Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Terkocze i pierdzi przy zejściu z obrotów.


bialy986

Rekomendowane odpowiedzi

Witam:hi:i znów proszę o cenne wskazówki i sugestie.Podczas schodzenia z obrotów,na luzie,na biegu,z wciśniętym sprzegłem i bez dochodzi dziwny dzwięk-jakbby pierdzenie,terkotanie.Podobnie jak gaszę auto jest takie ttrrrrrr... Co to może oznaczać?:eusathink:Jeden mówi że kolektor,inny że katalizator w środku.Czytając podobne tematy w necie ludzie piszą o klapce WG a ja sam już głupieje :wallbash:.Może to być powiązane z moim innym wątkiem?- http://a4-klub.pl/silniki-benzynowe-30/mokra-rura-intercoolera-243592/ Tutaj jak to hałasuje-

:facepalm:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klapka WG 100% !!! miałem to samo wystarczy podciągnąć cięgno gruszki i już nie będzie hałasować ja odkręcałem kolektor żeby podkręcić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Kolego za sugestie:facepalm: aż się przeraziłem że to jednak może być turbina.Poczytałem trochę temat http://a4-klub.pl/audi-a4-b5-131/b5-aeb-wyciagniecie-turbiny-ustawienie-sztangi-wastegate-34744/ i chyba pod blokiem na parkingu tego nie ogarnę bez podnośnika lub kanału,a w warsztacie skasują mnie odpowiednio.A czy mogę tak jezdzić przez jakiś czas dopuki nie bedę miał kasy na robotę,czy jak wirnik strony ssącej rozpadnie się na części to załatwię silnik na amen?Poza tym skąd się wzięła taka usterka?Czytałem coś w necie o drożności przewodów olejowych:eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno klapka? Przy gaszeniu podobny masz dźwięk. A nie jest to łańcuch między wałkami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cisnienie oleju, klapka WG - samo podciagniecie moze nic nie dac, czesc goraca lubi pekac i to jeszcze przy klapce. Sam tak mialem i niestety turbo idzie na stol. Lańcuch albo i napinacz i wtedy lancuch lata..

Rura do ucha i przykladaj i mniej wiecej dojdziesz gdzie jest terkotanie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam budowy silnika i opieram się na tym co znajduję w sieci.Rozumiem to tak,że-mam pasek rozrządu na rolkach,napinaczach itd.,a z tyłu silnika jest łańcuch napędzający wałki rozrządu zaworów wylotowych i dolotowych,dzięki czemu pochłania część siły z paska?Czyli on może mieć luzy i przez to jest taki odgłos?czytałem też że może hałasować tłumik drgań skrętnych...:eusathink: Już sam nie wiem co to może być,a z kolei jak pojadę i wymienią mi te materiały i nadal będzie to samo to :wallbash:Potrzebna jest konkretna diagnoza,kto się na tym zna,bo tak będę jezdził po mechanikach,każdy co innego będzie mówił a za swoje sprawdzenie kasiorę skasuje:facepalm: Żadna kontrolka oleju mi się nie zapala,olej stary nie jest,więc raczej to nie ciśnienie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaden łańcuch to klapka jest luźna i lata lekko podciagasz i tyle jak bys był uparty to nawet pod blokiem to zrobisz :) z tą klapka jeździłem 4 lat nic sie nie dzieje tylko denerwuje ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysiek,znalazłem gdzieś w necie Twój wątek i dotyczył podobnego tematu,chyba na "streetracing":eusathink: i też coś było z klapką,ale i tak samo o tch łańcuchach.Kurde za daleko mam do Wrocławia,bo bym Cię zatrudnił:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

weź rurkę i przyłóż do muszli turba strona wyde. i bedziesz miał odpowiedz z tego co wiem to łańcuch tez mi chałasuje ale to nie to co u ciebie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten dzwięk to tak zajmuje obszar od silnika aż po tubo.Jutro może jakąś rurkę znajdę.Od odkurzacza może być?Rozumiem że jak przyłożę do turbo to będzie głośniej słychać a jak np.w inne miejsce to ciszej?Na tej podstawie łatwiej będzie stwierdzić gdzie jest epicentrum?Głowę mam już jak balon,dzis dostałem też info od innego klubowicza że to jednak łańcuch:eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

