Lishoo Opublikowano 10 Listopada 2012 Opublikowano 10 Listopada 2012 Przemyślałem to wszystko jeszcze raz i obstawiam źle ustawiony rozrząd na pompie, wydaje mi się że podczas montażu źle zablokowałeś koło od pompy. Ustaw wszystko jeszcze raz na znaki, koło od pompy ustaw tak żeby regulacja była jak najbliżej środka, po zrzuceniu paska ściąg koło od wałka rozrządu żeby było luźno, koło od pompy nie blokujesz, tylko ten pierścień wraz z wałkiem za nim do którego przykręcasz koło, dokładnie na godzinie 12, po zablokowaniu koło nie powinno dać się ani trochę obrócić w prawo, ani w lewo. Jeżeli dobrze pamiętam powinien to być szczyt fali, czyli kręcąc w lewo koło powinno przeskakiwać w lewo, a w prawo powinno ciągnąć w dalej w prawo. Napisz czy aby na pewno tak wszystko składałeś do kupy. Bo pompę można zablokować w wielu pozycjach, ale tylko jedna jest właściwa, czyli taka w którym blokada wchodzi przez fasolkę pomiędzy dwoma gdzie wkręca się śruby, przechodzi przez wycięcie w tym pierścieniu za kołem, a później w otwór w korpusie pompy i bardzo ciasno wchodzi, trzeba naciągać koło trochę w lewo a zaraz w prawo żeby blokada weszła do końca.
bebos Opublikowano 11 Listopada 2012 Opublikowano 11 Listopada 2012 Jeśli rozrząd by był źle ustawiony to przy Regulacji pompą w którąś stronę na pewno wartości wychodziły by poza skale. Zobacz też czy przewody metalowe do wtrysków ci nie prężą za bardzo, bo może one nie pozwalają ci przesunąć pompy.
Lishoo Opublikowano 11 Listopada 2012 Opublikowano 11 Listopada 2012 bebos, przecież on nie przesuwa pompy... a nie wyjdzie poza skale jeżeli n108 jest w stanie wysterować do normalnych wartości. Brakuje regulacji bo koło jest pewnie źle założone.
Skeeber Opublikowano 11 Listopada 2012 Autor Opublikowano 11 Listopada 2012 Lishoo - napisalem Ci wiadomosc na priv, zerknij. Wspominasz o otworze blokującym w korpusie pompy ... akurat nie wydaje mi sie zeby w tym typie pompy on istniał, jest w kole pompy oraz w płycie mocującej pompe. Przez montażem rozrządu korpus pompy ustawiłem na środek "fasolek".
trepek Opublikowano 11 Listopada 2012 Opublikowano 11 Listopada 2012 Blokada nie może przejść przez korpus pompy. Na czym polegała kalibracja pompy wtryskowej? Co te magiki Ci natworzyły? Mierzyłeś ciśnienie w pompie?
Skeeber Opublikowano 11 Listopada 2012 Autor Opublikowano 11 Listopada 2012 pompa miala tulejowanie + wymiana uszczelnień Widze ze zajmujesz sie regeneracją pomp,szkoda ze wszczesniej tego nie wiedziałem .Czy jest mozliwosc ze pompa została źle zmontowana?
trepek Opublikowano 11 Listopada 2012 Opublikowano 11 Listopada 2012 Właśnie się zastanawiam co mogli z nią źle zrobić. Wracając do tulejowania, to jaki luz był na osi, że się temu poddałeś?
Skeeber Opublikowano 11 Listopada 2012 Autor Opublikowano 11 Listopada 2012 co do luzu - nie wiem. Kumpel który jest mechanikiem twierdzi ze nie ma możliwości zmontowania czegoś odwrotnie wewnątrz pompy tak zeby silnik pracował na tych ustawieniach....
