Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Lekkie znoszenie na prawo ?!?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Autko posiadam od okolo 2 miesiecy.

Musze przyznac ze nie wiem czy od poczatku tak bylo, bo po przesiadce z Cinquecento, ciagnalem nonstop kopare przed soba z zachwytu ;-).

Ale do rzeczy.

Czy to normalne, ze gdy jak jade po idealnie prostej nowej drodze (ale takiej juz co sa minimalnie pochylone pasy do brzegu jezdni (taki stozek aby oda splywala na bok)), to lekko sciaga zawsze na prawo?

Czy Wy jak jedzieci po ulicy stozkowej to takze Was lekko sciaga?

Bo mnie niestety tak, bardzo czesto musze korygować kiere skrecono o okolo 1-2cm w lewo..

Dodam ze na poprzednich oponach tak bylo, oraz od kilku dni mam nowiutkie, i jest identycznie, wiec na pewno nie oponki...

Z tego co kojarze to na samym poczatku jechal idealnie rowno..ale nie daje glowy.

Wiec zapytuje Was, jak to jest?

Mi niestety nie udalo sie znalezc idealnie płaskiej drogi w Poznaniu ;-).

Pozdrawiam.

P.S-czy zbieżnosc koł moze sie przestawic jakos minimalnie?

Opublikowano

jeżeli znosi Cię w prawo jadąc pasem pochyłym w prawo to proponuję najprościej spróbuj zjechać na lewy pas który powinien być pochylony na lewo (oczywiście gdy będą ku temu sprzyjające warunki czyli pusta droga) :mrgreen:

jeżeli będzie Cię nadal znosiło w prawo lub wogóle to proponuję wizytę u diagnosty w celu sprawdzenia geometrii :cool:

Opublikowano
jeżeli znosi Cię w prawo jadąc pasem pochyłym w prawo to proponuję najprościej spróbuj zjechać na lewy pas który powinien być pochylony na lewo (oczywiście gdy będą ku temu sprzyjające warunki czyli pusta droga) :mrgreen:

jeżeli będzie Cię nadal znosiło w prawo lub wogóle to proponuję wizytę u diagnosty w celu sprawdzenia geometrii :cool:

..hm...troszke tez znosi w druga strone ale mniej...cosik jest chyba nieteges...

Sugerujesz jechac do ASO, czy raczej np Shell Auto Serv wystarczy?

P.S-czy sypiace sie lozysko moze stawiac wiekszy opor na kole jednoczesnie sciagac lekko na prawo?

Wlasnie mi swiszczy/piszczey od miesiaca prawe przednie lozysko.

Opublikowano

ja sugeruje dajcie se z tym spokoj :razz:

Opublikowano
ja sugeruje dajcie se z tym spokoj :razz:

..dlaczego ?;-)

Opublikowano

Jedź na komp. zbieznośc to ci ją ustawi i może jeszcze kąty i będziesz miał święty sokój, koszt smieszny a na zime jak znalazł bedziesz mógł jechać prosto :mrgreen:

Tak swoją drogą to pochyłej jezdni powinien delikatnie ściągać ale nieznacznie, jak musisz często kontrowac kierownicą to jedź na zbieżność czym prędzej i wcale nie musisz do ASO.

Opublikowano

Zanim jeszcze wybierzesz sie do diagnosty na ustaiwnie zbiezności sprawdz oponki - pozamieniaj je na kołach a najlepiej innego typu (modelu) podmień na chwile. Może ściąganie będzie jak było ale upewnisz się co do łożyska, bo szum może od opon pochodzić.

Opublikowano
P.S-czy sypiace sie lozysko moze stawiac wiekszy opor na kole jednoczesnie sciagac lekko na prawo?

Wlasnie mi swiszczy/piszczey od miesiaca prawe przednie lozysko.

Pewnie że może, wszystko zależy w jakim stadium "sypania" sie znajduje, ale jak Ci szumi to raczej napewno do wymiany. Opcja opon myślę że odpada ponieważ niewyobrażm sobie abyś na jednej osi miał różne opony a sam piszesz, że Ci świszczy z prawej strony...

Opublikowano
Zanim jeszcze wybierzesz sie do diagnosty na ustaiwnie zbiezności sprawdz oponki - pozamieniaj je na kołach a najlepiej innego typu (modelu) podmień na chwile. Może ściąganie będzie jak było ale upewnisz się co do łożyska, bo szum może od opon pochodzić.

..opony na pewno nie, mam nowe...zmienialem tydzien temu, na poprzednich bylo identyko...

