Jump to content
IGNORED

Wymiana wałka rozrządu


bakrzych
 Share

Recommended Posts

Proszę o radę, prawdopodobnie będę wymieniał u siebie wałek rozrz. ile może kosztować taka przyjemność (części plus robocizna). Czy wytarty wałek może być powodem nierównej pracy silnika na wolnych obrotach? Dodam, że pompki zostały sprawdzone i wykluczone.

Pozdr!

Link to comment
Share on other sites

Witaj. Koszt wałka szacuje się w granicy do 1100zł (ASO omijaj szeroki łukiem bo aktualna cena to 2029zł :D) Zanim zdecydujesz się na jego kupno to napisz kto weryfikował jego stan i czy też miałeś możliwość zobaczenia go. Wrzuć statyczne 013, 018 i 023 to można będzie poglądowo stwierdzić co z pompkami (najlepiej sprawdzić zdejmując pokrywę silnika tak jak w przypadku wałka).

Link to comment
Share on other sites

Byłem u speców z AZ, a oni raczej w bambuko nie robią. Pompki miałem dzisiaj czyszczone w myjce ultr. I przy okazji sprawdzili wałek. Zastanawia mnie czy wytarty wałek może mieć wpływ na niską dawkę paliwa.

Link to comment
Share on other sites

ja do swojego b7 1.9 zapł 900 zł z popychaczami w uk wymienilem samemy przy sobocie po robocie 3 godz roboty

Link to comment
Share on other sites

za 1000 jestem w stanie zalatwic walek nowy bez szklanek z tym ze dopiero w listopadzie bede w pl ew wysylka

Link to comment
Share on other sites

Potrzebuje kpl. tj. Wałek, panewki, szklanki i uszczelniacze

taki caly zestaw za 2000 + przesylka

Link to comment
Share on other sites

Też jestem na etapie wymiany wałka. Koszt wałka 620-680 zł Ruville, Febi lub Kolbenschmidt. Wałek obojętnie jaki byle do PD R4 bez DPF. Przy wymianie wałka koniecznie komplet popychaczy hydraulicznych INA 420020910 (czarne) koszt od 60zł/szt. Do tego panewki, śruby, simer wałka rozrządu, uszczelka pod pompę tandemową, uszczelka pokrywy zaworów.

Link to comment
Share on other sites

Przeglądając dzisiaj ceny wyglada na to, że można kupić kompletny zestaw za jakiś 1000zł. Do tego muszę doliczyć uszczelki pod Vacum no i chyba nowy pasek przydałoby się założyć (rozrząd wymienialem 40k temu)

Link to comment
Share on other sites

nie znam niku.Ale na allegro jest konkretny i uczciwy gość.

Sprzedaje cale komplety(tzn walek panewki popychacze) wszystko oznaczone panewki itp wszystko w idealnym stanie.I z tego co pamietam 400zł za taki komplet.Naprawde polecam bralem juz nieraz taki komplecik u niego.

Link to comment
Share on other sites

mocno masz wytarty wałek? jaki masz przebieg?

Link to comment
Share on other sites

tak uzywki.Jak ropa sie nie dostawala i był dobry olej nie widze roznicy miedzy nowym a starym(mowimy o samym wałku)

Link to comment
Share on other sites

mocno masz wytarty wałek? jaki masz przebieg?

Niestety wałka nie widziałem ale jest ponoć mocno wytarty na pierwszym i czwartym PD tam gdzie korekcje miałem najlepsze, prawie zerowe :)

Przebieg to 220k olej wymieniany wg ks. ser. co 15k nie żaden long life

Link to comment
Share on other sites

Przyczyną wycierania wałka mogą być:

-Tryb Long Life

-Słabej jakości olej

-Wypadnięcie tzw. broków z wałka lub wałków PD

-Rozcieńczenie oleju ropą przez nieszczelne PD

-Wada materiałowa wałka

Następna sprawa to krzywki zaworowe są bardzo wąskie by zmieścić krzywki PD więc nie ma się co dziwić, że wałki w PD nie są już tak trwałe jak w 1.9 TDI na VP. O wycierających się wałkach w 1.9/2.0 PD będzie się coraz częściej mówiło bo jest to bardzo powszechny problem, a aut z tymi silnikami coraz więcej, a przede wszystkim coraz starszych.

