djzak Opublikowano 29 Października 2012 Opublikowano 29 Października 2012 siema;) jezeli mamy na dworku 0 stopni to jak mam wylaczony econ czyli klima chodzi to ona sie zalacza i pobiera paliwo czy nie?bo na ekon nie pobiera..ale pytanie jest czy na wylaczonym ekonie system pobiera paliwo?czy dopiero jak jest na plusie wysoko?
klysek Opublikowano 30 Października 2012 Opublikowano 30 Października 2012 wysoko nie musi byc bo klima zalaczy sie jak bedzie +3 z tego co pamietam a klima działa jak załączona na auto
Slawek Opublikowano 30 Października 2012 Opublikowano 30 Października 2012 U mnie jak jest zimno, to przy wyłączonym Econie (tak jakby włączona klima), włączonym Auto, na zimnym silniku leci ciepłe powietrze z kratek, tzn. powietrze jest dogrzewane elektrycznie, a jak się silnik zagrzeje, to już ciepłe pochodzi od silnika -chyba we wszystkich dieslach w Audi to jest. A układ klimatyzacji (chłodzenia) wydaje mi się że działa już powyżej +5 st. lecz ciepło-zimno dostosowuje się od temperatury zewnętrznej automatycznie. ECON jak nazwa wskazuje jest ekonomicznym trybem używania układu wentylacji (klimatyzacji), gdy jest włączony, to wszystkie dodatkowe urządzenia - jak szybsze dogrzewanie zimą i chłodzenie latem są nie używane a zatem nie obciążają akumulatora, układu ładowania, kompresora i tym samym silnika samochodu, który dzięki temu spala mniej paliwa. Ale przez to w trybie Econ mamy dłużej zimno we wnętrzu w zimie, oraz zbyt gorąco w lecie. Ja się nie przejmuję minimalnie większym poborem paliwa i przeważnie jeżdżę w trybie Auto z wyłączonym Econem.
mlodziak22 Opublikowano 30 Października 2012 Opublikowano 30 Października 2012 tylko czy przy jeździe ciągle na auto nie ubywa gazu z klimy nawet jak mamy temp np ustawiona na 20???
Slawek Opublikowano 30 Października 2012 Opublikowano 30 Października 2012 A czemu miałby uciekać, w zimie w ogóle układ chłodzenia nie działa więc gaz nie jest zużywany, poza tym uciekać może tylko wtedy gdy ma się nieszczelny układ. W lecie klimatyzacja zużywa czynnik(gaz) w zależności od używania klimy, np. gdy w samochodzie jest 35 st., to gdy masz ustawione na 20 st. klima daje maksymalną moc by jak najszybciej wychłodzić do 20 st. i wiadomo że korzysta intensywniej z czynnika, później już tylko utrzymuje temperaturę, kiedy potrzeba to do doda trochę chłodu. Sam czynnik jest bardzo wydajny, dlatego nie ma się co martwić że po iluś tam użyciach go nie będzie, lecz należy pamiętać aby go co jakiś czas uzupełnić, oraz sprawdzić szczelność, niektórzy twierdzą że raz na rok, ale ja to robię raz na dwa lata.
djzak Opublikowano 1 Listopada 2012 Autor Opublikowano 1 Listopada 2012 A czemu miałby uciekać, w zimie w ogóle układ chłodzenia nie działa więc gaz nie jest zużywany, poza tym uciekać może tylko wtedy gdy ma się nieszczelny układ. W lecie klimatyzacja zużywa czynnik(gaz) w zależności od używania klimy, np. gdy w samochodzie jest 35 st., to gdy masz ustawione na 20 st. klima daje maksymalną moc by jak najszybciej wychłodzić do 20 st. i wiadomo że korzysta intensywniej z czynnika, później już tylko utrzymuje temperaturę, kiedy potrzeba to do doda trochę chłodu. Sam czynnik jest bardzo wydajny, dlatego nie ma się co martwić że po iluś tam użyciach go nie będzie, lecz należy pamiętać aby go co jakiś czas uzupełnić, oraz sprawdzić szczelność, niektórzy twierdzą że raz na rok, ale ja to robię raz na dwa lata. dzieki chlopaki za odpowiedz;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się