Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Rozrząd,branie oleju, A 4 , 2.0 benzyna 2002 rok


emcar

Rekomendowane odpowiedzi

Jak nie wymienisz termostatu to będziesz miał większe spalanie ponieważ silnik będzie cały czas nie dogrzany. Ja pare tygodni temu wymieniałem na oryginalny 360zł i odrazu widzę że mam mniejsze spalanie wymieniałem go bez zdejmowania kolektora zajeło mi to dużo czasu i miałem przy tym dużo gimnastyki. Jak będziesz jezdził tak z tą tekturą to wtedy go naprawde przegrzejesz.

spalanie po miescie wyszło mi 8,3 litra(normalna jazda bez szalenstw), temperatura między 50 a 60, czasami utrzymuje sie ok 70. silnik chodzi równo i cicho ale jak sie nagrzeje i otworze maskę to słychac wyrazny taki terkot, wydaje mi sie ze to praca zaworów, to ma tak być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napewno nie powinno nic tyrkotac sa trzy opcje wariator , ale ten stukal by tez na zimnym przy odpaleniu . Napinacz lancuszka rozrzadu lub faktycznie zawory nnie trzymaja oleju . Jesli jednak wydaje ci sie ze to tyrkotanie jak zaworow to pewnie bedzie wariator. Tu masz filmik jak tyrkocze wariator http://a4-klub.pl/silniki-benzynowe-30/alt-stuki-rozruchu-244561/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten filmik nie działa

nie dodałem ze przy zamknietej masce tego w ogóle nie słychać, ledwo co słychac silnik.

ale jak otworze maskę to to wyraznie to słychać, ale dopiero jak silnik sie zagrzeje, na zimnym nic a nic.

możliwe że to rozrząd, tak jak wczesniej pisałem szykuje sie do wymiany bo auto ma 151 tys km a nie wiem czy był rozrząd robiony.

przy okazji mam pytanie

jakie częsci trzeba kupic do wymiany rozrządu?

bo jak bedzie rozberany to moze cos jeszcze przy okazji wymienic trzeba,

mógłby ktos wymienic częsci zebym mógł podpytac w sklepie o ceny żeby mnie na warsztacie za bardzo nie oszwabili?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Terkot może być jeszcze spowodowany czymś innym. Mój od góry chodzi cichutko, terkot przy rozruchu mam nie zawsze ewentualnie jakaś sekunda. Na ciepłym z głowicy nie dochodzą żadne inne dźwięki poza pracą wtryskiwaczy.

Za to po zamknięciu maski jakby z dołu silnika coś delikatnie poterpuje:decayed: Słyszałem to w 2 silnikach ALT więc się tym nie przejmuję. jak wiadomo poza łańcuszkiem rozrządu w tym silniku (w 1,8T również) jest jeszcze jeden łańcuszek:naughty: Napędza on pompę oleju z wałkami wyrównoważającymi i myślę że to ten układzik wydaje te dźwięki. Dodam że napinacz tego łańcucha nie jest hydrauliczny więc ciśnienie oleju nie gra roli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Terkot może być jeszcze spowodowany czymś innym. Mój od góry chodzi cichutko, terkot przy rozruchu mam nie zawsze ewentualnie jakaś sekunda. Na ciepłym z głowicy nie dochodzą żadne inne dźwięki poza pracą wtryskiwaczy.

Za to po zamknięciu maski jakby z dołu silnika coś delikatnie poterpuje:decayed: Słyszałem to w 2 silnikach ALT więc się tym nie przejmuję. jak wiadomo poza łańcuszkiem rozrządu w tym silniku (w 1,8T również) jest jeszcze jeden łańcuszek:naughty: Napędza on pompę oleju z wałkami wyrównoważającymi i myślę że to ten układzik wydaje te dźwięki. Dodam że napinacz tego łańcucha nie jest hydrauliczny więc ciśnienie oleju nie gra roli.

tak jak wczesniej pisałem jak jest zamknięta maska to nic nie słychac, moze jestem przewrażliwiony i sie czepiam.

Dzsiaj byłem w warsztacie , wymiana rozrządu 1000 zł, mówiłem o tym dzwieku ale dopóki nie osłuchają to nic nie mozna wyrokowac.Spytałem o ten silnik, że bierze olej, i ze ogólnie nie jest za dobry, powiedział mi że nie ma co generalizować i że wcale to nie są złe silniki.Przyrównał do Audi z 2.5 TDI że jedni mówią że szajs a drudzy sobie bardzo chwalą.Pojadę zmienię rozrząd, sprawdzą mi odmę ,wymienie olej i wtedy będzie wiadomo co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja leję Motula 6100 Synergie+ 10W40. Na 15 tyś. km bierze może nie całą szklankę.