Lishoo Opublikowano 11 Listopada 2012 Opublikowano 11 Listopada 2012 Cześć, troszkę nie możemy się razem zrozumieć Opiszę jeszcze raz: Pompę z kołem jednoczęściowym, czyli starego typu blokuje się trzpieniem wkładaną w otwór w kole (średnica 15mm), aż do łapy na której mocowana jest pompa wtryskowa i jest to na godzinie 4 na kole od pompy. Kąt wtrysku reguluje się obracając całą pompę w stosunku do łapy i koła. Pompę z kołem dwuczęściowym, czyli nowego typu, blokuje się trzpieniem średnicy 6mm wkładanym w wycięcie w drugiej części koła (pierścien do którego mocuje się koło) aż do korpusu pompy. (jest to na godzinie 12, pompy). Kąt reguluje się kręcąc środkową śrubą w kole, czyli wałkiem pompy. Napisałeś że ustawiłeś na fasolkach, dlatego zrozumiałem że masz pompę nowego typu, teraz rozumiem że masz pompę starego typu. Więc wszystko robisz dobrze, najprawdopodobniej któryś z przewodów ciśnieniowych paliwa trzyma i blokuje regulację.
trepek Opublikowano 11 Listopada 2012 Opublikowano 11 Listopada 2012 @Skeeber Oddać pompę na tulejowanie a nie wiedzieć jaki luz:decayed: Tulejowanie nie jest wcale takie proste. Czasami taniej i szybciej dorwać drugi korpus bez luzu. Bardziej zastanawiam się, czy coś nie popsuli z ciśnieniem wewnętrznym albo nie dali innej sekcji tłoczącej, z większym luzem. @Lishoo Albo przewód albo śruba stabilizująca pod dupką pompy. Może zadam takie pytanie do autora, tak na oko ile mm jesteś w stanie przesunąć pompę od jednego skrajnego położenia do drugiego? Ciężko się przesuwa? Odpowiadając na czyjeś wcześniejsze wątpliwości, przy starych pompach bez fasolek na kole, da się ustawić kąt wtrysku na pracującym silniku. Luzujemy dwie śruby z przodu pompy od strony koła pasowego i jedną śrubę stabilizującą z tyłu pompy, popuszczamy lekko śrubę z przodu pompy z łbem zwróconym w stronę szyby czołowej i młotkiem przez drewienko stukamy w pompę analizując odczyty w BS.
Skeeber Opublikowano 11 Listopada 2012 Autor Opublikowano 11 Listopada 2012 no tak , AFN ma jednoczesciowe koło. Co do przewodów - mało prawdopodobne, dociągając pompe do skrajnych położeń na fasolach.Jutro sprawdze ile mm ma w skrajnych położniach - poluzuje tez przewody dla 100% pewnosci.
Lishoo Opublikowano 11 Listopada 2012 Opublikowano 11 Listopada 2012 Z tym AFNem to nie ma takiej 100% pewności bo może być nowego typu, np. jak u mojego szwagra w 1Z jest pompa nowego typu z ASV którą sami wstawiliśmy więc trzeba się upewnić czy nie była po prostu zmieniona Jeszcze dodam że u siebie i u szwagra na starej pompie nie dało się ustawić kąta wtrysku bez wykręcenia całkowicie tej śruby z tyłu pompy na dole. Nie wiem czy tak akurat się złożyło czy po prostu w pierwszych egzemplarzach (mója 95r, szwagra 94r) tak było. Skeeber jesteś pewien że pompa przesuwa się z jednego końca do drugiego podczas regulacji? Próbowałeś przesunąć pompę dosłownie tak troszeczkę i sprawdzić jak zmienia się kąt? Sprawdzasz kąt na pewno w grupie 000 Bassic settings, w drugim okienku albo na wykresie? Jak wygląda sprawa z wtryskiem sterującym? spróbuj odpiąć od niego wtyczkę i zobacz czy coś się zmienia, bo jeżeli dobrze kojarzę to po odłączeniu wtrysku kąt powinien być zupełnie inny - nie regulowany.
trepek Opublikowano 11 Listopada 2012 Opublikowano 11 Listopada 2012 Jak nie odkręci się śruby z tyłu to pompa będzie chodzić na boki o maks 2mm. A pełny zakres regulacji pompy to ok 1cm.
