Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

1.8T AEB - wymiana turbo na sprawne. Co potrzebne?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na dniach szukje mi sie wymiana turbiny bo stara najzwyczajniej nie dziala. Kupilem auto za grosze i za grosze chcialbym je doprowadzic do jako takiego zdrowia. Nie dmucha, na rurze zaraz przy IC jest sporo oleju, jest mokra dosyc. Wniosek ze zdechla na amen. Ryzykujac bez konkretnej diagnozy, postanowilem kupic uzywane turbo od jednego z userow. Z powodu zamieszania z wysylka moj zaufany mechanik wyjechal na urlop i nie ma z nim kontaktu do piatku a w piatek jestem umowiony na wymiane. I nie mam jak go obpytac co bedzie konieczne do wymiany, sam sie domyslilem ze komplet uszczelek bedzie konieczny, kupilem taki - bedzie dobry?

2631739619

Jezeli zestaw bedzie ok, co jeszcze potrzebuje? jakies sruby ktore moga sie ukrecic, nakretki, szpilki, silikon? chcialbym zeby wymiana nawet przy turbulencjach przebiegla jak najbardziej bez opoznien.

Pozdrawiam :)

Opublikowano

Jeżeli szpilki w turbinie od strony katalizatora są całe to ewentualnie dobrze mieć nakrętki (ASO). Śruby są do mocowania turbiny do kolekora. Możesz też jeszcze potrzebować płyn chłodniczy bo pewnie coś go trochę ucieknie. Nowe filtry i olej.

Podczas zakładania bardzo ważne jest aby nie zrobić suchego startu tzn odpalić gdy w turbinie nie ma oleju. Ja zalałem turbine olejem, a potem jeszcze kręciłem rozrusznikiem aby pociągnął sobie olej sam. Odkręciłem dopływ paliwa :)

Obowiązkowo należy też sprawdzić przewod olejowe czy są drożne.

Tutaj masz małą instrukcję:

Oto kilka czynności, które należy wykonać wraz z wymianą turbosprężarki :

1. Sprawdzić i w razie potrzeby wyczyścić system dolotowy a następnie wymienić filtr powietrza (dopuszczalne jest stosowanie jedynie części rekomendowanych przez producentów). Jakiekolwiek zanieczyszczenia w układzie dolotowym mogą doprowadzić do ponownego uszkodzenia turbosprężarki.

2. Sprawdzić pod względem drożności i zanieczyszczenia układ odpowietrzenia skrzyni korbowej, w razie konieczności wymienić filtr odmy i uszkodzone elementy

3. Sprawdzić pod względem szczelności i drożności układ olejowy, tak aby zapewniał niezakłócony przepływ oleju.

Należy przy tym zweryfikować stan uszczelek flansz układu smarowania turbosprężarki. W przypadku jakichkolwiek zabrudzeń lub uszkodzeń należy je bezwzględnie wymienić lub starannie oczyścić.

4. Wymienić olej w silniku oraz filtr oleju.

Niedopuszczalne jest stosowanie materiałów eksploatacyjnych niezalecanych przez producenta.

5. Montując turbosprężarkę należy korzystać wyłącznie z nowych uszczelek pod kolektor jak również z odpornych na wysokie temperatury śrub przeznaczonych do montażu w układach wydechowych. Dokręcając śruby trzeba przestrzegać wielkości momentu z jakimi mają być dokręcone. Kolektor wydechowy należy sprawdzić i w razie potrzeby wyczyścić. Zabrudzenia mogą doprowadzić do awarii turbosprężarki.

6. Podłączyć układ smarowania. Następnie wlać czysty olej silnikowy do wnętrza turbosprężarki przez otwór olejowy, tak aby uniknąć „suchego” startu podczas pierwszego uruchomienia silnika, kręcąc równocześnie wirnikiem sprężarki. Kolejno zainstalować pozostałe podłączenia. Podczas montażu należy bezwzględnie unikać sytuacji w których powstają naprężenia na przyłączach, jak i na samej turbinie.

7. Po odcięciu zasilania/zapłonu kręcić rozrusznikiem aby wytworzyć ciśnienie w układzie smarowania, ale aby silnik nie zapalił. Następnie uruchomić silnik i pozwolić mu pracować na biegu jałowym przez min 2 minuty. Sprawdzić wszystkie połączenia upewniając się, że nie ma żadnych nieszczelności i przecieków.

8. Po raz kolejny uruchomić silnik i pozostawić na biegu jałowym przez około 15 minut, kontrolując w międzyczasie szczelność wszystkich połączeń układu smarowania oraz układu dolotowego.

9. Po rozgrzaniu silnika do temperatury pracy przeprowadzić jazdę testową; jeśli to możliwe wykorzystując maksimum mocy silnika.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...