leoncjo Opublikowano 12 Czerwca 2008 Opublikowano 12 Czerwca 2008 Witam. Kolega poprosił mnie o próbę wrzucenia wyników na forum. Jest to passat 3BG (B5) 1,9 tdi, 101km, na pompowtryskach. W autku pojawił się problem: po rozgrzaniu trzesie. Kiedy silnik jest dobrze rozgrzany i autko się zatrzyma, to czuć mocne wibracje całego przodu, na wolnych obrotach. Przenoszą się na cala przednią część budy, siedzac na fotelu mamy darmowy masaż, trzesie sie drążek zmiany biegów i kierownica ..... . Jak zajrzy sie pod maskę to widać, że wszystko drży jakby od silnika. Dopóki nie nagrzeje się i nie przejedzie kilku km silnik pracuje hm...spokojnie i nie drży (tzn typowo jak to diesel ). Sprawdzone: dwumas, rolka alternatora, poduszki, plecionka -są OK. Postanowiłem wrzucić logi do sprawdzenia są jeszcze pompowtryski. Oto wyniki: Temp silnika: 85,5 stopnia LOG zrobiony w momencie wystepowania drgań: Group A: '013 Cyl 1 Cyl 2 Cyl 3 Cyl 4 TIME -2.8 to +2.8 mg/H -2.8 to +2.8 mg/H -2.8 to +2.8 mg/H -2.8 to +2.8 mg/H MARKER STAMP mg/R mg/R mg/R mg/R 1,43 -1,98 2,99 -0,75 -0,4 2,65 -1,95 2,99 -0,71 -0,45 3,85 -1,95 2,99 -0,73 -0,47 5,09 -1,95 2,99 -0,73 -0,45 6,34 -1,93 2,99 -0,75 -0,45 7,57 -1,91 2,99 -0,78 -0,42 8,79 -1,91 2,99 -0,82 -0,4 10,01 -1,91 2,99 -0,85 -0,38 11,25 -1,88 2,99 -0,89 -0,33 12,47 -1,86 2,99 -0,87 -0,38 13,69 -1,81 2,99 -0,87 -0,4 14,89 -1,84 2,99 -0,87 -0,42 16,11 -1,81 2,99 -0,85 -0,45 17,33 -1,81 2,99 -0,85 -0,45 18,58 -1,81 2,99 -0,85 -0,45 19,79 -1,81 2,99 -0,85 -0,45 21,03 -1,81 2,99 -0,85 -0,47 22,25 -1,79 2,99 -0,85 -0,45 23,47 -1,81 2,99 -0,85 -0,45 24,7 -1,84 2,99 -0,85 -0,42 25,91 -1,86 2,99 -0,87 -0,38 27,13 -1,88 2,99 -0,89 -0,35 28,35 -1,93 2,99 -0,87 -0,33 29,57 -1,93 2,99 -0,85 -0,33 30,79 -1,91 2,99 -0,85 -0,35 32,01 -1,88 2,99 -0,82 -0,4 33,23 -1,91 2,99 -0,78 -0,45 34,47 -1,91 2,99 -0,73 -0,47 35,69 -1,93 2,99 -0,71 -0,49 Ograniczał mnie czas korzystania z VAG ale dodam, że na rozgrzanym silniku (na wolnych obrotach) kiedy jeszcze nie pojawiły się drgania na drugim cylindrze dawka jest : 2,78 - 2,92 (2,99 - jak drży), na pozostałych podobne wartości jak powyżej . Proszę o wszelkie sugestie, czy pompki siadają ewentualnie co jeszcze może być przyczyną ??
cadbp Opublikowano 12 Czerwca 2008 Opublikowano 12 Czerwca 2008 może mało się znam ale wydaje mi się że ten jeden pompowtrysk dużo leje ponad normę, dość duża rozbieżność jest między w porównaniu do innych, ale niech się jeszcze ktoś wypowie ale na mój gust pompka siada zerknij tutaj gość ma podobny przypadek http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=131493
leoncjo Opublikowano 13 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 13 Czerwca 2008 Dodam jeszcze, iż autko nie kopci. Nie widać żadnego dymka nawet jak się rozgrzeje i zaczyna drżeć. Pali na dotyk.
