Skocz do zawartości
IGNOROWANY

3.0 V6 zimny dymi na biało


lukisz

Rekomendowane odpowiedzi

Oglądałem dziś to autko:

AUDI A4 3.0 V6 SALON POLSKA PEŁNY SERWIS UNIKAT (2789651438) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

Gościu odpalał po nocy i dopóki się nie rozgrzał z tłumików leciało bardzo dużo spalin w kolorze białym.

Na pewno nie był to dym niebieskawy, a właśnie mocno biały.

Na dworze chłodno (okolice 0st), mgła, duża wilgotność.

Jak się rozgrzał było ok.

Choć oglądałem potem 1.8T i nie było czegoś takiego.

Był to normalny objaw czy jest się czego obawiać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

normalny objaw :wink: Sprawdź tylko czy nie ma pod korkiem oleju musztardy oraz czy w zbiorniczku wyrównawczym nie bąbli podczas pracy silnika. Jeśli wszystko ok, to objaw białego dymienia to normalne.

W mojej byłej 1.8T jak było na dworze zimno czy obojętnie czy rozgrzana czy nie, to i tak dymiła na biało :naughty: Teraz mam Volvo 2.4T i również jak się zimno zrobi, to wygląda jak parowóz z tyłu, świata nie widać :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się ,że wielkość silnika i ewentualnie wielkość samego wydechu ma tu też znaczenie. W V6 są dwa kolektory ,niekiedy leci podwójny wydech przez całe auto , w takich autach zauważyłem że potrafi dymić i to strasznie. U mnie czasem dymi , czasem nie.

Co do sztuki z ogłoszenia. To przebieg dla mnie nierealny. Wychodzi 10 tys km rocznie ? I katalizatory były wymieniane ????

Powody dla których katalizatory były wymieniane :

1. Źle ustawiona instalacja LPG potrafi wypalić katalizatory bardzo szybko. NO ALE TU JEJ NIE MAMY PRAWDA?

2. Po przebiegu auta powyżej 200 tys km mogą być zapchane katalizatory (są to przebiegi 200-300 tys km ) .

Jak dla mnie kupa kasy za to auto z 2002 roku. A i silniki 3,0 raczej nie mają opinii super trwałych czy sprinterów. Wielu twierdzi ,że starsze 2,4 i 2,8 30 v były lepsze.

---------- Post dopisany at 10:38 ---------- Poprzedni post napisany at 10:30 ----------

Kiedyś rozważałem , że kolejne auto będzie właśnie z tym silnikiem 3,0 ASN . Fakt V6 pewne uroki ma. Ale teraz szukał bym A4 B6 z 1,8 T w mocą w standardzie 180-190 KM , nie wiem czy były w nich silniki BEX ?

ps. poszukaj ile kosztują koła rozrządu do ASN które realizują zmienne fazy rozrządu ... pociąć się można . Sprawa kosztów wygląda podobnie jak napinacze łańcucha rozrządu które realizują zmienne fazy u mnie ( za 1 szt 1500-2000 PLN , a są dwa ..) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może zauważyłeś, ale :

1.Jeśli jest xenon to dorabiany (może być bez samopoziomu).

2.Jeśli tylko dwa scyzoryki to nie jest komplet kluczyków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do sztuki z ogłoszenia. To przebieg dla mnie nierealny. Wychodzi 10 tys km rocznie ? I katalizatory były wymieniane ????

Gościu ma książkę, która potwierdza przebieg i w której nie ma się do czego przyczepić. Ale jeśli patrzeć na wnętrze, to bym podwoił lub potroił przebieg.

Brak lpg.

Kiedyś rozważałem , że kolejne auto będzie właśnie z tym silnikiem 3,0 ASN . Fakt V6 pewne uroki ma. Ale teraz szukał bym A4 B6 z 1,8 T w mocą w standardzie 180-190 KM , nie wiem czy były w nich silniki BEX ?

ps. poszukaj ile kosztują koła rozrządu do ASN które realizują zmienne fazy rozrządu ... pociąć się można . Sprawa kosztów wygląda podobnie jak napinacze łańcucha rozrządu które realizują zmienne fazy u mnie ( za 1 szt 1500-2000 PLN , a są dwa ..) .

Jeździłem trzema: 3.0, 1.8T 190, 1.8T 163.

3.0 jak dla mnie za głośny. 1.8T 190 cichszy, ale i tak sporo głośniejszy od 1.8 163.

