Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zgasł podczas jazdy i nie odpala


VicVega

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy,

przed chwilą miałem taką przygodę, że przy dynamicznym dodaniu gazu coś tak jak by dupnęło, samochód jak by przyhamował i przestał reagować na gaz. Po chwili toczenia się, gdy obroty spadły dość nisko po prostu zgasł i już nie zapalił.

Parę dni temu miałem problem migającej kontrolki świec, ale jednocześnie coś było nie tak z jednym ze świateł stopu, więc myślałem, że to od tego, ale chyba jednak nie..

Niedawno miałem wymieniony rozrząd, razem z nim wtrysk sterujący, filtry wszystkie itd., więc tu powinno być wszystko ok, bo ponad 2 miesiące nic się nie działo. Potem miałem remont skrzyni. Mogli coś mechanicy odwalić, żeby tak się samochód zachował? Wygląda mi to tak, jak by pompa padła.

Jutro oczywiście podepnę go pod komputer, zobaczę jakie błędy są i dam znać w tym poście, ale może komuś coś na gorąco przyjdzie go głowy.

Z wszelkie porady z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy próbie odpalenia kręcił normalnie bez stuków? nie próbuj uruchamiać póki błędów nie odczytasz. Jaka była temperatura na dworze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperatura była 5 stopni na plusie. Jak próbuję odpalać, to kręci normalnie, bez stuków.

Podaję błędy:

Ze sterownika silnika:

4 Faults Found:

00741 - Brake Pedal Monitoring

27-00 - Implausible Signal

01318 - Control Module for Injection Pump (J399)

49-00 - No Communications

17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer

P1570 - 35-00 - -

01268 - Quantity Adjuster (N146)

37-00 - Faulty

Ze skrzyni:

1 Fault Found:

17087 - Brake Switch B Circuit Malfunction

P0703 - 35-10 - - - Intermittent

Ze sterownika abs/hamulców:

1 Fault Found:

01119 - Gear Recognition Signal

35-10 - - - Intermittent

Zadzwoniłem do mechanika mojego i mi powiedział, że to raczej nie pompa, tylko coś z elektryką, kabelkologia jakaś.

Co myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz błąd immobilizera więc trzeba pokasować błędy i sprawdzić które wracają. Pewnie pętla immo koło kierownicy nie styka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem jest taki, że nie wracają żadne, bo auto nie odpala.. Do tego można się dostać samemu czy muszę się do elektryka zgłosić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem jest taki, że nie wracają żadne, bo auto nie odpala.. Do tego można się dostać samemu czy muszę się do elektryka zgłosić?

Na zdjęciu zaznaczona pętla immo #zdjecie5655683

Myślę,że sam się do niej dobierzesz.:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jakim zdjęciu? :)

Elektryk mi podpowiedział żebym spróbował z drugiego kluczyka, bo ten, którym zwykle odpalam mógł się rozkodować od telefonu np. Jestem w trakcie szukania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak nie wraca błąd immo to nie jest tego wina .- odpuść sobie pętle narazie .

Ja bym zaczął od sprawdzenia znaków na rozrządzie , czy coś nie przeskoczyło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to nie wyskoczyłby wówczas błąd czujnika Halla czy coś takiego? Jednak ten błąd immo coś musi znaczyć.

A te znaki to pod osłoną plastikową pasków, tam z przodu sprawdzę, tak? Jak to powinno wyglądać?

---------- Post dopisany 29-12-2012 at 11:53 ---------- Poprzedni post napisany 28-12-2012 at 13:50 ----------

Był u mnie wczoraj elektryk, posprawdzał wszystko i stwierdził, że wszystko jest ok, poza pompą paliwa w baku. Niestety dziś mi tego nie zrobi prawdopodobnie, bo żeby sprawdzić, co się stało, a wiadomo jak to w sobotę.. Czekam jeszcze na telefon. One są naprawialne w ogóle czy szukać innej już?

---------- Post dopisany 31-12-2012 at 14:57 ---------- Poprzedni post napisany 29-12-2012 at 11:53 ----------

Jest diagnoza. Pompka w baku działa, podłączałem ją na krótko i chodzi, więc elektryk chciał mnie naciągnąć albo nie wiedział co robi. Podłączyłem natomiast jeszcze raz kompa i wrócił ten błąd:

01268 - Quantity Adjuster (N146)

37-00 - Faulty

Podszedłem do innego mechanika, podjechał ze swoim kompem. też mu to wyskoczyło i powiedział, że to regulator przepływu paliwa w pompie wtryskowej. Ma jakiegoś elektronika, który robi takie rzeczy, bez wyjmowania pompy ponoć da się to zrobić. Niestety dopiero po nowym roku, ale nieważne.

