Jump to content
IGNORED

[B5 1Z] Zły kąt wtrysku pompy i jego konsekwencje


odzim
 Share

Recommended Posts

witam, chcialbym sie poradzic jakie moze miec konsekwencje złe ustawiony kat wtrysku w silniku 1z , w logach Basic Settings: 000 na pozycji 2 mam 000 , i doczytalem ze to oznacza jeden ząb przestawiony na pompie przy rozrzadzie i jak bym nie sprawdził vagiem w zyciu bym sie nie domyslił ze tak mam , pali normalnie chodzi tak samo jak przed robieniem rozrzadu rano pali prawie na dotyk na obrót a tak na pół obrotu,za to w logach grupy normalnie: 000 jest jak najbardziej prawidlowo 49, 50,51 ,czyli moga byc jakies nastepstwa takiego odczytu , bo nie chciało by mi sie przodu rozbierac byle tylko w basic settings była norma jak , innych oznak nie zauważyłem zle ustawionego kata nawet powiem ze mój 1z bardziej mieko pracuje niz mojego brata afn co ma dobrze ustawiony kat.

dodam że nie brałem sie jeszcze za regulacje , bo gdzies czytalem ze jak jest 000 w bs to nie da sie tego podregulowac , jakie sa wasze sugestie , bo moze jednak warto sprubowac wyregulowac ten kat sama pompą.

Link to comment
Share on other sites

chyba coś zle sprawdzasz. Ja jak miałem kąt na coś ok 30 to zima palił ciężko jak sie zrobiło cieplej to też nie było to idealnie. teraz mam 51 - 56 i pali od strzału.

Z tego co mi powiedziano to niski kąt wtrysku duże spalanie, duży kat to zaś małe. Ile Tobie pali tak w przybliżeniu SZCZERZE.

Link to comment
Share on other sites

Kłopoty pojawią się zimą.

Do regulacji kata nie trzeba ściągac przodu, a 000 w 000BS wcale nie oznacza przestawionego rozrządu - po prostu pompa jest źle ustawiona - ot typowa niedokładność naszych mechaników - rozrząd wymieniono i nie dopełniono procedury.

Statyczny kąt nie ma wpływu na spalanie - jednostka i tak samodzielnie wylicza dynamiczny kąt wtrysku :wink4:

Link to comment
Share on other sites

A ja chciałem zmienić kąt wtrysku odkręciłem wszystkie śróby opisane w " warsztacie" trzy z przodu i jedna z tyłu a pompa ani drgnie. Czy to jest możliwe wszystkie śróby kręcą się palcami a pompa ani drgnie. mam trochę za niski kąt i rano słabo pali.

Link to comment
Share on other sites

dzieki za odpowiedzi, wiec spróbuje sama pompe przestawic,spalanie mam takie jak z boku widac srednie spalanie prowadze sobie http://www.spritmonitor.de/en/my_account.html-Mileage Calculator and Vehicle's Costs Analyser, od poczatku kupienia a4 ,wydaje mi sie ze w normie,a rozrzad sam z ojcem robiłem nie pierwszy raz zreszta i był zrobiony ze wszystkimi prawami mechaniki tylko wtedy vaga nie mialem i nawet nie miałem wiedzy na temat kąta statycznego ze taki sie sprawdza w tdi bo to mój pierwszy diesel ,bo napewno odrazu bym sprawdził, dzieki za info, odpisze po próbie nastawienia kąta pompą.

Link to comment
Share on other sites

Spróbuję poluzować przewody, bo śróbe odkręciłem raczej właścią. Tylko dziwię się że pompa ani drgnie. Czy przewody są takie sztywne i mogą ją tak trzymać?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...