Najbardziej mi podpasował 1.8T 163. A magia V6 jakoś mnie nie przekonała. Wydaję mi się, że A4 to za mały samochód na specyfikę V6. Lepiej pasuje do A6,A8

I jeszcze jedna rzecz: 3.0 manual to porażka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Książkę spece tak przygotować potrafią ,że będzie jak ORI. Nie sugeruj się tym . Jedynie gdybyś sprawdził w ASO po nr VIN to coś by powiedziało.

Wnętrze po 100 tys powinno być jak nowe, jeśli widzisz ślady wymęczenia na siedzeniach , kierownicy i gałce zmiany biegów to na penwo 100 k nie może mieć.Ciekawe jakie wytłumaczenie ma właściciel na to iż wymiany wymagały katalizatory przy tym przebiegu ??

-Dobry V6 jest cichutki.

- wydaje mi się ,że 1,8 T powinny być takie same pod względem głośności silnika. Widać specyfika konkretnego egzemplarza. Obejrzyj innego 1,8 T 190 KM ( ale czy to moc w standardzie czy po programie? ).

---------- Post dopisany at 11:28 ---------- Poprzedni post napisany at 11:27 ----------

Dla mnie manual to zaleta. Jechałem kiedyś 2,8 w automacie , całkowicie stracił werwę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zapomniałem:

Gościu kupił samochód w sierpniu i już sprzedaje. Twierdzi, że zmieniła mu się sytuacja rodzinna i potrzebuje małego diesla.

Jakie wady ukryte może mieć ten silnik?

Ciągnie ok. Tyle, że był głośny, zwłaszcza na niskich obrotach.

Komputer pokazuje spalanie 9.9

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak spalanie 9.9 ale chyba na jalowym . wiadomo jak ktos spodziewa sie dziecka lub juz go ma to tylko i wylacznie diesel a nie taki pliwo zerny silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno bolączką są koła rozrządu które są sterowane olejem a za ich pośrednictwem realizowana zmienna faza rozrządu.

Jak tam coś w nich padnie to jak pisałem trzeba będzie się zapożyczyć na naprawę ;)

U mnie spalania trasa 10-12 , miasto 13-15 l . Myślę że podobne wartości można przyjąć dla 3,0 ASN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak spalanie 9.9 ale chyba na jalowym . wiadomo jak ktos spodziewa sie dziecka lub juz go ma to tylko i wylacznie diesel a nie taki pliwo zerny silnik

aaalbo dziecku zapodać sekwncyjne LPG.:naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo rozumie o co chodzi z tym 3.0i v6. Dlaczego tak wiele osob zwłaszcza 1.8t nigdy nie jezdzące 3.0i są tak negatywnie nastawione na ten silnik? Siedem miesiecy szukałem a4 b6 obejzałem w polsce wszystkie 3.0 i wiele 1.8t i wiekszosc aut z internetu jest kombinowane i to GRUBO!!!

Głośno robi sie powyzej 4200-4300 obr/min w 1.8t jest wiele głosniej , spalanie jest na podobnym poziomie , 3.0 ma bardziej płaski moment obrotowy niz 1.8t . 1.8t w momencie uruchomienia turbo sprawia wrazenie lepszego ciągu. W moim przypadku wybor padł na 3.0i i wcale nie mysle ze 1.8 jest gorsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jesteśmy negatywnie nastawieni , ale silniki V6 potrafią przysporzyć o ból głowy , nie tylko ASN. :)

Wtedy okazuje się ,że R4 jest łatwiejsze do ogarnięcia. Jest faktycznie turbina , ale w V6 rozpatrujesz jakby 2 osobne silniki ,które trzeba ze sobą idealnie zgrać aby to mruczało. A za cenę nowych "pływających kółek" masz 2 silniki 1,8 T na podmiankę .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takowy wózek od ponad roku, przejechałem nim ponad 30 tyś, zrobiłem 3 wymiany oleju i jeszcze jak do tąd nic sie nie stało, zmienne fazy rozrządu działaja, tak więc mówienie o tej przypadlości wynika z niedopatrzeń właściciela, m,in stanu oleju czy też jego wymiany i jakości oleju. Jestem bardzo zadowolony z pracy silnika, z osiagów jakie ma bo wcale nie są takie slabe jak tam ktoś napisał, myślę że podstawienie 1,8 T 163/190ps oraz 3.0 V6 oba jedna oska napęd bez Q, to mimo rzeczy ASN będzie lepszy. Nie mówię o tym że 1.8 T 80% jest poprzerabianych częśto i gęsto nie do ładu nie do taktu. Same brzmienie może nie jest przyzwoite w niskim zakresie obrotów, do 3 tyś, ale jak zaczyna ryczeć po przekroczeniu 4 to jest bajka, az miło dla ucha :) choc zlośliwi powiedza że V8 dopiero buczy owszem, ale to jest też inna bajka.

