Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Opony do Quattro


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Chcialem zapytac czy w doborze opon w aucie z napedem na 4 kola istotna jest szerokość opony ???

Mam mozliwosc zmienic moje 18-stki na naprawde ciekawe felgi nr mniejsze , tyle ze sa na nich opony , przod 225 a tyl 245 , z gory dzieki za podpowiedz

c' ya

Opublikowano

dirty8, niby wplyw ma opor toczenia, ale czy to az tak negatywnie wplywa na torsena. :roll:

Oby obwod sie zgadzal.

Opublikowano

Zasada jest taka że w Q powinny byc 4 identyczne opony , a czy one są 205 , 215 czy 225 to wielkiego znaczenia niema byle miały średnice zbliżoną albo taką samą jak ORI koła

Opublikowano
dirty8, niby wplyw ma opor toczenia, ale czy to az tak negatywnie wplywa na torsena. :roll:

Oby obwod sie zgadzal.

No zobaczymy , czekam na opinię reszty ekipy . Jak by przeszlo to juz niebawem wrzucam fotki moich nowych felasiek

Opublikowano
wszystkie opony takie same, i będziesz spał spokojnie

Ale co wy tak odrazu, ze wszystkie takie same :?:

Dajcie opienie jakiegos speca. :razz:

Ogolnie torsen ma za zadanie wyrownywac predkosc obrotowa kol, wiec raczej nie wie czy kolo jest szersze czy wezsze bo rpzez to napewno nie kreci sie wolniej. :razz:

Opublikowano
wszystkie opony takie same, i będziesz spał spokojnie

Ale co wy tak odrazu, ze wszystkie takie same :?:

Dajcie opienie jakiegos speca. :razz:

Ogolnie torsen ma za zadanie wyrownywac predkosc obrotowa kol, wiec raczej nie wie czy kolo jest szersze czy wezsze bo rpzez to napewno nie kreci sie wolniej. :razz:

ale kreci sie takim kolem ciezej - stawia wiekszy opor. ja zalozylbym identyczne kapcie na wszystkie kola.

Opublikowano
ale kreci sie takim kolem ciezej

Ale nie wolniej. :razz:

Sam jestem ciekaw jaki to dokladnie ma wplyw.

Opublikowano

w samochodach sportowych szersza opona jest z tylu, dlaczego firma Audi fabrycznie nie daje szerszych do S i RS :?: :???:

Opublikowano
w samochodach sportowych szersza opona jest z tylu, dlaczego firma Audi fabrycznie nie daje szerszych do S i RS

rob, a co ma jedno do drugiego :?:

Z reszta dlatego nei daje szerszej bo ma naped na wszyskie kola i nie potrzeba dawac cszerszej opony na napedzana os jak to jest w oskach. :razz:

Opublikowano
w samochodach sportowych szersza opona jest z tylu, dlaczego firma Audi fabrycznie nie daje szerszych do S i RS

rob, a co ma jedno do drugiego :?:

Z reszta dlatego nei daje szerszej bo ma naped na wszyskie kola i nie potrzeba dawac cszerszej opony na napedzana os jak to jest w oskach. :razz:

może nie dają, bo mogło by to zaszkodzić torsenowi :cool:

porsche 911 carrera 4s ma napęd na cztery buty, a opony 225/40 - 285/30 :razz:

Opublikowano
porsche 911 carrera 4s

Nie porownuj porsche do AUDI. :razz:

Tam tylko dlatego jest tak zeby to auto jakos wygladalo. :twisted:

Koniec OT

Opublikowano
Nie porownuj porsche do AUDI.

a masz coś do Audi :?: :twisted:

ten i ten samochód musi przenieś swoją moc na koła, tyle tylko że porsche 285KM/340Nm, 5,3s - 100 km/h, a audi rs4 420KM/430Nm, 4,8s - 100km :razz:

Opublikowano

rob, tylko, ze porsche ma tak skonstruowane nadwozie, ze raczej z oponami takiej samej szerokosci z przodu jak i z tylu chyba by troche smiesznie wygladalo.

Poczekajmy na jakies konkretne info.

Opublikowano

rob, po pierwsze ja nawet nie wiem jak tam jest rozwiazany naped, ale jesli bylby Torsen :mrgreen: , no to mamy chyba problem rozwiazany. :wink:

Napewno nie chodzi tylko o wyglad bo pewnie i o trakcje a raczej napewno.

