misiek2000 Opublikowano 12 Grudnia 2012 Opublikowano 12 Grudnia 2012 Witam. Mam nietypowy problem. Kupiłem komplet rozrządu i wypadło mi zabezpieczenie z trzpienia napinacza hydraulicznego tłok się wysunął i nie chciał się schować. Nic tylko rozebrałem go na części bo innej rady nie było. Mój problem polega na tym, że nie wiem w jakiej pozycji był grzybek pokazany na zdjęciu, bo kolejność jest taka jak na focie. Wiem, mam duży problem i proszę o pomoc, może ktoś rozbierał ten napinacz i wie jak to złożyć żeby było dobrze. Dzięki za wszelką pomoc. <br /><br />
darkle Opublikowano 13 Grudnia 2012 Opublikowano 13 Grudnia 2012 Myślałem że w środku jest olej skoro nazywa się hydrauliczny:eusathink:Mam taki stary ale nie myślałem go rozbierać. Moim zdaniem nic już z nim nie zrobisz poza wyniesieniem na śmietnik. Możesz go próbować składać ale ja nie odważyłbym się go już zakładać. Niepotrzebnie to rozbierałeś bo wystarczyło za pomocą jakiegoś imadła, ścisku czy czegoś podobnego bardzo powoli wcisnąć ten trzpień z powrotem najlepiej lekko to jeszcze podgrzewając
misiek2000 Opublikowano 13 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2012 Tak w środku jest olej. Dlaczego tak myślisz przecież ludzie to składają i działa. Jeżeli i tak tego starego kolega nie będzie montował to mam wielką prośbę aby go rozbebeszyć i zobaczyć ile jest tam oleju i w jakim położeniu jest ten grzybek. Bardzo proszę
darkle Opublikowano 13 Grudnia 2012 Opublikowano 13 Grudnia 2012 Nie obiecuję że to rozbioreę bo pewnie po powrocie do domu nie będę miał już czasu. Ale moim zdaniem musisz się pogodzić z tym że zepsułeś ten napinacz:naughty: Tu masz tak mniej więcej opisaną zasadę działania: Podręcznik mechaniki pojazdowej: Napinacze hydrauliczne Nawet jak dobrze to złożysz to skąd chociażby weźmiesz taki "specjalny" olej trzymający odpowiednie parametry niezależnie od temperatury?
misiek2000 Opublikowano 13 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2012 Rzeczywiście chyba zrezygnuje z tego napinacza i zostanę przy starym, wymienię tylko rolkę wcisnę popychacz jak pisałeś i powinno być dobrze, bo nie mam kasy na drugi. Jak myślicie wytrzyma do następnej wymiany?
darkle Opublikowano 13 Grudnia 2012 Opublikowano 13 Grudnia 2012 Musisz ten stary dobrze obejrzeć i wcisnąć zgodnie z całą procedurą (temp pokojowa, dociskanie rolką itp). W ASO jak kiedyś dzwoniłem gość powiedział że nie trzeba tego napinacza z tłumikiem drgań wymieniać co wymianę rozrządu. Ale i tak będzie bardziej pewniejszy niż ten nowy po przejściach:wink:
misiek2000 Opublikowano 13 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2012 Ok dzięki. W sobotę jak się uda będę działał. Jak będzie suchy i bez wad to go zostawię. Według danych w moim programie tego silnika przerwa między obudową a popychaczem rolki powinna wynosić 6-10mm w dieslu 4+-1mm, a jak to się sprawdza w praktyce? Czytałem że ustawiać na 4 i kropka.
darkle Opublikowano 14 Grudnia 2012 Opublikowano 14 Grudnia 2012 Na 100% w przypadku ALTa wkładasz wiertło 8mm. Procedura taka sama jak w dieslu z napinaczem hydraulicznym
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się