[ Dodano: 29-11-2006, 14:29 ]

Zanim jeszcze wybierzesz sie do diagnosty na ustaiwnie zbiezności sprawdz oponki - pozamieniaj je na kołach a najlepiej innego typu (modelu) podmień na chwile. Może ściąganie będzie jak było ale upewnisz się co do łożyska, bo szum może od opon pochodzić.

dodam jeszcze ze lozysko na 100%, widzialem i slyszalem na wlasne oczka w ASO jak sprawdzali wszystkie koła;-)

Opublikowano

W Audi Wrocław ustawienie zbieżności 260 zł, cena powala. U dobrego diagnosty zapłaciłem 35 zł bo było tylko sprawdzenie, tez ściągało na prawo ale była to wina opon.

Opublikowano
Jedź na komp. zbieznośc to ci ją ustawi i może jeszcze kąty i będziesz miał święty sokój, koszt smieszny a na zime jak znalazł bedziesz mógł jechać prosto :mrgreen:

Tak swoją drogą to pochyłej jezdni powinien delikatnie ściągać ale nieznacznie, jak musisz często kontrowac kierownicą to jedź na zbieżność czym prędzej i wcale nie musisz do ASO.

...no wiec jestem po diagnostyce...i wszystko ze zbieznoscia jest ok...nic nie robili...zadzwonilem do aso i mowie ze mi lozysko szumi/swiszczy...a oni moiwa ze moze sie zacierac i przez to sciagac...co o tym sadzicie?

Opublikowano

może tak być, ponieważ zacierające się łozysko będzie stawiało wiekszy opór i wtedy również będzie ściągało w stronę uszkodzonego łożyska, jeżeli wyeliminowałeś zbieżność to zostało Ci raczej łożysko, kończący się klocek hamulcowy może sie zakleszczyć i obcierać wtedy efekt będzie bardzo podobny ale to raczej sprawdziłeś..

pozdrawiam

Opublikowano
może tak być, ponieważ zacierające się łozysko będzie stawiało wiekszy opór i wtedy również będzie ściągało w stronę uszkodzonego łożyska, jeżeli wyeliminowałeś zbieżność to zostało Ci raczej łożysko, kończący się klocek hamulcowy może sie zakleszczyć i obcierać wtedy efekt będzie bardzo podobny ale to raczej sprawdziłeś..

pozdrawiam

...tarcze i klocki sa prawie nowe...tzn maja moze pol roku...sa w dobrym stanie...coz, trza kupic lozysko...czy SKF bedzie dobrym wyborem?... moge to miec za 200 zl br szt

Pozdrawiam i dziekuje za podpowiedzi.

[ Dodano: 01-12-2006, 23:21 ]

jeżeli znosi Cię w prawo jadąc pasem pochyłym w prawo to proponuję najprościej spróbuj zjechać na lewy pas który powinien być pochylony na lewo (oczywiście gdy będą ku temu sprzyjające warunki czyli pusta droga) :mrgreen:

jeżeli będzie Cię nadal znosiło w prawo lub wogóle to proponuję wizytę u diagnosty w celu sprawdzenia geometrii :cool:

..dzis robilem wiecej testow, i:

1) jadac po zupelnie prostej i płaskiej drodze >> minimalnie znosi na prawo

2) jadac po drodze stożkowej, (na prawym pasie) >> juz szybciej znosi na prawo

3) jadac po drodze stozkowej (na lewym pasie) >> lekko znosi na lewo

Reasumujac dodam, ze bylem w serwisie Shell Auto Serv, i zbieżnośc jest ok...czy geometrai tylnych kół moze miec wplyw na kierunek jazdy auta?

Na pewno mam do wymiany lozysko prawe przednie, ale wiele osob mi mowi ze nie spotkala sie z przypadkiem kiedy lozysko bylo powodem sciagania :/

Wiec co ?;-(

Pozdrawiam.

Opublikowano

Ostatnio ustawialem zbieznosc po wymianie wachaczy i wyszlo -2.5 stopnia na jednym. Teraz Audi plynie prosto az milo. Robilem to w Poznaniu w Carmanie koszt diagnozy i regulacji 64zl (fajny komp maja do tego).

Opublikowano
Ostatnio ustawialem zbieznosc po wymianie wachaczy i wyszlo -2.5 stopnia na jednym. Teraz Audi plynie prosto az milo. Robilem to w Poznaniu w Carmanie koszt diagnozy i regulacji 64zl (fajny komp maja do tego).

..w ktorym Carmanie to robiles?

Opublikowano

Kolo Makro i Plazy.

Opublikowano

Jestem po ustawieniach geo, i Audiczka leci jak po sznurku ;-).

Nie wiem jak w Shellu, ale w NorAuto zrobili to na prawde dobrze...

P.S-trwalo to 4 godziny, zanim ruzyli regulacje ;-).

Z jednej strony musieli wykrecic cały drążek i palnikiem go potraktowac...

Skonczylo sie pomyslnie...

BTW-nadal szumi mi od prawego kola...ale oni sami tez nie wiedza co to moze byc ;-).

Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...