NikoA4 Opublikowano 15 Grudnia 2012 Opublikowano 15 Grudnia 2012 Chce wymienic skrzynie automat w bmw 320i touring 2002. mam juz droga skrzynie,tylko czy podejdzie plug and play? bez zmiany sterownika itp. Dane z blaszki znamieniowej [zielonej] Obecna skrzynia to :ZF Getribe no 0620017 Stucklisten 1060 000008 Model no 5HP-19 Bmw nr 1 423 928 Skrzynia na podmianke;ZF Getribe no 0503703 Stucklisten 1060 000008 Model no 5HP-19 Bmw no 1 423 928 roznica jest tylko w Getribe no .Moze ktos wie bo przeciez audi maja podobne skrzynie ZF,
onsork Opublikowano 18 Grudnia 2012 Opublikowano 18 Grudnia 2012 najwaznieszy numer to Stucklisten 1060 000008, jezeli sie zgadza to jest ok, tak jest ze wszystkimi ZF-ami i nie tylko
NikoA4 Opublikowano 30 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2012 Czyli jest ok,podziekowal ---------- Post dopisany 30-12-2012 at 22:39 ---------- Poprzedni post napisany 18-12-2012 at 23:58 ---------- z braku czasu dopiero skrzynia wymieniona,ale jest jakis problem.Auto uniesione kola w gorze,wybieram D i zapala sie czerwona kontrolka cisnienia oleju silnika.dzieja sie tak na kazdym biegu,tylko na N jest dobrze.wlasnie wymienilem olej silnika MOBIL 1, ESP FORMULA. A moze zly filtr oleju dostalem,bo troche jest inny od tego co byl?Przed wymiana skrzyni i oleju w silniku bylo ok.Pomocy
onsork Opublikowano 1 Stycznia 2013 Opublikowano 1 Stycznia 2013 oprocz podlaczenia jakiegos sprzetu diagnostycznego nic nie przychodzi mi do glowy
NikoA4 Opublikowano 2 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 2 Stycznia 2013 Niestety nie mam sprzetu do diagnostyki bmw,mam vaga,ale to tylko vw grup. Zamowilem filtr oleju w aso,mam nadzieje ze bedzie z oringami? Jak obroty spadaja przy wlaczonym biegu to wtedy zapala sie lampka czerwona cisnienia oleju,jak dam na P to ok.sciagam jeszcze miske,wymiana uszczelki.co jeszcze przy okazji tam pod miska wymienic?
onsork Opublikowano 2 Stycznia 2013 Opublikowano 2 Stycznia 2013 auto kreci kolami na D lub R? czyli mozna powiedzic ze po wlaczeniu biegu silnik sie dlawi i obroty spadaja tak nisko ze zapala sie kontrolka nie chce Cie martwic ale zle to wyglada od strony skrzyni przede wszystkim opisz co widzisz, chodzi mi o olej jakiej jest jakosci itd. bo takie cuda to dzieja sie jak w skrzyni jest sieczka
NikoA4 Opublikowano 3 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 3 Stycznia 2013 Skrzynie kupilem uzywana z malym przebiegiem,skrzynia wizualnie jest w bardzo dobrym stanie.filtr +olej zmienilem,stan oleju uzupelniony.w misce nie bylo zadnych opilkow metalu.na poczatku tak pomyslalem ze skrzynia cos chamuje silnik.Ale sprawdze jeszcze ten filtr.w poprzedniej srzyni zatarlo sie lozysko(panewka)na pompie.ale skrzynia nie chalasowala i kontrolka cisnienia sie nie zapalala.
