Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Brak mocy, gaśnie, max 1500 rpm


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

koledzy może pomożecie. Wczoraj zdarzyła mi się taka sytuacja, że po zgaszeniu auta i odstaniu przez nie jakieś 30-40 min nie mogłem go zapalić. Kręciłem i dopiero po dłuższej chwili parę razy zaskoczył i od razu gasł. Po kombinacjach, odkręciłem śrubkę do odpowietrzania filtra paliwa i to pomogło. Ale dojechałem do domu i ta sama sytuacja. Pomyślałem sobie, że może zawalony filtr paliwa (miał przejechane ok 10 tys). Dzisiaj wymieniłem. Przed montażem zalałem świeżym paliwkiem wsadziłem do auta, uzupełniłem po brzegi przez otwór na śrubkę. Odpowietrzyłem wtryski. Teraz auto pali (z wielkim trudem) i kompletnie nie ma mocy. Pełny gaz i max 1500 rpm. Na wolnych obrotach jako tako się telepie i chodzi.

Błędy jakie były w ECU:

3 Faults Found:

00575 - Intake Manifold Pressure

17-10 - Control Difference - Intermittent

00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71)

28-10 - Short to B+ - Intermittent

00550 - Start of Injection Regulation

17-10 - Control Difference - Intermittent

Pierwsze 2 to wiem, że są przez turbo, które będzie w najbliższym czasie czyszczone.

Co z tym 550?

Dodatkowo logi statyczne (trochę nadmiarowo):

Log (0 - 000,001,002)

Log (1 - 003,004,005)

Log (2 - 006,007,008)

Log (3 - 009,010,011)

Log (4 - 012,013,014)

Logi robiłem w ten sposób, że najpierw na wolnych obrotach, a potem gaz w podłogę.

Wiecie co może być jeszcze przyczyną? Co mogłem pominąć?

Opublikowano

Po pierwsze... skasuj bledy, pojezdzij troche i zobacz czy sie powtorza.

Jesli tak to dasz je spowrotem na forum.

Po drugie w sprawie logów... to dział Diagnostyka VAG.

Diagnostyka VAG

A bład 550 to... Regulacja początku wtrysku.

Opublikowano

co do błędu 00550 to przeczytaj te trzy wątki:

kod błędu 00550 Kontrola startu wtrysku ??

Kod 00550 blad Vag oco w tym chodzi. : Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników - Najwieksze forum uzytkownikow aut Volkswagen Golf -

Passat 1.9TDI 1Z - błąd 00550 - jaka przyczyna?

Spojrzałem też na log 013 i nie ma tam w ogóle korekcji z czwartego cylindra... :whistling: a te na pierwszych trzech nie napawają optymizmem...

Opublikowano

I jeszcze raz...

Wiem ze sie natrudziles z logami... ale poczytaj te linki.

Jak nalezy robic logi (na przyszłosc) i co robic.

Jak powinny wygladac logi

http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/prosba-analize-logow-gory-dzieki-240330/

http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/faq-forum-diagnostyka-vag-2950/

http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/tdi-diagnostyka-aktualizacja-30-vii-2008-a-12031/

Opublikowano

nie zapalaj silnika więcej, sprawdź bardzo dokładnie pasek rozrządu bo wygląda że przeskoczył, pompę czy nie jest luźna i wszystkie koła rozrządu czy nie mają luzu, czy kliny i pół księżyc na dolnym kole nie jest wyrobiony

Opublikowano

danu44

Jak mam pojeździć trochę jak silnik ledwo się tyrla bez obciążenia? A tym bardziej zrobić logi dynamiczne? Po drugie nie jest to prośba o analizę logów, a pomoc w zdiagnozowaniu usterki, a logi wrzuciłem tylko statyczne bo może coś pomogą. Jeżeli zły dział, to przepraszam, niech moderator przeniesie.

Blachu Dzięki za linki, biorę się za lekturę.

Korekcje słabe.... a najlepsze, że jeszcze 3 miesiące temu jak robiłem logi to nie przekraczay 0.3 a teraz 10 razy większe. Zastanawia mnie też czy wtryski mogą w tak krótkim czasie dostać aż tak po d*pie?

Jutro z rana ściągnę osłonę pasków i wszystko posprawdzam.

A tak z ciekawości jakie były by objawy jakby jeden wtrysk kompletnie padł? Tzn. pełnił by w zasadzie rolę "rurki"? Coś takiego jest możliwe? Czy wtedy pompa by dawała odpowiednie ciśnienie na pozostałe wtryski?

