SlashTheOne Opublikowano 4 Października 2012 Opublikowano 4 Października 2012 Witam! Dolegliwość jest taka, że od czasu do czasu przy spokojnym przyspieszaniu silnik dostaje "czkawki" na obrotach ok. 2000, przy dynamicznej jeździe tego efektu nie ma. Z góry można wykluczyć EGR ( kupiłem nowy i jest to samo ) auto ma usunięty DPF ( czy to może być przyczyna ? ) - sprawdzona geometria turbiny ( sprawdzone tez na innym turbo i również bez zmian) Jest też zrobiony mod - ale i na oryginalnym oprogramowaniu auto szarpie.. Ogólnie to szarpanie zgrało się w czasie z usunięciem DPF i z wirusem, ale tak jak już pisałem po wgraniu oryginalnego softu jest tak samo. Czy w takim razie uszkodzeniu mógł ulec ECU? Piszcie proszę jakie macie pomysły na przyczynę tej "awarii" na zakończenie dodam że to nie jest tez przepływomierz
SlashTheOne Opublikowano 8 Października 2012 Autor Opublikowano 8 Października 2012 a czy przypadkiem pompa niedomagałaby właśnie przy mocnym przyspieszaniu? u mnie szarpanie jest przy delikatnej jeździe natomiast przy dynamicznej wszystko jest OK.. ---------- Post dopisany 08-10-2012 at 07:56 ---------- Poprzedni post napisany 04-10-2012 at 13:29 ---------- nikt nie ma więcej pomysłów? Dodam, że po odłączeniu kabli od EGR problem ustaje - ale wiadomo kontrolki mrugają ( swoją droga zastanawia mnie dlaczego te od świec? ) tak więc problemem jest chyba recyrkulacja spalin - sam egr po wymianie na nowy nic nie zmienił...
Golem1 Opublikowano 8 Października 2012 Opublikowano 8 Października 2012 Skoro po odpięciu EGR problem ustaje to najlepiej mu sie przyjrzeć a dokładnie rurce od niego one lubią sobie pęknąć i wtedy są podobne objawy.
SlashTheOne Opublikowano 8 Października 2012 Autor Opublikowano 8 Października 2012 coś w tym może jest.. hmmm sprawdzę to. Zauważyłem że wraz z szarpnięciem z komory silnika dochodzi dziwny "przerywany" dźwięk syczącego powietrza ( oczywiście nie turbo) więc może faktycznie przy określonym ciśnieniu jakaś nieszczelność w tym układzie jest i powoduje taką "czkawkę". Jeszcze raz dzięki za podpowiedź Jak to sprawdzę to napisze tutaj czy podejrzenia były słuszne.
SlashTheOne Opublikowano 13 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 13 Stycznia 2014 coś w tym może jest.. hmmm sprawdzę to. Zauważyłem że wraz z szarpnięciem z komory silnika dochodzi dziwny "przerywany" dźwięk syczącego powietrza ( oczywiście nie turbo) więc może faktycznie przy określonym ciśnieniu jakaś nieszczelność w tym układzie jest i powoduje taką "czkawkę". Jeszcze raz dzięki za podpowiedź Jak to sprawdzę to napisze tutaj czy podejrzenia były słuszne. Dzisiaj montuje zaslepke egr z otworem fi6 i zobaczymy czy problem czkawki ustapi. Na ta chwile egr mam wylaczony programowo i autko nie "czka" ale jest to okupione lekko opuzniona reakcja pedalu gazu, stad moje ciagle dazenie do innego rozwiazania problemu.
piotrsob1 Opublikowano 13 Stycznia 2014 Opublikowano 13 Stycznia 2014 Nie wiem jak się sprawa z czkaniem ma po wywalwniu DPF-a U siebie walczyłem dłuugo z tym problemem , sprawę załatwiła kryza z otworem fi 8,0mm, zamontowana na dojściu z chłodnicy spalin do EGR-a. Przy mniejszym otworze sporadycznie pojawiał się błąd zbyt małego przepływu przez EGR. Tutaj znajdziesz więcej szczegółów: http://a4-klub.pl/2-0-197/szarpie-przyspieszania-281189/ Ciekawy jestem czy pomożę
SlashTheOne Opublikowano 15 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2014 Dzisiaj zamontowalem zaslepke z otworek fi4 i jest Ok bledu nie wywala a "czkawki" nie ma. Narazie przejechalem tylko 5km bo jestem w pracy. Mysle ze pomoglo :-) jesli nie to napisze tu o tym
piotrsob1 Opublikowano 16 Stycznia 2014 Opublikowano 16 Stycznia 2014 Pojeździj delikanie na wysokich biegach w zakresie obrotów w którym występowała czkawka. Jak będzie waliło błędem małego przepływu przez EGR, to rozwiercaj co 1 mm aż przestanie U mnie przestało przy fi 8 mm i NIE SZARPIE
SlashTheOne Opublikowano 12 Lutego 2014 Autor Opublikowano 12 Lutego 2014 Na zakonczenie tematu napisze ze otwor rozwiercalem z fi 4 do fi 8. Przy fi8 szarpania nie ma i kontrolka rowniez sie nie zaswieca. Dziekuje wszystkim za dobre,a przede wszystkim skuteczne rady. :-)
piotrsob1 Opublikowano 12 Lutego 2014 Opublikowano 12 Lutego 2014 Czasem proste sposoby powalają skutecznością i nie drenują kieszeni Choć na naszym forum nie brakuje userów którzy nazywają to druciarstwem, nie próbując nawet sięgnąć sedna tematu Postawienie trafnej diagnozy i znalezienie rozwiązania w tym konretnym przypadku zajeło mi pięć latek. Być może uporał bym się z tym wcześniej, ale rzadko jeżdżę spokojnie i niespecjalnie mi to przeszkadzało ...... Pozdrówka .
SotoM Opublikowano 12 Lutego 2014 Opublikowano 12 Lutego 2014 u mnie po tym ratunku kontrolka chack sie nie zapalała, ale w module silnika był błąd mówiacy o zbyt niskiego lub wysokim przepływie spalin...
piotrsob1 Opublikowano 12 Lutego 2014 Opublikowano 12 Lutego 2014 Ten błąd z tego co zaobserwowałem, zapisuje się wtedy, kiedy zaczyna migać na blacie kontrolka świec żarowych z powodu zbyt małego przepływy przez EGR. Dopuki go nie wykasujesz to tam sobie będzie siedział, nie powodując żadnych konsekwencji Z powodu zbyt małego przepływu przez EGR, CHECK się u mnie nie zaświecał
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się