michalb1987 Opublikowano 27 Listopada 2012 Autor Opublikowano 27 Listopada 2012 Zgadzam się z tobą że to nie musi być masa ale w takim razie co to jest za przewód i gdzie jest ta masa w końcu w tej szybie? Co do rezystancji to nie mam zielonego pojęcia
GreGoriO Opublikowano 27 Listopada 2012 Opublikowano 27 Listopada 2012 źle kombinujesz...na tym schemacie masz wyraźnie podane że z bezpiecznika prąd idzie poprzez wtyczkę F,wchodzi BIAŁO-ŻÓŁTY a wychodzi BIAŁO-FIOLETOWY i żeby sprawdzić czy dochodzi do szyby musisz te przewody połączyć razem... dajesz jak pisałem mostek... klimatronik ma swoją masę i gdyby jej nie było to w ogóle oświeciło by ci panela klimy... zasilanie tylnej szyby tylko przechodzi przez panel klimatyzacji gdzie jest rozłączany przyciskiem lub poprzez układ elektroniczny...min. po 10 minutach... dlatego pytałem czy panel pochodzi z B6 czy B7 bo tutaj jest różnica...podaj ten numer... E87 to inaczej klimatronik, lub też J255 C18 jak już pisałem to filtr przeciwzakłóceniowy... co do masy... to po prostu podepnij szybę z drugiej strony kawałkiem przewodu do jakiegokolwiek punktu masy i wtedy zobacz co się dzieje
michalb1987 Opublikowano 27 Listopada 2012 Autor Opublikowano 27 Listopada 2012 Dzieki GreGorO sporo żeś mi teraz rozjaśnił. Jutro ci podam numer klimatronika bo zapomniałem dzisiaj spisać. Teraz tak jak podłączyłem jedną stronę do masy to odrazu strzlił bezpiecznik co mnie trochę zdziwiło. Teraz coraz bardzieć zaczynam się przekonywać do tego że mam klimatronik z B7 albo poprzerywane druty w szybie
GreGoriO Opublikowano 27 Listopada 2012 Opublikowano 27 Listopada 2012 ani jedno ani drugie nie powinno spowodować zwarcia.... jak druty poprzerywane to raczej zagrzeje któryś niż wybije bezpiecznik...napisz mi jeszcze jakie kolory przewodów masz przy tylnej szybie...zobaczymy czy są oryginalne...może rzeczywiście ktoś coś kombinował.... zrób jeszcze jak pisałem, weź przewód 2,5 mm2 bezpośrednio do szyby podając z wtyczki F5... pomijając klimatronik i oryginalną instalację.. a drugą stronę do masy możesz dać mniejszy bezpiecznik np 15....20A celem próby
michalb1987 Opublikowano 28 Listopada 2012 Autor Opublikowano 28 Listopada 2012 Przewody po obu stronach wyglądają na ori sa brązowe z jakaś spinka lub wtyczka zaraz za łączeniem z szyba ale idąc w dół za kablami po instalacji to nie zauważyłem nic niepokojącego wszystko jak w oryginale. Rozumiem ze mam podłączyć tak javy szybę na krótko z biało żółtego kabla do jednej strony i masę do drugiej strony i pilnować żeby się nie spaliło :-)
GreGoriO Opublikowano 28 Listopada 2012 Opublikowano 28 Listopada 2012 "spalić" się tylko może bezpiecznik, dlatego proponuję mniejszy amperaż. dokładnie tak podłącz..
michalb1987 Opublikowano 28 Listopada 2012 Autor Opublikowano 28 Listopada 2012 Wiec udało się zrobić teścik Wyjąłem wtyczke F z klimatronika i wpiąłem kabel w pin 5 kabelek ten podłączyłem do szyby tylnej od strony pasażera wpinając w niego bezpiecznik 20A (15A odrazu strzelił) a z strony kierowcy podłączyłem kabelkiem masę, okazuje się że paski na szybie po jakimś 2min. zrobily się cieple więc działa:) przy tym gdy podłączałem masę kabelki iskrzyły a po tych 2 min robiły się cipłe nie wiem czy to normalne. Tylko teraz gdy włączam podgrzewanie na klimatroniku to po 3 sec. odłącza się (gaśnie przycisk). Dorzucam zdjęcie wlepki mojego panelu, wydaje mi się że to oryginał bo nawet kolor jest opisany prawidłowo <br /><br />
GreGoriO Opublikowano 28 Listopada 2012 Opublikowano 28 Listopada 2012 panel jest z B6.czyli nikt nie zamienił... teraz sprawdziłbym oryginalną instalację od klimatronika,mostkując wtyczkę F5 i F6.... zostawiając masę którą dołożyłeś. jeśli przepali bezpiecznik to będziemy pewni, że winny jest ten odcinek instalacji. dla pewności można powtórzyć test z wtyczką F5 po wymianie bezpiecznika...
michalb1987 Opublikowano 28 Listopada 2012 Autor Opublikowano 28 Listopada 2012 Chodzi o odcinek instalacji w klimatroniku? mam pomysł jeszcze jeden znajomy ma taka sama b6 jak jutro sie z nim zobaczę to spróbuje podmienić panele wtedy chyba bede wiedział czy to klimatronik czy kable w samochodzie prawda?
