Onkel Opublikowano 7 Listopada 2012 Opublikowano 7 Listopada 2012 Witam. Wczoraj otworzyłem maskę żeby sprawdzić stan oleju. Patrzę a tam pod kolektorem dwa zaworki, które się tam znajdują są upocone i cały wąż/rurka, która jest przypięta też. Z czego to może wynikać?? Czy element na 4 zdjęciu to odma?? Jeśli nie to może ktoś wrzucić fotkę jak ona wygląda (tylko nie z etki:P)??
edekxp Opublikowano 7 Listopada 2012 Opublikowano 7 Listopada 2012 Witam. Wczoraj otworzyłem maskę żeby sprawdzić stan oleju. Patrzę a tam pod kolektorem dwa zaworki, które się tam znajdują są upocone i cały wąż/rurka, która jest przypięta też. Z czego to może wynikać?? Czy element na 4 zdjęciu to odma?? Jeśli nie to może ktoś wrzucić fotkę jak ona wygląda (tylko nie z etki:P)?? http://img19.imageshack.us/img19/5049/45190270.jpg http://img266.imageshack.us/img266/6924/65717639.jpg http://img824.imageshack.us/img824/5908/74150834.jpg http://img194.imageshack.us/img194/2054/13642741.jpg 4 zdjęcie to odma czyli kolanko, trójnik, rurka metalowa Wygląda że gdzieś Ci sadzi olejem, może z rurki plastikowej od bagnetu. Ja jak kupowałem auto to nie tylko były upaciane przewody tylko pół silnika właśnie z tej strony. Umyłem myjką silnik i okazała się popękana rurka od bagnetu, wymieniona i po roku silnik czyściutki
Onkel Opublikowano 8 Listopada 2012 Autor Opublikowano 8 Listopada 2012 Rurka bagnetu jest trochę upocona ale wszystko w około czyste tylko te elementy sa zabrudzone. Dla pewności wytrę i zobacze ale jesli byłaby to wina rurki to inne elementy też by były brudne a tutaj czysto. A co to za zaworki pod kolektorem ssącym? Co jeszcze do sprawdzenia w związku z tym poceniem?? ---------- Post dopisany 08-11-2012 at 13:53 ---------- Poprzedni post napisany 07-11-2012 at 10:40 ---------- Koledzy nikt nie podpowie co dzieje się z tymi zaworkami??
grzes1150 Opublikowano 8 Listopada 2012 Opublikowano 8 Listopada 2012 Masz tam nieszczelność co na pewno ma wpływ na ubytek mocy. Odtłuść wszystko i obserwój skąd się wszystko zaczyna po czym zlikwiduj nieszczelność ... takie trudne? Te zaworki pod kolektorem ssącym mają do czynienia z ciśnieniem i podciśnieniem i np. sterują zaworem DV
Onkel Opublikowano 8 Listopada 2012 Autor Opublikowano 8 Listopada 2012 No też właśnie niekiedy czuć spadek mocy może nie tak bardzo ale jednak. Myślałem, że to coś bardziej poważnego i pytam, bo może te zawory mają przypadłość "paść" i trzeba wymienić. Ale wytre wszystko i poszukam. Bo jeśli odma będzie zapchana to tutaj też może wywalać??
edekxp Opublikowano 8 Listopada 2012 Opublikowano 8 Listopada 2012 Płyn do wycia silników i spłukać wodą.Odmę (kolanko) możesz wyciągnąć i sprawdzić czy nie popękane. Sprawdź czy nie masz oleju w rurze przed przepustnicą może z turbiny się dostaje.Te przewody są połączone z kolektorem ssącym a tam może jest olej.No ale wtedy turbina byłaby padnieta
predki74 Opublikowano 8 Listopada 2012 Opublikowano 8 Listopada 2012 jeden zaworek to jest do dv a drugi to załancza zaworze kombinowanym membranę ja bym stawiał na zatkana odmę , lub trójnik gumowy od spodu skruszały dziurawy, a na zdjeciu 4 to sryba odpowietrzająca tak ją nazywają i dalej do silnika jest taka fajka plastikowa to tez jest część odmy
Onkel Opublikowano 8 Listopada 2012 Autor Opublikowano 8 Listopada 2012 Płyn do wycia silników i spłukać wodą.Odmę (kolanko) możesz wyciągnąć i sprawdzić czy nie popękane.Sprawdź czy nie masz oleju w rurze przed przepustnicą może z turbiny się dostaje.Te przewody są połączone z kolektorem ssącym a tam może jest olej.No ale wtedy turbina byłaby padnieta Zdjąłem rurę z przepustnicy i jest lekko tłusta ale nie za mocno. Auto zbiera się dobrze, oleju na 5000 km ubyło może ze 300-400 ml. Mam się bać że turbo puszcza i jest do wymiany???
edekxp Opublikowano 9 Listopada 2012 Opublikowano 9 Listopada 2012 Płyn do wycia silników i spłukać wodą.Odmę (kolanko) możesz wyciągnąć i sprawdzić czy nie popękane.Sprawdź czy nie masz oleju w rurze przed przepustnicą może z turbiny się dostaje.Te przewody są połączone z kolektorem ssącym a tam może jest olej.No ale wtedy turbina byłaby padnieta Zdjąłem rurę z przepustnicy i jest lekko tłusta ale nie za mocno. Auto zbiera się dobrze, oleju na 5000 km ubyło może ze 300-400 ml. Mam się bać że turbo puszcza i jest do wymiany??? Z turbiną wszystko OK Jak pisałem wcześniej umyj wszystko i potem szukaj
ja74687 Opublikowano 9 Listopada 2012 Opublikowano 9 Listopada 2012 Sprawdź jeszcze oring chlodniczki oleju tam może lecieć i się rozchlapuje
Rafal-L Opublikowano 9 Listopada 2012 Opublikowano 9 Listopada 2012 sprawdz plastikowe kolanko od odmy, moze byc popekane i chlapie oliwa
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się