spanky Opublikowano 13 Czerwca 2008 Opublikowano 13 Czerwca 2008 zrob blok 018 oraz 023 [statyczny] - na rozgrzanym motorze .... moze uszczelka pod pompka sie wysrala ... ?
leoncjo Opublikowano 13 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 13 Czerwca 2008 OK postaram się to porobić, trzeba je wykonać w Meas Block czy Basic Settings?? Co pokazują logi 18 i 23 ?? W blokach wartości mierzonych jakie są na forum za wiele nie ma na ten temat.. ??
spanky Opublikowano 13 Czerwca 2008 Opublikowano 13 Czerwca 2008 OK postaram się to porobić, trzeba je wykonać w Meas Block czy Basic Settings?? Co pokazują logi 18 i 23 ?? W blokach wartości mierzonych jakie są na forum za wiele nie ma na ten temat.. ?? pomiar w MB .... nie wszystko musi byc na forum ...
Bartekl Opublikowano 13 Czerwca 2008 Opublikowano 13 Czerwca 2008 Zanim coś zrobicie przeczytajcie to: http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t17685.0.html;highlight=pompowtryski Pozdrawiam
leoncjo Opublikowano 13 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 13 Czerwca 2008 OK no to walczę dalej . Wrzucam log pokazujący pracę EGR-a ( 03 BS), wg mnie jest OK ale proszę o opinie: Group A: '003 Engine speed MAF (specified) MAF (actual) EGR duty cycle TIME 790-870 230-310 210-350 50-70% STAMP /min mg/R % 0 1407 EGR On 279,3 64,5 0,61 1407 EGR On 269,5 64,5 1,22 1407 EGR On 289,1 64,5 1,83 1407 EGR On 264,6 64,5 2,43 1407 EGR On 264,6 64,5 3,04 1407 EGR On 259,7 64,5 3,64 1407 EGR On 269,5 64,5 4,28 1407 EGR On 264,6 64,5 4,89 1386 EGR Off 274,4 64,5 5,49 1386 EGR Off 445,9 19,9 6,1 1386 EGR Off 455,7 19,9 6,7 1407 EGR Off 450,8 19,9 7,31 1407 EGR Off 460,6 19,9 7,9 1407 EGR Off 460,6 19,9 8,51 1407 EGR Off 465,5 19,9 9,12 1407 EGR Off 455,7 19,9 9,72 1407 EGR Off 455,7 19,9 10,32 1407 EGR Off 465,5 19,9 10,93 1407 EGR Off 460,6 19,9 11,52 1407 EGR Off 460,6 19,9 12,12 1407 EGR Off 465,5 19,9 12,72 1407 EGR Off 450,8 19,9 13,33 1407 EGR Off 465,5 19,9 13,94 1407 EGR Off 455,7 19,9 14,54 1407 EGR Off 460,6 19,9 15,15 1407 EGR On 460,6 19,9 15,77 1407 EGR On 313,6 64,5 16,41 1407 EGR On 318,5 64,5 17,02 1407 EGR On 279,3 64,5 17,62 1386 EGR On 274,4 64,5 18,22 1407 EGR On 274,4 64,5 18,82 1407 EGR On 274,4 64,5 19,42 1407 EGR On 274,4 64,5 20,02 1407 EGR On 269,5 64,5 20,62 1407 EGR On 259,7 64,5 21,21 1407 EGR On 279,3 64,5 21,81 1407 EGR On 269,5 64,5 22,42 1407 EGR On 259,7 64,5 23,03 1407 EGR On 274,4 64,5 23,62 1407 EGR On 254,8 64,5 24,21 1407 EGR On 259,7 64,5 24,8 1407 EGR On 274,4 64,5 25,4 1386 EGR Off 274,4 64,5 26 1386 EGR Off 441 19,9 26,61 1386 EGR Off 455,7 19,9 27,22 1386 EGR Off 460,6 19,9 27,83 1407 EGR Off 460,6 19,9 28,46 1407 EGR Off 460,6 19,9 29,08 1407 EGR Off 465,5 19,9 29,68 1407 EGR Off 460,6 19,9 30,28 1407 EGR Off 460,6 19,9 30,87 1407 EGR Off 465,5 19,9 31,48 1407 EGR Off 465,5 19,9 32,09 1407 EGR Off 460,6 19,9 32,69 1407 EGR Off 460,6 19,9 33,29 1407 EGR Off 455,7 19,9 To miałem zrobione jeszcze wczoraj, 18 i 23 postaram się zrobić jak najszybciej.
