Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B5 zerwane wężyki, chyba od odmy, PROŚBA O POMOC


Kesu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam A4 B5 1.8 ADR z 1996 roku. W styczniu tego roku została założona sekwencja STAG4. Od pewnego momentu zaczęły wariować obroty podpiąłem pod Vaga pokazało błędy na przepustnicy. Poczytałem trochę na forum i doszedłem do wniosku, że trzeba przeczyścić przepustnicę (to chyba będzie przyczyną bo jest na niej sporo nalotu/oleju).

Po drodze jednak napotkałem jednak inny problem ;/ okazało się że wężyki ze starości popękały

DSC00305.jpg

<br /><br />

tylko co to za wężyki, gdzie takie dostane byłem w sklepie powiedzieli, że nie mają ;/

Teraz chyba będę musiał zdjąć kolektor i tu mam kolejny problem, gdyż nie wiem jak to zrobić na górze jest listwa od gazu będzie ona przeszkadzała?

DSC00303.jpg

<br /><br />

AHA I JESZCZE JEDNO MOŻE GLUPIE ;/ W ŚRODĘ JESTEM UMÓWIONY DO LAKIERNIKA 5 km PRZEJADĘ Z TAKĄ USTERKĄ BO RACZEJ DO ŚRODY TEGO NIE OGARNĘ;/

Pzdr i mam nadzieję że ktoś życzliwy pomorze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są węże od odmy. Kup zwykły zbrojony przewód odporny na olej i benzynę, opaski metalowe skręcane i będzie dobrze.

Od tego mogą falować obroty, dojedziesz spokojnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tam od spodu masz mcowanie kolektora jedna czy 2 srubki musisz odkrecic-musisz wez pod auto.A na gorze widze ze masz chyba jeszcze ori opaski zaciskowe to je sciagnij te od strony kolektora i wyciagaj.Na wszelki wypadek kup pare opasek skrecanych bo te zaciskowe gorzej sie zaklada niz sciaga :).No i przy okazji sprawdz stan tych gum. Odme zmien przy okazji bo na pewno by ci sie rozsypala w rekach z temperatury a podejrzwam ze jest od nowosci zerknij i zobacz czy jest sucha przedewszystkim.Dam ci rade jedz na szrot i kup z 2000 roku na pewno bedzie dobra.Przerabialem ten temat stare czasy.a ta listwe od gazu to przypatrz sie na pewno ja jakos musieli zamontowac. Ja mialem na takai wkret dasz rade

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najczęściej jest w niej dziura, lub też po prostu pęknięcie które jest niewidoczne. Sam u siebie już wymieniałem odmę, nie jest to jakoś szczególnie trudne, problemów może przysporzyć włożenie z powrotem kolektora. Listwa wtryskowa gazu nie przeszkadza przy pracach. Ogólnie jak masz zdolności manualne to zrobisz to bez problemu. Wystarczy trochę czasu i chęci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są węże od odmy. Kup zwykły zbrojony przewód odporny na olej i benzynę, opaski metalowe skręcane i będzie dobrze.

Od tego mogą falować obroty, dojedziesz spokojnie.

Zgadzam się z kolegą w 100%. Idź do jakiegoś castoramo-praktikero-podobnego sklepu pomęcz sprzedawcę i Ci znajdzie taki przewód. Usterka zamknie się w kwocie 15zł. Sam jeżdżę na takim od kilku lat i jest OK :). A nówka kosztuje ~150zł z tego co pamiętam, bo sprzedają cały komplet, nie sam wężyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jeśli chce wymienić odmę (nie wiem czy jest pęknięta, ale profilaktycznie) to potrzebuję coś jeszcze oprócz kolanka i węża? Jakieś uczelki,opaski czy coś co można zrobić przy okazji?

Oddam to raczej mechanikowi, bo nie chce się brać za demontaż kolektora itd.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie kolanko (2) łączy się z tym wężem (13) który wchodzi przed przepustnicę. Trzeba tylko dwie opaski zaciskowe. Ty masz 97r sprawdź według tego schematu Wyniki Szukania w Grafice Google dla http://img218.imageshack.us/img218/5408/b5adrodpowietrzenieblokcx1.png czy nie masz jeszcze czasem tego trójnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

---------- Post dopisany at 18:47 ---------- Poprzedni post napisany at 18:42 ----------

[/color]

Czy jeśli chce wymienić odmę (nie wiem czy jest pęknięta, ale profilaktycznie) to potrzebuję coś jeszcze oprócz kolanka i węża? Jakieś uczelki,opaski czy coś co można zrobić przy okazji?

