majkel20 Posted September 17, 2012 Posted September 17, 2012 Koledzy, zakupiłem buty garniturowe na imprezę. Dosłownie po 1 dniu użytkowania, całe się pomarszczyły, i skóra się pozaginała, tak, że śmiechu warte, że po 1 dniu tak wyglądają. Dodam że tanie nie były. Poszedłem do sklepu z reklamacją, dzisiaj dzwonię, reklamacja oddalona. Moje wcześniejsze buty po 5 latach "eksploatacji" i z ceną połowę niższą, wyglądają lepiej niż te teraz. Czy można coś z tym zrobić? Jakaś jeszcze reklamacja, pismo czy coś, a może preparat do "prostowania" skóry (choć wątpię że takie coś istnieje).... Wkurza mnie to powoli wszystko, bo rzeczy w sklepach już dawno są robione na odpier**l, a spierdzieli się coś potem to i tak sklep ma Cie gdzieś....
Guregoru Posted September 17, 2012 Posted September 17, 2012 Nie składaj jako reklamacja (na gwarancję) tylko na niezgodność towaru z umową według ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej
Ryba22 Posted September 17, 2012 Posted September 17, 2012 korzystając z wątku podepnę się pod temat reklamacji przeczytałam kolegi problem i powiem że mam gorszy pod koniec kwietnia kupiłam odkurzacz z Neonet firmy zelmer bez workowy i od maja jest ciągle w reklamacji , pierwszy raz oddałam go do reklamacji po dwóch tygodniach bo obroty w trakcie odkurzania same spadały otrzymałam go po trzech tygodniach zepsuty bo stwierdzili że mogła być zapchana rura :doh:i nic z nim nie robili po dwóch dniach oddałam go ponownie do reklamacji no i teraz już będzie czwarty raz jak go oddaje ponieważ ciągle pali się czerwone światełko które informuje o tym że jest coś nie tak ,po między czasie byłam w biurze praw konsumenta i z panem napisaliśmy ciekawy list do nich z prośbą o wymianę na nowy towar bez wad (dostałam od nich jeszcze ciekawszą odpowiedź: że są w stanie to naprawić i nie należy mi się nowy odkurzacz ) cholera co z nimi zrobić bo to już nie jest dla mnie śmieszne
Guregoru Posted September 17, 2012 Posted September 17, 2012 Ryba22 jeżeli są w stanie Ci to naprawić to nic nie zrobisz, jeżeli Ci tego nie naprawią (lub po naprawie znowu się zepsuje) tak samo oddajesz na niezgodność towaru z umową według ww. ustawy i powołujesz się na to, że oddałaś towar do naprawy po raz pierwszy w czasie krótszym niż 6 miesięcy od daty zakupu więc można domniemać wadę ukrytą towaru
majkel20 Posted September 17, 2012 Author Posted September 17, 2012 Jaki powód odmowy reklamacji ? Przez tel. powodu nie podali, tylko że dojdzie do mnie jeszcze pismo w tej sprawie.... ---------- Post dopisany at 16:09 ---------- Poprzedni post napisany at 12:46 ---------- Dostałem przed chwilą odpowiedź:
Dev Posted September 17, 2012 Posted September 17, 2012 rzecznik praw konsumenta, nic innego i do skutku, nic nie bedzie Cie to kosztować
Jacob555 Posted September 17, 2012 Posted September 17, 2012 nic nie bedzie Cie to kosztować Polemizowałbym... Miałem problem z butami, też nie chcieli uznać reklamacji, poszedłem w końcu do RPK. Tam musiałem skorzystać z usług rzeczoznawcy, bodajże 30, czy 50zł. Ten stwierdził, że mam rację, sąd konsumencki wydał orzeczenie, że mam rację, należy mi się naprawa. Z tym orzeczeniem poszedłem z powrotem z reklamacją, ale teraz uwaga - na dole jest adnotacja, że firma może się dostosować do tego orzeczenia jak będzie miała ochotę, a jak nie to nie musi. No to jasne, że nie mieli ochoty i się nie dostosowali. Dalej mogłem iść już tylko do normalnego sądu, ale najpierw powinienem drugi raz wystąpić o ekspertyzę do rzeczoznawcy, drugi raz zapłacić, a potem poświęcić czas na rozprawę, czas też kosztuje. Za dużo z tym zachodu i pieniędzy, zrezygnowałem, bo jeszcze kilka "50zł" i wydał bym więcej, niż były warte te buty Mój wniosek - RPK to tylko rozdmuchana kampania, że coś może załatwić i to niby nic nie kosztuje.
soolek Posted September 17, 2012 Posted September 17, 2012 RPK jest w stanie pomóc, (kablówkę załatwili na cacy w moim przypadku). Ale jak trafisz na sprzedawcę jak kolega wyżej, to oczywiście może nie być szans. Według mnie warto spróbować.
tomcio1600 Posted September 18, 2012 Posted September 18, 2012 korzystając z wątku podepnę się pod temat reklamacji przeczytałam kolegi problem i powiem że mam gorszy pod koniec kwietnia kupiłam odkurzacz z Neonet firmy zelmer bez workowy i od maja jest ciągle w reklamacji , pierwszy raz oddałam go do reklamacji po dwóch tygodniach bo obroty w trakcie odkurzania same spadały otrzymałam go po trzech tygodniach zepsuty bo stwierdzili że mogła być zapchana rura :doh:i nic z nim nie robili po dwóch dniach oddałam go ponownie do reklamacji no i teraz już będzie czwarty raz jak go oddaje ponieważ ciągle pali się czerwone światełko które informuje o tym że jest coś nie tak ,po między czasie byłam w biurze praw konsumenta i z panem napisaliśmy ciekawy list do nich z prośbą o wymianę na nowy towar bez wad (dostałam od nich jeszcze ciekawszą odpowiedź: że są w stanie to naprawić i nie należy mi się nowy odkurzacz ) cholera co z nimi zrobić bo to już nie jest dla mnie śmieszne Powiedz że nie jest to Zelmer Galaxy 2 ... ? Bo jeśli to Galaxy to po prostu daj sobie spokój bo nie warto.. (oczywiście dla zasady walcz o swoje jednak nawet gdy Ci go wymienią na taką samą sztukę to wcześniej czy później i tak go wyrzucisz tracąc do niego cierpliwość..). Na przyszłość poczytaj pierwsze lepsze komentarze, opinie na temat sprzętu który masz zamiar kupić - piszę to dlatego gdyż pracowałem w branży AGD/RTV. Ogółem Zelmer robi naprawdę dobry sprzęt (cena/jakość) jednak wszystkie odkurzacze bezworkowe modelowo poniżej Solarisa 5000 mają spore mankamenty... A dwu systemowy Solaris to już inna półka cenowa Dziwi mnie też fakt że Zelmer jako firma w ten sposób podszedł do tematu - nigdy nie było problemu z serwisem i przeważnie orzeczenia były na korzyść klienta..
Ryba22 Posted September 18, 2012 Posted September 18, 2012 ten odkurzacz to był zupełnie spontaniczny zakup , stary mi się zepsuł to weszłam do sklepu i kupiłam ale będę walczyć cholera teraz napiszę że chcę aby mi kasę zwrócili ciekawe co odpiszą <br /><br />
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now