danu44 Opublikowano 19 Października 2012 Opublikowano 19 Października 2012 Prosze o podpowiedz, co zrobic w przypadku wycieku płynu chlodniczego z tylu silnika. Jest to kolanko (króciec) łaczacy głowice z nagrzewnica dokłanie z tylu EGR. Oczywiscie najprosciej było by go wymienic. Ale teraz, czy wystepuje on pojedynczo czy tylko w kpl. z węzem gumowym do nagrzewnicy. Jakie to numery i ile moze kosztowac? Albo czy jest mozliwosc uszczelnienia go np. silikonem odpornym na temperature. I jezeli tam cieknie to czy wystarczy wymienic tylko to kolanko czy trzeba wymieniac tez cos w głowicy? Oraz czy trudne jest to do zrobienia np. bez udzialu mechanika.
danu44 Opublikowano 19 Października 2012 Autor Opublikowano 19 Października 2012 Łukasz jeszcze raz dziekuje. Nie chciałam Ciebie wiecej meczyc na PW, ale widze ze i tak starasz sie mi dalej pomagac... PS. Ale pozwole sobie jeszcze raz spytac, czy to napewno jest numer 22...? Bo na zdjeciu wyglada to troszke innaczej. Nie ma tam (zdjecie) zadnych srub, tylko takie komiczne zapiecie. Czyli to kolanko na cos nachodzi i ile dobrze rozumiem? ---------- Post dopisany at 18:30 ---------- Poprzedni post napisany at 18:22 ---------- ---------- Post dopisany at 18:42 ---------- Poprzedni post napisany at 18:30 ----------
OLIVER Opublikowano 19 Października 2012 Opublikowano 19 Października 2012 Łukasz jeszcze raz dziekuje. Nie chciałam Ciebie wiecej meczyc na PW, ale widze ze i tak starasz sie mi dalej pomagac... PS. Ale pozwole sobie jeszcze raz spytac, czy to napewno jest numer 22...? Bo na zdjeciu wyglada to troszke innaczej. Nie ma tam (zdjecie) zadnych srub, tylko takie komiczne zapiecie. Czyli to kolanko na cos nachodzi i ile dobrze rozumiem? ---------- Post dopisany at 18:30 ---------- Poprzedni post napisany at 18:22 ---------- http://s14.postimage.org/muni7l0yl/2684137110.jpg ---------- Post dopisany at 18:42 ---------- Poprzedni post napisany at 18:30 ---------- http://s7.postimage.org/yvu2zuvkn/krcieccieknielc3.jpg Danusiu sorry ze się wtrącę 22 z etki to nie jest kolanko o którym Ty myslisz .to ten króciec co idzie do głowicy do którego się wkręca świece podgrzewające płyn
danu44 Opublikowano 19 Października 2012 Autor Opublikowano 19 Października 2012 Łukasz jeszcze raz dziekuje. Nie chciałam Ciebie wiecej meczyc na PW, ale widze ze i tak starasz sie mi dalej pomagac... PS. Ale pozwole sobie jeszcze raz spytac, czy to napewno jest numer 22...? Bo na zdjeciu wyglada to troszke innaczej. Nie ma tam (zdjecie) zadnych srub, tylko takie komiczne zapiecie. Czyli to kolanko na cos nachodzi i ile dobrze rozumiem? ---------- Post dopisany at 18:30 ---------- Poprzedni post napisany at 18:22 ---------- http://s14.postimage.org/muni7l0yl/2684137110.jpg ---------- Post dopisany at 18:42 ---------- Poprzedni post napisany at 18:30 ---------- http://s7.postimage.org/yvu2zuvkn/krcieccieknielc3.jpg Danusiu sorry ze się wtrącę 22 z etki to nie jest kolanko o którym Ty myslisz .to ten króciec co idzie do głowicy do którego się wkręca świece podgrzewające płyn Czesc Stasiu No własnie, nie moge sie połapac w tym wszystkim. Masz ETKE to moze mi to znajdziesz? A da rade to zrobic nie mechanik? No oczywiscie nie ja... ziec mi dzwonił z Krakowa ze mu tam cieknie. Tydzien temu była robiona uszczeka pod głowica... i mechanik tego nie ogarną. Ziec jezdzil tydzien po naprawie i był pewnien ze wszystko jest ok. Dzis zagląda pod maske a tam z tylu silnika leci "rozowa farba"
