mich65 Opublikowano 12 Października 2012 Opublikowano 12 Października 2012 Od jakiegoś czasu walczę z moim audi i wygrać nie mogę. Ciągle jakieś psikusy z jej strony Aktualnie jak mocniej depnę to auto wchodzi mi w tryb serwisowy i błąd jaki się pojawia w sterowniku silnika to: 16618 - Boost Pressure Regulation: Limit Exceeded (Overboost Condition) P0234 - 000 - - Freeze Frame: RPM: 2205 /min Torque: 212.0 Nm Speed: 89.0 km/h Load: 54.5 % Voltage: 14.36 V Bin. Bits: 00101000 Absolute Pres.: 2131.8 mbar Absolute Pres.: 2590.8 mbar Sprawa wydaje się być oczywista, przeładowanie turbiny. Widać to również na logach poniżej: Dynamiczne: Grupy: 001 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 003 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 004 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 008 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 010 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 011 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Oraz na wszelki wypadek dynamiczne dla Grupy: 013 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 013 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 018 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 023 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Statyczne: Grupy: 001 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 003 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 004 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 007 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 013 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 018 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 023 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Oraz po zgaszeniu i zapaleniu jeszcze raz: Grupy: 013 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM BS Grupy: 003 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Grupy: 011 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Posprawdzałem wiele rzeczy i trudno mi stwierdzić samemu, co może być nie tak. Przeładowanie to niby kierownice do czyszczenia ale na logu BS 11 wygląda jakby to wszystko chodziło. N75 sprawdzany wakuometrem i podciśnienie na gruszce wygląda bardzo prawidłowo wg mnie. Filmik wakuometr i VAG (wpięty miedzy N75 a gruszką na trójniku): Na myśl przychodzą jeszcze: zapchany katalizator, zapchana rura dolotowa (o ile w ogóle może to nastąpić przy rurach tej średnicy) i oczywiście najgorsze z najgorszych pompo wtryski. PS. Mała historia która brzmi jak bajka. Jakieś 4 miesiące temu silnik zaczął telepać mi na wolnych obrotach. Sprawdziłem dawki na pompo wtryskach (13) i timingi (23) na wolnych obrotach. Timingi w normie, dawki na pompo wtrysku 3 poza norma: 2,6-2,8 potem już praktycznie non stop 2,9 (wydaje mi się ze to maks jaki pokazuje komp) i od czasu do czasu, bardzo rzadko błąd ze nie pali na 3 cylindrze. W spalinach było czuć nie przepalone paliwo, czyli wg mnie na 100% uwalony pompo wtrysk na 3 cylindrze. Zdecydowałem że zanim zabiorę się za jego wymianę to poczekam aż popsuje się kolejny bo szkoda tylko jeden wymieniać i jak to w życiu bywa za chwile pewnie kolejny (250 tyś km na zegarku jest). Po kilku tygodniach, tak jak i przewidziałem, pojawiła się korekcja na 2 cylindrze powyżej 2,3. Już zacząłem szykować gotówkę na nieuniknione, ale zalałem paliwo BP, wcześnie zawsze tankowałem na Shell, ale akurat głęboka rezerwa się pojawiło, komputer pokazał że mam paliwo na 10km i najbliżej była stacja BP, wiec co zrobić, pojechałem tam, zatankowałem i ku mojemu wielkiemu zdziwieniu problem zniknął. Korekcje jak w logu Grupa 13 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM (z 2,9 spadło do 0,8 jak zerkałem sporadycznie). Od tego czasu tylko błąd przeładowania. Trudno mi uwierzyć w samo naprawę pompo wtrysków, ale jako że faceci są mistrzami w usprawiedliwianiu samego siebie, powiedziałem sobie ze pewnie były zabrudzone i paliwo BP je wyczyściło i sprawę zamknąłem.
ocinus Opublikowano 13 Października 2012 Opublikowano 13 Października 2012 Kolego ja bym wyczyścił turbo, bo to nie jest skąp likowane, a miałem taki przypadek u kumpla w A6 i niby sztanga od gruchy pracowała, a po zdjęciu wyszło, że zacina się w pewnym miejscu. Czyszczenie pomogło rozwiązać problem.
vauxhall95 Opublikowano 13 Października 2012 Opublikowano 13 Października 2012 tutaj ewidentnie turbo do czyszczenia
mich65 Opublikowano 7 Listopada 2012 Autor Opublikowano 7 Listopada 2012 Dzięki za porady. Czyli wiem co robić, trzeba turbinę wyczyścić ---------- Post dopisany 07-11-2012 at 12:01 ---------- Poprzedni post napisany 14-10-2012 at 13:41 ---------- Turbina wyczyszczona. Od nieprzepalanego w pełni paliwa podczas niedomagania pompo wtrysków zebrał sie nagar na pewnej zębatce od sterowania kierownic. Podciągały się one do góry ale już nie chciały opaść. Dzięki za trafną diagnoze
Wihajster Opublikowano 7 Listopada 2012 Opublikowano 7 Listopada 2012 Dzięki za porady. Czyli wiem co robić, trzeba turbinę wyczyścić---------- Post dopisany 07-11-2012 at 12:01 ---------- Poprzedni post napisany 14-10-2012 at 13:41 ---------- Turbina wyczyszczona. Od nieprzepalanego w pełni paliwa podczas niedomagania pompo wtrysków zebrał sie nagar na pewnej zębatce od sterowania kierownic. Podciągały się one do góry ale już nie chciały opaść. Dzięki za trafną diagnoze jak zostawiles stare pompki to po czasie problem powróci
Sherlock Opublikowano 7 Listopada 2012 Opublikowano 7 Listopada 2012 Miałem to samo , turbina wyczyszczona , 220zł mniej i teraz miodzio
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się