Link to comment
Share on other sites

U mnie wymieniano walek,panewki i szklanki.

Walek Kobel cos tam (zapomnialem nazwy)

Szklanki czarne Ina i panewki tez jakies firmowe.

Efekt taki ze silnik nie klekocze,pracuje przyjemniej i nie ma juz dudnienia z filtra powietrza.

A minus taki ze od wymiany walka spalanie na trasie przy 100km/h nie spada ponizej 6 litrow a zwykle utrzymuje sie na pozomie 6,4 do 8,0 wedlug fisa.

Przed wymiana i przy takim samym stylu jazdy Fis pokazywal od 5,0 do 7 l przy mocnym wciskaniu gazu.

Na dzien dzisiejszy wtryski,automat i termostat wykluczone.

Dalszych pomyslow brak.

Link to comment
Share on other sites

HiRide

U mnie wymieniano walek,panewki i szklanki.

Walek Kobel cos tam (zapomnialem nazwy)

Szklanki czarne Ina i panewki tez jakies firmowe.

Efekt taki ze silnik nie klekocze,pracuje przyjemniej i nie ma juz dudnienia z filtra powietrza.

A minus taki ze od wymiany walka spalanie na trasie przy 100km/h nie spada ponizej 6 litrow a zwykle utrzymuje sie na pozomie 6,4 do 8,0 wedlug fisa.

Przed wymiana i przy takim samym stylu jazdy Fis pokazywal od 5,0 do 7 l przy mocnym wciskaniu gazu.

Na dzien dzisiejszy wtryski,automat i termostat wykluczone.

Dalszych pomyslow brak.

Wałek pewnie Kolbenschmidt. Śrub, uszczelki pompy tandemowej i simeringa wałka nie wymieniałeś?

Link to comment
Share on other sites

Napisz ile zaplaciles, wiemieniales olej i pasek? Dzisiaj oglądałem u siebie jeszcze raz walek, krzywki zaworowe wytarte na pierwszym i czwartym cylindrze.

1,9 tys zł

Olej wymienialem dzien wczesniej a pasek w tym samym zakladzie pare mies wczesniej

---------- Post dopisany at 22:18 ---------- Poprzedni post napisany at 22:15 ----------

HiRide

U mnie wymieniano walek,panewki i szklanki.

Walek Kobel cos tam (zapomnialem nazwy)

Szklanki czarne Ina i panewki tez jakies firmowe.

Efekt taki ze silnik nie klekocze,pracuje przyjemniej i nie ma juz dudnienia z filtra powietrza.

A minus taki ze od wymiany walka spalanie na trasie przy 100km/h nie spada ponizej 6 litrow a zwykle utrzymuje sie na pozomie 6,4 do 8,0 wedlug fisa.

Przed wymiana i przy takim samym stylu jazdy Fis pokazywal od 5,0 do 7 l przy mocnym wciskaniu gazu.

Na dzien dzisiejszy wtryski,automat i termostat wykluczone.

Dalszych pomyslow brak.

Wałek pewnie Kolbenschmidt. Śrub, uszczelki pompy tandemowej i simeringa wałka nie wymieniałeś?

Sruby z tego co wiem dali nowe,simering tez , ale o uszczelce pompy nic nie wiem .Jakie to ma znaczenie.

Cos mi sie tez zdaje ze skrajnych panewek nie osadzili na silikonie a chyba tak sie robi zeby nie ciekl olej czy cos ?

Generalnie jest wszystko ok tylko to spalanie:facepalm: *kumpel ma auto identyko z takim silnikiem i skrzynia i u niego potrafie zejsc do 5L a u siebie ledwo do 6 ....

Link to comment
Share on other sites

Na Twoim miejscu sprawdził bym jeszcze spalanie tj. powinno się to robić, czyli zalewasz bak do pełna, przejedź ok 300km i znowu do pełna (najlepiej na tej samej stacji i z tego samego pistoletu), wtedy będziesz wiedział na pewno jakie masz spalanie. Miałeś może wyciągane przy okazji pompki do zmiany oringów? Jeśli tak to może ktoś je źle ustawił. Rozrząd i kąt synchronizacji jest ok? Zastanawiam się jeszcze (nie wiem czy to może mieć wpływ na spalanie) czy czasem nie sprzedali Ci wałka pod DPF.

Link to comment
Share on other sites

Dodam, że pompki zostały sprawdzone i wykluczone.