GreGoriO Opublikowano 28 Listopada 2012 Opublikowano 28 Listopada 2012 chodzi mi instalację w aucie, klimatronik na koniec...zostawiam wolałbym najpierw sprawdzić instalację zanim zamienimy panele...żeby się nie okazało że i jego padnie.... niby nie powinien ale licho nie śpi.... ja zawsze staram się eliminować rzeczy najłatwiejsze do sprawdzenia. w tym wypadku instalację można łatwo przetestować, bez zamiany paneli jeśli zda test wtedy dopiero podmianka....
michalb1987 Opublikowano 28 Listopada 2012 Autor Opublikowano 28 Listopada 2012 W takim razie ja przełożę swój do niego wtedy też się czegoś dowiem gorzej jeżeli moim będę mógł popsuć coś w jego audi? Czyli mase zostawiam jak była i mostkuje F5 z F6 jaki mam wtedy efekt osiągnąć? przycisk musi być włączony czy nie?
GreGoriO Opublikowano 28 Listopada 2012 Opublikowano 28 Listopada 2012 chodzi mi o to czy zagrzeje szybę i bezpiecznik nie padnie po chwili.... 30A to jest 360W mocy pobieranej... jeśli bezpiecznik nie padnie, to włożyłbym normalny 30A i poczekałbym z 2-5 min..... potem podłączył jeszcze raz swój panel...wtedy miałbym obraz czy winny jest panel. jeśli test wypadnie pozytywnie (znaczy znowu nie zadziała szyba) wtedy włożyłbym jego panel....
michalb1987 Opublikowano 28 Listopada 2012 Autor Opublikowano 28 Listopada 2012 dobra czyli plan na jutro to zmostkować F5 i F6 włożyć zamiast ori bezpiecznika 30A, bezpiecznik 20A czy dać go na mostku? sory za milion pytań do ale wole być pewny co mam robić żeby czegoś nie spie......
GreGoriO Opublikowano 28 Listopada 2012 Opublikowano 28 Listopada 2012 dokładnie daj bezpiecznik mniejszy, drugi nie ma potrzeby
michalb1987 Opublikowano 29 Listopada 2012 Autor Opublikowano 29 Listopada 2012 spoko jutro będę próbował dalej. ---------- Post dopisany 29-11-2012 at 16:00 ---------- Poprzedni post napisany 28-11-2012 at 20:43 ---------- Więc zmostkowałem F5 i F6 i podłączyłem do jednej strony z tylu szyby masę no i na pierwszy ogień poszedł bezpiecznik 20A i niestety usłyszałem tylko PSTRYK i było po bezpieczniku następnie włożyłem 25 A było to samo dalszych testów zaprzestałem. Mam teraz rozumieć że gdzieś mam zwarcie na kablach? czy może jeszcze jakieś inne pomysły GreGoriO?
GreGoriO Opublikowano 29 Listopada 2012 Opublikowano 29 Listopada 2012 no właśnie, tak jak przypuszczałem winna jest instalacja, proponuję rozebrać trochę tapicerki...tutaj musi ci pomoc ktoś kto już to robił...trzeba odszukać ten filtr C18 i oblukać wszystkie połączenia po drodze...bowiem przewód na pewno przechodzi przez kostki... pilnuj tylko kolorów i grubości. myślę, że gdy odszukasz w lewym boczku przewód i go rozłączysz/rozetniesz pomijając ostatni odcinek instalacji...będziemy w domu... na schemacie który załączyłeś, widzę że jeden z kondensatorów jest podłączony przed szybą, ale bezpośrednio do masy, możliwe więc że on robi zwarcie
michalb1987 Opublikowano 29 Listopada 2012 Autor Opublikowano 29 Listopada 2012 Jak zdjolem tylne oparcie kanapy to tam widzialem ten przewod jak szedl w prog po.stronie kierowcy to tam uciac ten kabel czy szukac blizej kierownicy? Nie za bardzo wiem czego szukac lub co odcinac?
GreGoriO Opublikowano 29 Listopada 2012 Opublikowano 29 Listopada 2012 nie odcinaj, przynajmniej na razie...usterkę przewiduję na odcinku od tylnej kanapy do szyby.... tam gdzieś jest ten kondensator.... nie wiem czy nie koło wzmacniacza antenowego.... dlatego, jeśli nie umiesz dokładnie sprawdzić jak wygląda ten przewód na tym odcinku, poczekaj... może ktoś napisze jak to wygląda.
michalb1987 Opublikowano 29 Listopada 2012 Autor Opublikowano 29 Listopada 2012 Powiem tak sprawdzalem ten kabel od szyby do progu jak wlasnie zdjalem to.oparcie kanapy i jedyne co jest fo toz za laczeniem szyby z przewodem taka brazowa zlaczka jakby a tak kabel jest caly nie ciety nigdzie moze to o to chodzi? Nie wiem jak wyglada z drugiej strony bo narazie nie bylo potrzeby rozbierac. ale kabel nie idzie przy wzmaczniaczu tylko odrazu w dol bo wzmacniacz jest przy podsufitce.
GreGoriO Opublikowano 29 Listopada 2012 Opublikowano 29 Listopada 2012 elsa mi mówi, że były stosowane dwa kolory przewodów wchodzących do szyby....PLUS/MASA.... CZARNY/CZARNY lub BIAŁO-FIOLET/BRĄZOWY spróbuj pominąć odcinek do szyby, od kanapy...ten zrób swoim przewodem ale poczekaj na inne odpowiedzi...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się