pablo15005 Posted September 24, 2012 Posted September 24, 2012 Witam, byłem dziś sprawdzić zawieszenie bo auto pływa mi w koleinach że trzeba trzymać kierownice dosyć mocno... Diagnosta (Speed Car) stwierdził że przód niema żadnych luzów. Kiedyś wcześniej będąc u mechanika jak przeglądał mi zawieszenie to wyszły wahacze dolne banany i na sankach tuleje wywalone stwierdził, jak brał łyżką/łapką no to fakt widziałem że sanki chodzą ale góra dół że szczeliny robiły się na dobre pare mm. Wymieniłem banany auto dalej pływa... Będąc dziś w speed car diagnosta stwierdził ze z tyłu tuleje na belce(według niego) są za miękkie, a zmieniałem je z 2 miechy temu, kupione u kolegi z forum Tom77 lemfordera. Wątpię żeby po takim czasie padły te tuleje. Dobra kolejna sprawa, jak podniósł tył wyszło że łożysko w lewym kole do wymiany i tak jest bo chodzi jak się porusza rękoma. Zbieżność tyłu wyszła coś koło 4.7 bodajże żeby nie skłamać i winne jest temu łożysko tak stwierdził. Moje pytanie jest takie, czy przez to łożysko może tak wodzić samochodem? Czy sanki są też temu winne? kogo posłuchać i jak sprawdzić/jak powinny pracować te sanki? Opona 205/55/16. EDIT: Sanki zmienione, łożysko lewe wymienione a dalej chodzi w koleinach jak... Z prawej strony coraz bardziej nasila się stukanie ale co to może być? Przez co może jeszcze tak go nosić po szosie?:>
rafal9119 Posted September 24, 2012 Posted September 24, 2012 Witam miałem taki sam problem tez mi tył pływał. wymieniłem tuleje,łozyska i zero poprawy a okazało sie ze amorki na tyle sa tego przyczyna a na diagnostyce amory z tyłu miały wykrzymałosci po 50%. wymieniłem je i po problemie.
pablo15005 Posted September 30, 2012 Author Posted September 30, 2012 Amorki sprawne ok 70% sprawności, więc ta opcja odpada... Pytanie czy przez zbieżność tyłu samochód może tak chodzić czy sanki? ---------- Post dopisany 30-09-2012 at 10:55 ---------- Poprzedni post napisany 24-09-2012 at 19:37 ---------- Sanki zmienione, łożysko lewe wymienione a dalej chodzi w koleinach jak... Z prawej strony coraz bardziej nasila się stukanie ale co to może być? Przez co może jeszcze tak go nosić po szosie?:>
tomaszstn Posted September 30, 2012 Posted September 30, 2012 Na 100% amorki masz do wymiany, reszta jeśli nie była bardzo mocna zużyta to prawie nie miała wpływu na latanie tyłem. Wymień amorki i będzie po problemie
rafal9119 Posted September 30, 2012 Posted September 30, 2012 i co z tego ze masz amory sprawne po 70 %. miałem to samo po wymianiej est ok.
polny Posted October 2, 2012 Posted October 2, 2012 Również uważam że to są amortyzatory. Sprawność podawana na stacji w % ma się ni jak do rzeczywistości.
.Pablo. Posted October 2, 2012 Posted October 2, 2012 Na szarpakach mierzy się resorowanie całego auta a nie bada sprawności amortyzatorów . Jeśli nie masz kół 235 szerokich to na 99% amorki mają już dość.
rikardo Posted October 2, 2012 Posted October 2, 2012 Amorki sprawne ok 70% sprawności, więc ta opcja odpada... Pytanie czy przez zbieżność tyłu samochód może tak chodzić czy sanki?---------- Post dopisany 30-09-2012 at 10:55 ---------- Poprzedni post napisany 24-09-2012 at 19:37 ---------- Sanki zmienione, łożysko lewe wymienione a dalej chodzi w koleinach jak... Z prawej strony coraz bardziej nasila się stukanie ale co to może być? Przez co może jeszcze tak go nosić po szosie?:> Zwróć jeszcze uwagę na dolne wahacze nośne do których masz przykręcone amortyzatory bardzo często wahacz ten w tylnej części przesuwa się na elemencie metalowo-gumowym. Wówczas samochód potrafi sam zmieniać kierunek jazdy na nierównościach.
