Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Brak ogrzewania tylnej szyby SEDAN


michalb1987

Rekomendowane odpowiedzi

GreGoriO przecież napisał że + ma na szybie a masę brał z anteny, to po co ma sprawdzać bezpiecznik ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączam sie do tematu... mam ten sam problem

tyle ze u mnie nie pokazuje wogole dopływu prądu... moze to przekaznik ? czy nie ma przekaznika od ogrzewania tylnej szyby ?

odniosłem się do tego....

tak to jest jak się nie cytuje... tak niby mówi netykieta.... jeśli odpowiedź tyczy się ostatniego zapytania....

więc zdaje się będę miał w d...netykietę będzie wiadomo kogo dotyczy odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o jakieś klejenie tych pasków to szkoda zachodu bo bym musiał zerwać folie z szyby a to nie wchodzi w rachube :)

Wydaje mi sie ze żarówka nie bedzie potrzebna bo sprawdzałem miernikiem jak załączyłem ogrzewanie to pokazało ponad 12V jak wyłączyłem to było 5V (nie wiem dlaczego nie 0?) tylko masę wziąłem z anteny radia bo nie wiem gdzie jest masa ogrzewania szyby? bo do szyby idzie tylko jeden przewód przynajmniej od strony kierowcy.

chcesz się zrobić w balona to mierz sobie tylko samym miernikiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GreGoriO a to bardzo Ciebie przepraszam, niepotrzebnie się czepiłem :P

Puki kolega nie zobaczy tej masy to nie widzę sensu dalej gdybać :) ( chodzi mi o autora wątku)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro sprawdzę bodziś jakoś czasu nie było i chęci :)

dlaczego mam sie zrobić w balona czyli żarówka jest lepsza niż multimetr? jak dotej pory uważałem że to jest najdokładniejsza forma sprawdzania napiecia i przewodzenia :) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro sprawdzę bodziś jakoś czasu nie było i chęci :)

dlaczego mam sie zrobić w balona czyli żarówka jest lepsza niż multimetr? jak dotej pory uważałem że to jest najdokładniejsza forma sprawdzania napiecia i przewodzenia :) ?

Wyjaśnie ci to na przykładzie:

Załóżmy, że nie łączy ci dobrze jakiś konektor albo kostka, czego skutkiem jest zwiększona oporność. Na mierniku pokaże 12v ale prąd na szybie jest o wiele za mały, wiec nie bedzie grzać.

Podstawy się kłaniają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie jest podobny problem. co prawda ogrzewanie dziala ale trwa chyba z 15 min zamin szyba calkowicie odparuje. jakies sugestje? jeszcze nic nie sprawdzalem. dodam jeszcze ze swiruje mi oswietlenie bagazika. raz dziala raz nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oświetlenie bagażnika może nie mieć nic wspólnego z ogrzewaniem szyby. Ten przełącznik ostatnio wylądował u mnie na stole i rozebrałem go na czynniki pierwsze, po przeczyszczeniu styków, przepłukaniu ipa, przesmarowaniu miejsc styku kontaktem działa jak nówka sztuka. Zanim trafił na operacje to miałem tak jak ty, raz działał, raz nie, raz dyskoteka a później to już wcale nie działał.

Co do grzania szyby może masz ścieżki na któryś poprzerywane albo uszkodzone i nie ma pełnego przejścia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz najpierw czy wychodzi napięcie z klimatronika, musisz wyjąć klimatronik mocno ciągnąć do siebie od spodu i z tyłu masz dwa kable jako jedyne nie osłonięte przynajmniej tak bylo u mnie jak dobrze pamiętam, bo może masz wsadzony klimatronik z b7.
Podłączam sie do tematu... mam ten sam problem

tyle ze u mnie nie pokazuje wogole dopływu prądu... moze to przekaznik ? czy nie ma przekaznika od ogrzewania tylnej szyby ?

sprawdź czy DOCHODZI prąd....bezpiecznik nr.26- 30A...

edit...

Napiecie do klimatronika dochodzi, tak samo jak i do bezpiecznika... gdzie teraz szukac ?

jest gdzies przekaznik od ogrzewania tylnej szyby ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napięcie dochodzi do klimatronika...ale czy wychodzi?

masz klimatronik z b6 czy b7... bo tam jest własnie różnica...

zmieniałeś coś w aucie czy masz tak od zakupu..tzn od kiedy masz auto...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy sprawdziłem drugą strone i ku mojemu zdziwieniu po drugiej stronie jest to samo, czyli napięcie plusowe przynajmniej tak mi sie wydaje bo jak sprawdzałem miernikiem to po obu stronach po 12,2V i jak żarówką też świeciła mocno jak dotknąłem masy i któregoś łącznika z szybą.

Czy ktoś jest na 100% pewny że powinna być masa z jednej strony? czy może masa powinna być doprowadzona w inny sposób może jakoś w szybie?

