Simon Opublikowano 28 Grudnia 2012 Opublikowano 28 Grudnia 2012 Był temat nawiewu na szybę przednią ale błędnie tłumaczony i tylko w B6... Robi się zimno więc postanowiłem opisać funkcję odszraniania/odparowywania szyby przedniej w modelach B5/B6/B7 w innych niewiem jak jest... [b5] W Audi z silnikami TDI B5 mamy następującą sytuację: klimatronik ustawiony koniecznie na [Auto] i włączymy opcję nawiewu na przednią szybę: wentylator zwiększa siłę nadmuchu praktycznie na max i kieruje strumień powietrza tylko na szybę oraz (w zależności od temperatury zewnętrznej/płynu chłodz.) włączana jest sprężarka klimatyzacji oraz świece żarowe podgrzewające płyn chłodz. przed wejściem na nagrzewnicę(można je zobaczyć z tył za silnikiem). Powoduje to, iż w zimie już po ok.minucie leci na przednią szybę powietrze z dodatnim współczynnikiem temperaturowym. [b6/B7] Klimatronik ustawiony na [Auto] i z wyłączonym trybem [eco] włączymy opcję nawiewu na przednią szybę: wentylator zwiększa siłę nadmuchu praktycznie na max i kieruje strumień powietrza tylko na szybę oraz (w zależności od temperatury zewnętrznej/płynu chłodz.) włączana jest sprężarka klimatyzacji oraz zasilanie nagrzewnicy oporowej Valeo nr Audi 4B1819011 jest ona umieszczona w kanale napływowym klimatronika przez rozdzielaczem. Nagrzewanie powietrza bezpośrednio, a nie płynu chłodzącego jak w B5, jest bardzo wydajne i praktycznie po ok.30sekundach leci na przednią szybę powietrze z dodatnim współczynnikiem temperaturowym.
kamilGZB Opublikowano 29 Grudnia 2012 Opublikowano 29 Grudnia 2012 A testowałeś to odszranianie u siebie ? bo dziś sprawdzałem u siebie i efekt bardzo słaby:kwasny: (powietrze ciepłe leciało po ~1min )
Simon Opublikowano 30 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2012 Tak działa spoko może i po ok.1min....można też ręcznie trochę nadmuch zmniejszyć o parę kresek ale działa ładnie!Można sobie to porównać: bez włączenia [Odszraniania szyby] tylko ustawiając nadmuch gorący [strzałka w górę] i podmuch na maksa bardzo długo będzie trwało takie "odszranianie" ---------- Post dopisany 30-12-2012 at 19:55 ---------- Poprzedni post napisany 29-12-2012 at 23:52 ---------- Dziś znalazłem nawet taki myk Niemcy robią sobie z tego takie niby "Farelki" Elektroheizung im Käfer : Gestaltung Przy włączaniu słychać przekaźnik pod kierownicą, a obciążenie alternatora wzrasta 10%
elmer80 Opublikowano 15 Stycznia 2013 Opublikowano 15 Stycznia 2013 Czy ta nagrzewnica oporowa występuje w każdym b6 z 1.9 tdi? Jak ją można sprawdzić Vagiem? wysłane z Commodore 64
wrclaguna Opublikowano 16 Stycznia 2013 Opublikowano 16 Stycznia 2013 Czy ta nagrzewnica oporowa występuje w każdym b6 z 1.9 tdi?Jak ją można sprawdzić Vagiem? wysłane z Commodore 64 Wystarczyło poszukać opis masz na FORUM http://a4-klub.pl/uklad-elektryczny-16/all-b6-elektryczna-nagrzewnica-99896/
NYNA Opublikowano 16 Stycznia 2013 Opublikowano 16 Stycznia 2013 Jedno mnie wnerwia w Audi że w samochodach za grubą kasę nie ma w standardzie podgrzewanej przedniej szyby. Przecież to jest dużo bardziej przydatne niż podgrzewanie tylnej szyby. W Fordach występuje praktycznie w co drugim i w takie dni jak mamy teraz to jest chyba lepsze niż większość bajerów z wyposażenia.
elmer80 Opublikowano 16 Stycznia 2013 Opublikowano 16 Stycznia 2013 Jedno mnie wnerwia w Audi że w samochodach za grubą kasę nie ma w standardzie podgrzewanej przedniej szyby. Przecież to jest dużo bardziej przydatne niż podgrzewanie tylnej szyby. W Fordach występuje praktycznie w co drugim i w takie dni jak mamy teraz to jest chyba lepsze niż większość bajerów z wyposażenia. TU się z Tobą zgodzę. Co jak co ale klasa premium i trzeba lód skrobac. A jakieś fordy czy inne laguny mają grzana elektrycznie. Ogólnie to ta grzaleczka d.... nie urywa ale zawsze lepsze to niż czekać rano aż tdi na wolnych obrotach złapie temperaturę żeby odmrozic przednią szybę... wysłane z Commodore 64
NYNA Opublikowano 17 Stycznia 2013 Opublikowano 17 Stycznia 2013 No w focusie działa to naprawdę fajnie i tak samo szybko odmarza jak na tylnej szybie.
wielki1980 Opublikowano 22 Stycznia 2013 Opublikowano 22 Stycznia 2013 Ciekawe jak Ci Niemcy tą nagrzewnice zrobili jak pobór prądu przy pracy tej nagrzewnicy jest rzędu 1000W czyli przy 12V około 83A więc nie wiem gdzie oni to podłączali. Chyba do spawarki:grin:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się