weź ta rurę i się do wiesz usrali się z tym łańcuchem ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja również jestem pewien że to klapka od WG. U mnie odgłos przed wymianą turbo był identyczny. Mógłbys to sprawdzić chwytając za cięgno łączące gruszke z klapką u mnie było całkiem luzne pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc próbowałem namierzyć przez rurkę gdzie jest głośniej,ale coś słabo.Cały hałas się rozchodzi po silniku i ciężko namierzyć.Z drugiej strony,wydaje mi się ,że gdyby to było turbo to silnik nie miałby mocy i by kopcił,a tak to jeszcze żwawo się potrafi wkręcić i pocisnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie z tym dźwiękiem turbo elegancko się wkręcało i pompuje 1 bara nic nie kopci :) chłopie nie kombinuj bo to na bank ta klapka !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prosty sposob na sprawdzenie klapki

podlacz jakims dlugim wezykiem gruszke turbo pod kompresor i nadaj jej cisnienie tak z 0.5b zeby jej nie rozwalic, klapka wg bedzie wtedy uchylona na maxa i nawet jesli jest luzna to nie powinna terkotac glosno, jesli bedzie dalej terkotalo pomimo otwartej klapki to znaczy ze to nie ona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrek,a mógłbyś przedstawić krótkie fotostory jak to zrobić.Specjalistycznych narzędzi nie mam,jedynie podstawowe klucze no i taki zabieg bym robił pod blokiem:confused4: Wężyk bym kupił w Castoramie (jaka średnica?) ale gorzej z kompresorem.Ile ewentualnie mechanik może krzyknąć za takie sprawdzenie i jeśli da radę ją rozruszać to obejdzie się bez demontażu turbo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może być bez kompresora

musisz kupić wężyk o średnicy wewnętrznej 5mm tak z 1 m, albo nawet 0.5 ci wystarczy, i strzykawkę tzw. żanete czyli największą jaka maja w aptece, setka chyba

zdejmij wężyk idący do gruszki turbiny od n75, wiesz jak wygląda gruszka? będzie taki niebieski krotki silikonowy waz idący do niej, pociągnij go mocno ale z umiarem, powinien zejść z gruszki turbo

teraz podepnij kupiony wężyk w tamto miejsce tak żeby wszedł ciasno, do końca i szczelnie, a z drugiej strony podłącz strzykawkę z zaciągniętym powietrzem - wstrzyknij powietrze tak, abyś przyuważył ze sztanga WG czyli ta którą rusza gruszka ruszyła się tak z 1-2cm i została na swojej pozycji, nie cofnęła się (nie przesadź też żeby nie uszkodzić membrany gruszki, a jesli sama się będzie cofać wraz z tłoczkiem strzykawki, to po prostu przytrzymaj strzykawke w miejscu), wtedy odpal auto, zrób przygazowke i zobacz czy ci dalej rzęzi - bo na postoju też to słychać tak?, możesz tez zaślepić odpięty wcześniej wężyk jakąś śrubką żeby nie wywalił czasem jakiś błąd n75, ale to mało istotne

ot cała filozofia, bez mechanika na pewno dasz rade - jeśli na tej strzykawce dalej będzie rzęzić to obstawiam że wina nie lezy po stronie turbiny, chyba że będzie dalej coś słychać ale przy tym zmieni się sam dźwięk tego ustrojstwa to wiadomo - wina klapki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za opis,poszukam w necie jeszcze jakieś foto podglądowe i w wolnym czasie spróbuje pobawić się z tym.Od góry mam nadzieję jakoś się dostanę,bo tak jak pisałem będę to robił przed blokiem.

PS:na postoju też to słychać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij tylko te.rury plastikowe z wieszchu od puchy filtra i bedziesz miak dojscie, ewentuaknie separator oleju, taki zaworek z czapka czarny tez wyjmij

Wysłane z mojego HTC EVO 3D X515m

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na cieplym i na zimnym silniku tez terkotanie jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...