Czy jak dam mase na jedną strone to powinno grzać czy nie spale czegoś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czekaj czekaj bo nie rozumię...jaśniej

najpierw piszmy o kabelkach które przychodzą do szyby.....na jednym i drugim miernik pokazuje ci 12v a żarówka przyłożona do jednego lub drugiego kabelka i do masy- świeci??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może źle opisałem, jak przykładam miernik (czerwony kabelek:) ) do kabelka po stronie kierowcy w tylnej szybie to i drugi (czarny kabelek) do masy to pokazuje 12,2V tak samo z drugiej strony. Jak połącze je między sobą to nic się nie dzieje i to samo sprawdziłem z żarówką świeci jak dotykam jednego z kabelków jak dotykam między sobą to nic się nie dzieje. Mam nadzieje że ktoś to zrozumie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napięcie dochodzi do klimatronika...ale czy wychodzi?

masz klimatronik z b6 czy b7... bo tam jest własnie różnica...

zmieniałeś coś w aucie czy masz tak od zakupu..tzn od kiedy masz auto...

wlasnie sprawdzilem.... napiecie nie wychodzi z klimatronika... co to znaczy ?

mam auto od 3 tygodni i razem z nim ta usterke ogrzewania tylnej szyby...

z tego co znalazlem tutaj na forum, to majac klimatronika z B7 lampka od ogrzewania tylnej szyby powinna zgasic sie zaraz po przycisnieciu guzika... a u mnie nie gasnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napięcie dochodzi do klimatronika...ale czy wychodzi?

masz klimatronik z b6 czy b7... bo tam jest własnie różnica...

zmieniałeś coś w aucie czy masz tak od zakupu..tzn od kiedy masz auto...

wlasnie sprawdzilem.... napiecie nie wychodzi z klimatronika... co to znaczy ?

mam auto od 3 tygodni i razem z nim ta usterke ogrzewania tylnej szyby...

z tego co znalazlem tutaj na forum, to majac klimatronika z B7 lampka od ogrzewania tylnej szyby powinna zgasic sie zaraz po przycisnieciu guzika... a u mnie nie gasnie...

podaj numer klimatronika..byc może ktoś wymienił panel

jeśli z B7 tutaj masz rozwiązanie

http://a4-klub.pl/audi-a4-b6-b7-132/all-b6-panel-klimatyzacji-b7-b6-rozwiazanie-grzana-tylna-szyba-154338/

---------- Post dopisany at 21:49 ---------- Poprzedni post napisany at 21:15 ----------

na schemacie z ELSA widzę, że kable od klimatronika przechodzą przez FILTRY C18 (WINDOW AERIAL SUPPRESSION FILTER)

są one zarówno przed jak i za szybą ogrzewaną (są 2)...nie jestem pewien czy przypadkiem mają znaczenie dla przejścia prądu...tutaj musi się wypowiedzieć ktoś kto rozbierał tył.

ja zrobiłbym tak..... mając oryginalną instalację PLUSa z klimatronika, podpiąłbym z drugiej strony szyby bezpośrednio do masy...

jeśli szyba zagrzeje będziemy wiedzieć że szyba ok, brakowało masy

jeśli dalej nie odpali... to zostawiając masę jak jest, podpiął bym się długim przewodem bezpośrednio do wyjścia z klimatronika do wtyczki F pin6 (lub wejścia F5 jeśli przełącznik nam nie działa albo gdy wyjęliśmy wtyczkę) a drugi koniec zakończony konektorem do szyby,

jeśli szyba zagrzeje będziemy wiedzieć że usterkę mamy na tym odcinku.

zawsze możemy "przedzwonić" przewód plusowy odłącząjąc wtyczkę F i sprawdzić jego ciągłość...

w modelu B6 przewód na całej długości, od klimatronika do szyby, ma przekrój 4mm2 i kolor biało-fioletowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mysle że mam jakiś przełom u siebie tylko nie wiem jak to ugryść. Mianowicie sprawdziłem jeszcze raz wyjście napięcia z klimatronika na ogrzewanie szyby okazuje się że to już na samym wyjściu nie ma masy. teraz moje pytanie skąd klimatronik bierze mase dla ogrzewania szyby? albo gdzie moge się wpiąć w instalacje żeby nie zrobić nic złego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak do tego doszedłeś....wyjąłeś wtyczkę i zmostkowałeś kabelki F5 i F6??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wziąłem żarówkę do której przylutowałem 2 kabelki z jednej i drugiej strony wyjąłem panel klimatronika podłączyłem jeden koniec do kabelka biało-fioletowego to jest plus a drugi do chyba białego nic się nie działo wiec odłączyłem od białego i podłączyłem do masy którą wziąłem z śruby przy zawiasie drzwi kierowcy :) jeżeli dobrze kombinuje to nie mam masy. tylko dlaczego i co zrobić żeby wróciła :(???

Znalazłem taki schemat i tak mysle co to jest C18 i E87 może to padło ?

http://zibiokaj.w.interii.pl/Schemat%20nr%205.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym, że wcale nie musi brać masy z klimatronika. punktów masowych w naszych audi jest sporo. Skoro napięcie dochodzi tobie do szyby to moim zdaniem to nie kwestia oporników czy filtrów ( nie wiem bo na schemacie symbol inny a kolega GreGoriO w etce wyraźnie ma napisane co innego) Ale sprawdzić można (tylko jeśli to rezystory ciekawe jaką musiały by mieć rezystancję?? tego niestety nie wiem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...