Osobiście dla mnie duży plus za ten silnik, auto miało pewną historię i może dlatego tak mi sie trafiło, jedno jest pewne że kolejna też bedzie V6 badz V8

---------- Post dopisany at 15:35 ---------- Poprzedni post napisany at 15:29 ----------

A jeszcze z tym dymieniem, miał wymianiane katy, to może cos sie stalo z silnikiem olej poszedł jakoś i dostał się w rury, wymienili katy a teraz trzeba przegonić troszke by wypalił sie olej. Choć mało prawdopodobne, by takie coś miało miejsce, mi tez z rana wali taka parą, a jak da się w pedal to świata nie widać, musi byc naprawdę po dobrej trasie ze by tego nie było, nie rozgrzany jest może i dlatego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jesteśmy negatywnie nastawieni , ale silniki V6 potrafią przysporzyć o ból głowy , nie tylko ASN. :)

Wtedy okazuje się ,że R4 jest łatwiejsze do ogarnięcia. Jest faktycznie turbina , ale w V6 rozpatrujesz jakby 2 osobne silniki ,które trzeba ze sobą idealnie zgrać aby to mruczało. A za cenę nowych "pływających kółek" masz 2 silniki 1,8 T na podmiankę .....

Chyba zaczynam rozumieć czemu bmw montuje r6, anie v6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W BMW od 3 litrów wzwyż to już praktycznie same V8 , chyba tylko 3,0 z E46 to R6.

Ogólnie V6 ma tą przewagę , że moment obrotowy ma niżej niż R6.

---------- Post dopisany at 19:58 ---------- Poprzedni post napisany at 19:53 ----------

BMW 330Xi (231 KM) ZE SZWAJCARII@FULL OPCJA@MANUAL (2783786135) - motoAllegro

Jak masz dylemat to bierz coś takiego ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co powiecie na to. Taki wózek 3.0 V6 silnik ASN mam 4 lata dokładnie w marcu minie. Zrobiłem 100kkm. Od wymiany do wymiany połyka około 0,5l oleju, wymieniłem rozrząd fakt koszt 2 tyś z robocizną. Pali trasa zależy od jazdy 7,5-9l miasto 10-12l. Najoszczędniej jak jechałem w granicach 70-90km na odcinku 100km średnie spalanie pokazało 6,5l. Z awarii największych przez ten okres padła maglownica regeneracja 8 stówek, razem z tym padła pompa wspomagania przytarło, używka na allegro 2 stówki rok jeżdżę jest ok. Dalej koszty eksploatacyjne oleje, filtry, klocki, świece, itp. Dla przykładu przy wymianie oleju nie styka bańka 4l, tu wchodzi 6,3l. Koszty pozostałych: filtr 4 dychy,klocki przód 2 stówki, świece zwykłe nie wymyślone tam idą około 2 stówek. Nie robiłem zawieszenia jest ok. Klime dobijam co 2 lata. Ten silnik nie posiada turbo ma moc i mniej problemów. Skrzynia manualna podejrzewam, że w automacie palił by więcej. Rano gdy odpalam także chmura białego dymu z tyłu nic nie widać. Mówimy o jesieni i przymrozkach. Tak wiec albo mi się trafił dobry egzemplarz albo tak jest z tymi silnikami. Przyjemność z jazdy przy wyprzedzaniu i odjazdu nie do opisania. Próbował nie jeden za mną pojechać i dym wąchał. Potem zwolnić dać się wyprzedzić i odjechać to jest to. Taki silnik trzeba mieć pojeździć i pisać a nie domniemywać to i tamto. Kogo stać polecam ale dziś coraz gorzej poszaleć przez tajniaków ITD. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja też mam 3.0 V6 ASN quattro tiptronic jeżdżę 2 lata i złego słowa nie powiem, oczywiście benzyna bo większość problemów jest od wrzuconego gazu, spalanie na trasie do 130kmh 8,9l na 100 dźwięk silnika bajka no i jazda w zimę coś pięknego polecam silniczek prosty i dobry a w dodatku tłoki i reszta zrobiona z dobrych i wytrzymałych materiałów nie jak te nowe papierowe silniczki na których

producenci zarabiają tylko na servisie i naprawach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spalanie na trasie do 130kmh 8,9l na 100

A po mieście jak Ci wychodzi?

Swojego czasu szukałem właśnie 3.0. Oglądałem dwa: manual bez Q i tam gościu miał spalanie ok 10 na trasie.

W drugim (Tip + Q) gościu miał 15 / 100 po mieście.

U mnie w dalszej rodzinie jest 3.0 Tip + Q - spalanie ok 15 lpg / 100 - przeważnie trasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...