Skocz do zawartości
IGNOROWANY

audi b5 1,8T - auto bierze olej na potęge


commilito

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

od listopada jestem, raczej szczęśliwym, posiadaczem audi b5 kombi z 1997 roku z silnikiem 1,8T (150KM) i jak do tej pory oprócz niezbyt dobrze działającej nagrzewnicy nie miałem z nim problemów... jednak od samego zakupu dziwnie często muszę dolewać oleju do silnika. Aktualnie sprawdzam to i wychodzi mi około 1 litr (może trochę więcej około 1,2 litra) na tysiąc kilometrów. Pytałem znajomych mechaników czy to normalne to powiedzieli że w tych silnikach raczej tak. Dodatkowo auto (w porównaniu do mojego poprzedniego auta VW Golfa III GTI) mocno dymi z rury - jeżeli chodzi o ten objaw to też wytłumaczono mi że przy sprawnie działającym katalizatorze i przy minusowych temperaturach tak musi być.... mi się to jednak nie do końca podoba - proszę o opinie i ewentualne przyczyny. Auto jeździ na oleju Castrol 10w40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmień mechaników i zobacz czy nie masz dolotu w oleju oraz czy wirnik w turbinie ma luzy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie,

od listopada jestem, raczej szczęśliwym, posiadaczem audi b5 kombi z 1997 roku z silnikiem 1,8T (150KM) i jak do tej pory oprócz niezbyt dobrze działającej nagrzewnicy nie miałem z nim problemów... jednak od samego zakupu dziwnie często muszę dolewać oleju do silnika. Aktualnie sprawdzam to i wychodzi mi około 1 litr (może trochę więcej około 1,2 litra) na tysiąc kilometrów. Pytałem znajomych mechaników czy to normalne to powiedzieli że w tych silnikach raczej tak. Dodatkowo auto (w porównaniu do mojego poprzedniego auta VW Golfa III GTI) mocno dymi z rury - jeżeli chodzi o ten objaw to też wytłumaczono mi że przy sprawnie działającym katalizatorze i przy minusowych temperaturach tak musi być.... mi się to jednak nie do końca podoba - proszę o opinie i ewentualne przyczyny. Auto jeździ na oleju Castrol 10w40

Nie słuchaj tych mechaników,brednie gadają można troche dolać od wymiany do wymiany a nie 1l na 1000km:grin:masz kolego coś nie tak,na jaki kolor dymi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumiem że sprawdzenie luzów na wirniku z turbinie to raczej sam nie sprawdzę... a czy nie mam dolotu w oleju - jak to sprawdzić? z góry mówię że raczej jestem laikiem

a dymi na biało... tak jakby duuuuża ilość pary się wydobywała... jednocześnie nie zauważyłem żeby mi ubywało płynu chłodniczego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumiem że sprawdzenie luzów na wirniku z turbinie to raczej sam nie sprawdzę... a czy nie mam dolotu w oleju - jak to sprawdzić? z góry mówię że raczej jestem laikiem

a dymi na biało... tak jakby duuuuża ilość pary się wydobywała... jednocześnie nie zauważyłem żeby mi ubywało płynu chłodniczego...

Co do dymienia to jest normalne tym bardziej że masz lpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ściągasz wąż przy T od strony ssącej, delikatnie chwytasz palcami sprawdzasz czy jest luz wzdłużny i promieniowy

sprawdzasz czy są zaolejone przewody po stronie kompresji od T

jeszcze opisz zapach tych spalin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby palił ci olej w takich ilościach to spaliny bys miał niebieskie - poobserwuj na rozgrzanym silniku. A wycieku gdzieś nie masz bo dużo tego oleju ci ubywa :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka. Pozwolicie Panowie że podepnę się pod temat. Mam podobną sprawe. Mianowicie kupilem w lutym moją A4 przebieg 194 tysie silnik 1.8 T AEB zalana jakims tam Srastrolem (bo dla mnie tak poprawnie powinno sie czytać CASTROL )wiec od razu wymiana na mobil 5w30 przejechalem 10 tysięcy i łacznie na dolewki poszło ponad 3 litry jeżeli nie 4. Na biało trochę kopci ale zaznaczam że ma gaz, zbiera sie nie najgorzej,trochę sie poci przy chłodnicy oleju ale tragedii nie ma. Nie wiem gdzie dalej szukać. Aha no i luzik na turbinie sie też pojawił (ale czy to może aż tyle oleju przewalać ???). A swoją drogą jakbyście chłopy znali jakiegoś speca od 1.8t na śląsku najlepiej w okolicy Katowic, Sosnowcu to już bym był w niebo wzięty :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a o co kaman z ta padnieta goraca strona?? moze ktos rozwinac ta teorie????bo u mnie kopci na biala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli auto nie dymi to generalnie szukałbym wycieku (właśnie przy filtrze oleju, tam jest duże ciśnienie i olej może sikać dosyć mocno) a druga sprawa, uszczelniacze zaworowe zwykle przy zaworach wydechowych, przy 200tys km to norma ze padaja i trzeba je wymienic, w koncu to tylko gumki

jesli nie chcesz sie pchac w koszta, a kompresje na garach masz dobra, to ja bym sie nie pchał w remont na sile poki co i dolewal po prostu oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...