Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[All B5 ] Zawor kombinowany-Brak cisnienia


SylverStone

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Po ściągnięciu przewodu ćisnieniowego (podcisnieniowego) i odpaleniu auta,przewód ani nie dmucha ani nie ciągnie.Czy tak powinno byc bo mam cały czas otwarty zawór (sadziłem że on jest uszkodzony) a teraz patrze a nie mam wogóle reakcji na przewodzie.Gdzie szukać przyczyny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinno z niego zaciągać powietrze, zobacz czy wogóle jest on drożny i czy w przepustnicy jest drożnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczur_84 niestety nie uporałem sie z ssaniem,narazie bastuje z tym bo nie wiem gdzie szukać dalej.

ja74687 drożny jest,pare dni temu odpinałem cały i przedmuchiwałem.W przepustnicy? (czysto)co ma wspólnego?

Przewód idzie pod kolektor wpięty w jakiś zawór czujnik może być on padniety ??

Nawiazujac do problemu ze ssaniem (którego na zimnym brak)obroty wczesniej spadajac zatrzymywały sie przy 1000 i spadały na 800,przy odpaleniu podbijały na wyzsze i spadały na 800 teraz tego nie ma.Może własnie mam problem z podcisnieniem którego widac na tym przewodzie brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podciśnienie będzie tylko wtedy gdy układ SAI pracuje, element pod kolektorem to elektrozawór sterujący podciśnieniem. Bez podciśnienia zawór kombinowany powinien być zamknięty!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mateogda,a jesteś w stanie mi cos powiedzieć odnosnie tego układu SAI bo fakt faktem na zimnym ssanie mi sie nie włącza a tym samym pompa nie działa(więc wnioskuje że i podcisnienia nie ma) ale gdy autko odstoi troche i jest letnie to pompa sie włącza ssanie jest (i byc moze wtedy i jest podcisnienie na węzyku) Co odpowiada za podciśnienie na tym wezyku bo jednak z rana powinno one być czy się myle.

Znalazłem twój wpis gdzie sugerowałeś komuś sprawdzenie czy na pracującym silniku nie dmucha z przewodu pompy powietrza (tego przy filtrze) u mnie dmucha ciepłem ale nie wiem czy zawór sie skonczył czy te podciśnienie szwankuje,możesz cos doradzic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wężyku jest podciśnienie tylko wtedu gdy załącza sie pompa SAI, wtedy elektrozaworek otwiera sie i podaje podcisnienie na ten węzyk i otwiera sie zawór kombinowany. Pompa sai tak jak piszesz załancza się tylko albo na lekko ciepłym silniku albo zaraz po odpaleniu ale gdy jest ciepło na zewnątrz, i nie ma raczej nic wspólnego z ssaniem, no chyba że faktycznie masz cały czas otwarty ten zawór kombinowany, może na próbe zaślepić tą grubą rurkę wychodzącą z niego do pompy sai i wtedy sprawdzic czy jest ssanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy po odczekaniu od pierwszego odpalenia (bez ssania) odpaliłem drugi raz załacza sie pompa ssanie i faktycznie przewód podciśnienia zasysa powietrze.

Gdy zatkałem kiedys ten zawór (naczytałem sie troche o zaworach EGR,jednak to nie jest typowy egr jak w dieslach)to autko znaczaco stracilo na mocy,turba wogóle nie było czuć,prędkosci na biegach mocno zaniżone a osiągnięcie 100 graniczyło z bardzo dużym żyłowaniem.Po odetkaniu wróciło wszystko do normy.Dlaczego tak sie dzieje?

Mam nadzieje ze moze za ssanie odpowiada zabrudzony filtr paliwa bo ostatni rok jezdziłem mało i praktycznie non stop na rezerwie.Moze z pierwszym odpaleniem jest przytkany stad niskie obroty a potem juz jest luźniejszy i pali ze ssaniem.Jednak innych objawów brak.

