Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż i działanie ACC Adaptive Cruise Control aktywny radar 2007-2012


wrclaguna

Rekomendowane odpowiedzi

ACC (ADAPTIVE CRUISE CONTROL ) AKTYWNY RADAR 2008 -2012


Wazne info zapozyczone z FORUM Niemieckiego :

http://www.motor-talk.de/forum/adaptive-cruise-control-nachruesten-t2166925.html?page=83#top



CAŁY PORADNIK OPARTY JEST NA SYSTEMIE MMI 2G MOST (ŚWIATŁOWÓD) !!!!

W PRZYPADKU INNYCH SYSTEMOW TYPU CONCERT/SYMPHONY ,MMI 3G LOW ,MMI 3G ,HIGH MMI 3G+ , INNE JEST KODOWANIE .


STEROWNIKI OBSŁUGUJĄCE ACC i działają ( te które znam )

2.0 TDI DIESEL ( CAGA ) 03L 906 022 JM , SKRZYNIA MANUALNA
2.0 TDI DIESEL ( CAHA ) 03L 906 022 MH , SKRZYNIA MANUALNA
2.0 TDI DIESEL ( CAGA) 03L 906 022 NN , SKRZYNIA MANUALNA

2.0 TDI DIESEL ( CAHA) 03L 906 022 RM , SKRZYNIA MANUALNA

przegląd list Jakie SW działa / nie działa z ACC.

HW dla wszystkich poniżej: 03L 906 022 B

SW bez wsparcia ACC:

03L 906 022 B

SW z obsługą ACC:

03L 906 022 MJ

03L 906 022 JM

03L 906 022 MQ / MR (CAHA)


8K0907561B - ACC3 - działa w "przedlifcie" !!!

A5 3.0TDI quattro / manual ACC - kodowanie - 0079C0
A4 B8 2.0 TDI QUATTRO manual ACC - kodowanie - 00EEE9
A4 2.0TFSI 2009 bez haka kodowanie : 00C7E0

 

Informacje Ogólne :

Do realizacji tego MODA niezbędne są poniższe podzespoły.

Sterownik układu regulacji odstępu od poprzednika , sterownik silnika , przełącznik układu utrzymywania prędkości , sterownik w zestawie wskaźników tablicy przyrządów , sterownik systemu ABS , czujnik liczby obrotów z tyłu po prawej stronie (tylko w samochodach z napędem na cztery koła), czujnik liczby obrotów z przodu po prawej stronie , czujnik liczby obrotów z tyłu po lewej stronie (tylko w samochodach z napędem na cztery koła) i czujnik liczby obrotów z przodu po lewej stronie .

Zasięg ACC Ok. 200m .
ACC pracuje w zakresie prędkości 20 … 200 km/h .
Częstotliwość sygnału ACC 76,5 GHz .
Maksymalna skuteczność hamowania osiągana przez ACC w porównaniu z całkowitą skutecznością hamowania 25 % .

 

 

 

 

accsterowniki.png

 

 

 

 

 

Poprzez sieć poszczególnych systemów samochodu liczne sterowniki przyczyniają się do działania ACC .
Sterowniki te komunikują się ze sobą poprzez różne wersje magistrali. Aby zapewnić komunikację poprzez kilka wersji magistrali, interfejs diagnostyczny magistrali danych , który połączony jest ze wszystkimi wersjami magistrali, przetwarza dane i przekazuje je do odpowiedniego sterownika.
Przedstawione na rysunku sterowniki są niezbędne dla działania ACC !!!!! .
Sterowniki oznaczone czarnym punktem odpowiadają za podstawowe funkcje, w przypadku pozostałych sterowników komunikat o usterce prowadzi do natychmiastowego wyłączenia ACC lub sterowniki te są odpowiedzialne za wizualne i akustyczne wskazanie informacji i komunikatów o usterkach.

 

 

 

 

 

 

 

 

Krótki Opis Działania:

