ziko02 Opublikowano 8 Października 2012 Opublikowano 8 Października 2012 Witam koledzy. Pytanko brzmi. Gdzie na bagnecie jest max a gdzie minimum poziomu oleju? Czy górne załamanie bagnetu to maximum a dolne to minimum? Czy raczej chodzi o tą "kratkowaną" część bagnetu i jej górna granica to max? Może i głupie pytanie ale spotkałem sie z 2 różnymi odpowiedziami. Pozdrawiam!
eu4yaon Opublikowano 8 Października 2012 Opublikowano 8 Października 2012 miedzy pierwszym załamaniem a drugim
ziko02 Opublikowano 8 Października 2012 Autor Opublikowano 8 Października 2012 <br /><br /> U mnie wyglada bagnet tak. Czyli ta "kratkowana" powierzchnia to połowa? Jeśli drugie załamanie to max, a ja mam 3-4 mm ponad to.....? Lepiej spuścić ten nadmiar? Pytam bo jestem po wymianie, i mechanik mi tyle nalał. Sorry za kiepską jakość zdjęcia! 1
..::KoNik::.. Opublikowano 8 Października 2012 Opublikowano 8 Października 2012 dół tej kratkowanej powieszchni ( czyli przy przetłoczeniu dolnym ) to minimum, środek to optymalny poziom, a góra to max ( przy przetłoczeniu górnym ).... Tak na chłopski rozum
trepek Opublikowano 8 Października 2012 Opublikowano 8 Października 2012 Poziomu max nie wolno przekraczać ze względu na uszkodzenie katalizatora. Jak go nie masz i jest naprawdę 3mm ponad załamanie to możesz jeździć, będzie pluł nieco olejem przez odmę ale tragedii nie będzie. Jakbyś miał z 1cm ponad maks to istniałoby ryzyko, że tłok będzie uderzał w olej w misie olejowej.
ziko02 Opublikowano 8 Października 2012 Autor Opublikowano 8 Października 2012 Wiec masz odmienne zdanie co eu4yaon. Wg Ciebie nalal mi sporo ponad max. Koniecznie sie pozbyc nadmiaru czy moge tak jezdzić?
..::KoNik::.. Opublikowano 8 Października 2012 Opublikowano 8 Października 2012 Za dużo oleju to za duże ciśnienie w silniku a co za tym idzie większe ciśnienie na uszczelki, uszczelniacze itp. Zalezy ile za duzo żólty to optimum czerwony to max
ziko02 Opublikowano 8 Października 2012 Autor Opublikowano 8 Października 2012 Więc mam jakieś 4-5 mm ponad czerwona strzałkę. Więc dla świętego spokoju jutro wyrównam do maksymalnego stanu. dziękuję wszystkim za info. Pozdrawiam!
Lukasz_N Opublikowano 8 Października 2012 Opublikowano 8 Października 2012 Z tym wzrostem cisnienia to bez przesady Od czego jest odma ?
..::KoNik::.. Opublikowano 8 Października 2012 Opublikowano 8 Października 2012 Wiadomo... ale lepiej zapobiegac i bagatelizować... niż potem klepać się w czoło
Lukasz_N Opublikowano 8 Października 2012 Opublikowano 8 Października 2012 Uwalone katy i podobne historie to ok, ale nie slyszalem jeszcze, zeby zwiekszony poziom oleju powodowal wzrost cisnienia w silniku i mial szkodliwy wplyw na usczelnienia, tak jak piszesz.
..::KoNik::.. Opublikowano 8 Października 2012 Opublikowano 8 Października 2012 O oleju i kacie to nawet na korkach pisze Ale po to jest wskazanie min. i max na bagnecie, aby mieć tą tolerancję, ale w zakresie tych 2 wskazań.... wiadomo, że nie ma co przesadzać bo wtedy balibyśmy sie jechać pod górkę czy zakręcie... A z tym poziomem oleju i wzrostem cisnienia miałem do czynienia... ale w motocyklu Ale wiadomo w aucie jest inaczej mamy mise z lustrem wody, smok pompa oleju... i olej jest spokojny, nie wydmuc**je uszczelek... racja
trepek Opublikowano 8 Października 2012 Opublikowano 8 Października 2012 W motocyklu skrzynia korbowa nie jest otwarta i nie ma odpowietrzenia:naughty: Przynajmniej ja tyle wiem. Jak wleje się dużo za dużo oleju to wkońcu tłoki w DMP będą walić o lustro oleju i wał długo nie wytrzymie. Ale jak trochę się przeleje to jedynie (albo aż) kat dostanie.
pandamix Opublikowano 11 Października 2012 Opublikowano 11 Października 2012 kiedyś na forum 80siatki ktoś pisał że samochody które jeżdżą w sporcie i nie są specjalnie przygotowane to żeby podczas dużych obciążeń nie brakowało smarowania to zalewa się ponad stan olejem,fakt faktem na krótka metę bo odma olej wypluje,u mnie człowiek jeździł w pracy Renault rok czasu z dwoma stanami oleju i samochód dalej żyje
Lukasz_N Opublikowano 12 Października 2012 Opublikowano 12 Października 2012 Jesli chodzi o obciazenia, to nie maja one nic wspolnego ze stanem oleju. Czy bedzie go wiecej, czy mniej to nie jest istotne, wazne zeby byl stan. W sportowyych autach chodzi tylko o przeciazenia, ktore maja wplyw na przemieszczanie sie oleju w misce. Dlatego stosuje sie cos takiego jak suche miski olejowe.
pandamix Opublikowano 13 Października 2012 Opublikowano 13 Października 2012 o to mi chodziło tylko źle się wyraziłem
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się