Jump to content
IGNORED

rejestracja pojazdu


rafal9119
 Share

Recommended Posts

Witam wczoraj po raz kolejny przyprowadziłem audi a4 b5 z DE i podczas tłumaczenia papierow wyszło ze jest wyrejestrowana. czyli co nie bede mogł w polsce zarejestrowac??? na innych papierach do tej pory czegos takiego nie spotkałem. ktos mi to wyjasni??

Link to comment
Share on other sites

jak się nie mylę to żeby zarejestrować auto z DE w PL to musi być wyrejestrowane :decayed:

Link to comment
Share on other sites

Tak jak kolega wyżej napisał bez tego wyrejestrowania nie załatwił byś nic w Polsce więc śmiało działaj dalej :wink:

Link to comment
Share on other sites

potwierdzam :wink: wszystko ok, auto w DE wyrejestrowane czytaj "zezlomowane" (odwrotnie niz u nas :decayed:) normalnie rejestrujesz u nas... a blachy Ci Niemiec zostawil zwykle tylko z oderwanymi wlepkami? jak tak to napisz ze auto bez tablic przywiozles se laweta to Ci zostana na pamiatke :naughty:

Link to comment
Share on other sites

tak własnie sa zwykłe tablice niemieckie tylko bez wlepek. a to fajnie w poniedziałek lece go zarejestrowac. dzieki:wink::wink:

Link to comment
Share on other sites

Napisz mi jakie to są obecnie koszty tzn. zarejestrowanie auta z DE :

1. Akcyza : 3,1 % wartości

2. Tłumaczenie papierów : ile zł ?

3. Skarbówka : ile zł ?

4. Recykling chyba nadal 500zł ale od nowego roku ma już nie być nowa ustawa w fazie legislacji Witamy na stronach RCL

5. Przegląd lub identyfikacja pojazdu : ile zł ?

6. Całkowity koszt rejestracji razem z kartą pojazdu : ile zł ?

W jakiej kolejności to załatwiać ?

Link to comment
Share on other sites

tłumaczenie papierow zapłaciłem 90 zł. przeglad 160 zł . a reszte bede w poniedziałek załatwiał. 1.tłumacz 2.urzad skarbowy. 3 .przeglad. 4 .Urzad celny. 5WK

Link to comment
Share on other sites

A jak mam auto bez tablic to muszę chyba najpierw wziąść z Wydziału Komunikacji tablice czasowe aby jechać na przegląd ? Czy wtedy mogę już auto ubezpieczyć na rok czy muszę brać OC na krótki okres ?

Link to comment
Share on other sites

jak masz auto bez tablic to nic innego jak laweta bez opłaty skarbowej i wizyty w urzedzie celnym auta nie zarejestrujesz.pytałem sie to wiem jak by co :wink:

Link to comment
Share on other sites

Tzn. muszę go fizycznie na lawecie zawlec do Skarbówki i do Urzędu Celnego ? Ja słyszałem , że w WK dają czasowe blachy za ok. 30zł i mając ubezpieczenie OC można autem zajechać na przegląd.

Link to comment
Share on other sites

na lawecie tylko na przeglad.a co do tych czasowek to nie wiem. musiał bys sie zapytac

Link to comment
Share on other sites

Każde swoje auta przywożę na lawecie (mam swoją) i jeszcze z żadnym autem nie byłem na żadnym urzędzie po przyjeździe robię tłumaczenia i idę z papierami na urząd celny tam się wypełnia papiery do akcyzy w między czasie czeka się na papier z urzędu skarbowego jak już odbierzesz decyzję z urzędu skarbowego oraz z urzędu celnego to wtedy do wydziału komunikacji i później jeszcze w zależności od humoru babki, która tam siedzi albo Ci uzna niemiecki przegląd albo Cię skieruje na takowy, albo jeszcze da Ci skierowanie na uzupełnienie danych bo nasze "Panie urzędniczki" nie potrafią odczytać z tłumaczenia niemieckich dokumentów daty produkcji ani nie potrafią przeliczyć paru danych...tak przynajmniej jest w moim urzędzie komunikacji...i wtedy dostaniesz tymczasowy dowód rej. na miesiąc albo na dwa dni, albo jest krótsza droga nie daleko mnie działa babka do której zawożę papiery podpisuje wszystkie upoważnienia i po około tygodniu odbieram u niej tablice i dowód rej. koszt usługi około 150zł i nie muszę nigdzie w kolejkach stać ani tracić czasu i co najważniejsze nie trzeba się użerać z miłymi urzędasami...