---------- Post dopisany at 18:05 ---------- Poprzedni post napisany at 17:59 ----------

Co do amortyzatorów SACHS to nie mam o nich dobrego zdania. U mnie jeden był trefny...stukał zaraz po zamontowaniu. Niby oryginał...Sachs uznał reklamację, ale zamontowałem oryginały w serwisie i nie mam problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Terkot może być jeszcze spowodowany czymś innym. Mój od góry chodzi cichutko, terkot przy rozruchu mam nie zawsze ewentualnie jakaś sekunda. Na ciepłym z głowicy nie dochodzą żadne inne dźwięki poza pracą wtryskiwaczy.

Za to po zamknięciu maski jakby z dołu silnika coś delikatnie poterpuje:decayed: Słyszałem to w 2 silnikach ALT więc się tym nie przejmuję. jak wiadomo poza łańcuszkiem rozrządu w tym silniku (w 1,8T również) jest jeszcze jeden łańcuszek:naughty: Napędza on pompę oleju z wałkami wyrównoważającymi i myślę że to ten układzik wydaje te dźwięki. Dodam że napinacz tego łańcucha nie jest hydrauliczny więc ciśnienie oleju nie gra roli.

tak jak wczesniej pisałem jak jest zamknięta maska to nic nie słychac, moze jestem przewrażliwiony i sie czepiam.

Dzsiaj byłem w warsztacie , wymiana rozrządu 1000 zł, mówiłem o tym dzwieku ale dopóki nie osłuchają to nic nie mozna wyrokowac.Spytałem o ten silnik, że bierze olej, i ze ogólnie nie jest za dobry, powiedział mi że nie ma co generalizować i że wcale to nie są złe silniki.Przyrównał do Audi z 2.5 TDI że jedni mówią że szajs a drudzy sobie bardzo chwalą.Pojadę zmienię rozrząd, sprawdzą mi odmę ,wymienie olej i wtedy będzie wiadomo co i jak.

przede wszystkim zmień olej, tylko nie castrol, poszukaj wątków na forum co castrol robi z silnikiem, zalej coś porządnego, motull, millers, mozesz zamowic u kolegi dzika z forum, ceny ma naprawdę bardzo przystępne, taniej nie kupisz w zadnym sklepie internetowym, a tym bardziej w zwykłym sklepie, możesz również o rozrząd zapytać, ze by nie było to nie robie tu reklamy.

jesli to problem z popychaczami, ze słychać na zimnym zmiana oleju powinna pomóc, i przede wszystkim 30 tys to za dużo na oleju nawet chociaż jest program wymiany long life, 15 tys to max a silnik długo jeszcze pożyje i markowe oleje, druga sprawa to termostat żadne zasłanianie chłodnicy, auto po prostu musi mieć to co musi mieć i koniec kropka, nie warto oszczędzać a tym bardziej kabinowac, bo to na krotka metę, a potem się zemści.

No i rozrząd wymień, tez nie warto oszczędzać i czekać, będziesz spał spokojnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg innych źródeł to wymiana co 180tys

foto silnika 1.8T ale w alt jest tak samo

http://i3.photobucket.com/albums/y51/edekxp/Audi%20A4%20B6/rozrzad.jpg

180 tyś. km lub 5 lat...pasek gumowy, a wiadomo co czas, temperatura i zanieczyszczenie powietrza robi z gumą...w ASO twierdzą, że 120 tyś. to już dużo. Po zmianie paska następna wymiana nawet po 60-80 tyś. km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj odebrałem Auto z serwisu.Mechanicy stwierdzili że jest w dobrym stanie i powinienem sie cieszyć z jazdy.Odma nie była zapchana, wszystkie rurki platikowe całe, silnik pracuje równo, nowy termostat trzyma na 90 stopni.A wiec do rzeczy co w nim zrobiłem:

uszczelka pokrywy zaworów z wymianą-120 zł,Olej edge 5W30 4,2l-184,80zł, rolka napinająca 180 zł, pasek rozrządu- 100 zł,, rolka prowadząca -70 zł,pompa wody -255 zł, termostat-435 zł, filtr oleju knechta -26 zł, wymiana termostatu- 60 zł, wymiana rozrządu 300 zł

total- 1730,80 zł

wczesniej wymieniłem z tyłu dwa amortyzatory koszt- 540 zł

kupiłem także 4 alu audi z oponami zimowymi 195/65/15-800zł

ubezpieczenie oc plus casco- 1340 zł

do tego trzeba dodac jeszcze ok 1500 zł opłaty rejestracyjne

troche pieniędzy to wyszło

mam tylko nadzieje że moja a4 będzie dobrze jezdzić

od sprowadzenia z zagranicy zrobiłem dopiero 400 km

wiec nie wiem jak sie bedzie zachowywał olej

ale na pewno jak przejadę troche km to dam wpis

przejechałem dwa dni i musiałem jeszcze wymienic poduszke pod skrzynią biegów oraz poduszke olejową pod silnikiem razem z robocizną-530 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...