Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klekocze przy odpalaniu i po rozgrzaniu 1.8T AVJ


kamil031

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam taki problem, otóż kiedy odpalam samochód na zimnym silniku słychać przez 2-3 sek klekot z tyłu silnika, potem chodzi normalnie aż do czasu kiedy osiągnie temperaturę 90 stopni i znowu zaczyna klekotać, ale już cały czas byłem na sprawdzeniu ciśnienia oleju (olej to 10W-40 elf) przy 90 stopniach na wolnych obrotach ciśnienie było 0,7bar. I teraz już nie wiem czy to pompa oleju padła czy nastawnik wałka rozrządu, jak dodam troszkę gazu to klekotanie ustaje i chodzi normalnie. Proszę o pomoc jeśli ktoś miał taki problem czytałem dużo wątków ale nic konkretnego nie znalazłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej był zalany lepszy olej 5W40 Castrol i było to samo czyli to chyba nie wina oleju:eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przy ostrzejszej jeździe nie zaświeciła Ci się jeszcze czerwona oliwiarka na fisie i nie było piiiii piiiiii ??? Bo ja obstawiam że masz przytkany smok pompy olejowej albo i pompa do wymiany a olejem 10w40 turbine wykończysz. Pozdrawiam!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz takie ciśnienie i czujnik oliwy nie świeci to czujnik wymienić i pompę oleju a co do turbiny i 10w40 to różnie bywa ,kumpel ma taki motor jeździ pare ładnych lat na takim i nic mu sie nie dzieje :) a co do klepania to ja mam dobre ciśnienie na rozgrzanym i tez mi klepie ;/ heheh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego ciśnienie oleju zdecydowanie za małe, już nie pamiętam ile ma być na jałowym ale to stanowczo za mało. Dodając gazu zwiększasz ciśnienie ale ono i tak będzie niższe od wymaganego, czy z czasem może to doprowadzić do jakiś uszkodzeń np. zatarcie jakiegoś elementu trudno powiedzieć, czy hałas ustanie po wymianie pompy nikt nie da ci gwarancji aczkolwiek nie dojdzie do uszkodzenia silnika:naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio zmieniałem miske olejową i nie widziałem żeby był zatkany smok, i żadnego syfu na dnie miski tez nie było, czyli smok nie może być zapchany. A jak ostro jeżdżę to nie zapala się żadna kontrolka oleju i silnik chodzi normalnie, tylko jak się zatrzymam to na wolnych obrotach zaczyna klekotać i to ostro, ale jak dam troszkę gazu tak minimalnie to cisza. Nie mam pojęcia co mam wykluczyć pompę czy napinacz przypominam ze ciśnienie oleju to 0,7bar. Najdziwniejsze to jest to ze jak odpalam zimny silnik to te 2-3 sek stuka i przestaje, zgaszę silnik odpalam znowu i już normalnie pali bez stoków, no i później po zagrzaniu zaczyna się stukanie. A pompa powinna trzymać ciśnienie na napinaczu cały czas, czy po zgaszeniu silnika spada z powrotem do pompy?

---------- Post dopisany at 20:11 ---------- Poprzedni post napisany at 20:09 ----------

A jakie jest prawidłowe ciśnienie na wolnych obrotach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda że nie zmieniłeś pompy oleju jak miałes sciągniętą miske olejową,jak szczerka z tyłu silnika to do wymiany łańcuszek od wałków +napinacz,następnie wymień pompe oleju i zalej jakis konkretny 5w40 z Liqui moly lub motul.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wolne obroty 100do 350kPa, 3000 obrotow 500-700kPa i wg ksiazki olej powinien spelniac norme vw503 00

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jeśli daje gazu i przestaje klekotać to chyba napinacz jest sprawny bo tak to by rzęził i stukał cały czas tak mi się wydaje , tylko pompa chyba nie domaga i daje za male ciśnienie ale nie jestem pewny na 100% i nie wiem jakie jest prawidłowe ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku. Nie pisałbym tu jak bym chciał wymieniać dwie części na raz. A co myślicie o tym filmiku napinacz jest sprawny czy pompa nie trzyma ciśnienia na napinaczu powinny byc takie luzy ?

znalazłem filmik z takimi objawami jak u mnie przy rozruchu

AUDI A6 2.0 ALT DZIWNY DŹWIĘK PRZY ROZRUCHU.mp4 - YouTube

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na filmiku to jest juz duzy luz wedlug mnie, jak ja zdejmowalem pokrywe i probowalem wcisnac napinacz to ani nie drgnal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciezko powiedziec, nie wiem czy pompa powinna na postoju utrzymac cisnienie, chyba tak

cisnienie oleju zmierzyles, jest duzo za male bo na jalowym powinno miec cos kolo 1.5-2 bar na cieplym motorze

wiec rob pompe oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze co to zapnij Vaga. Ja miałem walnięty napinacz i wymieniałem a nic nie rzęsiło. Skąd wiedziałęm żę był walnięty? No właśnie z vaga.

Mogą Ci stukać już popychacze zaworów jak na wolnych klekocze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej to nie popychacze wyraźnie słychać ze w górnej tylnej części silnika stuka czyli napinacz. Ale jestem już prawie pewny ze to przez pompę, daje za male ciśnienie. Moim zdaniem już przy pierwszym zakręceniu przy rozruchu od razu powinno być prawidłowe ciśnienie na zimnym silniku klekocze przy rozruchu i potem cisza olej jest wtedy gesty i pompa chyba lepiej pompuje olej a jak się zagrzeje to robi się zadki i pompa nie nadąża pompować wtedy jest spadek ciśnienia i zaczyna sie stukanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest powiedziane, sciagaj miche, obejrzyj pompę a jak nic nie będzie widać kup nowa i po robocie

Wysłano z HTC EVO 3D X515m z użyciem Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a z kad będę wiedział czy pompa jest sprawna na oko

---------- Post dopisany at 01:18 ---------- Poprzedni post napisany at 01:05 ----------

a co myślicie o pompie oleju firmy TOPRAN znalazłem taka na stronie Inter Cars za 220zł nadała by się na jakiś czas czyli na jakiś rok czy 2 lata jazdy bo nie mam zamiaru długo jeździć tym autem i nie chce pakować w niego nie wiadomo ile kasy. Wiecie coś na temat tej pompy z tej firmy da rade czy nie bardzo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...