sowin90 Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Witam Problem zaczął się jakieś 2 dni temu, otóż zapaliła się kontrolka "check engine". Stało się to przy odpaleniu silnika z rana na zimnym. Zauważyłem że samochód delikatnie się dławi przy wciśnięciu gazu w podłogę przy ok.3tys ale wkręca się do końca. VAG podaje taki błąd : 19559 Nie znany kod błędu brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY Jeżeli samochód jest zimny, błędu nie da się wykasować natomiast gdy przejadę się samochodem z 2-3km problem znika a błąd daje się bez problemu usunąć. Czytałem że jest to problem z klapką gasząca przy kolektorze. Czy chodzi tu o EGR? Co sprawdzić w 1 kolejności? Silnik 2.5tdi 163km, A4 B6. Sory że zakładam 2 tematy jednego dnia Pozdrawiam
przemik Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Tak trzeba sprawdzic samą klape czy sie nie przycina (zabrudzenie) badz nie dziala motor ktory nia porosza... V157... oczywiscie do sprawdzenia wczesniej cala kabloteka. Pozdrawiam
sowin90 Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Wyjalem wczoraj ta przepustnice i prawdopodobnie znam przyczynę. Otóż problem tkwi w wyrobionej plastikowej zebatce przez która silnik ustawia klapke. Teraz pytanie - czy jest groźne dla silnika jeżeli klapka jest cały czas w pozycji otwartej? Po przeczyszczeniu błąd ustąpił na chwilę, kilka odpalen. Było słychać jak klapka się zamyka po gaszeniu, jednak widocznie zebatka przeskakuje i wywala błąd.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się