Powiedzcie mi tylko czy jest zwiastun dalszych problemów z pompą? Bo słyszałem, że jak w naszych kochanych VP44 pada elektronika, to zwykle jest to wynikiem uszkodzeń mechanicznych. Miał ktoś podobny problem?

---------- Post dopisany 25-01-2013 at 13:26 ---------- Poprzedni post napisany 31-12-2012 at 14:57 ----------

Koledzy,

minął miesiąc, a samochód nadal stoi. Zmieniłem mechanika, bo poprzedni przez dwa tygodnie ponad nic nie zrobił i obecny stwierdził, że to nie pompa, tylko przytkany filtr. Wziąłem lawetę, wstawiłem auto do garażu i następnego dnia odpalił po odkręceniu jednego wężyka wysokiego ciśnienia. Przejechałem się, ale nadal przerywał, czasem nie reagował na gaz, jak by nie dostawał paliwa, w końcu zgasł znowu podczas jazdy i nie odpalił znowu. Wymieniliśmy filtr paliwa, ale nadal nie odpala.

Podłączyłem VAGa i wyskoczyły mi takie błędy:

z silnika:

01318 - Control Module for Injection Pump (J399)

03-10 - No Signal - Intermittent

01318 - Control Module for Injection Pump (J399)

49-10 - No Communications - Intermittent

17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer

P1570 - 35-00 - -

i nie da się ich skasować.

A w sterowniku zegarów i immo wyskoczyło coś takiego:

01176 - Key

07-10 - Signal too Low - Intermittent

00668 - Supply Voltage Terminal 30

53-10 - Supply Voltage Too Low - Intermittent

Co to może znaczyć? Immobilizer się rozkodował i trzeba go zakodować ponownie czy może klucze? Pompa podaje paliwo na wtryski, ale pod za słabym ciśnieniem. Czy przy padniętym immo auto nie odpaliłoby chociaż na chwilę?

Bardzo proszę o poradę, bo ręce już mi opadają..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy pompa podaje paliwo ze zbiornika,może przewód gdzieś zapchało,ja miałem podobny problem tylko w innym modelu,pompa nie ciągła paliwa ze zbiornika,pomogło porządne dmuchniecie w przewód podający paliwo ze zbiornika i objaw ustał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czym i od której strony w ten przewód dmuchnąłeś? od strony filtra czy jakoś za bakiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, spróbuję :) Choć wydaje mi się, że te błędy sygnału z kluczyka, immo blokującego start silnika jednoznacznie wskazują, że będzie jednak przy tym trochę więcej roboty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ja wyjąłem immo (fasolke) to odpalił po czym zgasł takie ma zadanie immo i migała mi kontrolka od immo,po włożeniu (fasolki) odpalił bez problemu,jak masz zapasowy kluczyk to zobacz czy odpali powinien chociaż na chwile zagadać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem z dwóch kluczyków i nic. No i właśnie dziwi mnie to, że nie ma czegoś takiego, że odpali na chwilę i zgaśnie, jak ponoć jest przy problemach z immobilizerem. Ale wszystko wskazuje na immo. Pompa chodzi, przewody drożne (były sprawdzane jednak), filtr paliwa nowy. Także będę próbował z pętlą immo przy kierownicy i w zegarach.

Ciekawe jest to, że samochód odpalił, pojeździł i znowu zgasł i tak sobie myślę, że trochę nim potrzęsło przy przewożeniu na lawecie, coś tam się ruszyło, zaczęło stykać i przez moment było dobrze, a potem znowu przestało stykać.

Mechanicznie pompa chodzi, zasysa paliwo, tylko jej sterownik który reguluje ciśnienie jest odłączony przez immo i jest dużo za małe. Jedyne logiczne rozwiązanie chyba..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie w zbiorniku jest pompka przelewowa...może ona nie pracuje ?? ....ile masz paliwa w baku więcej jak połowę ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pompka w baku pracuje, była sprawdzana, tzn. podpięta "na krótko" przez bezpiecznik do akumulatora i słychać ją, także to nie to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Immo jest chyba związany ze sterownikiem pompy. Wnoszę to po tym że pompę po regeneracji trzeba na nowo adaptować do samochodu. Sprawdź immo a jeżeli to nie zadziała to kto wie czy nie powinieneś zajrzeć do sterownika pompy i sprawdźić tranzystorek. Tranzystorek jest mocowany na nóżkach w płytce zatopionej w żelu. jeżeli nóżka sie przepaliła to może być podczas wstrząsu zwarła się z powrotem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Walnięty sterownik. Immo nie powoduje gaśnięcia auta podczas jazdy - transponder jest sprawdzany tylko raz, przy odpalaniu. Ja w ciemno stawiam więc na sterownik - albo tranzystor, albo połączenia z płytką. Kumaty elektronik sobie z tym poradzi;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...