Skocz do zawartości
IGNOROWANY

pytanie o klimatronic i econ..


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

siema;) jezeli mamy na dworku 0 stopni to jak mam wylaczony econ czyli klima chodzi to ona sie zalacza i pobiera paliwo czy nie?bo na ekon nie pobiera..ale pytanie jest czy na wylaczonym ekonie system pobiera paliwo?czy dopiero jak jest na plusie wysoko?

Opublikowano

wysoko nie musi byc bo klima zalaczy sie jak bedzie +3 z tego co pamietam a klima działa jak załączona na auto :whistling:

Opublikowano

U mnie jak jest zimno, to przy wyłączonym Econie (tak jakby włączona klima), włączonym Auto, na zimnym silniku leci ciepłe powietrze z kratek, tzn. powietrze jest dogrzewane elektrycznie, a jak się silnik zagrzeje, to już ciepłe pochodzi od silnika -chyba we wszystkich dieslach w Audi to jest.

A układ klimatyzacji (chłodzenia) wydaje mi się że działa już powyżej +5 st. lecz ciepło-zimno dostosowuje się od temperatury zewnętrznej automatycznie.

ECON jak nazwa wskazuje jest ekonomicznym trybem używania układu wentylacji (klimatyzacji), gdy jest włączony, to wszystkie dodatkowe urządzenia - jak szybsze dogrzewanie zimą i chłodzenie latem są nie używane a zatem nie obciążają akumulatora, układu ładowania, kompresora i tym samym silnika samochodu, który dzięki temu spala mniej paliwa. Ale przez to w trybie Econ mamy dłużej zimno we wnętrzu w zimie, oraz zbyt gorąco w lecie.

Ja się nie przejmuję minimalnie większym poborem paliwa i przeważnie jeżdżę w trybie Auto z wyłączonym Econem. :wink:

Opublikowano

tylko czy przy jeździe ciągle na auto nie ubywa gazu z klimy nawet jak mamy temp np ustawiona na 20???

Opublikowano

A czemu miałby uciekać, w zimie w ogóle układ chłodzenia nie działa więc gaz nie jest zużywany, poza tym uciekać może tylko wtedy gdy ma się nieszczelny układ. W lecie klimatyzacja zużywa czynnik(gaz) w zależności od używania klimy, np. gdy w samochodzie jest 35 st., to gdy masz ustawione na 20 st. klima daje maksymalną moc by jak najszybciej wychłodzić do 20 st. i wiadomo że korzysta intensywniej z czynnika, później już tylko utrzymuje temperaturę, kiedy potrzeba to do doda trochę chłodu.

Sam czynnik jest bardzo wydajny, dlatego nie ma się co martwić że po iluś tam użyciach go nie będzie, lecz należy pamiętać aby go co jakiś czas uzupełnić, oraz sprawdzić szczelność, niektórzy twierdzą że raz na rok, ale ja to robię raz na dwa lata.

Opublikowano
A czemu miałby uciekać, w zimie w ogóle układ chłodzenia nie działa więc gaz nie jest zużywany, poza tym uciekać może tylko wtedy gdy ma się nieszczelny układ. W lecie klimatyzacja zużywa czynnik(gaz) w zależności od używania klimy, np. gdy w samochodzie jest 35 st., to gdy masz ustawione na 20 st. klima daje maksymalną moc by jak najszybciej wychłodzić do 20 st. i wiadomo że korzysta intensywniej z czynnika, później już tylko utrzymuje temperaturę, kiedy potrzeba to do doda trochę chłodu.

Sam czynnik jest bardzo wydajny, dlatego nie ma się co martwić że po iluś tam użyciach go nie będzie, lecz należy pamiętać aby go co jakiś czas uzupełnić, oraz sprawdzić szczelność, niektórzy twierdzą że raz na rok, ale ja to robię raz na dwa lata.

dzieki chlopaki za odpowiedz;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...