Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Swap na bkd


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tylko boję się BPW kupować, bo mają wiadomą wadę fabryczną pompy oleju, nie chce po prostu trupa jakiegoś kupić.

Co do 1.9, to jest niezła opcja, nawet te silniki tańsze są, tylko w warsztacie gdzie mają robić samochód mówią, że może być problem właśnie z softem i elektryką przy wkładaniu tego silnika. Ze 115 koni zrobiłoby się 140 na wirusie, tylko pytanie kto zrobiłby elektrykę? Może byłby ktoś z forum w stanie podjąć się zrobienia elektryki?

Z 1.9 przypadkiem nie będzie problemu ze skrzynią biegów i innymi częściami połączonymi z silnikiem?

//EDIT:

Znaleźć dobry silnik to chyba jeszcze większy problem niż kupić samochód. Weryfikacja przebiegu jest praktycznie niemożliwa, a zakres cenowy dane silnika też daje do myślenia... Ciężka sprawa...

Opublikowano

Jak kupisz słupek 1,9 tdi BRB lub BKE i uzbroisz go w swój osprzęt to nic z elektryki nie będziesz miał do przerobienia :)

Obojętnie czy na swoich pompkach, czy z 1,9 PD silnik Ci odpali i będziesz mógł jeździć, wypadało by tylko w miarę szybko podjechać na korektę softu, ewentualnie wywalenie DPF-a i zrobienie wirusika.

Poza tym będziesz miał niezawodny silnik bez wałków wyrównoważających i je**nego zabieraka pompy oleju :)

Opublikowano
Tylko boję się BPW kupować, bo mają wiadomą wadę fabryczną pompy oleju, nie chce po prostu trupa jakiegoś kupić.

Co do 1.9, to jest niezła opcja, nawet te silniki tańsze są, tylko w warsztacie gdzie mają robić samochód mówią, że może być problem właśnie z softem i elektryką przy wkładaniu tego silnika. Ze 115 koni zrobiłoby się 140 na wirusie, tylko pytanie kto zrobiłby elektrykę? Może byłby ktoś z forum w stanie podjąć się zrobienia elektryki?

Z 1.9 przypadkiem nie będzie problemu ze skrzynią biegów i innymi częściami połączonymi z silnikiem?

//EDIT:

Znaleźć dobry silnik to chyba jeszcze większy problem niż kupić samochód. Weryfikacja przebiegu jest praktycznie niemożliwa, a zakres cenowy dane silnika też daje do myślenia... Ciężka sprawa...

Ja na Twoim miejscu znalazł bym warsztat, który ogarnie temat, bo tak tylko się na wk...sz.

Swoje auto robiłem w Sulejówku pod Warszawą chłopaki znają temat, zrobili kilka jak nie kilkadziesiąt takich zabiegów:wink:

Ewentualnie podjedz na spota w Twojej okolicy może ktoś zna ogarniętego mechanika

Opublikowano

Zaczynam się jednak przychylać do zamontowania z powrotem BPW (znalazłem niby z przebiegiem 47 tys. z 2007 r. - tylko tu wychodzi niecałe 10 tys. na rok... to jest w ogóle możliwe, żeby był taki niski przebieg?) i zastosowanie modyfikacji by jaro lub serwis woźniaka też ma jakiś swój patent na zabierak oleju i wałki. Mniej zabawy niż wstawianie 1.9, które może mnie nawet narazić na większe koszty.

Zamierzam tak jak w postach powyżej wstawić turbinę BRD, wywalić filtr i wgrać wirusa. Pytanie zasadnicze, jak zostanie mi zamontowana ta turbina od 170 KM przed wgraniem wirusa i wywaleniem dpf'u, to czy będzie podawać odpowiednią sprężoną dawkę powietrza do silnika, czy jakąś większą? Chodzi mi o to, czy to jest bezpieczne, i jak wpłynie na żywotność silnika, wału korbowego i innych elementów silnika?

//EDIT:

A dałoby radę włożyć do niego BMN? Jakie problemy mogą się pojawić?