spanky Opublikowano 13 Czerwca 2008 Opublikowano 13 Czerwca 2008 zrob 003 normalne [na jalowym-rozgrzany motor] cos sie chyba delikatnie EGR przycina ...
przemik Opublikowano 13 Czerwca 2008 Opublikowano 13 Czerwca 2008 zrob 003 normalne [na jalowym-rozgrzany motor] Przed dokonaniem pomiaru zrob "przegazówke". pozdr
leoncjo Opublikowano 13 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 13 Czerwca 2008 Mam logi: Na początek 003 NORMALNIE (statycznie, motor 86 stopni): Group A: '003 Engine speed MAF (specified) MAF (actual) EGR duty cycle TIME 790-870 230-310 210-350 50-70% STAMP /min mg/R mg/R % 0 861 240 225,4 58,6 0,61 861 240 235,2 59 1,2 861 240 235,2 59,4 1,8 861 240 235,2 59,8 2,39 861 240 240,1 58,6 2,99 861 240 225,4 59 3,59 861 240 225,4 58,2 4,19 861 240 235,2 58,6 4,78 861 240 230,3 59 5,38 861 240 240,1 58,6 5,97 861 240 235,2 58,2 6,58 861 240 235,2 59 7,19 861 240 230,3 58,6 7,78 861 240 245 59 8,39 861 240 240,1 59,8 9,02 861 240 230,3 59 9,62 861 240 230,3 58,2 10,22 861 240 230,3 58,6 10,81 861 240 240,1 58,6 11,41 861 240 235,2 59 12 861 240 230,3 59,8 12,59 861 240 245 59 13,19 861 240 230,3 58,6 13,78 861 240 235,2 58,6 14,38 861 240 235,2 59,8 14,98 1071 610 396,9 19,9 15,58 2310 430 392 38,3 16,17 2982 310 426,3 62,6 16,77 2163 265 455,7 51,4 17,36 1407 485 392 66,9 17,96 2499 560 534,1 37,9 18,57 2982 305 455,7 4,8 19,17 2079 265 460,6 55,4 19,77 1386 245 382,2 84,5 20,37 840 240 200,9 61,4 21,01 840 240 249,9 60,6 21,61 819 240 225,4 59,4 22,2 840 240 235,2 58,6 22,8 861 240 230,3 58,6 23,39 861 240 235,2 59,4 23,99 861 240 225,4 59 24,58 861 240 235,2 59,4 25,17 861 240 240,1 58,6 25,77 861 240 240,1 59 26,36 861 240 225,4 59 26,96 861 240 235,2 58,6 27,57 861 240 230,3 59 28,17 861 240 225,4 59 Na koniec wcisnąłem na chwilke gaz. Jak wygląda EGR wg mnie jest OK. 018 i 023 zrobione na rozgrzanym silniku w memencie gdy jeszcze drgania się nie pojawiły 018 statycznie (wkleiłem tylko jeden, przed i po wystąpieniu drgań logi niczym się nie różnia od dołu do góry same "0"): Group A: '018 Cyl 1 Cyl 2 Cyl 3 Cyl 4 TIME 0 0 0 0 STAMP 0 0 0 0 0 0,61 0 0 0 0 1,21 0 0 0 0 1,8 0 0 0 0 2,41 0 0 0 0 3,02 0 0 0 0 3,62 0 0 0 0 4,21 0 0 0 0 4,8 0 0 0 0 5,4 0 0 0 0 5,99 0 0 0 0 . . . . . . . . . . . . 