Skocz do zawartości
IGNOROWANY

problem z temperatura


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam posiadam kabel i program vcds 10.6 mam taki problem silnik nie lapie mi temperatury nagrzewa sie do 70 stopni i tyle podejzewam ze mogl sie uszkodzic czujnik ten co pokazuje temperature na zegarach . mam takie pytanie moge za pomoca tego programu sprawdzic czy ten czujnik dobrze pokazuje temperature .

Opublikowano

Zapewne termostat do wymiany.

Temperaturę na zegarach sprawdzisz w blokach pomiarowych zegarów a na silniku w blokach pomiarowych silnika.

Powinny byc zbliżone. Jeżeli tak jest to tak jak napisałem wyżej - termostat.

Opublikowano

dzieki za podpowiedz mozesz napisac w jakich blokach to sprawdzic

Opublikowano
mozesz napisac w jakich blokach to sprawdzic

A tak: (skopiowane na szybko z jakiegoś postu)

Diagnoza Czujnika / termostatu za pomocą Vaga

termostat oraz G2/G62

niniejsza procedura ma na celu określenie źródła niemożności uzyskania przez silnik temperatury roboczej.

w razie wymiany termostatu zaleca się zakup oryginału w ASO.

w razie wymiany czujnika G2/G62 zaleca się zakup oryginału w ASO.

czujniki związane z badaniem termostatu:

G62: czujnik określający temperaturę na potrzeby ECU;

G2: czujnik określający temperaturę na potrzeby wskaźnika na desce rozdzielczej.

do przeprowadzenia niniejszej diagnostyki konieczne jest dokonanie pomiarów w grupach:

01-Engine: 007;

17-Instruments: 003.

pomiar dokonywany będzie dwuetapowo - na zupełnie zimnym silniku oraz na w pełni rozgrzanej jednostce napędowej.

1. pomiar na zimnym silnku*.

*najlepiej jest dokonać pomiar rano przed rozruchem silnika.

a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury paliwa, powietrza oraz płynu chłodzącego [G62] powinny być zbliżone do siebie.

jeżeli temp. płynu chłodzącego odbiega od dwóch pozostałych - możliwe uszkodzenie czujnika G62.

temperatury należy zanotować.

b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - poznamy odczyt z czujnika G2.

wartość powinna być zbliżona do wartości z punktu 1a.

jeżeli jest różna przy założeniu, że temperatury z pkt. 1a są zbliżone do siebie - możliwe uszkodzenie czujnika G2.

2. pomiar na w pełni rozgrzanym silniku.

a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury płynu chłodzącego [G62] - zazwyczaj poz. 4.

temperaturę należy zanotować.

b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - sprawdzamy odczyt z G2 - powinien być niemal identyczny jak ten z pkt. 2a.

jeżeli odczyt z G2 i G62 jest jednakowy - uszkodzeniu uległ termostat.

jeżeli odczyt z G2 i G62 różni się - uszkodzeniu uległ jeden z tych czujników [zazwyczaj G2 i G62 są połączone ze sobą].

W skrócie:

G62 = 01-Engine -> Meas.Blocs-08 -> Group 007 (4 okno od lewej)

G2 = 17-Instruments -> Meas.Blocs-08 -> Group 003 (1 okno od lewej)

Ma być taka sama temperatura (lub prawie taka sama).

Nara

Opublikowano

dzięki kolego super to opisałeś taka pomoc dużo daje

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...