---------- Post dopisany at 17:39 ---------- Poprzedni post napisany at 17:36 ----------

na lawecie tylko na przeglad.a co do tych czasowek to nie wiem. musiał bys sie zapytac

Jeśli ma ważny przegląd to dostanie czasówke na miesiąc do czasu aż przyjdzie stały dowód a jeśli nie ma ważnego przeglądu niemieckiego to dostanie czasówkę na dwa dni w wtedy jedziesz na przegląd przynajmniej u mnie tak jest wiem , że co urząd to "swoje" przepisy...

Link to comment
Share on other sites

To ekstra, że do Celników i do Skarbówki wystarczą same dokumenty bez fizycznej wizyty samochodu. Czyli jak mam ważny przegląd niemiecki to po załatwieniu Skarbówki i Celników idę do Wydziału Komunikacji i w najgorszym wypadku dadzą mi czasowe tablice i skierują mnie na identyfikację pojazdu w Stacji Diagnostycznej. Czy w tym momencie mogę wykupić polisę OC na cały rok czy muszę taką czasową na miesiąc ( czyli relatywnie droższą) ?

Link to comment
Share on other sites

Napisz mi jakie to są obecnie koszty tzn. zarejestrowanie auta z DE :

1. Akcyza : 3,1 % wartości

2. Tłumaczenie papierów : ile zł ?

3. Skarbówka : ile zł ?

4. Recykling chyba nadal 500zł ale od nowego roku ma już nie być nowa ustawa w fazie legislacji Witamy na stronach RCL

5. Przegląd lub identyfikacja pojazdu : ile zł ?

6. Całkowity koszt rejestracji razem z kartą pojazdu : ile zł ?

W jakiej kolejności to załatwiać ?

1. no w zależności od pojemności silnika po średnim kursie euro obowiązującym w/g NBP w dniu zakupu + znaczek to przykładowo od 1200 euro wyjdzie ok 170zł

2. zależy gdzie i na kiedy... średnio ok 100zł

3. czy się stoi czy się leży 160 się należy :wink: (opłata za niepłacenie podatku :wink:)

4. tak jest, recykling 5 stówek (tylko trzeba uważać aby czytelnie napisać VIN na dowodzie wpłaty i bez pomyłki bo potem trzeba zapłacić kolejne 500zł i czekać na zwrot poprzedniej kwoty...

5. przegląd dokładnie 99zł (nie płacisz tej cepikowej złotówki bo pojazdu tam nie ma :wink:), tablice możesz mieć jakie chcesz - mówisz gościowi na stacji że na tym aucie "tablic nie ma" :naughty:

6. nie pamiętam już opłaty w urzędzie ale to też jakaś standardowa (coś około 240-250zł) za rejestrację pojazdu :wink: u mnie np jest tak że czekasz pół godziny i dają Ci gotowe tablice, naklejki i dowód tymczasowy na miesiąc a potem odbierasz tylko stały dowód i to wszystko :wink:

Najpierw lecisz do tłumacza i na celny, w między czasie płacisz recykling i robisz sobie przegląd, potem jeszcze tylko kwitek z mafii skarbowej i idziesz po tablice do urzędu :wink: Czas załatwiania zależy od stopnia debilizmu urzędników w Twoim miecie :hi:

Link to comment
Share on other sites

To ekstra, że do Celników i do Skarbówki wystarczą same dokumenty bez fizycznej wizyty samochodu. Czyli jak mam ważny przegląd niemiecki to po załatwieniu Skarbówki i Celników idę do Wydziału Komunikacji i w najgorszym wypadku dadzą mi czasowe tablice i skierują mnie na identyfikację pojazdu w Stacji Diagnostycznej. Czy w tym momencie mogę wykupić polisę OC na cały rok czy muszę taką czasową na miesiąc ( czyli relatywnie droższą) ?

Dostaniesz normalne tablice i polisę kupujesz na cały rok po miesiącu wymieniasz tylko dowód rej.

Link to comment
Share on other sites

A jak mnie pani z Wydziału Komunikacji wyśle na identyfikację do Stacji Diagnostycznej to przecież jakoś muszę tam dojechać, a bez tablic i OC się nie da więc pewnie w tym momencie dadzą mi jakieś tymczasowe. Czy na tych tymczasowych mogę kupić polisę OC na cały rok ?

Link to comment
Share on other sites

Normalnie jak teraz rej. Corsę dla siostry to nie miała ona ważnego przeglądu niemieckiego i babka normalnie zarejestrowała mi auto wykupiłem OC dostałem już normalne tablice rej. ,ale dowód rej. tymczasowy dostałem na dwa dni w tym czasie pojechałem na przegląd później pojechałem do WK i oddałem papiery o zrobieniu przeglądu i babka mi przedłużyła tymczasowy dowód rej na 1 miesiąc do momentu aż stały dowód rej będzie do odbioru.

Link to comment
Share on other sites

koledzy mam takie pytanie ile wpisac na umowie wartosc auta tak aby czym najmniej zaplacic w celnym i skarbowce.???

