Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Pompa oleju do AEB


mercii

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem z ciśnieniem oleju i jestem po lekturze forum i stwierdziłem że do wymiany idzie pompa oleju.

Teraz pytanie: jaka jest tam pompa?

Czy taka:

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=382018562

Człowiek a Allegro odpiła że to niekoniecznie może być taka jak on oferuje.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta na zdjeciu predzie jest do silnika AWT,w AEB nie jest napedzana lancuszkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moge miec taka pompe jak potrzebujesz w cenie 550zł za FEBI albo taki zwykly zamiennik za 116zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

No i mam pytanie w dośc mocno obłożonym problemie.

Kontrolka ciśnienia oleju.

Jak to jest :

jak jeżdzę po mieście, nawet dość agresywnie nie zapala mi się kontrolka od cisnienia, wszystko jest OK. A jeżdziłem z dobrą godzinę.

Ale wystarczy jak wyjdę na jakąś dłuższą trasę gdzie jadę np.100 km/h przeż 10 min i pojawia się kontrolka.

Coś mi tu nie gra :( gdyby pomoa była popsuta to powinna się kontrola zaplać cały czas a nie tylko na trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Watpie zeby w trasie wyzsza lapalo. W miescie jak mu cisne to napewno jest znacznie wyzsza temperatura niz przy spokojojnej jezdzie w trasie.

Norlane jest tez to ze jak otworze maske i dam gaz to za kazdym razem zaczyna dmuchac wentylator???

Wczesniej chyba tego niebylo ale bylu tez nizsze temperatury na zew..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo stary olej albo pompa cisnienia nie łapie albo czujnik siada ja go przedmuchałem i jest git ale wiekszosci przypadkach to wina zapchanego smoku w misce olejowej.

ja przed zima robie gruba naprawe popychacze,łancuch napedzajacy wałki i czyszce miske i smok w misce a nawet pompe wymienie jak bedzie trzeba..nie lubie jak mi coś w aucie nie działa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Norlane jest tez to ze jak otworze maske i dam gaz to za kazdym razem zaczyna dmuchac wentylator???

Normalne. Jak się trochę dokładniej rozejrzysz pod maską to zapewne zauważysz, że wentylator jest napędzany paskiem. Więc musi dmuchać mocniej jak dodasz gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A teraz następne spostrzeżenie. Jak pisałem na mieście nie pojawiała się kontrolka ciśnienia tylko na trasie. Jednak teraz znów na meiście się pojawia.

Wcześneij na mieście jeżdziłem tylko na PB a teraz na LPG.

czy to może mieć jakieś znaczenie.

PS Dzisiaj zabieram się za przeczyszczenie smoka.

Nie orietujecie się czy po zdjęciu miski jest łatwyu dostęp do pompy? I czy miskę w quattro zdjemuje się bez jakiś problemów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zabieram się za przeczyszczenie smoka.

Za ostro go nie czyść, bo zdechnie, albo przestanie zionąć ogniem. :polew:

A na poważnie: na bank nie ma on nic do problemów o których piszesz. Miałbyś za niskie ciśnienie w całym zakresie obrotów. Jedż do elektryka i sprawdż czujnik ciśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik wymieniłem juz na nowy.

Problem występuje nadal ale tylko na gazie i na dłuższej trasie.[br]Dopisany: 27 Czerwiec 2008, 13:10 _________________________________________________NO i jest diagnoza tzn ja nia zrobiłem:

ciśnienie na jałowym zimnym 2.0 bar

na jałowym ciepłym 1,2 Bar

w czasie podwyższania obrotów do 5 tys na ciepłym max 2.0 Bar

Kompresia na cylindrach 12 Bar na każdy

Panewek nie słychać - czasmi dlikatne cykanie ale to chyba zawory

Czy te dane mogą świadczyć że pompa oleju jest do wymiany??? - już ją zamówiłem

Nie pisałem wcześniej ale dolałem do oleju CASTROL MGANATEC 10W40-środek Liquid OIL - może to ma jakiś wpływ.

Teraz po wymianie pompy będe chciał zmienić olej na jakis syntetyk 5W40 / 30.

Czy to dobry pomysł??

Na pół syntetyku jeżdziłem przynajmnije 12 tys km - nie wiem jaki był wcześniej.

Plisssss pomocy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej do kontroli powinien mieć temp. ok 80 stopni.

Na biegu jałowym AEB powinien osiągać od 1 do 3,5 (ciśnienie włączania czujnika to 1.2-1.6 i jast osiągane już podczas rozruchu, więc trzeba patrzeć jak odpalasz)

Obroty kontrolne to 3000rpm i ciśnienie 5-7 Bar.

Sprawdź panewki. Ale nie na słuch, tylko odkręć. I tak zwalasz michę, bo zamówiłeś pompę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Czy ktoś sciągał u siebie miskę olejową?

czytałem gdzies ze nie jest to trduen i kosztuje w granicach 150zł.

Dzisiaj dałem samochód do mechanika aby wymieniłm mi pompę oleju i okazło się że zdjęcie samej miski to bardzo duży problem. Trzeba ponosić silnik i demontować przednie zaweiszenie.

Czy tak to właśnie robi się w audi a4 1,8AEB Quattro?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak to sie robi w Quatro ja wyjmowalem w ADR bez demontazu zawieszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A miałes taka belkę zaweiszenia pod miską. U mnie miska jest jak nabradziej widoczna i dostępna ale 25% tyłu miski jest nad "belką" zawieszenia.

Czy nie ma sposobu na wyciągnięcie jakoś inaczej tej miski?

Już drugi warszatat chce zrezygnować z naprawy :shocked::wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w aeb tez nie za bardzo jest dostep do calej ale nie odkrecalem jej jeszcze nigdy. Pol miski jest tak jak piszesz nad kołyska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...