d4widoV Opublikowano 6 Września 2012 Opublikowano 6 Września 2012 Siema, autko mi duzo spala, niezaleznie czy trasa czy nie. Bledow z lambdami nie mam (bo 2 sa u mnie). Ale dzisiaj oscyloskopem sprawdzilem napiecia na obu i napiecia oscyluja od 0.150 do maksymalnie 0.750, i w wiekszosci nie siega tych wysokich wartosci, lecz jest do 0.600V wydaje mi sie, ze to one daja mi tak po p**dzie z tym spalaniem. Bo przeplywka jest dobra, spaliny tez sa dobre, czujnik temp. tak samo. powiedzcie mi czy sie myle, bo jak sonda pracuje poprawnie to powinna oscylowac ciagle od 0.1V do 0.9V, a u mnie nie bylo wiecej niz 0.75V
benyA4 Opublikowano 6 Września 2012 Opublikowano 6 Września 2012 1. Test pierwszej sondy Lambda Samochód musi być nagrzany, tzn wskazówka temperatury wody musi być na 90stC. VAGiem wchodzimy w Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe) Wybieramy tylko jedną grupę 34. (Ważne aby była tylko jedna wybrana) Nagrzewamy katalizator (pole drugie musi się znaleźć w zakresie, czyli temp powyżej 350st C) (swoją drogą to nie wiem czy tutaj nie ma błędu, bo ja zawsze te testy robie powyżej 500st C i dopiero wtedy chcą się wykonać) Wciskamy pedał gazu tak aby obroty utrzymywać powyżej 2000 rpm ( i tutaj też jest kilka wersji w sieci, niektórzy piszą że powyżej 3000 rpm) Trzeba utrzymywać te obroty cały czas identyczne w bardzo zbliżonym zakresie (przykład tzn. 2000 - 2200). Jeżeli obroty są odpowiednie i inne warunki też to w polu 4 pokaże się się TEST ON. Trzymamy obroty nadal aż do zakończenia testu. Jeżeli test nie chce się wykonać to delikatnie zwiększamy obroty. Na zakończenie testu w polu 4 mamy B1-S1 OK lub B1-S1 not OK lub TEST OFF Dwa pierwsze oznaczają wynik testu, trzecie oznacza że test został przerwany i trzeba go powtórzyć. 2. Sprawdzenie drugiej sondy Lambda Podobnie jak dla pierwszej sondy, lecz test przeprowadzamy w grupie 36. Czyli wybieramy Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe) i grupa 36. (Ważne aby była tylko jedna wybrana) Podnosimy obroty do ustalonej wartości - powyżej 2000 rpm, patrzymy czy jest TEST ON w polu 2, czekamy aż się wykona i oglądamy wynik: B1-S2 OK lub B1-S2 not OK. Ten wynik może już tam być, bo test wykonał się przy okazji testu pierwszej sondy lambda. Aby wykonać go jeszcze raz - bo mamy taką chęć - to musimy wyłączyć silnik i odpalić go jeszcze raz - czyli zresetować komputer. ---------- Post dopisany at 20:15 ---------- Poprzedni post napisany at 20:08 ---------- polecam tez artykul Czyszczenie przepływomierza Bosch BMW | Sam naprawiam - Motoryzacyjne Instrukcje Napraw , bloki pomiarowe dla przeplywomierza 101, 102 , 104 mozesz tam porownac wartosc zadana i rzeczywista masy powietrza.
domjenick Opublikowano 6 Września 2012 Opublikowano 6 Września 2012 0.1V do 0.9V, a u mnie nie bylo wiecej niz 0.75V nie wiem, czy nie zależy to od silnika, ale niektóre źródła podają od 0,2 do 1,0V np to jeśli mieszanka jest za bogata w tlen-ECU będzie korygował i dodawał więcej paliwa, żeby to wyrównać, ale jest jeszcze brana pod uwagę masa powietrza z przepływki-jeśli jest wszystko w granicach tolerancji-nie będzie błędu w sterowniku, ale będzie palić deko więcej, najlepszym rozwiązaniem, było by podmiana sondy i ponowne próby
d4widoV Opublikowano 9 Września 2012 Autor Opublikowano 9 Września 2012 1. Test pierwszej sondy Lambda Samochód musi być nagrzany, tzn wskazówka temperatury wody musi być na 90stC. VAGiem wchodzimy w Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe) Wybieramy tylko jedną grupę 34. (Ważne aby była tylko jedna wybrana) Nagrzewamy katalizator (pole drugie musi się znaleźć w zakresie, czyli temp powyżej 350st C) (swoją drogą to nie wiem czy tutaj nie ma błędu, bo ja zawsze te testy robie powyżej 500st C i dopiero wtedy chcą się wykonać) Wciskamy pedał gazu tak aby obroty utrzymywać powyżej 2000 rpm ( i tutaj też jest kilka wersji w sieci, niektórzy piszą że powyżej 3000 rpm) Trzeba utrzymywać te obroty cały czas identyczne w bardzo zbliżonym zakresie (przykład tzn. 2000 - 2200). Jeżeli obroty są odpowiednie i inne warunki też to w polu 4 pokaże się się TEST ON. Trzymamy obroty nadal aż do zakończenia testu. Jeżeli test nie chce się wykonać to delikatnie zwiększamy obroty. Na zakończenie testu w polu 4 mamy B1-S1 OK lub B1-S1 not OK lub TEST OFF Dwa pierwsze oznaczają wynik testu, trzecie oznacza że test został przerwany i trzeba go powtórzyć. 2. Sprawdzenie drugiej sondy Lambda Podobnie jak dla pierwszej sondy, lecz test przeprowadzamy w grupie 36. Czyli wybieramy Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe) i grupa 36. (Ważne aby była tylko jedna wybrana) Podnosimy obroty do ustalonej wartości - powyżej 2000 rpm, patrzymy czy jest TEST ON w polu 2, czekamy aż się wykona i oglądamy wynik: B1-S2 OK lub B1-S2 not OK. Ten wynik może już tam być, bo test wykonał się przy okazji testu pierwszej sondy lambda. Aby wykonać go jeszcze raz - bo mamy taką chęć - to musimy wyłączyć silnik i odpalić go jeszcze raz - czyli zresetować komputer. ---------- Post dopisany at 20:15 ---------- Poprzedni post napisany at 20:08 ---------- polecam tez artykul Czyszczenie przepływomierza Bosch BMW | Sam naprawiam - Motoryzacyjne Instrukcje Napraw , bloki pomiarowe dla przeplywomierza 101, 102 , 104 mozesz tam porownac wartosc zadana i rzeczywista masy powietrza. nie wiem czemu, ale u mnie nie idzie sie polaczyc z ENGINE - 01 w ogole :-/ ani z ENGINE II,III itp... tych testow nie moge zrobic sprawdzilem jedynie jeszcze jedna rzecz - odpalilem auto i na zimnym na postoju na klimatroniku wlaczylem kanal 39, w momencie kiedy na zegarach temp. pokazala sie 90st. to na klimatroniku na 39C bylo 81st. ma to tez cos do tego ze auto pali wiecej?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się