Oddam to raczej mechanikowi, bo nie chce się brać za demontaż kolektora itd.

Pozdrawiam

Da radę to zrobić bez demontażu kolektora ja dziś tak robiłem odkręciłem przepustnicę i dostęp jest wystarczający do wszystkiego. Musisz kupić też oring pod odmę mo nie ma w zestawie, przynajmniej ja nie miałem. Nic trudnego da radę zrobić to samemu wystarczy trochę czasu i chęci.

Wszystko zrobione nowa odma, węże, wyczyszczona przepustnica od razu autko lepiej pracuje :D :D

RAZ JESZCZE DZIĘKI TYM WSZYSTKIM KTÓRZY POMOGLI pzdRR!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da radę to zrobić bez demontażu kolektora ja dziś tak robiłem odkręciłem przepustnicę i dostęp jest wystarczający do wszystkiego. Musisz kupić też oring pod odmę mo nie ma w zestawie, przynajmniej ja nie miałem. Nic trudnego da radę zrobić to samemu wystarczy trochę czasu i chęci.

Wszystko zrobione nowa odma, węże, wyczyszczona przepustnica od razu autko lepiej pracuje :D :D

RAZ JESZCZE DZIĘKI TYM WSZYSTKIM KTÓRZY POMOGLI pzdRR!!

Pewnie masz racje, tylko mam niemiłe wspomnienia z demontażu przepustnicy.. tyle co ja sie namordowałem, żeby odkręcić 2 z tych 4 imbusów mocujących, do których dostęp jest okropny, to aż mi się coś robi jak sobie pomyśle o ponownym demontażu.

A mógłbyś podesłać jakiegoś linka do tego oringu?

Wymieniałeś jeszcze jakieś węże oprócz węża od odmy+kolanka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, wymieniał ktoś odmę i wąż odmy u mechanika?> Ile może wziąć za takie coś?

---------- Post dopisany at 19:04 ---------- Poprzedni post napisany at 18:23 ----------

Druga rzecz, nie mają już tych węży do kolanka. Kolanko zamówiłem, ale węża nigdzie nie mogę dostać.

Macie jakiś pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, wymieniał ktoś odmę i wąż odmy u mechanika?> Ile może wziąć za takie coś?

---------- Post dopisany at 19:04 ---------- Poprzedni post napisany at 18:23 ----------

Druga rzecz, nie mają już tych węży do kolanka. Kolanko zamówiłem, ale węża nigdzie nie mogę dostać.

Macie jakiś pomysł?

Zwykły wąż olejoodporny, o odpowiedniej średnicy wew

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybyś jednak sam chciał wymieniać to zacytuję sam siebie :

W 1.8 ADR dobry dostęp do odmy jest po zdemontowaniu alternatora ( kolektora dolotowego ani przepustnicy nie ruszamy).

Najlepiej kupić odmę i wężyk którym jest połączona z przepustnicą.

Odmę łączymy z nowym wężykiem poza autem a potem już tylko wpinamy jako cały element (z jednej strony do filtra w bloku ,za pomocą zawleczki , a z drugiej do króćca w przepustnicy przy użyciu obejmy ).

Elementy nr 2 (058103213) i nr 13 (058103221)

Ten wężyk nr13 nie jest zbyt tani bo np:

w ASO oryginał PLN 77 zł

a tu http://katalog.fota.pl/Katalog/

zamiennik PLN 70,11 zł

ale ze względu na to jak w tym miejscu jest ciasno to zwykły wąż może się po krótkim czasie zacząć załamywać i nie będzie odpowiedniego odpowietrzenia skrzyni korbowej, o czym nie będziesz wiedział póki nie wywali gdzieś oleju (oryginał ma od razu odpowiedni kształt do miejsca w którym przebiega ).

Po za tym te węże niby olejoodporne z "metra " (np.GATES) są nic nie warte bo po roku wyglądają jak oryginał po 10 latach.

Nawet jak dajesz do mechanika to ja bym z dorabianiem tu nie kombinował i kupił wężyk w ASO ( ja metodą ze zdjęciem alternatora wymieniałem odmę ponad 3 lata temu i zero problemu w tym temacie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...