Opublikowano
po pierwsze ja nawet nie wiem jak tam jest rozwiazany naped, ale jesli bylby Torsen

tu piszą trochę o 911

http://www.autozine.org/technical_school/traction/tech_traction_4wd_2.htm

tu o 944

http://www.ultimatecarpage.com/forum/showthread.php?t=18611

Torsen limited slip differential
Opublikowano

Międzyosiowy mechanizm różnicowy typu TORSEN.

Mechanizm ten jest stosowany jedynie przez firmę AUDI gdyż posiada ona patent na ten mechanizm. Jak już wspomniałem jest to urządzenie czysto mechaniczne tzn. zasada działania opiera się całkowicie na mechanice. Na próżno w nim szukać układów i sterowania elektronicznego. Zamocowane jest w obudowie z aluminium i umiejscowione tuż przed tylną osią. Jest z nią zintegrowane. Modele aut, w których jest stosowne posiadają zmienione zawieszenie osi tylnej. Zmianom uległa belka osi tylnej, miejsce mocowania oraz wstawiono wzmocnienia by oś ta mogła sprostać przeniesieniu w sposób ciągły momentu obrotowego. Pojazdy, w których zamocowany jest ten mechanizm nie różnią się zewnętrznie od innych modeli tej firmy a jedynie posiadają napis "QUATTRO". Z języka włoskiego oznacza on "cztery". Mechanizm ten spełnia dwie zasadnicze funkcje:

- Różnicowanie prędkości obrotowych każdej z osi;

- Rozdział momentu obrotowego na osie napędzane.

W układzie napędowym, w którym jest stosowany przez producenta jednostka napędowa umieszczona jest w osi podłużnej pojazdu. Z powodzeniem jednak może być stosowany w zblokowanych układach napędowych. Jest to możliwe dzięki umiejscowieniu go w pojeździe. Jak zapewnia producent może być ono dowolnie modyfikowane i dostosowane do indywidualnych cech pojazdu. Mechanizm przenoszący moment obrotowy można scharakteryzować danymi takimi jak:

- Prędkość reakcji;

- Czas reakcji;

- Moment obrotowy, w którym występuje włączenie lub rozpoczęcie działania mechanizmu;

- Procentowy moment obrotowy, jaki może zostać przeniesiony przez mechanizm;

- Podział momentu obrotowego dokonywanego przez mechanizm;

- Maksymalny moment obrotowy, jaki może zostać przez mechanizm przeniesiony.

W przypadku tych danych producent rzadko udziela danych konstrukcyjnych bądź eksploatacyjnych. Na temat międzyosiowego mechanizmu różnicowego typu TORSEN informacje są szczątkowe. Znana jest szczegółowa budowa mechanizmu i odmiany, w jakich jest on produkowany. Dzieje się tak gdyż jako urządzenie czysto mechaniczne bez udziału obwodów elektronicznych TORSEN ma dobierane szczegółowe parametry podczas produkcji. Z informacji, które udało mi się zebrać dowiedzieć się można, że obecnie produkowane są cztery odmiany tego mechanizmu:

A - B

B - C

C - D

D - E

Nazewnictwo to wprowadził producent. Różnice między nimi polegają na rodzaju i ilości kół zębatych wykorzystanych do budowy tego mechanizmu. Mechanizm ten składa się z dwóch przekładni ślimakowych, które połączone są ze sobą za pośrednictwem kół zębatych typu "NIVEX". Sposób ich zazębienia i kąt pochylenia zębów w tym kole będzie wartością decydującą w wymienionych już parametrach. Na tym właśnie opierać się będą różnice pomiędzy modelami mechanizmu. Zauważyć można na rysunku również, w jaki sposób następuje rozkład sił w tym mechanizmie. Wyszczególnione są tam również :

- Opory tarcia;

- Siła napędowa;

- Moment obrotowy działający na mechanizm.

Zamierzeniem konstrukcyjnym jest by mechanizm jak najlepiej wykorzystywał napęd na wszystkie koła. Dlatego też rozdziela on moment obrotowy w trakcie normalnej jazdy w stosunku 50/50. Taki podział pozwala w pełni wykorzystać napęd na cztery koła. W razie poślizgu mechanizm może przekazać nawet 75 % momentu na oś, na której ten poślizg nie występuje. Cały proces odbywa się bez ingerencji kierowcy i odbywa się bardzo szybko. Budowa mechanizmu jest dość skomplikowana. Wewnątrz znajduje się ok. 20 kół zębatych. Podział momentu zamieszczony jest na rysunku. Przedstawione schematy obrazują również rodzaje mechanizmów jak i istotę działania międzyosiowego mechanizmu różnicoweg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...