Dikey Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Witam Proszę o pomoc . Zamontowałem RNS-e poprzez przejściówkę RNS-d i teraz mam takie problemy : -Nie działa podświetlenie klawiszy ani wyłączanie po wyjęciu kluczyków -Nie posiada komunikacja z Fis wcześniej dx posiadał. W ogóle radio nie ma komunikacji z samochodem … A i jeszcze jedno pytanko czy RNS-e się mocno nagrzewa ?? jak dotknę wyświetlacza to jest wręcz gorący. auto to A4 B6 2001r
jarek_ns Opublikowano 1 Września 2012 Opublikowano 1 Września 2012 Musisz poprowadzić dwa z rns-e do zegarów. Rns-d nie obsługuje can i dlatego łączy sie z zegarami przez moduł TMC. TU masz dwa tematy do poczytania. http://a4-klub.pl/audi-a4-b6-b7-132/all-b6-podlaczenie-can-zegarow-radia-14771/ dotyczy iso ty masz iso 2 ale zmienia się tylko kostka zasada jest ta sana CAN L z radia do CAN L a CAN H do CAN H. Na obudowie nawigacji masz rozpisany gdzie co jest w kostce nawigacji. Możesz mieć problem z podłączeniem VAGa wtedy trzeba przełożyć linie K opisane jest to w tym temacie. http://a4-klub.pl/warsztat-zrob-to-26/all-rns-e-7428/ Sent from my iPhone using Tapatalk
marekg Opublikowano 1 Września 2012 Opublikowano 1 Września 2012 dla jasności, RNS-D obsługuje CAN w B6 aczkolwiek systemy CAN Audi oraz CAN Bosh-a (navi) nie są kompatybilne więc porozumiewają się z pomocą tłumacza wplecionego w tuner TMC. DZięki temu FIS wyświetla sygnał nie tylko z RDS-u radia ale też informacje z nawigacji tj. strzałki, dystans do następnego manewru itd itp. No oczywiście dzięki CAN owi następuje również poprawne wyłączanie nawigacji po kluczyku i usypianie urządzenia. RNS-E ma już CANy wpinane bezpośrednio z samochodu, bez "tłumacza", nie potrzebuje sygnału z ABS do dokładnego pozycjonowania. Podświetlenie klawiszy też idzie po CAN a nie z zasilania jak w RNS-D. Przy okazji przerbiania wiązki poszukaj dobrze info o podpięciu prawidłowo PInów, ponoć był jakiś myk w tych gotowych przejściówkach i czegoś brakowało. Skutkiem tego było nieprawidłowe usypianie nawi i rozładowywanie aku.
Dikey Opublikowano 1 Września 2012 Autor Opublikowano 1 Września 2012 Rozwiązałem problem z podświetlaniem nawigacji i wyłączanie z kluczyków poprzez podłączenie przez poprowadzenie 2 pinów z klimatronika. Teraz został tylko jeden problem podłączenie Fis nie ma nadal żadnej komunikacji. Mógł by mi ktoś kogoś polecić kogoś kto by mi mógł to zrobić pomóc?? Z okolic Rabki-Zdrój
marekg Opublikowano 1 Września 2012 Opublikowano 1 Września 2012 akumulator jeszcze żyje? klimatronik nie ma nic do RNS-a, od biedy można k-line pociągnąć jeśli komuś trzeba nic więcej. Bez komunikacji z CAN nawigacja nie będzie działać prawidłowo tzn tak jak przewidział producent. Po drugie, jeśli dałeś radę drutować z klimatronika to i cany pociągniesz z zegarów bez problemu. wszystko ci kolega w linku podał
Dikey Opublikowano 1 Września 2012 Autor Opublikowano 1 Września 2012 Właśnie to nie ja robiłem tylko jakiś niedorobiony elektryk. On niby podciągnął Can z klimatronika. Boję się sam za to zabierać żeby czegoś nie zepsuć i też nie posiadam kluczy do rns-e.
marekg Opublikowano 1 Września 2012 Opublikowano 1 Września 2012 Szczerze mówiąc jeśli Can jest pociągnięty z klimatronika (nawet nie wiedziałem że tam jest puszczony) to teraz wypadałoby VAG-iem zmienić kodowanie FIS-a tak, żeby pokazywał info z navigacji. Chociaż jeśli wcześniej RNS-D wyświetlał to teoretycznie kodowanie powinno być chyba dobre.
Dikey Opublikowano 1 Września 2012 Autor Opublikowano 1 Września 2012 właśnie też mi się to dziwne wydaje... Kombinował vagiem coś robić ale nic nie zdołał zrobić. Może ktoś na spocie w Nowym Sączu by mi mógł pomóc??
jarek_ns Opublikowano 1 Września 2012 Opublikowano 1 Września 2012 Ale kombinujesz. Obawiam sie ze nic ci to nie da. Kable trzeba pociągnąć z zegarów. Ale to nie jest temat do ogarniecia na spocie bo nie zabieram ze sobą narzędzi. Pozatym zawsze czegoś zabraknie. Jak nie ogarniesz tego sam i nie znajdziesz nic bliżej to dzwon do mnie. Tel masz na PW Sent from my iPhone using Tapatalk
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się