Kierowca aktywuje regulację, przyspiesza samochodem do wymaganej prędkości i naciska przycisk SET na przełączniku układu utrzymywania prędkości .
Sterownik systemu ABS oblicza na podstawie czujników liczby obrotów (tylko w przypadku samochodów z napędem na cztery koła), (tylko w przypadku samochodów z napędem na cztery koła) i liczbę impulsów i przesyła do magistrali CAN zestawu wskaźników / układu jezdnego.
Sterownik w zestawie wskaźników tablicy przyrządów potrzebuje tej liczby impulsów przebytej drogi do obliczenia aktualnej prędkości.
Sterownik układu regulacji odstępu od poprzednika odczytuje sygnał prędkości, aby sterownik w zestawie wskaźników tablicy przyrządów przekazał go do magistrali CAN układu jezdnego i obliczył na tej podstawie wymagane przyspieszenie, które jest konieczne do utrzymania wcześniej wyznaczonej wymaganej prędkości i przekazuje je do sterownika silnika .
Jeśli prędkość rzeczywista różni się od prędkości wymaganej, sterownik układu regulacji odstępu od poprzednika rozpoznaje tę różnicę i przekazuje ponownie obliczone wymagane przyspieszenie do sterownika silnika .
Sterownik silnika decyduje, czy do osiągnięcia wymaganego przyspieszenia należy zwiększyć lub zmniejszyć dawkę wtrysku lub czy w razie potrzeby należy uruchomić hamulce (następuje to poprzez sterownik systemu ABS ).



SPIS POTRZEBNYCH CZĘŚCI :

- 8K0 907 561 © - RADAR 1 szt. koszt od 500-900 PLN uzywka ( posiada OCHRONE KOMPONENTU )

radaracc.jpg



- 8K0907299 - RAMKA RADARU 1 szt. do 15.08.2011 r. po 2011 r. z literka A
- 8K0907574B - UCHWYT RADARU 1 szt.



radar1e.jpg


- 4F0972708 - wtyka 8 PIN 1szt.
- 000 979 009 E - PINY 4 szt. ( jeden kabelek 2 PINY )

- 000 979 135 E - PINY 1 szt. (bezpiecznik)

009ex.png

39676.jpg

- N90920301 - NITY MOCUJĄCE 2 szt.
- N10347103 - WKRETY 2 szt.
- 4H0998561 - ZESTAW NAPRAWCZY RADARU (plastiki, srubki mocujące i regulacyjne) jesli bedzie taka potrzeba
:wink:

- 8K0920930 J , JX - LICZNIK DIESEL KOLOR
- 8K0920930 H , HX - LICZNIK DIESEL KOLOR
- 8K0920930 R , RX - LICZNIK DIESEL KOLOR


- 8K0920930 G , GX - LICZNIK BENZYNA KOLOR
- 8K0920930 T , TX - LICZNIK BENZYNA KOLOR
- 8K0920930 Q , QX - LICZNIK BENZYNA KOLOR

do S4 ( pasuje tez do zwykłej benzyny )
- 8K0920930 L , LX - LICZNIK BENZYNA KOLOR
- 8K0920930 K , KX - LICZNIK BENZYNA KOLOR

- 8K0920930 A , AX - LICZNIK BENZYNA KOLOR




licznikacc.jpg


- 8K0953502BE - MANETKI WRAZ Z TEMPOMATEM I REGULACJĄ ODLEGŁOSCI 1 szt. ( w zalezności czy sedan czy kombi)
- 8K0953568G - TASMA 12 PIN z czujnikem kąta skrętu ogsługująca ACC


manetkilaineiacc.jpg


- 8K0807682E -KRATKA W ZDERZAK pod ACC 1 szt. ( w moim przypadku S LINE )

kratkaacc.jpg

np.
- 8T0907468L Q AA - STEROWNIK GATEWAY MOST ( Posiada OCHRONE KOMPONENTU )

****** UWAGA !!!! *****

jeśli mamy SYSTEMY : SIDE ASSIST , LANE ASSIST ,HIGH BEAM ASSIST zainstalowany to nie ma potrzeby zmiany sterownika !!! )


8t0907468q.jpgmodulgateway.jpg

STEROWNIKI GATEWAY obsługujące SYSTEM (które znam :wink: ) :

AUDI A4 B8 2008-2012 :

- 8T0907468J ( CAN )
- 8T0907468N ( CAN )

- 8T0907468S ( CAN )
- 8T0907468AC ( CAN )
- 8T0907468AG ( CAN )

- 8T0907468G ( światłowód ) MOST
- 8T0907468L ( światłowód ) MOST
- 8T0907468Q
( światłowód ) MOST
- 8T0907468AA ( światłowód ) MOST
- 8T0907468AE ( światłowód ) MOST
- 8T0907468AJ ( światłowód ) MOST

- Polift po 2012

- 8R0 907 468 B (CAN)
- 8R0 907 468 G (CAN)
- 8R0 907 468 M (CAN)
- 8R0 907 468 S (CAN)

- 8R0 907 468 P (swiatłowod ) MOST
- 8R0 907 468 N (swiatłowod ) MOST
- 8R0 907 468 D (swiatłowod ) MOST
- 8R0 907 468 J (swiatłowod ) MOST
- 8R0 907 468 AA (swiatłowod ) MOST

Moduły kierownicze obsługujace ACC ( te ktore znam ) :