Skeeber Opublikowano 11 Listopada 2012 Autor Opublikowano 11 Listopada 2012 tylna sruba byla luzowana .....jutro sprobuje calkiem ją wykrecic
trepek Opublikowano 11 Listopada 2012 Opublikowano 11 Listopada 2012 Nie wykręcaj całej bo zaczniej klnąć jak szewc by złapać nakrętkę Odkręć przewody ciśnieniowe.
Skeeber Opublikowano 12 Listopada 2012 Autor Opublikowano 12 Listopada 2012 poluzowane przewody rzeczywiscie pomagają w swobodnym poruszaniu pompą .... ale nie do końca mi to pomogło. Sprawdziłem kąt wtrysku na max położeniach w fasolach: - pompa w "kierunku" silnika - kąt 120 - pompa "od silnika" - auto nie odpala Minimalny kąt wtrysku przy którym silnik pracuje równo to 54-60. Wg mnie powienien pracowac płynnie nawet gruubo poniżej 40 .......
trepek Opublikowano 12 Listopada 2012 Opublikowano 12 Listopada 2012 Ja widziałem już samochody z kątami wtrysku 0 i działały:grin: A dawkę paliwa jaką masz? Na bardzo małej dawce o dziwo pokazuje wysoki kąt, co nie jest prawdą. Teraz może podejdźmy do tematu z drugiej strony: ECU kąt wtrysku odczytuje z wtrysku sterującego i impulsatora. Sprawdź, czy wartości napięć są poprawne, sprawdź korekcje na wtryskach i jeszcze raz przejrzyj rozrząd, szczególnie znak na zamachu. Zero się przecina z dolną krawędzią okienka?
bebos Opublikowano 12 Listopada 2012 Opublikowano 12 Listopada 2012 Zero musi być w okienku. Okienko odpowiada niecałemu ( nie wiem ile dokładnie, ale niewiele) zębowi na kole rozrządu ( na wale). Znak nie musi być na krawędzi.
Skeeber Opublikowano 12 Listopada 2012 Autor Opublikowano 12 Listopada 2012 Trepek - dawka paliwa na rozgrzanym silniku /bez klimy/ to wg VAG ok 4.6 - czyli tyle +/- co przed wymontowaniem pompy do uszczelniania /sprawdzałem/. Co do rozrządu to w sobote ściągałem cały przód i sprawdzałem 3x. Zero na kole idealnie przecina sie w okienku. Co do napiec impulsatora - masz na mysli czujnik położenia wału ? Musze go sprawdzic .... podczas poprawiania przewodów po instalacji pompy pekła mi lekko izolacja przy wtyczce od tego czujnika ....ale podejrzewam ze to nie ma wpływu na jego działanie /na VAG brak błedów/. Ja widziałem już samochody z kątami wtrysku 0 i działały:grin:A dawkę paliwa jaką masz? Na bardzo małej dawce o dziwo pokazuje wysoki kąt, co nie jest prawdą. Teraz może podejdźmy do tematu z drugiej strony: ECU kąt wtrysku odczytuje z wtrysku sterującego i impulsatora. Sprawdź, czy wartości napięć są poprawne, sprawdź korekcje na wtryskach i jeszcze raz przejrzyj rozrząd, szczególnie znak na zamachu. Zero się przecina z dolną krawędzią okienka?
trepek Opublikowano 12 Listopada 2012 Opublikowano 12 Listopada 2012 VAG pokazuje błędy jak jakiś czujnik albo przestanie działac wogóle albo jak podaje wartości prądowe wzięte z kosmosu. VAG nie jest w stanie stwierdzić czy wartości prądowe są dobre czy też zaburzone przez coś. Co dostanie a co nie wykracza poza jakieś normy, jest interpretowane.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się