30 0 0 0 0 30,61 0 0 0 0 31,22 0 0 0 0 31,81 0 0 0 0 32,41 0 0 0 0 023 przed wystąpieniem drgań: Group A: '023 (no units) (no units) (no units) (no units) TIME STAMP 0 -2 15 8 6 0,61 -3 10 8 6 1,22 -3 14 9 4 1,83 -2 14 12 4 2,42 0 13 11 3 3,01 -1 14 12 8 3,61 -1 18 12 7 4,21 2 15 14 8 4,8 2 13 12 7 5,4 4 16 14 5 5,99 3 17 13 9 6,59 4 17 14 8 7,18 4 16 13 10 <-- troszke gazu 7,78 4 18 16 10 8,37 4 18 14 10 8,97 2 17 15 14 9,58 2 19 16 14 10,2 4 21 16 8 10,79 5 17 15 11 11,39 4 20 13 8 Po odczekaniu, jak silnik i wnętrze drży: Group A: '023 (no units) (no units) (no units) (no units) TIME MARKER STAMP 0,81 3 16 9 5 1,4 0 15 9 9 2 -1 18 11 6 2,61 -2 11 7 3 3,23 1 10 13 7 3,84 0 16 10 5 4,44 -5 15 9 6 5,05 -3 9 8 4 5,65 -1 14 10 2 6,24 -2 14 13 5 6,84 -2 10 10 5 7,43 -6 10 12 2 8,04 -3 13 10 3 8,64 -2 14 9 4 9,24 -2 12 9 5 9,83 -2 15 11 2 10,43 -1 14 9 4 11,02 1 12 10 5 11,61 1 13 10 4 12,21 -3 16 9 6 12,8 0 15 9 7 13,4 -2 14 12 8 14 -2 19 12 5 14,62 -1 15 11 4 15,24 -2 17 12 6 15,84 0 19 15 8 16,45 1 19 14 4 17,04 0 15 12 7 17,64 5 18 15 6 18,23 0 17 13 7 18,83 1 16 11 8 19,44 0 17 13 8 20,05 0 14 11 7 20,66 2 14 11 6 21,27 3 17 8 7 21,87 1 16 9 6 22,46 -2 16 7 5 23,05 -4 16 11 2 I jeszcze dawki ..niestety przed wystąpieniem drgań, potem padł mi laptop: Group A: '013 Group B: Cyl 1 Cyl 2 Cyl 3 Cyl 4 TIME -2.8 to +2.8 mg/H -2.8 to +2.8 mg/H -2.8 to +2.8 mg/H -2.8 to +2.8 mg/H TIME STAMP mg/R mg/R mg/R mg/R STAMP 0 -1,58 2,99 -0,94 -0,59 0,61 -1,55 2,99 -0,94 -0,59 1,2 -1,58 2,99 -0,94 -0,61 1,79 -1,58 2,99 -0,92 -0,59 2,39 -1,58 2,99 -0,94 -0,59 2,98 -1,58 2,99 -0,94 -0,59 3,58 -1,6 2,99 -0,94 -0,59 4,17 -1,58 2,99 -0,92 -0,56 4,76 -1,58 2,99 -0,92 -0,56 5,36 -1,6 2,99 -0,92 -0,59 5,95 -1,6 2,99 -0,92 -0,56 6,55 -1,6 2,99 -0,94 -0,56 7,14 -1,6 2,99 -0,89 -0,56 7,73 -1,6 2,99 -0,89 -0,59 8,33 -1,6 2,99 -0,89 -0,59 8,93 -1,6 2,99 -0,92 -0,61 9,53 -1,6 2,99 -0,92 -0,59 Czy wartośc 2,99 to już max jaki pokazuje VAG, a w rzeczywistości może być i 4.99 ?? Dzięki ogromne SPANKY za dotychczasową pomoc i prosiłbym o jeszcze chwilę cierplowości i pomoc w rozwikłaniu zagadki, pozdrawiam.
