Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Brak przyspieszenia powyżej 120km/h i 3tys obrotów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam audi a4 b5 1Z i mam problem zawsze na trasie nie było problemu z przyspieszeniem od 120-180 km/h, pewnego razu jechałem koło 110 na piątym biegu wcisnąłem pedał doszło do 120 wcisnąłem pedał w samą podłogę i nie chciał więcej iść dojechałem na miejsce zgasiłem za pewien czas wracałem i chciałem to znów sprawdzić i nie było już tego problemu. Ale kiedyś korzystając dobrej drogi chciałem to sprawdzić 4 bieg i pedał w podłogę doszło do około 3 tys obrotów i coś ponad 100 km/h czuć było lekkie przyhamowanie i więcej nie chciał jechać potem przerzuciłem na 5 bieg i to samo doszło do 120km/h i też 3 tys obrotów przy pedale w podłodze. Samochód został podpięty pod komputer wyskoczył błąd silnika o numerze 17978 a obok napisane było moduł sterujący zablokowany /brak osprzętu/ nie zwiaząny ze sprzętem. Po odnalezieniu numeru błędu wyszło 17978 P1570 Contr.Module Locked. Po skasowaniu błędu ponownie go nie wykrywało. Więc nie wiem czy ten błąd jest związany z tą usterką. Wykluczam turbinę chyba, że ewentualnie została przypchana, albo coś zupełnie innego bardzo proszę o pomoc.

Pozdrawiam

Opublikowano

(17978 P1570 463A Uszkodzony sterownik immobilizera - zły kod, ECM, przewody). a powodów trybu awaryjnego moze byc naprawde wiele, u mnie tak sie dzialo od nie sprawnego czujnika temperatury,wielu bedzie twierdzilo ze to wina przepływomierza i nie wykluczone ze beda mieli racje.

Opublikowano

u mnie tak samo sie działo w B6 tracił moc i dałem turbine do regeneracji....smigam juz ponad rok i narazie ok można tez wyczyscic kierowniczki ale na dusza metę moze nie zdac egzaminu.....

Opublikowano

Błąd 17978 nie jest przyczyną trybu awaryjnego u Ciebie Piotrze. Objawem tego błędu jest gaśnięcie silnika po jednej sekundzie od jego odpalenia. Twoje objawy to typowy tryb awaryjny związany z niewłaściwą regulacją ciśnienia doładowania. By się przekonać jak to ciśnienie doładowania wygląda należałoby zlogować dynamicznie grupę 011 ale jeszcze lepiej zlogować od razu po dwie grupy jednocześnie - 003 z 011 a potem 008 z 010 by ewentualnie wykluczyć niedoładowanie turbo z powodu nieszczelności dolotu a i przy okazji zobaczyć w jakiej kondycji jest przepływomierz masowy powietrza (przepływka). Znam z autopsji przypadki kiedy moje auto ciągle wchodziło w tryb awaryjny z powodu przeładowania turbo a mimo tego sterownik silnika nie łapał błędu z tym związanego. Dopiero kiedy zmienna geometria turbo zapiekła się na stałe w pozycji max. doładowania to wtedy sterownik łapał błąd 17965. Błąd immobilisera nigdy nie spowduje trybu awaryjnego - to jest pewne.

Opublikowano

Witam dziękuję za pomoc, tak wiem domyślałem się właśnie ze to przypadkowy błąd a co do naprawy na początek myślę zająć się reanimacją N75 mam nadzieje, że to ta drobnostka a nic poważniejszego.

Opublikowano

Zgadza się, w przypadku turbo z zaworem upustowym (jaki jest u Ciebie) to najbardziej prawdopodobnym winowajcą jest N75 z pękniętą wewnątrz sprężyną a kolejnym to nieszczelne wężyki ciśnieniowe, które idą z N75 do Twojej turbinki : są dwa - jeden do grychy ze sztangą uchylającą zawór upustowy a drugi idący do króćca na muszli sprężającej turbo. Nieszczelność każdego z nich powoduje złą regulację ciśnienia doładowania. Dodatkowo przyczyną może być nieszczelny wężyk idący od kolektora ssącego do sterownika silnika itp.

Opublikowano

Sprawdź spód gumowego łącznika pomiędzy kolektorem ssącym a plastukową rurą dolotu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...