Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Niebieski dym w pewnym zakresie temperatur


mariuszsal

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Od ok miesiąca mam problem z podkapcaniem na niebiesko w moim parchu. Przeglądałem forum i nic sensownego nie znalazłem.

Autko odpala bardzo ładnie i bez jakichkolwiek bąków (czarnych, niebieskich ....) - problem pojawia się zanim silnik osiągnie te 90 stopni. W zakresie od około 60 do 80 stopni autko zaczyna kopcić na niebiesko, czy to na postoju czy podczas jazdy (czasem dosyć intensywnie). Po przekroczeniu tych 80 stopni przestaje.

Z tego co wyczytałem to do wymiany: 1) świece, 2)uszczelniacze zaworów 3)turbina, 4)wtryski 5)pierścienie ??.

I teraz czy wymieniać świece skoro odpala bez zająknięcia ?

Jeśli uszczelniacze to czemu nie kopci po odpaleniu ?

Wtryski wg VAGa korekcje od - 0,07 do -0,58 bipy od -21 do -28, więc nie jest chyba tak źle.

Czego się czepić na początku aby nie wymieniać połowy sprawnych elementów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz prostą głowicę 8V więc od niej bym zaczął, kupisz 8 gumek wydasz ze 30zł + robocizna ze 100zł i to chyba bedzie najtansze rozwiazanie, a moze się uda

chociaz moj ojciec ma podobne problemy w golfie 1.9, auto tez wali na niebiesko ale to nie jest problem oleju, bardziej ukladu paliwowego, z tym ze tam jest zwykla pompa a nie pompowtryski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy w tym golfie też tak kopci przy pewnym zakresie temperatur ? Oraz czy jest możliwe aby korekcje i bipy były prawie OK, a pompowtrysk lał ?

Gdzieś czytałem aby powąchać ten dym czy to niespalone paliwo czy olej :D - tylko szczerze mówiąc nie wiem jak śmierdzi jedno a jak drugie. Ale skoro na niebiesko to chyba oliwa.

Zaryzykuję i wymienię te uszczelniacze - tj. na początek uszczelnienie zaworów i może PD jak już dekiel do góry..., zobaczymy

Edit

Ostatnio obserwuję sporą ilość TDIków podkapcających na niebiesko, i nie wiem czy to już zboczenie związane z moim problemem, czy coś w tych paliwach się pozmieniało. :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja dzisiaj zobaczyłem w stecznym lusterku biały dymek. Pojawia się on najbardziej w okoliczch 1800 obr/min. i właśnie o okolicy 60-80 stopni C. Moje BPW nie zdążyło się nagrzać do 90 stopni bo dojechałem do pracy. Dodam że uszczelniacze na pompkach wymieniłem jakieś 1000 km temu wraz z wałkiem, szklankami, rozrządem, rolkami, paskami i innymi elementami. Czy przyszedł czas na turbinkę. Podkreśle że około 5000 km temu padł mi napęd pompy oleju i jak do tej pory wszystko było OK.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierze ci olrj z por uszczelki lub turbina siada

Spod jakiej uszczelki? W sobotę sprawdzałem poziom oleju i jest OK ale tak jak pisałem dym zobaczyłem dzisiaj i zobaczymy za kilka dni czy poziom idzie w dół.

---------- Post dopisany at 20:07 ---------- Poprzedni post napisany at 09:31 ----------

Dzisiaj po dalszych obserwacjach. Ggdyy silnik osiągnie 90 stopni to dymu jakby mniej. Po ostrym bucie na biegu jałowym puszcza lekkiego dymka. Po postoju około godziny dym wraca najwięcej w okolicy 1200-1400 obrotów i przechodzi po osiągnięciu 90 stopni. Dodam że mój BPW jest po programie na 170 km i 200 Nm. Jeszcze jakiś czas temu pisałem o szczekającym psie w moim układzie napędowym co wskazuje na niedomagania EGR-a. Może to on ale nie wiem jak ma on styczność z olejem choć nie jestem przekonany czy to spalony olej czy nie dopalona ropa bo spaliny czuć dobrym starym dieslem (wycięty DPF).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niebieski dym oznacza tylko jedno, spala sie olej :) jak gdzie, musisz dojsc, turbo, pierscienie, uszczelniacze zaworowe , opcji troche jest :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj w czasie drogi do pracy dymu jakby nie było lub był minimalny (może jestem przeczulony). Na pewno dużo mniej niż wczoraj. Czy to turbina, uszczelniacze, pierscionki? Przecież jak by padły i zaczeło spalać olej to by się samo nie naprawiło. Uświadomcie mnie co i jak nie tak może być z ERG że przez niego może się dostawać olej do komory spalania. A może to nie olej tylko nie do końca spalone paliwo. ON jak się nie spali dobrze to też puszcza niebieskiego dyma.

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...