Pozdr!

Kolego bakrzych nie myśl, że chcę Ciebie na siłę uszczęśliwić, ale pisaliśmy na pv i nie posłuchałeś mojej rady. Wklej kolegą loga z grupy pierwszej i może ktoś poprze moje stwierdzenie, że pompki masz uwalone. Nie dość, że dawka jest poza tolerancją 3-9mg, to jeszcze jest bardzo nierównomierna i waha się od 0,3 do 2,5mg Z taką dawką nigdy nie będzie chodził równo na jałowym. Podejrzewam, że zapach spalin jest przy tym mocno gryzący. Jest druga możliwość, iż pompki są ok, ale przed zakupem auta ktoś bawił się w "chiptunera" i zrobił jakiś słaby program który mocno podniósł dawki paliwa, ale w to raczej wątpię. Nie mówię, że każdy komu trzęsie bud musi wymieniać pompki, bo powodów może być dużo, ale u Ciebie widzę takie same logi jak ja miałem. Jak masz możliwość to zrób loga gr 1 na całkowicie zimnym silniku po nocy i wlej go tu. Jak wiesz też miałem problem z mocnym telepaniem silnika na jałowym i problem rozwiązałem, chciałbym Cię ustrzec przed wydaniem 2tys na wałek i brakiem poprawy w pracy silnika na jałowym...

Jeszcze jedno, nie sugeruj się do końca dobrymi korekcjami zobacz jak u mnie przez pół roku się zmieniły:

Kwiecień: korekcję i bipy OK

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Listopad : pompki już do wymiany i zobacz na moją dawkę też jest nie równa

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Link to comment
Share on other sites

Wczoraj oglądałem wałek z drugim mechanikiem, krzywki wytarte jakby ktoś bez oleju jeździł. Także wałek muszę wymienić bo jest w strasznym stanie. Nie wiem jak wyglądają krzywki na pompkach, okaże się przy wyjęciu walka ale jak są zużyte to tez mogą mieć wpływ na dawkę paliwa.

Link to comment
Share on other sites

Dodam, że pompki zostały sprawdzone i wykluczone.

Pozdr!

Kolego bakrzych nie myśl, że chcę Ciebie na siłę uszczęśliwić, ale pisaliśmy na pv i nie posłuchałeś mojej rady. Wklej kolegą loga z grupy pierwszej i może ktoś poprze moje stwierdzenie, że pompki masz uwalone. Nie dość, że dawka jest poza tolerancją 3-9mg, to jeszcze jest bardzo nierównomierna i waha się od 0,3 do 2,5mg Z taką dawką nigdy nie będzie chodził równo na jałowym. Podejrzewam, że zapach spalin jest przy tym mocno gryzący. Jest druga możliwość, iż pompki są ok, ale przed zakupem auta ktoś bawił się w "chiptunera" i zrobił jakiś słaby program który mocno podniósł dawki paliwa, ale w to raczej wątpię. Nie mówię, że każdy komu trzęsie bud musi wymieniać pompki, bo powodów może być dużo, ale u Ciebie widzę takie same logi jak ja miałem. Jak masz możliwość to zrób loga gr 1 na całkowicie zimnym silniku po nocy i wlej go tu. Jak wiesz też miałem problem z mocnym telepaniem silnika na jałowym i problem rozwiązałem, chciałbym Cię ustrzec przed wydaniem 2tys na wałek i brakiem poprawy w pracy silnika na jałowym...

Jeszcze jedno, nie sugeruj się do końca dobrymi korekcjami zobacz jak u mnie przez pół roku się zmieniły:

Kwiecień: korekcję i bipy OK

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Listopad : pompki już do wymiany i zobacz na moją dawkę też jest nie równa

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Taka zmiana przez pół roku:shock3: :eusathink:

Link to comment
Share on other sites

bakrzych

Wymiana wałka rozrządu

Wczoraj oglądałem wałek z drugim mechanikiem, krzywki wytarte jakby ktoś bez oleju jeździł. Także wałek muszę wymienić bo jest w strasznym stanie. Nie wiem jak wyglądają krzywki na pompkach, okaże się przy wyjęciu walka ale jak są zużyte to tez mogą mieć wpływ na dawkę paliwa.

Krzywki z pompek będą dobre. Zużywają się tyko krzywki zaworowe.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...