zbieg okoliczności. Przed tym tankowaniem nie było błędów w module silnika. Jedynie związane z odcięciem pompy paliwa. Zamontowane zabezpieczenie przed kradzieżą (przed odpalenie trzeba załączyć zabezpieczenie i jak z rozpędu nie załączę to autko gaśnie i w pamięci zostaje błąd pompy.
przemik Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Skasuj jeszcze raz wszystkie błedy...przejedz kawałek i odczytaj ponownie. Ile fura ma przelotu realnie ?
rt69 Opublikowano 15 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 15 Sierpnia 2012 Realnie ma tak jak VCDS pokazuje. Sprawdzone w ASO. W USA miała dzwona po ściągnięciu do Polski mało jeżdżona bo gościu nie umiał poradzić sobie z przystosowaniem do przepisów UE. Błędy już kasowałem kilka razy i pojawiają się te same z tym, że w różnij kolejności. ---------- Post dopisany at 17:54 ---------- Poprzedni post napisany at 17:51 ---------- Readiness: 0110 0101 Monday,13,August,2012,17:52:20:10074 VCDS Version: Release 10.6.4 Data version: 20110418 Address 01: Engine Labels: 06F-907-115-AXX.lbl Control Module Part Number: 8E0 910 115 M HW: 8E0 907 115 D Component and/or Version: 2.0l R4/4V TFSI 0070 Software Coding: 010C010A190F0120 Work Shop Code: WSC 08167 444 82862 VCID: 2B51039FF395 3 Faults Found: 012600 - Intake Manifold Runner Control: Regulation Deviation P3138 - 008 - Implausible Signal - MIL ON Freeze Frame: Fault Status: 11101000 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 1 Mileage: 64438 km Time Indication: 0 Freeze Frame: RPM: 756 /min Load: 26.7 % Speed: 0.0 km/h Temperature: 90.0°C Temperature: 38.0°C Absolute Pres.: 980.0 mbar Voltage: 13.589 V 008200 - Intake Manifold Flap; Bank 1: Electrical Malfunction P2008 - 001 - Upper Limit Exceeded - MIL ON Freeze Frame: Fault Status: 11100001 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 1 Mileage: 64438 km Time Indication: 0 Freeze Frame: RPM: 764 /min Load: 26.7 % Speed: 0.0 km/h Temperature: 90.0°C Temperature: 38.0°C Absolute Pres.: 980.0 mbar Voltage: 13.589 V 008196 - Intake Manifold Flap; Bank 1: Stuck Open P2004 - 008 - Implausible Signal - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00101000 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 1 Mileage: 64439 km Time Indication: 0 Freeze Frame: RPM: 280 /min Load: 0.0 % Speed: 0.0 km/h Temperature: 96.0°C Temperature: 42.0°C Absolute Pres.: 980.0 mbar Voltage: 13.208 V Readiness: 0110 0101 Monday,13,August,2012,17:57:02:10074 VCDS Version: Release 10.6.4 Data version: 20110418 Zrobiłem test przepustnicy. Okazało się, że pracuje (przesuwa dźwignię). Postanowiłem najpierw jak mówi instrukcja Ross-Tech dla mojego modelu Audi A4 2.0TFSI zrobić adaptację na nowo. Postępowałem tak: ----------------------------------------------------- Intake Manifold Runner Prerequisites: Ignition ON Engine OFF System voltage at least 11.0 V. [select] [01 - Engine] [basic Settings - 04] Group 142 [Go!] Activate the Basic Setting. [ON/OFF/Next] Wait until Field 4 shows "ADP. O.K.". [Done, Go Back] [Close Controller, Go Back - 06] Switch Ignition OFF for at least 60 seconds. Notes: The newer timing chain driven engines which were phased in during model year 2009 the engine may need to be running at idle. Common examples of these engine codes include CCTA, CBFA and CCTA. Never run Basic Settings with the IMRC motor linkage disconnected from the intake manifold. It may damage the new part. ------------------------------------------------------------------- Wszystko było OK Obrazek Po około 1 min znowu załączyłem stacyjkę podpoiłem VCDS i sprawdziłem w blokach pomiarowych tę adaptację i co zobaczyłem Voltage Upper Stop znowu było 0.000V a nie jak podczas adaptacji 3.860V Obrazek Czy koledzy mogą mi to wyjaśnić. Może ktoś już miał z tym do czynienie
rt69 Opublikowano 16 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 16 Sierpnia 2012 Błędy te same co powyżej a po jakimś czasie kontrolka check engine się zaświeca
przemik Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Oczywiście mozesz miec problem mechaniczny z klapami kierujacymi kolektora ssącego... zasyfione lub uszkodzone sterowanie... ale zanim wydasz lub wymienisz cokolwiek... przeczytaj tutaj: 2.0 TFSI i kontrolka CHECK ENGINE [Archiwum] - Passat forum
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się