Skocz do zawartości
IGNOROWANY

syczenie z wlewu paliwa + falowanie obrotów


wjot1

Rekomendowane odpowiedzi

no u mnie jest podobnie jak u ciebie też mi syczy ze zbiornika paliwa i muszę jeździć z lekko odkręconym korkiem wlewu i do teko też mi falują obroty przepustnice i przepływkę myłem już chyba z dziesięć razy i po myciu dobrze jest może ze trzy dni a potem z powrotem zaczynają falować i do tego jednego dnia auto idzie jak burza i silnik cichutko chodzi a na drugi dzień jest strasznie zamulone a silnik chodzi głośno jakby miał się zaraz rozsypać.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no u mnie jest podobnie jak u ciebie też mi syczy ze zbiornika paliwa i muszę jeździć z lekko odkręconym korkiem wlewu i do teko też mi falują obroty przepustnice i przepływkę myłem już chyba z dziesięć razy i po myciu dobrze jest może ze trzy dni a potem z powrotem zaczynają falować i do tego jednego dnia auto idzie jak burza i silnik cichutko chodzi a na drugi dzień jest strasznie zamulone a silnik chodzi głośno jakby miał się zaraz rozsypać.....

Nie chcę Cie wprowadzać w błąd ale na 90% obstawiałbym właśnie zawór n80.

Mam dokładnie takie same objawy jak ty, od 4 mcy. Nie miałem czasu na konkretne działania, początkowo komp. pokazywał przepływkę, ale to nie to.

Przepustnica też czyszczona, wymienione świece i kable, dolot szczelny.

Aż w końcu zauważyłem syczenie z baku. Kolega z forum wysłał mi właśnie zaworek. Jutro albo pojutrze powinienem go mieć, to dam znać co i jak.

Jeszcze wchodzi w grę sam filtr, który może być zapchany itd. Ale najpierw wymienie zaworek, bo roboty tyle co nic, a przynajmniej będe wiedział.

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na odpalanie auta po nocy może mieć czujnik temp 4pinowy.. jęsli masz gaz to może parownik puszcza gaz do kolektora w stanie ciekłym i dlatego po dłuższym postoju np nocnym masz problem z odpalaniem... można brać jeszcze pod uwagę pompę paliwa i regulator ciśnienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do problemów z odpalaniem to tak jak kolega wyżej napisał ten zaworek nie wpływa na odpalanie, do słów kolegi można dodać: wtryski benzyny do sprawdzenia świece, przewody, szczelność dolotu, i nieszczelne wtryski LPG, może też filtr PB jak nie wiadomo kiedy był wymieniany, ale to pokaże ci pomiar ciśnienia PB. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc wymieniłem ten zaworek. Syczenie ustało momentalnie, więc "operacja" się udała. Niestety nadal obroty falują i wyskakuje mi błąd

17916 - Idle Control Sys: Upper Regulation Limit Reached

P1508 - 35-00 - -

Podobno jest to błąd przepustnicy. Czyli albo jakieś lewe powietrze wchodzi, albo sama przepustnica.

Przepustnica była czysta, więc to raczej nie przyczyna, chyba, że mechanicznie jest już zepsuta.

Będę u mechanika w przyszłym tygodniu, bo mam problem z hamulcem, przy okazji powiem mu, żeby wymienił mi odmę olejową, bo mam już ją zamówioną.

Ewentualnie niech spojrzy swoim okiem pod kątem jakiś nieszczelności.

Jeśli po wymianie nadal będą falować obroty, to pozostaje chyba sama przepustnica do wymiany.

---------- Post dopisany at 20:25 ---------- Poprzedni post napisany at 20:24 ----------

Jeszcze jedno,

Nie ruszałem ani nie zaglądałem do filtra tego w nadkolu. Pytanie czy jeśli on jest zapchany itd. to czy sam ten filtr może powodować falowanie? Tzn. zaworek jest sprawny, tylko kwestia filtru?

Może przez niego wyskakiwać ten błąd przepustnicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrób czyszczenie przepustnicy oraz adaptacja zobacz czy linka nie jest za mocno naciągnięta, jak nie pomoże to poszukaj może jakiejś nieszczelności. :) to na początek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie podobnie, przepustnica czysta, linka napięta, adaptacja zrobiona. Na dolocie nie ma nigdzie nieszczelności.

Tak czy inaczej zacznę od wymiany odmy olejowej, bo mam już części. Przy okazji zobacze wszystkie wężę podciśnieniowe, zużyte wymienie. Jak to nie pomoże, to pomyślimy dalej.

Ponawiam pytanie : czy uwalony filtr węgla aktywnego(zapchany itd) może powodować falowanie obrotów?

Zaworek jest sprawny na 100%, z baku już nie syczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u brata falowały... teraz już nie faluja auto zwawsze na gazie i benzynie lecz nadal przerwy mocy na benzynie np przy ruszaniu wciska się pedał gazu i tal zamula brak reakcji jak by coś ją trzymało...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odgrzeje kotleta, tak jak piszecie i ja mam takie objawy, tj.

- syczenie z baku, a co za tym idzie rezerwa mi szybko się zaświeca, ponieważ powietrze jest w baku (jak odkręcę korek, nie cały, a trochę, to obroty falują, ale poziom paliwa jest ok, a rezerw znika)

I CO NAJWAŻNIEJSZE CZY TO TEŻ TYCZY SIĘ SILNIKA BEZ TURBO CZYLI 1.6[?]

Na dniach podmienie zawór na inny z tego samego modelu i kodu silnika od brata i powiem Wam czy pomogło.

---------- Post dopisany 17-06-2013 at 20:13 ---------- Poprzedni post napisany 14-06-2013 at 19:10 ----------

Chłopaki a jak zdjąć ten CYBAND z zaworu (elektrozawór filtra węgla aktywnego) [?] , ponieważ nie jest to zwyczajny cybant na śrubokręt gwiazdkowy. Macie jakieś pomysły[?]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...