OLIVER Opublikowano 19 Października 2012 Opublikowano 19 Października 2012 Łukasz jeszcze raz dziekuje. Nie chciałam Ciebie wiecej meczyc na PW, ale widze ze i tak starasz sie mi dalej pomagac... PS. Ale pozwole sobie jeszcze raz spytac, czy to napewno jest numer 22...? Bo na zdjeciu wyglada to troszke innaczej. Nie ma tam (zdjecie) zadnych srub, tylko takie komiczne zapiecie. Czyli to kolanko na cos nachodzi i ile dobrze rozumiem? ---------- Post dopisany at 18:30 ---------- Poprzedni post napisany at 18:22 ---------- http://s14.postimage.org/muni7l0yl/2684137110.jpg ---------- Post dopisany at 18:42 ---------- Poprzedni post napisany at 18:30 ---------- http://s7.postimage.org/yvu2zuvkn/krcieccieknielc3.jpg Danusiu sorry ze się wtrącę 22 z etki to nie jest kolanko o którym Ty myslisz .to ten króciec co idzie do głowicy do którego się wkręca świece podgrzewające płyn Czesc Stasiu No własnie, nie moge sie połapac w tym wszystkim. Masz ETKE to moze mi to znajdziesz? A da rade to zrobic nie mechanik? No oczywiscie nie ja... ziec mi dzwonił z Krakowa ze mu tam cieknie. Tydzien temu była robiona uszczeka pod głowica... i mechanik tego nie ogarną. Ziec jezdzil tydzien po naprawie i był pewnien ze wszystko jest ok. Dzis zagląda pod maske a tam z tylu silnika leci "rozowa farba" tak wygląda na to że ten wąż zasilający nagrzewnice występuje razem z tym kolankiem koszt takiego to około 102zł proszę bardzo.... ale czy na pewno masz uszkodzone to kolanko ? czy węża??moze cieknie Ci na oringu........ Pytasz czy da rade to zrobić nie mechanik .......oczywiście to nic skomplikowanego tylko nie wygodnie trochę ...
danu44 Opublikowano 19 Października 2012 Autor Opublikowano 19 Października 2012 Acha, czyli w ASO tylko kolanko z wezem? Bo na allegro sa uzywane po 15 zl Widzisz to zdjecie co dałam... o takie kolanko mi chodzi. Cieknie z pod tego kolanka. A wiesz moze jak to jest zamocowane. Bo widze tak taka komczna zapinke i nic wiecej. Czyli to kolanko na cos musi sie zakladac... i co jest w tym kolanku jakis Oring? A jak to jest docisniete, przecisz tam musi byc duze cisnienie wody. Wiem ze jak u mnie wymieniali z boku pod filtrem oleju... to tam byl ten krociec na 2 sruby i to mocno dociskalo do glowicy. A moze by to zasilikonowac...? Aj... bo sie tak temu przygladam... a moze to cieknie z pod tego kołnierza ca sa swiece...? Przeciesz to musi byc typowa usterka w Audi.
OLIVER Opublikowano 19 Października 2012 Opublikowano 19 Października 2012 Acha, czyli w ASO tylko kolanko z wezem?Bo na allegro sa uzywane po 15 zl Widzisz to zdjecie co dałam... o takie kolanko mi chodzi. Cieknie z pod tego kolanka. A wiesz moze jak to jest zamocowane. Bo widze tak taka komczna zapinke i nic wiecej. Czyli to kolanko na cos musi sie zakladac... i co jest w tym kolanku jakis Oring? A jak to jest docisniete, przecisz tam musi byc duze cisnienie wody. Wiem ze jak u mnie wymieniali z boku pod filtrem oleju... to tam byl ten krociec na 2 sruby i to mocno dociskalo do glowicy. A moze by to zasilikonowac...? Danusiu ..ja tego nie rozbierałem ale na 100% musi tam być oring uszczelniający ...w etce nie występuje tam jako osobno .... To kolano się zakłada na ten króciec(22) co Ci kol wyzej podał zakładasz i zabezpieczasz taką spinką specjalną i to wsio..... Tam nie ma dużego ciśnienia jak jest wszystko OK..... a moze tylko by wymienił w tym kolanku uszczelnienie jeśli nie jest pęknięte.:eusathink:Ja najpierw bym to zdemontował tego węża z kolankiem i po oglądał co jest nie tak ....Oczywiście trzeba upuścić płynu H. by to zdemontować by być pewnym dlaczego jest wyciek....
danu44 Opublikowano 19 Października 2012 Autor Opublikowano 19 Października 2012 Hmmm...mysle No tak... uszczelnienie w kolanku... ale skad go wzisc... to jest zapewne kpl... kolanko i wąz A jakby ten oring w tym kolanku posmarowac delikatnie silikonem...???