KOSTAL Przedlift 2008-2012 :

- 8K0 953 568 G : FIS , obsługuje Tempomat, obsługuje Multifunkcje , obsługuje ACC (aktywny tempomat RADAR)
- 8K0 953 568 M : FIS , obsługuje tempomat , obsługuje Multifunkcje , obsługuje ACC ( aktywny tempomat RADAR)

Firma VALEO

- 8R0 953 568 M : FIS , obsługuje tempomat , obsługuje Multifunkcje , obsługuje ACC ( aktywny tempomat RADAR)

- 8R0 953 568 R : FIS , obsługuje tempomat , obsługuje Multifunkcje , obsługuje ACC ( aktywny tempomat RADAR)

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/155351-montaz-crusie-control-system-tempomat-z-przelacznikami/?p=2223061#entry2223061


POMOCNE TEMATY Z FORUM :

:arrow2:DEMONTAŻ TAPICEREKI ORAZ OSŁON

:arrow2:DEMONTAŻ TAPICEREKI ORAZ OSŁON

:arrow2:DEMONTAŻ KRATEK ZDERZAKA ORAZ HALOGENÓW
 

 



DEMONTAZ ZDERZAKA :


zderzakzestawienie.png

 

1 - Śruba
2- Śruba
3- Część zamykająca osłony zderzaka
4- Osłona
5- Osłona zderzaka
6- Czujnik sygnalizacji przy parkowaniu, przedni prawy
7- Osłona chłodnicy
8- Śruba
9- Osłona poprzecznego pasa nadwozia
10- Nit rozprężny
11- Absorber uderzeń
12- Czujnik sygnalizacji przy parkowaniu, przedni lewy
13- Mocowanie osłony przedniego zderzaka
14- Śruba
15- Nakrętka
16- Reflektor przeciwmgłowy
17- Kratka wlotu powietrza
18- Śruba
19- Śruba

 

zderzakoslona.png

 

Wymontowanie i zamontowanie osłony poprzecznego pasa nadwozia

– Wykręcić śruby 1 2 3 5 - zatrzasków rozprężnych.
– Podnieść osłonę 4 poprzecznego pasa nadwozia -strzałka- i odczepić od osłony chłodnicy.

Zamontowanie przebiega w odwrotnej kolejności, przestrzegać przy tym następujących punktów:
– Wsunąć osłonę poprzecznego pasa nadwozia prowadnicami w mocowania przy osłonie chłodnicy i osłonie zderzaka.
– Włożyć zatrzaski rozprężne i wcisnąć do oporu śruby.

zderzakspodmocowaniaeu.png

– Wykręcić śrubę 3 .
– Wykręcić śrubę 2 i zamknięcie szybkomocujące 1 z osłony tłumiącej hałas przy osłonie przedniego zderzaka.


zderzakoslonadolna.png


Wymontowanie i zamontowanie części zamykającej osłony przedniego zderzaka

Wymontowanie
– Wykręcić śruby 1 2 .
– Zdjąć część zamykającą osłony przedniego zderzaka w kierunku jazdy do tyłu.


radar13.png


Wymontowanie i zamontowanie kratki wlotu powietrza

Wymontowanie
– Odblokować haki blokujące za pomocą wkrętaka.
– Wyjąć kratkę wlotu powietrza 1 z dolnej części osłony zderzaka -.


radar12.png

Zestawienie montażowe czujnika układu automatycznej regulacji odstępu od poprzednika

1 - Nakrętka
2 - Śruba
3 - Tuleja gwintowana wciśnięta w podłużnicę
4 - Uchwyt
5 - Śruba
6 - Czujnik układu automatycznej regulacji odstępu od poprzednika
7 - Osłona czujnika układu automatycznej regulacji odstępu od poprzednika
8 - Wtyczka w celu odblokowania ścisnąć obie klamry .

radar14.pngradar14.png

– Obrócić zamocowania 2 o ok. 45° w lewo i wyjąć.
– Odblokować i odłączyć wtyczkę 3 .
– Wyjąć czujnik układu automatycznej regulacji odstępu od poprzednika 1 do przodu przez osłonę zderzaka.
– Wykręcić śruby 1 i zdjąć uchwyt 2 .