onsork Opublikowano 3 Stycznia 2013 Opublikowano 3 Stycznia 2013 jezeli chodzi o usterke ktora miales w oryginalnej skrzyni to jest to najczestsza usterka w ZF 5HP-19, niezaleznie czy ta skrzynia jest w bmw, audi czy skodzie ile dales za skrzynie? dlaczego nie chciales wymienic tylko pompy na nowke sztuke oryginalna, jest dostepna + nowy konwerter bo szyjka pewnie tez jest uszkodzona uwazam ze powinienes wyciagnac skrzynie i jak najszybciej ja oddac jezeli jedynym problemem w starej byla panewka na pompie i naprawic swoja stara
NikoA4 Opublikowano 3 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 3 Stycznia 2013 Za skrzynie dalem 200 funtow.ale czy to skrzynia jest winna?po wymianie jeszcze autem nie jezdzilem,z powodu tej kontrolki cisnienia oleju.myslalem o naprawie mojej skrzyni,ale gdzie kupic te czesci?w sobote wymienie jeszcze filt z oringami na nowy oryginalny + czujnik cisnienia.sprawdze manometrem cisnienie.tylko jakie ma miec?I czy na biegu ma miec takie same jak na P?
onsork Opublikowano 3 Stycznia 2013 Opublikowano 3 Stycznia 2013 gdzie kupic czesci to napisz mi gdzie jestes w UK a ja Ci wskaze miejsce. moze odpowiedz na najwazniejsze pytanie czy po wrzuceniu na D lub R kreca sie kola jak auto jest podniesione na rampie? ...bo ja mam nastepujace wyobrazenie tej sytuacji, a moze jestem w bledzie: po zamontowaniu "nowej" skrzyni i zalaniu jej odpowiednia iloscia oleju auto "dlawi" sie po wrzuceniu na D lub R z tym manometrem to juz chcesz sie bawic w gruba diagnostyke ktora jest zbedna w przypadku tej skrzyni.
NikoA4 Opublikowano 4 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2013 Kola kreca sie.jutro zaczne cos z tym robic.napewno dam znac co i jak Manchester
onsork Opublikowano 4 Stycznia 2013 Opublikowano 4 Stycznia 2013 profesjonalnie nazywa sie to zaklocenia w kanale informacyjnym - caly czas bylem przekonany ze wrzucasz na D lub R kola nie kreca sie a silnik sie dlawi, ale tak to jest z diagnostyka skrzyni na odleglosc
NikoA4 Opublikowano 4 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2013 Silnik sie nie dlawi,pracuje rowno. Mam nadzieje ze ta kontrolka cisnienia oleju zapala sie z winy filtra oleju? Moze juz dzisiaj wieczorem uda mi sie zmienic ten filtr? ---------- Post dopisany 05-01-2013 at 00:46 ---------- Poprzedni post napisany 04-01-2013 at 10:51 ---------- dzis po pracy sprawdzilem jeszcze raz jak to wszystko dziala. po odpaleniu auta kontrolka cisnienia oleju gasnie i nie zapala sie.jak przesune na R czy D to obroty mocno spadaja,a skrzynia dziwnie pracuje [dudni] puszczam chamulec i auto nie jedzie,jak dodam gazu to rusza.mysle ze ten dzwiek ze skrzyni cichnie wraz z nagrzewaniem sie oleju. na silniku pali sie jeszcze check engine,ale mam odlaczony wiatrak klimy i nie wiem czy to nie przez niego? czy to normalne ze skrzynia po zapieciu biegu az tak spowalnia obroty silnika? Kolego [onsork]gdzie moge kupic te czesci do skrzyni?
