radiosław Opublikowano 17 Września 2012 Opublikowano 17 Września 2012 Witam. Przy wymianie całego rozrządu wymieniłem termostat bo stary nie trzymał temp. i tu niespodzianka dolny wąż jest cały czas zimny. Weszło 5L płynu układ odpowietrzony, ogrzewanie jest ok, temp. 90 stopni pokazuje, trzyma nie wacha się, a dolny wąż jest nadal zimny. Przejechałem 100 km i wąż nadal zimny. Czasem włączy się wentylator jak zgaszę silnik, a wąż nadal zimny.(termostat WACHLERA) Mechanik twierdzi że jest ok. Czy to jest normalna sytuacja? Czy termostat tak długo się nie otwiera? 1
dragon44 Opublikowano 17 Września 2012 Opublikowano 17 Września 2012 Jeśli sie nic nie gotuje to jest ok, poprzedni termostat widocznie cały czas przepuszczał wiec miałeś ciepły wąż.
waskivw Opublikowano 18 Września 2012 Opublikowano 18 Września 2012 Proponuje spr. ten wąż po przejechani kilku kilometrów , najlepiej byłoby podpiąć Vaga i obserwować temp. jak osiągnie 95 stopni to dolny wąż powinien być ciepły i chłodnica , wentylator włącza się też w trybie awaryjnym i to często gubi kierowców i mechaników.
rikardo Opublikowano 19 Września 2012 Opublikowano 19 Września 2012 Witam.Przy wymianie całego rozrządu wymieniłem termostat bo stary nie trzymał temp. i tu niespodzianka dolny wąż jest cały czas zimny. Weszło 5L płynu układ odpowietrzony, ogrzewanie jest ok, temp. 90 stopni pokazuje, trzyma nie wacha się, a dolny wąż jest nadal zimny. Przejechałem 100 km i wąż nadal zimny. Czasem włączy się wentylator jak zgaszę silnik, a wąż nadal zimny.(termostat WACHLERA) Mechanik twierdzi że jest ok. Czy to jest normalna sytuacja? Czy termostat tak długo się nie otwiera? Masz wszystko OK. Termostat po otwarciu dopuszcza schłodzony płyn chłodzący dolnym wężem do silnika z którego wypływa górnym do chłodnicy.
Tobike Opublikowano 19 Września 2012 Opublikowano 19 Września 2012 Źle piszesz, to termostat z dołu puszcza gorący płyn na chłodnicę i taki jest kierunek przepływu płynu. To że górny wąż jest zawsze gorący to zasługa wężyka przelewowego w zbiorniczku wyrównawczym. Ja wczoraj wymieniłem termostat u siebie i mam takie same objawy jak założyciel tematu. Pałowałem auto do 4000 i nie zdołałem uruchomić wentylatora a dolny waż od chłodnicy jest zimny. Na zegarach mam 90oC a na klimatroniku kanał 49 jest 88-89oC.
rikardo Opublikowano 19 Września 2012 Opublikowano 19 Września 2012 Źle piszesz, to termostat z dołu puszcza gorący płyn na chłodnicę i taki jest kierunek przepływu płynu. To że górny wąż jest zawsze gorący to zasługa wężyka przelewowego w zbiorniczku wyrównawczym. Ja wczoraj wymieniłem termostat u siebie i mam takie same objawy jak założyciel tematu. Pałowałem auto do 4000 i nie zdołałem uruchomić wentylatora a dolny waż od chłodnicy jest zimny. Na zegarach mam 90oC a na klimatroniku kanał 49 jest 88-89oC. Kolego nie wprowadzaj ludzi w błąd jak nie jesteś czegoś pewien silnik pobiera schłodzony płyn anie gorący.
waskivw Opublikowano 19 Września 2012 Opublikowano 19 Września 2012 Ja zakładam termostat, ori i nie ma problemu. Tdi długo się nagrzewa i trzeba go dosyć długo trzymać na obrotach żeby termostat puścił.
rafal9119 Opublikowano 20 Września 2012 Opublikowano 20 Września 2012 witam u mnie jest podobnie dopiero po ilus tm km zaczyna sie robic lekko ciepły ale to długo trwa
waskivw Opublikowano 20 Września 2012 Opublikowano 20 Września 2012 witam u mnie jest podobnie dopiero po ilus tm km zaczyna sie robic lekko ciepły ale to długo trwa To termostat do wymiany.
rafal9119 Opublikowano 20 Września 2012 Opublikowano 20 Września 2012 czemu niby do wymiany . w innym aucie jak dolny był zimny to termostat trzymał tak samo jak teraz w audi mam a temperature na blacie mi trzyma 90 C cały czas ---------- Post dopisany at 20:17 ---------- Poprzedni post napisany at 19:34 ---------- mogl by mi ktos wytlumaczyc jakie jest prawidlowe dzialanie termostatu??? bo ja mam u siebie gorny goracy a dolny zimny do czasu az na blacie bedzie 90C i poznij dolny sie robi cieply. to termostat mam do wymiany???
waskivw Opublikowano 20 Września 2012 Opublikowano 20 Września 2012 czemu niby do wymiany . w innym aucie jak dolny był zimny to termostat trzymał tak samo jak teraz w audi mam a temperature na blacie mi trzyma 90 C cały czas---------- Post dopisany at 20:17 ---------- Poprzedni post napisany at 19:34 ---------- mogl by mi ktos wytlumaczyc jakie jest prawidlowe dzialanie termostatu??? bo ja mam u siebie gorny goracy a dolny zimny do czasu az na blacie bedzie 90C i poznij dolny sie robi cieply. to termostat mam do wymiany??? To u ciebie termostat jest sprawny Termostat psuje się na dwa sposoby zacina się i silnik pracuje tylko na krutkim obiegu co grozi przegrzaniem, albo otwiera się zbyt wcześnie i silnik jest niedogrzany.
rafal9119 Opublikowano 20 Września 2012 Opublikowano 20 Września 2012 no wlasnie mialem pare aut i w kazdym aucie dolny waz byl zimny a poznij robil sie goracy i termostaty byłu dobre.
radiosław Opublikowano 25 Września 2012 Autor Opublikowano 25 Września 2012 Przejechałem 1500 km z tak działąjącym termostatem i jest ok. Opinie są różne ale myślę że układ chłodzenia w 1.9 TDI [b6AWX] tak właśnie działa że dolny wąż i termostat otwiera się dopiero awaryjnie żeby nie przegrzać motora. W innych samochodach układ żeczywiście działa nieco inaczej, termostat otwiera się i puszcza obieg na chłodnicę, a u mnie układ idzie przez chłodnicę bez udziału termostatu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się