letallec Opublikowano 13 Czerwca 2008 Opublikowano 13 Czerwca 2008 Czy wartośc 2,99 to już max jaki pokazuje VAG, a w rzeczywistości może być i 4.99 ?? Ja sie nie spotkalem z wieksza wartoscia, wiec na 99% tak.
spanky Opublikowano 13 Czerwca 2008 Opublikowano 13 Czerwca 2008 Czy wartośc 2,99 to już max jaki pokazuje VAG, a w rzeczywistości może być i 4.99 ?? Ja sie nie spotkalem z wieksza wartoscia, wiec na 99% tak. chyba nie ... a wracjac do tematu .... z przedstawionych logow 003/018/023 nie wynika nic złego ... moze rzeczywiscie pompka jest juz zmeczona i stad takie duze korekcje ... zrob jeszcze logi z bloku 001 ,004, 007 [statyczne na rozgrzanym silniku] ... jak tam nic nie wyjdzie to ja jestem za wysrana pompka badz tez za wydmuchanym oringiem uszczelniajacym [ale to jest tylko moja osobista diagnoza ]
leoncjo Opublikowano 13 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 13 Czerwca 2008 Kolejne logi będe mogł wykonać dopiero po weekendzie, kolega wyjechał na kilka dni. Teraz pytanie czy taka różnica dawek w bloku 13 może wprowadzać aż takie wibracje... tylko dziwne, że dopiero po porządnym rozgrzaniu silnika. jak tylko coś ustalę będę informował.
Bartekl Opublikowano 13 Czerwca 2008 Opublikowano 13 Czerwca 2008 badz tez za wydmuchanym oringiem uszczelniajacym Tak może być! Sprawdź też koniecznie listwę elektryczną zasilającą PD i połączenia z nimi - u paru osób to była przyczyna
leoncjo Opublikowano 14 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 14 Czerwca 2008 Oki a jak najprościej dostać się do tej listwy i na co zwrócić uwagę ?? Jest jakaś prosta metoda sprawdzenia uszczelniacza pompowtrysku ? Spanky może uchylisz rombka tajemnicy i powiesz coś na temat bloków pomiarowych nr 18 (co oznaczają zera) i 23.
Bartekl Opublikowano 14 Czerwca 2008 Opublikowano 14 Czerwca 2008 Ktoś pisał o tym na forum, uczestniczyłem w tych wątkach tak więc poszukaj..... z tego co pamiętam to chodziło o proste podociskanie wtyków. Jeden przypadek to była wymiana listwy (podobno 100zł) oringi to bardziej skomplikowana sprawa bo wiąże się z wyciąganiem PD i poprostu wymienia się na nowe ale to powinien już robić fachowiec. Moja rada jest taka - poświęć parę godzin na szukanie i czytanie forum bo ja nie jestem znawcą a wszystko co wiem znalazłem na forum + mój przypadek, który z resztą jest też opisany. wpisz w silnikach diesla w szukaj słowo "trzęsie" lub "pompowtrysk" - wyskoczy Ci 15 podobnych prztpadków z rozwiązaniami potem stosuj porady i wymiany od najtańszych, ja tak zrobiłem i praktycznie bez nakładów moją furę uzdrowiłem!!! (nawet się rymneło) Hej
leoncjo Opublikowano 20 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 20 Czerwca 2008 Kolega odstawił autko do mechanika, woleliśmy sami nie grzebać przy pompkach....uszczelnienia są ok. więc zostaje najdzoższe- PADŁ POMPOWTRYSK .
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się