marekg Opublikowano 4 Listopada 2012 Opublikowano 4 Listopada 2012 Witam, Na początku chciałem zaznaczyć, że to moje pierwsze kroki z VAG więc proszę o wyrozumiałość. Jeśli chodzi o samochód to mam kilka wątpliwości co do prawidłowości pracy silnika stąd więc zainteresowanie poprawną diagnostyką. Pierwsza sprawa jaką chciałem ogarnąć to pojawiające się od jakiegoś czasu dziwne zachowanie podczas uruchamiania silnka. Pisałem już co nieco na dziale silniki diesla ale ciężko coś wydedykować na sucho bez VAG. Dla przypomnienia chodzi o dziwny skok obrotów w kilka sekund po uruchomieniu silnika. Ten oczywiście stratuje prawidłowo i obroty dość szybko dochodzą do swoich poprawnych wartości, silnik pracuje równo. Po czym następuje chwilowy spadek obrotów, drgnięcie wskazówki w dół co jest wyraźnie słyszalne w pracy silnika. Po czym wsztstko wraca do normy i nie ma żadnych innych objawów. Dodam, że problem nie pojawia się zawsze, wydaje mi się że im cieplej na dworze tym łatwiej to wyłapać. Postanowiłem dziś rano sprawdzić z komputerem co się dzieje logując (po raz pierwszy w życiu) podczas rozruchu. Oczywiście źle kliknąłem i zacząłem zapis za późno, w kilka sekund po odpaleniu. No ale coś tam się zapisało i to załączam poniżej. Log (0 - 003,004,013) Oczywiśnie jak to zwykle bywa, tym razem samochód objawów nie miał... Mam tutaj kilka próśb do osób obeznanych w temacie, a mianowicie chciałbym się dowiedzieć jakie grupy warto zlogować przy rozruchu (jeśli w ogóle warto takie logi robić).To co widzę od razu to zamknięcie EGR i zawyżone wskazania MAF actual. Generalnie w momencie kiedy EGR schodzi na 4.8 % wskazania MAF idą w górę. Po przegazowaniu jest to samo tzn póki egr ma wysoki wskaźnik otwarcia to wskazania dla MAF są zbliżone. DZięki z góry za wszelką pomoc i wskazówki odnośnie dalszej i poprawnej diagnostyki. W samochodzie od wakacji siedzi nowy EGR, nowy N18 oraz EGR i przepływka. W zasadzie chodziło wszytko dobrze, autko odzyskało wigor ale pojawiły się te dziwne objawy po uruchomieniu. Nastęnym tematem bedze zamulenie samochodu bo wigor znowu poszedł się czesać...
Biszczan Opublikowano 4 Listopada 2012 Opublikowano 4 Listopada 2012 W trakcie odpalania zrób logi grup : 001, 013, 018, 023.
marekg Opublikowano 6 Listopada 2012 Autor Opublikowano 6 Listopada 2012 W trakcie odpalania zrób logi grup : 001, 013, 018, 023. udało mi się z rana zlogować. Ale Grupę 023 muszę zrobić innym razem bo przez pomyłkę zrobiłem 028 a poza tym o jednym odpaleniu daję radę zlogować tylko 3 grupy. Kolejna musi iść przy następnym odpaleniu, a odpalane raz za razem auto pali już bez jakichkolwiek problemów. Log (0 - 028) Log (0 - 001,013,018) ---------- Post dopisany 06-11-2012 at 14:17 ---------- Poprzedni post napisany 05-11-2012 at 14:00 ---------- Dorzucam dzisiejszy poranek, udało się zrobić z 023. Log (0 - 013,018,023) DZięki z góry za pomoc w analizie i dalszej diagnostyce. A przy okazji spradziłem temperatury. Engine->007 11,7 0,0 11,7 15,3 Instrument->003 9,0 00,00 31% 0,0 Tak ma być?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się