Opublikowano

Szukaj 2.0 TDI 8V montowanych poprzecznie czyli Audi A3, Golf V ,Seat leon i będzie wszystko pasowało do tego większe turbo złożysz zrobisz program i będziesz mial dużo lepiej niż miałeś i do tego bezawaryjnie.

Np. BMM powinien być dobry.

SILNIK MOTOR BMM BMP 2.0TDI BPW BLS BRD 170 (2910454289) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

Opublikowano

Słupek BPW od BRB,BKE różni się tylko :

- powiększona pojemność do 2,0

- dołożone wałki wyrównoważające

- inna miska olejowa

- inny wałek rozrządu (ale tylko w przypadku gdy 1,9 nie miał DPF-a )

- i oczywiście osprzętem.

Rozmieszczenie czujników w bloku silnika , jak i punkty montażowe są identyczne.

Opublikowano

No ale czy nie lepiej założyć np. takiego BMM-a z większym turbo odrazu, zrobić program i mieć bezawaryjny silnik.

Opublikowano

@piotrsob1

Czyli rozumiem, że po wywaleniu wałków i wymianie pompy na 1.9, praktycznie uzyskuje motor konstrukcyjnie taki sam jak 1.9 tylko o większej mocy i również bezawaryjny?

@NYNA

Poszukuję również najtańszego rozwiązania, a sam motor BMM to 6,5 tys. Chociaż moc jaką mógłby generować jest kusząca. W tych silnikach nie ma problemu z wtryskami?

Generalnie cały czas zbieram opinie i oferty także od serwisów, co i jak można by było zrobić. Na razie najbardziej przychylny jestem do opcji 2.0 tdi BPW i poprawienie pompy oleju + CHIP.

Opublikowano

Przecież to był link dla przykładu, a możesz kupić sam słupek BMM i masz odrazu dobry silnik, a BPW też musisz kupić i jeszcze poprawiać więc po co sobie życie utrudniać, a dalej to tak samo turbo i chip.

Opublikowano
@piotrsob1

Czyli rozumiem, że po wywaleniu wałków i wymianie pompy na 1.9, praktycznie uzyskuje motor konstrukcyjnie taki sam jak 1.9 tylko o większej mocy i również bezawaryjny?

Tak, jak z BPW usuniesz wałki i założysz pompę oleju z 1,9 PD to będzie on konstrukcyjnie jak 1,9 PD tylko z powiększoną o 5% pojemnością :)

Wybór należy do Ciebie, to tylko 5%, a BRB i BKE wałków nie mają :)

Jak wywalisz DPF-a to BRB,BKE zrobisz spkojnie na 150 KM bez mocnego rezania.

Opublikowano

tez sie podlaczam pod temat ;) nie mam juz BPW 2.0 tdi, zostalo mi z niego: turbina, alternator, kolektor, klima, wspomaganie, esp.. i nie wiem co robic w sumie.. te 2.0 strasznie drogie sa..

Opublikowano

@uszylo

Ty przynajmniej masz turbo :)

A co się stało z Twoim BPW?

Opublikowano

Ktoś BPW ukradł poprzedniemu właścicielowi .....

Opublikowano

dokladnie... ale te 2.0 drogie w cholere. nikt nie chce sprzedac takiego jak potrzebuje, bo mam te czesci, kazdy chce albo blok albo caly kompletny,, ale i tak strasznie droga sprawa.. chyba bedzie 1.9 116KM czy ile one tam maja;) Jutro ide do szpeca zeby mi powiedzial co i jak, no i ile by chcial za zmontowanie tego..

Opublikowano

Właśnie rozmawiałem z kolejnym serwisem i powiedzieli, że można do mojej budy włożyć silnik 1.9 AVF 130 KM co był w b6 (niby 130 tys. przebiegu)...

Opublikowano

He he he ciekawe gdzie znaleźli silnik z B6 z takim przebiegiem:whistling: Niektórzy to wszystko zrobią żeby coś komuś wcisnąć.