Opublikowano
danu44

Jak mam pojeździć trochę jak silnik ledwo się tyrla bez obciążenia? A tym bardziej zrobić logi dynamiczne? Po drugie nie jest to prośba o analizę logów, a pomoc w zdiagnozowaniu usterki, a logi wrzuciłem tylko statyczne bo może coś pomogą. Jeżeli zły dział, to przepraszam, niech moderator przeniesie.

Witaj Arturze, bez obrazy prosze.

Wbrew pozorom (blondynka) rozumiem Twoj problem.

Auto jedzie do 1500.

Ale po pierwsze to zrob tak jak doradza Tobie kolega Damian....!!!

Moja porada miala dotyczyc sprawdzenia powtarzania sie bledów u Ciebie.

Bo jak narazie to masz ich sporo. I nie kazdy forumowicz wie jak sobie z tym poradzic. Przynajmniej w pierwszym kroku działania. Ale widze ze Ty wiesz o co chodzi.

Natomiast druga sprawa dotyczaca logow ( i tez w brew pozorom, dokładnie wiem ze do 1500 dynamicznych nie mozna zrobic) miała dotyczyc przyszlosci. Jak auto bedzie juz na tyle sprawne ze bedzie jechalo wiecej niz 1500. Zeby zrobic logi. I dlatego podałam gdzie co i jak.

Gdyz prawie co dziennie pisza koledzy do mnie na PW... jak zrobic logi, gdzie to jest napisane... itd, itd.

To tyle gwoli wyjasnienia.

Pozdrawiam i zycze powodzenia

Dana

Opublikowano

danu44 z tym jezdzeniem to jednak nienajlepszy pomysl :whistling: Tak jak ciahciah pisze, zaczalbym od sprawdzenia ustawienia rozrzadu i pompy, bo mozna sobie niezlego balaganu zrobic. Potem do sprawdzenia szczelnosc ukladu paliwowego ,bo powietrze w pompie moze tez powodowac, że N108 niedoreguluje i beda sie takie cyrki dziac. A co do bledu 550 to zaloze sie ze po wykasowaniu VAG'iem powroci, wiec nie ma potrzeby jezdzenia autkiem zeby sprawdzic, czy ten blad sie powtorzy.

Opublikowano
danu44 z tym jezdzeniem to jednak nienajlepszy pomysl :whistling: Tak jak ciahciah pisze

Witaj Łukasz... :hi:

Przeciesz napisałam... zeby pierwsze co, to zrobił tak jak Damian Mu doradza...

Opublikowano
Po pierwsze... skasuj bledy, pojezdzij troche i zobacz czy sie powtorza.

Jesli tak to dasz je spowrotem na forum.

Po drugie w sprawie logów... to dział Diagnostyka VAG.

Diagnostyka VAG

A bład 550 to... Regulacja początku wtrysku.

:eusathink::whistling:

Opublikowano

Oczywiście bez obrazy Dana :-) Trochę się może nie zrozumieliśmy.

Posprawdzam rozrząd, pompę itd. tak jak Damian radzi. Może tam tkwi problem. Spróbuję jeszcze poszukać nieszczelności w układzie paliwowym ew. może przytkany jakiś wężyk itp.

Na razie mam wyciągniętą turbinę do czyszczenia :-) Jak ją będę zakładał to zajmę się z powrotem tematem nieodpalania :-)

Opublikowano
Po pierwsze... skasuj bledy, pojezdzij troche i zobacz czy sie powtorza.

Jesli tak to dasz je spowrotem na forum.

Po drugie w sprawie logów... to dział Diagnostyka VAG.

Diagnostyka VAG

A bład 550 to... Regulacja początku wtrysku.

:eusathink::whistling:

Powiem tak...

Ja to zrobiłabym w ten sposob.

Wczesniej (oczywiscie nie sama) sprawdziłabym cale auto, rozrząd, pompe paliwa, przewody, filtry, itd.

A jak by sie okazało ze tam nic sie nie dzieje. To wteczas dopiero bym probowała jechac.

Opublikowano

:wink:

Ale i tak nadal uwazam ze taka jazda nie ma sensu bo, nawet autka nie zlogujesz i nie potrzebnie sie tylko nameczysz, a nic to nie wniesie

Opublikowano

To udalo się :-) działa póki co jak należy. Przede mną jeszcze jazda testowa :-)

Wydaje mi się, że był przytkany dopływ paliwa ze zbiornika. Przedmuchałem wężyk, dmuchnąłem też w ten od dopływu paliwa do pompy, potem zalałem wszystko jeszcze raz paliwem odpaliłem i po odpaleniu i chwili na wolnych obrotach elegancko zaczął się wkręcać. Jeszcze go potem zloguje i się zobaczy czy co jeszcze dolega ;-)

Dzięki za zaangażowanie ;-)

Opublikowano
To udalo się :-) działa póki co jak należy. Przede mną jeszcze jazda testowa :-)

Wydaje mi się, że był przytkany dopływ paliwa ze zbiornika. Przedmuchałem wężyk, dmuchnąłem też w ten od dopływu paliwa do pompy, potem zalałem wszystko jeszcze raz paliwem odpaliłem i po odpaleniu i chwili na wolnych obrotach elegancko zaczął się wkręcać. Jeszcze go potem zloguje i się zobaczy czy co jeszcze dolega ;-)

Dzięki za zaangażowanie ;-)

No brawo Artur... :oklasky:

Gratulacje, swietnie sobie poradziles.