adadur Posted October 2, 2012 Posted October 2, 2012 Amorki sprawne ok 70% sprawności, więc ta opcja odpada... Pytanie czy przez zbieżność tyłu samochód może tak chodzić czy sanki?---------- Post dopisany 30-09-2012 at 10:55 ---------- Poprzedni post napisany 24-09-2012 at 19:37 ---------- Sanki zmienione, łożysko lewe wymienione a dalej chodzi w koleinach jak... Z prawej strony coraz bardziej nasila się stukanie ale co to może być? Przez co może jeszcze tak go nosić po szosie?:> Zapytaj dobrze czy 70% sprawności czy 70% zużycia bo urządzenia i tak i tak podają
pablo15005 Posted October 2, 2012 Author Posted October 2, 2012 Panowie, nasila się stukanie z prawej strony... na nierównościach słuchać stukanie jakby korkiem od tarczyna ktoś strzelał sobie... co to może być? :| A wahacze dolne banany zmieniane ze 2 miesiące temu...
tomaszstn Posted October 2, 2012 Posted October 2, 2012 Spróbuj chwycić za błotnik i poruszaj lekko góra-dół, jak wtedy będzie Ci pukać to też amorki
pablo15005 Posted October 3, 2012 Author Posted October 3, 2012 Spróbuj chwycić za błotnik i poruszaj lekko góra-dół, jak wtedy będzie Ci pukać to też amorki Ruszałem samochodem góra dół, nic nie słychać stukania przy moim ciężarze...Amortyzatory koni sporta mam i ten ruch przy mojej wadze ciała jest znikomy... podniosłem tą stukającą stronę i na wahaczach górnych jest spękania tuleja przy mocowaniu do amortyzatora... Gdy opuszczałem lewarek przy samym dole słychać było takie puknięcia jakby się wydobywały z wahacza górnego przedniego. Podniosłem z ciekawości lewa dobra, cichą stronę i tam tylko na jednym wahaczu widać że już go zaczyna też brać ale jeszcze się nie odzywa...A te z prawej strony a szczególnie ten przedni jest ładnie spękany... Przez te wahacze może chodzić po szosie i ciągnąć go w prawą stronę na ładnej prostej drodze? :>
adadur Posted October 3, 2012 Posted October 3, 2012 Może. na odległość nie bardzo znajdziesz tu właściwą pomoc ... może wrzuć foty
pablo15005 Posted October 3, 2012 Author Posted October 3, 2012 Też stawiam na amory z tyłu. a czemu akurat amory tył? i denerwuje mnie to coraz głośniejsze pukanie z prawej strony
MaxsteRR Posted October 3, 2012 Posted October 3, 2012 Też stawiam na amory z tyłu. a czemu akurat amor? i denerwuje mnie to coraz głośniejsze pukanie z prawej strony Bo masz z tyłu belkę skrętną. Wystarczy padnięty amor z tyłu, a będzie miotało Tobą po całej drodze. Belka pracując na kiepskich amorkach "skręca się"/przechyla nierównomiernie.
pablo15005 Posted October 3, 2012 Author Posted October 3, 2012 aha, dodam że jedna sprężyna jest coś zmęczona bo prawa strona bardziej siedzi czasami niż lewa...
tomaszstn Posted October 3, 2012 Posted October 3, 2012 Wymień całą górę wahaczy z przodu i nie zapomnij o tych amorkach z tyłu i będzie git
MaxsteRR Posted October 3, 2012 Posted October 3, 2012 Co do wahaczy górnych... Kupiłem Deckermany za 160zł kpl na górę lewą i prawą.... 10 000km i na razie nic nie puka
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now