Powiem wam jedno, jest takie powiedzonko "szkłem d*py nie utrzesz" więc żeby te wasze najtańsze rozwiązania po czasie nie okazały się najdroższe. Jak się chciało mieć tanio to trzeba było kupić dacie logan a nie traz płakać że cześci do Audi drogie o 2.0 TDi od dawna wiadomo że są wadliwe i są metody jak je uzdrowić i wiadomo jakie są tego koszty, więc trzeba przed kupnem trochę poczytać i się zastawnowić czy warto i czy mnie będzie na to stać, a nie myśleć że mnie się na pewno to nie przydaży.

Opublikowano

Mam nauczkę na przyszłość. Nowy oryginalny motor BPW kosztuje prawie 30 tys. Ile by ktoś pieniędzy nie miał to wątpię czy taki motor by kupił. Jestem w stanie nawet dać za BPW 6000-7000 (oczywiście wraz z modyfikacją pompy oleju), ale żeby był w miarę pewny, żeby nic się z nim nie stało. Nie mam w ogóle zaufania do handlarzy częściami i silnikami. Tak jak napisałeś NYNA, oni zrobią wszystko żeby wcisnąć człowiekowi, a później się martw. Dlatego dzwonię i zbieram opinię różnych mechaników, serwisów, zbieram opinie od Was forumowiczów i próbuję to jakoś ogarnąć. Także jestem w kropce... Przydała by mi się faktura jeszcze za silnik, ale żaden z tych co widziałem na allegro nie dają faktury. Na razie jeszcze napisałem zapytanie czy ktoś wystawi...

//EDIT:

Co powiecie na temat wstawienia tego silnika:

SILNIK VW GOLF JETTA A3 2.0 TDI BMM WYMIANA GRATIS (2929861458) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

BMM ale 140 KM z 2009 r. i niby 42 tys. przebiegu. Ten serwis z wymianą chce za niego 6000 zł.

Opublikowano

Dlatego trzeba kupić 2.0 najbardziej świerzy a nie 1.9 z lat 2001-2004 i taki który był pozbawiony wad czyli poprzeczny i wtedy zrobisz raz a porządnie i zapomnisz o sprawie. U woźniaka nie wystawiają faktur?

---------- Post dopisany at 09:41 ---------- Poprzedni post napisany at 09:36 ----------

Tych z "wymień silnik" nie znam ale jak Ci dadzą fakturę i gwarancję na papierze na silnik to myślę że można u nich robić. Jak by się coś działo to nie będą mogli zwalać winy na zły montaż i inne pierdoły, bo to oni będą odpowidać za całość.

Opublikowano

Woźniak miał wczoraj mi wysłać maila z wyceną wstawienia BPW z ich patentem na wałki i pompę. Niby mówił, że oni zostawiają pompę i robią jakiś swój patent na tych silnikach. Niestety nie dostałem jeszcze maila. Przeczytałem też kilka negatywnych komentarzy na tej stronie:

RENART - Artur Woźniak opinie komentarze / Nowy Sącz, Lwowska 124 a / nabicie, odgrzybianie klimatyzacji / wymiana opon / naprawy powypadkowe

Oczywiście te komentarze może też wystawić nieuczciwa konkurencja, ale to już daje do myślenia. Jeśli macie jakieś doświadczenia to śmiało piszcie.

Btw. Ktoś może wymieniał silnik korzystając z usług wymiensilnik.pl? Tak jak w poprzednim poście pisałem, mają całkiem młody silnik BMM...

Opublikowano

To dowiedz się dokładnie co to za patent i jak to robią bo to ważne żebyś później nie miał znowu przygód. Najlepszy patent jest opisany w tym wątku i na 100% działa: http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/all-b7-likwidacja-walkow-wyrownowazajacych-silnika-2-0-tdi-swap-pompy-oleju-113704/index34.html

Jest tam też napisane o regenaracji wałka ale czy to działa na dłuższą metę to nie wiem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...