Link to comment
Share on other sites

W urzędzie celnym i tak biorą wartość rynkową i ta cena na nic a w skarbówce płacisz stała opłatę chyba 160zł mowa cały czas o aucie które jest świeżo sprowadzone i jest to pierwsza rej w kraju.

Link to comment
Share on other sites

W urzędzie celnym i tak biorą wartość rynkową i ta cena na nic a w skarbówce płacisz stała opłatę chyba 160zł mowa cały czas o aucie które jest świeżo sprowadzone i jest to pierwsza rej w kraju.

Nieprawda (chyba że każdy urząd celny ma swoje zasady). Kwota jest brana z umowy, ba - sam musisz wpisać kwotę w przeliczeniu na złotówki w/g średniego kursu NBP z dnia w którym została ta umowa podpisana. Oczywiście nie ma co przesadzać :wink:

Wszystko masz w moim poście nieco wyżej :facepalm:

Przyklej jakiekolwiek blachy do auta i jedź na przegląd a Panu na stacji powiedz że "tablic tu nie ma" albo jedź do Niemca po blachy wjazdowe i wykup sobie miesięczne OC na granicy :whistling:

No chyba że wolisz karnąć się te pare metrów na stację diagnostyczną lawetą albo jeździć po urzędach i płacić dodatkową kasę kombinując z jakimiś tablicami tymczasowymi gdzie i tak nie masz OC... :facepalm:

Link to comment
Share on other sites

W urzędzie celnym i tak biorą wartość rynkową i ta cena na nic a w skarbówce płacisz stała opłatę chyba 160zł mowa cały czas o aucie które jest świeżo sprowadzone i jest to pierwsza rej w kraju.

Nieprawda (chyba że każdy urząd celny ma swoje zasady). Kwota jest brana z umowy, ba - sam musisz wpisać kwotę w przeliczeniu na złotówki w/g średniego kursu NBP z dnia w którym została ta umowa podpisana. Oczywiście nie ma co przesadzać :wink:

Wszystko masz w moim poście nieco wyżej :facepalm:

Przyklej jakiekolwiek blachy do auta i jedź na przegląd a Panu na stacji powiedz że "tablic tu nie ma" albo jedź do Niemca po blachy wjazdowe i wykup sobie miesięczne OC na granicy :whistling:

No chyba że wolisz karnąć się te pare metrów na stację diagnostyczną lawetą albo jeździć po urzędach i płacić dodatkową kasę kombinując z jakimiś tablicami tymczasowymi gdzie i tak nie masz OC... :facepalm:

Sprawdzałem auto niecały miesiąc temu. Urząd celny w Gliwicach wziął cenę rynkową i sam przeliczył E/zł bo ważny w zapłacie akcyzy jest kurs z danego dnia. Skarbówka to Vat24 +160zł dostajesz w zamian Vat25.

co do tablic to za pierwszym razem (w 2004r) przyjechałem na blachach niemieckich i odesłałem właścicielowi po rejestracji. Teraz miałem czasowe, które zdałem w UM, pomimo iż na przeglądzie powiedziałem że nie ma blach w UM i tak je chcieli ;/

A tak z innej beczki. Zarejestrowane mam już auto i stały dowód nie dostałem jednak oryginału briefu tak jak to było za 1 razem. Dzwoniłem do wydziału komunikacji i stwierdzili że zostaje u nich czy to prawda??

Link to comment
Share on other sites

A tak z innej beczki. Zarejestrowane mam już auto i stały dowód nie dostałem jednak oryginału briefu tak jak to było za 1 razem. Dzwoniłem do wydziału komunikacji i stwierdzili że zostaje u nich czy to prawda??

Tak brief zostaje w WK sam nie wiem czemu od pewnego czasu tak robią też niedawno jak moją B8 rej. to się zdziwiłem, że dostałem tylko kopię.

Link to comment
Share on other sites

dzis załatwiłem wszystko co potrzeba. koszty sa nastepujace. przeglad-100zł. urzad celny-136zł. urzad skarbowy- 160zł. WK-500 recykling i 260 tablice itd. wszystko wyniosło mnie 1400 zł. a na umowie wpisalem 1000 Euro to nawet nie sprawdzali tylko przeliczyli na PLN i gotowe. Mi tez brief zabrali.

Link to comment
Share on other sites

kurde no ja sam musialem przeliczac a co do tablic napisalem im ze nie mam a auto przyjechalo na lawecie i robilem to w marcu tego roku ale wlasnie... u nas kazdy urzad ma swoje przepisy... :facepalm:

Link to comment
Share on other sites

tez pisałem oswiadczenie ze na aucie nie ma tablic . kurde moglem wpisac troche mniej to moze bym zaoszczedział

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...