OLIVER Opublikowano 19 Października 2012 Opublikowano 19 Października 2012 Hmmm...mysle No tak... uszczelnienie w kolanku... ale skad go wzisc... to jest zapewne kpl... kolanko i wąz Ale jeśli takie uszczelnienie istnieje a istnieje na pewno to takiego oringa na pewno się gdzieś dostanie ...tylko by na wzór trzeba było mieć ..a po demontażu powinien być stary ...Albo w ASO zapytać ...może mają takie oringi ..a powinni mieć ....bo robią z tymi rzeczami Co mogę Ci doradzić zdemontować węża i wszystko będzie wiadomo
trepek Opublikowano 19 Października 2012 Opublikowano 19 Października 2012 Najczęściej w sklepach z łożyskami są również dostępnego wszelakiego rodzaju simmeringi i oringi. To kolanko musi być uszczelnione gumowym oringiem, ponieważ zarówno kolanko jak i kruciec są plastikowe. Trzeba rozebrać, zobaczyć co tam jest, wyjąć oring i pójść do sklepu, dobiorą coś podobnego. A jak nie ma nic gumowego to zalać do środka kolanka silikonu wysokotemperaturowego, założyć, odczekać i będzie. Ostatnia metoda strasznie chałupnicza ale... prowizorki często są najtrwalsze. Generalnie dociśnięte to jest tak, że w środku kolanka jest gumowy oring, wpycha się go z lekkim oporem na kruciec podgrzewacza i zapina zapinkę coby się nie rozpięło. Ot taka "szybkozłączka".
danu44 Opublikowano 19 Października 2012 Autor Opublikowano 19 Października 2012 No i super... własnie o czyms takim myslałam. Wiem ze to prowizorka, ale moze bedzie trzymac. Dziekuje Grzesiu... Ps. A dlaczego Ty jezdzisz na krakowskich numerach?
OLIVER Opublikowano 19 Października 2012 Opublikowano 19 Października 2012 zarówno kolanko jak i kruciec są plastikowe. ". A właśnie ze jesteś w błędzie ..Grzesiu...w naszym przypadku gdzie mamy w króćcu świeczki to on nie jest plastikowy.... stop alu czy coś tam .
danu44 Opublikowano 19 Października 2012 Autor Opublikowano 19 Października 2012 Stasiu dziekuje za pomoc. Zrobie tak ze albo znajde o-ring... gdzies. Albo posmaruje sie tam silikonem. I moze bedzie SUPER. Zimowki juz przłozyłes...? Pozdrawiam Dana A i jeszcze pytanko, trzeba cos odpowietrzac...? Czy tylko uzupelnic płyn i jezdzic?
OLIVER Opublikowano 19 Października 2012 Opublikowano 19 Października 2012 Stasiu dziekuje za pomoc.Zrobie tak ze albo znajde o-ring... gdzies. Albo posmaruje sie tam silikonem. I moze bedzie SUPER. Zimowki juz przłozyłes...? Pozdrawiam Dana A i jeszcze pytanko, trzeba cos odpowietrzac...? Czy tylko uzupelnic płyn i jezdzic? Nie ma za co dziekować Danusiu.. To działaj tak by było dobrze ....Tak po zalaniu płynu po przejechaniu i nagrzaniu do 90*i ostudzeniu by się nie popażyć dobrze jest z sunąć trochę węża powrotnego z nagrzewnicy..(ten blizej akumulatora)by znajdujace sie powietrze wy puścić oile będzie takowe..... a zimówki jeszcze nie założone .czekają jeszcze ale to hwestia dni..... Pozdrawiam
trepek Opublikowano 20 Października 2012 Opublikowano 20 Października 2012 zarówno kolanko jak i kruciec są plastikowe. ". A właśnie ze jesteś w błędzie ..Grzesiu...w naszym przypadku gdzie mamy w króćcu świeczki to on nie jest plastikowy.... stop alu czy coś tam . Może amelinium tam jest:decayed: Ale ważne, że twardy do twardego czyli trzeba między kruciec podgrzewacza a kolanko zastosować jakiś miękki materiał uszczelniający. Danu44 Zdjęcia stare, olkuskie blachy mam od początku września:wink:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się