onsork Opublikowano 5 Stycznia 2013 Opublikowano 5 Stycznia 2013 obroty powinny zmalec ale niezauwazalnie, podobnie jak przy wlaczeniu klimatyzacji, moze 100 obrotow na minute nie wiecej zadne odglosy nie powinny dobiegac ze skrzyni przy sprawnej skrzyni po puszczeniu hamulca na pozycji D auto powinno zaczac sie toczyc bez dotykania pedalu przyspieszenia nie wspominajac o tym jak auto wisi na rampie - kola kreca sie natychmiast kontrolka bledu silnikowego, hmm, moze i przez wiatrak ale nie dowiesz sie jak nie podlaczysz czegos do diagnostyki, teoretycznie moglbys odlaczyc baterie(proba resetu ECU), podlaczyc wiatrak, podlaczyc baterie i zobaczyc czy dalej swieci sie kontrolka, ale w praktyce przy takich objawach skrzyni nie uwazam czy to ma sens w manchester nie wskaze palcem gdzie jest dostawca czesci do automatow, ale mozesz zamowic i wysla Ci w Automatic Transmission Parts, Diagnostic Scanning Equipment, Transmission Parts, Aisin Warner, Middlesex zadzwon, popros Chris-a Jordana i powiedz co chcesz albo jakos mail-em lub Automatic Transmission Parts Distributors and Torque Converter Remanufacturers - Sussex Auto Parts albo jakis warsztat od automatow w okolicy i zeby Ci sprzedali, ale pamietaj o zamowieniu pompy do BMW a nie VW/AUDI/SKODA ostatecznie ja moge kupic i wyslac jeszcze raz napisze, nie wiem jak wyglada szyjka konwertera, sa dwa rozwiazania - jedno rozwiazanie, jezeli szyjka nie jest uszkodzona to moglbys urzyc ponownie konwerter ktory jest przy skrzyni a wymienic tylko pompe, jezeli uszkodzona to nowy konwerter, i teraz pomyslisz o zamianie konwerterow - nie rob tegO, bo konwerter tez moze byc zrodlem problemow w tej "nowej" skrzyni jest jeszcze jedno rozwiazanie, polega na instalacji nowej panewki w pompie ale tego sie nie robi bo zrobisz to super precyzyjnie i po jakims czasie sie ponownie wysra
NikoA4 Opublikowano 7 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 7 Stycznia 2013 dzieki kolego za linki.teraz sprawa wyglada tak,mam sasiada on ma bmw 7 1996 w autamacie ZF .pokazal mi jak to u niego chodzi,po zapieciu biegu obroty spadaja nieznacznie.a u mnie w aucie teraz jest tak,jak dam na D to auto zaczyna pelznac,a wczesniej nie chcialo,chyba od dlugiego stania chamulce przydzerwialy,nie wiem.sasiad jak wszedl do mnie do auta,to powiedzial ze ze skrzynia jest ok,tylko silnik kuleje.faktycznie zapomnialem napisac ze mam check engine,ale nie mam pojecia dlaczego sie zapalil?silnik na pozycji P nawet ma za niskie obroty 500 na min.I dlatego jak zapnie bieg to juz wogule kuleje i nie wiem nie chodzi na wszystkie cylindry?Zaraz po odpaleniu [na ssaniu]chodzi normalnie czuc ze ma moc.zastanawiam sie co moglem spieprzyc podczas tych moich prac?wiem ze czyscilem sondy lambdy miekka szczotka druciana,moze kawalek druciku od szczotki wlazl przez otwor do sondy i cos tam styka?a przez odme moglby zapalic sie check engine?
danielom Opublikowano 7 Stycznia 2013 Opublikowano 7 Stycznia 2013 Nie masz tam dostepu do jakiegos kabla diagnostycznego? Jak inaczej chcesz wiedziec, skad blad jesli nie masz go czym odczytac?
NikoA4 Opublikowano 9 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2013 Czekam wlasnie na przyzad diagnostyczny,w miedzy czasie zabralem sie za odme.troche syfu tam bylo,
szymus_k Opublikowano 10 Stycznia 2013 Opublikowano 10 Stycznia 2013 Nie wiem jak tam w beemce jest rozwiązany regulator wolnych obrotów- ale do niego bym zerknął (w audi tę rolę pełni przepustnica, też tak miałem w automacie i po wyczyszczeniu przepustnicy i adaptacji wszystko chodziło).
NikoA4 Opublikowano 15 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2013 Problem rozwiazany.powodem byl check engine.silnik pracowal nie rowno i jak skrzynia zapiela bieg to juz wogole byla lipa.nie wiem jaki dokladnie byl blad,chyba cos z paliwem,stare paliwo , auto dlugo nie jezdzone.przy tych temperaturach.ale po wykasowaniu chula az milo.wyglada na to ze skrzynia wporzadku,nic wiecej na temat skrzyni nie powiem bo nie mam porownania.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się