Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Właściwy poziom oleju na bagnecie.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam koledzy.

Pytanko brzmi. Gdzie na bagnecie jest max a gdzie minimum poziomu oleju?

Czy górne załamanie bagnetu to maximum a dolne to minimum?

Czy raczej chodzi o tą "kratkowaną" część bagnetu i jej górna granica to max?

Może i głupie pytanie ale spotkałem sie z 2 różnymi odpowiedziami.

Pozdrawiam!

Opublikowano

miedzy pierwszym załamaniem a drugim

bagnet_serwisowy_2000_km_po_stage_1_przed_dolewka_100_ml_na_cieplo.jpg

Opublikowano

1395158241.jpg

<br /><br />

U mnie wyglada bagnet tak.

Czyli ta "kratkowana" powierzchnia to połowa?

Jeśli drugie załamanie to max, a ja mam 3-4 mm ponad to.....?

Lepiej spuścić ten nadmiar?

Pytam bo jestem po wymianie, i mechanik mi tyle nalał.

Sorry za kiepską jakość zdjęcia!

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

dół tej kratkowanej powieszchni ( czyli przy przetłoczeniu dolnym ) to minimum, środek to optymalny poziom, a góra to max ( przy przetłoczeniu górnym )....

Tak na chłopski rozum ;)

Opublikowano

Poziomu max nie wolno przekraczać ze względu na uszkodzenie katalizatora. Jak go nie masz i jest naprawdę 3mm ponad załamanie to możesz jeździć, będzie pluł nieco olejem przez odmę ale tragedii nie będzie. Jakbyś miał z 1cm ponad maks to istniałoby ryzyko, że tłok będzie uderzał w olej w misie olejowej.

Opublikowano

Wiec masz odmienne zdanie co eu4yaon. Wg Ciebie nalal mi sporo ponad max. Koniecznie sie pozbyc nadmiaru czy moge tak jezdzić?

Opublikowano

Za dużo oleju to za duże ciśnienie w silniku a co za tym idzie większe ciśnienie na uszczelki, uszczelniacze itp.

Zalezy ile za duzo

żólty to optimum

czerwony to max

olejstan949.jpg

Opublikowano

Więc mam jakieś 4-5 mm ponad czerwona strzałkę. Więc dla świętego spokoju jutro wyrównam do maksymalnego stanu.

dziękuję wszystkim za info.

Pozdrawiam!

Opublikowano

Z tym wzrostem cisnienia to bez przesady :wink: Od czego jest odma ? :whistling:

Opublikowano

Wiadomo... ale lepiej zapobiegac i bagatelizować... niż potem klepać się w czoło :D

Opublikowano

Uwalone katy i podobne historie to ok, ale nie slyszalem jeszcze, zeby zwiekszony poziom oleju powodowal wzrost cisnienia w silniku i mial szkodliwy wplyw na usczelnienia, tak jak piszesz.

Opublikowano

O oleju i kacie to nawet na korkach pisze :wink: Ale po to jest wskazanie min. i max na bagnecie, aby mieć tą tolerancję, ale w zakresie tych 2 wskazań.... wiadomo, że nie ma co przesadzać bo wtedy balibyśmy sie jechać pod górkę czy zakręcie...

A z tym poziomem oleju i wzrostem cisnienia miałem do czynienia... ale w motocyklu :decayed:

Ale wiadomo w aucie jest inaczej mamy mise z lustrem wody, smok pompa oleju... i olej jest spokojny, nie wydmuc**je uszczelek... racja :wink:

Opublikowano

W motocyklu skrzynia korbowa nie jest otwarta i nie ma odpowietrzenia:naughty: Przynajmniej ja tyle wiem. Jak wleje się dużo za dużo oleju to wkońcu tłoki w DMP będą walić o lustro oleju i wał długo nie wytrzymie. Ale jak trochę się przeleje to jedynie (albo aż) kat dostanie.

Opublikowano

kiedyś na forum 80siatki ktoś pisał że samochody które jeżdżą w sporcie i nie są specjalnie przygotowane to żeby podczas dużych obciążeń nie brakowało smarowania to zalewa się ponad stan olejem,fakt faktem na krótka metę bo odma olej wypluje,u mnie człowiek jeździł w pracy Renault rok czasu z dwoma stanami oleju i samochód dalej żyje

Opublikowano

Jesli chodzi o obciazenia, to nie maja one nic wspolnego ze stanem oleju. Czy bedzie go wiecej, czy mniej to nie jest istotne, wazne zeby byl stan. W sportowyych autach chodzi tylko o przeciazenia, ktore maja wplyw na przemieszczanie sie oleju w misce. Dlatego stosuje sie cos takiego jak suche miski olejowe.

Opublikowano

o to mi chodziło tylko źle się wyraziłem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...