Czy za ssanie mogła by być odpowiedzialna uszczelka pod głowica?Ubywa mi płynu chlodniczego do wartosci lekko poniżej minimum ale tak autko pali pali od szlagu.Wkreca sie dobrze na obroty,oleju nie przybywa,korek od oleju jak i płynu czysty,śladów oleju w plynie nie ma,bombelków wyraznego dymu białego,jedynie płyn wypluwa mi chyba pod zbiorniczkiem z ujścia bo na filtrze oleju mam slady.Wnioskuje ze moze korek puszcza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy masz jakieś problemy z odpalaniem auta,że tak bardzo szukasz tego ssania? czy po prostu przeszkadza Ci jego brak ?

wyżej Mateusz napisał,że zawór ma być zamknięty i też szczelny ,tak ma być i zacznij od tego,wyciągnij go bo może się zawiesił (zapiekł)bo tak bywa

czy vag wywala jakieś błędy dla układu SAI ? bo ten układ powoduje,dopalenie wzbogaconej mieszanki na zimnym silniku przez katalizator co podnosi jego sprawność jak i żywotność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam innych problemów ale skoro wczesniej w lato przy plusowych temp ssanie sie właczało a teraz przy -10 nie wiec jakis problem jest.Może inni by to olali ale mnie to denerwuje.Co do zaworu,wygląda jakby był cały czas otwarty,ciepłe powietrze cofa mi sie w kierunku filtra powietrza,woda sie skrapla i powoduje bulgotanie.Gdyby ten zawór w czasie jazdy mialbyc cały czas zamkniety to dlaczego gdy go zaślepie to autko traci na mocy turbo sie nie włacza i męczy sie z osiagnięciem 100.

Zawór czysciłem tylko nurtuje mnie ze skoro działa tylko na zimnym a potem sie zamyka to czemu te auto jest takie mułowate jak go zaślepie

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.... ale skoro wczesniej w lato przy plusowych temp ssanie sie właczało a teraz przy -10 nie ...

Na jakiej podstawie stwierdzasz, że "ssanie" się nie włącza? Myślę, że przy takiej temperaturze ciężko by było uruchomić silnik bez wzbogacenia mieszanki.

Trochę nie chce mi się wierzyć, że przy nieszczelnym zaworze albo po jego zaślepieniu elektronika nie diagnozuje niesprawności, a jeżeli z rurki przy filtrze powietrza lecą spaliny to w dużym skrócie syf leci na przepływkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej odpalałem i obroty były równo na 1200.Pompa sie załącza po ok minucie obroty spadaja na 800 pompa sie wyłacza i tak chodzi.Teraz pale i obroty mam 800 więc wnioskuje że ssania brak.Pompa tez się nie uruchamia.Za to za drugim odpaleniem po 30 minutach ssanie juz jest i przez reszte dnia .Więc dziwne dla mnie że rano gdy auto zamarzniete to wystarczą mu obroty 800 a po odstaniu np 2-3 godzin to ssanie jest potrzebne.Co do zaworu przed momentem byłem go znowu zaślepić (wczesniej miałem stara przepływke teraz nowa )i teraz nie ma różnicy czy zaślepiony czy nie wiec zostawiam zaślepiony.Wcześniej napewno był otwarty cały czas bo biło ciepłe powietrze spalin do filtra,ale błędów nie miałem żadnych sprawdzane może z 10 razy w tym miesiącu i żadnych błędów.

A ty mateogda jakie masz obroty z rana ?Wydaje mi sie że jak większosc czyli te 1200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Około 800 jutro mogę zwrócić uwagę dokładnie ile jest...

---------- Post dopisany 01-01-2013 at 19:17 ---------- Poprzedni post napisany 30-12-2012 at 16:22 ----------

Po nocy w garażu (około +10oC) trzyma po odpaleniu około 1200 obrotów tak długo jak pracuje SAI, po tym czasie schodzi na 900, a następnie w miarę rozgrzewania opuszcza na jakieś 700. Natomiast uruchomiony przy minusowych temperaturach pracuje od razu na około 900 i w miarę rozgrzewania.....

Tak w wielkim skrócie, wiecie sylwester itd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...