JAREK10 Opublikowano 15 Grudnia 2012 Opublikowano 15 Grudnia 2012 Witam. Krótko... Wtryski zaczynają nieźle "grać" jak to norma przewiduje. Wymiana listwy to pestka. Czy po wymianie samej listwy wtrysków VALTEK 30, konieczna jest jeszcze wizyta u gazownika na komputerze lub dokonywanie jakichś innych ustawień? Z góry dzięki za odpowiedzi.
Gracu92 Opublikowano 15 Grudnia 2012 Opublikowano 15 Grudnia 2012 Po wymianie dobrze by było żebyś pojechał do gazownika na ewentualną regulację. Koszt podłączenia pod komputer to groszowe sprawy ale będziesz spokojny
wgabor Opublikowano 15 Grudnia 2012 Opublikowano 15 Grudnia 2012 Po wymianie wtryskiwaczy koniecznie jedz na regulacje .Zmienilem valteki na polskie barakudy[w subaru 125ps] spalanie spadlo i wzrosla dynamika w dolnym zakresie obrotów ,a valteki mialem jeszcze dobre
predki74 Opublikowano 15 Grudnia 2012 Opublikowano 15 Grudnia 2012 Po wymianie wtryskiwaczy robi się kalibracje i zbiera na nowo mapy na benzynie i gazie
JAREK10 Opublikowano 15 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 15 Grudnia 2012 Na czym polega ta kalibracja? Pytam, bo wywalam starego VALTEKA 30 i wstawiam nowy identyczny a jego sprzedawca informuje, że jest fabrycznie skalibrowany.
predki74 Opublikowano 16 Grudnia 2012 Opublikowano 16 Grudnia 2012 A le to nie chodzi o wtryski mechanicznie kalibracje tylko w programie np w stagu . Dysze przełóż z tych starych do nowych .
JAREK10 Opublikowano 16 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 16 Grudnia 2012 Czyli jednak wizyta u gazownika jest nieunikniona. Co do dysz, to właśnie stare przekładam. Dzięki za podpowiedzi.
Mariot Opublikowano 16 Grudnia 2012 Opublikowano 16 Grudnia 2012 tylko po co wymieniac ? przeciez valteka mozna zregenerowac. taniej wyjdzie niz kupno nowej i kalibracja.
szwarcu1 Opublikowano 17 Grudnia 2012 Opublikowano 17 Grudnia 2012 Tyle tylko że po regeneracji, należy Valteki skalibrować najpierw "mechanicznie", a później dodatkowo w programie. Domyśłam się, że nikt nie ma zegara do kalibracji, więc prościej jednak będzie zmienić listwę na nową, a później tylko ustawić (skalibrować) komputer LPG. Warto jednak zastanowić się, czy nie lepiej zainwestować w lepszą listwę: - po taniości RegFast - lub lepiej Hana lub Baracuda. Ale decyzja należy do właścicela
JAREK10 Opublikowano 19 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 19 Grudnia 2012 szwarcu1 - to dopiero wyjaśnienie tematu! Szkoda tylko, że się pospieszyłem, bo nowy Valtek już jest pod klapą. No nic- trudno... Na komputer podjadę do końca tygodnia na bank. Po wymianie czuję różnicę pracy silnika i mocy między benzyną a gazem. Wcześniej tego nie było- kręcił jak pszczółeczka tu i tu. Teraz oprócz nierównej pracy na LPG, przerywa delikatnie na wysokich obrotach. O tym, że spalanie gazu może się teraz kształtować na niespotykanych dotąd poziomach już nawet nie wspomnę...
szwarcu1 Opublikowano 11 Stycznia 2013 Opublikowano 11 Stycznia 2013 Podjedź, niech Ci to dobrze wyregulują (tylko nie sama autokalibracja na postoju, a cały test drogowy i zbieranie mapek). Jak gazownik jest ogarnięty, to pewnie i tak sprawdzi kalibrację mechanicznie, a dopiero później ustawi sterownik.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się