Mam nadzieje ze to tylko to nic wiecej.

Ale, jak juz jezdzisz to jasne, zrob logi. Tak na wszelki wypadek.

Pozdrawiam

Dana

Ps. I zobacz na te nieszczesne bledy, czy znikna...

Opublikowano
Tak, logi na pewno zrobię. I wrzucę do działu obok :-) Mam nadzieje, że pomożecie w ich sprawdzeniu :-)

Pzdr

Odpisze Tobie bo wiem ze nikt inny poza mna tego nie zrobi...

Oczywiscei na forum jest pary bardzo dobrych fachowcow od diagnostyki VAG i napewno jak dasz logi, to beda mogli Tobie fachowo je ocenic i pomoc.

Pozdrawiam

PS. I nie jezdzij na rezerwie...!

Oraz ostroznie z pedałem gazu, zanim wszystkiego nie sprawdzisz.

Opublikowano
Tak, logi na pewno zrobię. I wrzucę do działu obok :-) Mam nadzieje, że pomożecie w ich sprawdzeniu :-)

Pzdr[

PS. I nie jezdzij na rezerwie...!

Oraz ostroznie z pedałem gazu, zanim wszystkiego nie sprawdzisz.

Co Wy tak sie tej rezerwy wszyscy boicie....Ja też mam samochód nie młody i z ciekawosci zagladnołem do zbiornika jak miałem końcówkę paliwa i co ? czysciutko w zbiorniku..a i tak smok ciągnie z samego dołu cały czas paliwo więc.........

Jak się leje paliwo z pewnego źródła i dobre to nie ma obawy poza zapowietrzeniem ....Gdy sie za późno zatankuje..Ale każdy robi jak uwaza ......

A co do gazu ..Danusiu ...Jak kolega ma zrobić dynamiczne logi jak nie wciśnie gazu do oporu?:eusathink:

Opublikowano

A co do gazu ..Danusiu ...Jak kolega ma zrobić dynamiczne logi jak nie wciśnie gazu do oporu?:eusathink:

Stasiu, troche mnie znasz i chyba nie uwazasz mnie za kompletna idiotke...

Przeciesz jest jasne ze logi zrobi tak jak to ma byc (1500-4200)

A to ze napisałam, zeby uwazal na pedal gazu... to teraz jak pojedzie na jazde próbna-testowa.

Zanim zacznie robic logi, to napewno troche pojezdzi i zobaczy jak auto reaguje i co sie dzieje.

I w tym momencie, uwazam ze powinien byc ostrozny z pedalem gazu, bo to jeszcze nic nie wiadomo.

Wiec zeby nie dał mu odrazu... 100%... O to mi chodziło...

Pozdrawiam

Dana

Opublikowano

A co do gazu ..Danusiu ...Jak kolega ma zrobić dynamiczne logi jak nie wciśnie gazu do oporu?:eusathink:

Stasiu, troche mnie znasz i chyba nie uwazasz mnie za kompletna idiotke...

Przeciesz jest jasne ze logi zrobi tak jak to ma byc (1500-4200)

A to ze napisałam, zeby uwazal na pedal gazu... to teraz jak pojedzie na jazde próbna-testowa.

Zanim zacznie robic logi, to napewno troche pojezdzi i zobaczy jak auto reaguje i co sie dzieje.

I w tym momencie, uwazam ze powinien byc ostrozny z pedalem gazu, bo to jeszcze nic nie wiadomo.

Wiec zeby nie dał mu odrazu... 100%... O to mi chodziło...

Pozdrawiam

Dana

Danusiu...Ja tak nie uważam ...Tylko z tym gazem to moim zdaniem nie potrzebnie napisałaś ..bo niby jak ma wykonać tą jaze próbną i uważać na gaz ...Przecież już go wkręcał na obroty na postoju...Jak pisał ze " działa puki co jak należy." Ale dobra ....nie bedę zaśmiecał wątku ...sorry ze to tak głupio wyszło Pozdrawiam ...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...