Zamontowanie odbywa się w odwrotnej kolejności. Zwrócić przy tym uwagę na następujące zalecenia:

Śruby dwustronne w uchwycie są wstępnie ustawione. Jeśli to konieczne, należy skorygować ustawienie.
– Położyć czujnik na miękkie, czyste podłoże.

srubyacc.jpg

mocowanieacc.jpg

otworyacc.jpg

radaracc.jpg

radarzamocowanie.jpg

pdc56.jpg

pdc55.jpg

W tym momencie mamy dostep do plastikowej obudowy ECU ktora odkrecamy .

pdc25.jpg

Ukaze sie nam taki widok :) W dolnym mocowaniu przeciagamy nasza wiazke z RADARU ACC .

pdc22.jpg

pdc21kopia.jpg

pdc20.jpg

pdc23.jpg

W gumie ktoredy puszczamy wiazke znajduje sie masa uszczelniajaca , ktora troszke wyciagamy . Pozniej zabezpieczamy ją silikonem .

pdc24.jpg

W podszybiu mamy mocowanie gumowe gdzie puszczamy wiazke w kierunku ACC RADARU przedniego zderzaka . Ciagniemy ja pod filtrem powietrza .

pdc57.jpg

Mase bierzemy albo z podszybia lub w dolnym slupku A . Jezeli chodzi o zasilanie to ciagniemy niestety kabel do bagaznika po prawej stronie :wink:


a9710560.png


pdc36.jpg

pdc37.jpg

pdc38.jpg



pdc40.jpg


pdc41.jpg





DEMONTAZ LICZNIKA :


17licznikdemontaz.png

Nawiew w tablicy przyrządów posiada po obu stronach otwór do zawieszania wyjmaka.
– Wyjąć ostrożnie nawiew w tablicy przyrządów 1 na przemian po obu stronach za pomocą wyjmaka z otworu montażowego.
– Wersja wyposażenia z oświetleniem: odłączyć elektryczne złącze wtykowe przy nawiewie w tablicy przyrządów.

Zamontowanie przebiega w odwrotnej kolejności, przestrzegać przy tym następujących punktów:
Sprawdzić klamry mocujące pod kątem uszkodzenia lub zniekształcenia, w razie potrzeby wymienić.
– Podczas wsuwania nawiewu w tablicy przyrządów w otwór montażowy zwrócić uwagę, aby prowadnica powietrza prawidłowo się zagłębiła.
– Wcisnąć nawiew w tablicy przyrządów do oporu w otwór montażowy.


17licznikdemontaz2.png


– Osłonę 1 ekranu systemu MMI podważyć wyjmakiem w narożnikach strzałka i zdjąć.
– Rozłączyć elektryczne złącze wtykowe lampki kontrolnej wyłączonej poduszki bezpieczeństwa po stronie przedniego pasażera /przycisku świateł awaryjnych i zdjąć osłonę.

Zamontowanie przebiega w odwrotnej kolejności, przestrzegać przy tym następujących punktów:

Sprawdzić klamry mocujące pod kątem uszkodzenia lub zniekształcenia, w razie potrzeby wymienić.
– Docisnąć osłonę ekranu systemu MMI aż do słyszalnego zablokowania.

17licznikdemontaz3.png

– Przestawić kierownicę jak najbardziej do tyłu i w dół, wykorzystać do tego cały zakres ustawiania kolumny kierownicy.
– Wyłączyć zapłon i wyjąć kluczyk zapłonu.
– Zdjąć osłonę szczelinową
– Odłożyć osłonę szczelinową na górną osłonę kolumny kierownicy.
– Wymontować nawiew w tablicy przyrządów po lewej stronie
– Wymontować osłonę ekranu systemu MMI

– Wykręcić śruby -strzałki-.
– Wyjąć zestaw wskaźników 1 na tyle, aż będzie przylegał do kierownicy.
– Rozłączyć elektryczne złącze wtykowe.

17licznikdemontaz4.png

– Aby odłączyć elektryczne złącze wtykowe, nacisnąć zabezpieczenie 1 , obrócić jarzmo mocujące zgodnie z kierunkiem strzalki i odłączyć złącze wtykowe.
– Wyjąć zestaw wskaźników w stronę kierowcy pomiędzy kierownicą a tablicą przyrządów.

Zamontowanie przebiega w odwrotnej kolejności .
Jesli chodzi o licznik to posiada OCHRONE KOMPONENTU . W tym celu przy zmianie udajemy sie do ASO

accsterowniki.png

- Sterownik układu regulacji odstępu od poprzednika J428
- Sterownik silnika J623
- Sterownik automatycznej skrzyni biegów J217 (tylko opcjonalnie występuje w samochodzie)
- Sterownik poduszki bezpieczeństwa J234
- Interfejs diagnostyczny magistrali danych J533
- Jednostka wskazań sterownika przedniej jednostki wskazań i obsługi informacji J685
- Sterownik przedniej jednostki wskazań i obsługi informacji J523
- Jednostka obsługi systemu Multimedia E380
- Sterownik rozpoznawania przyczepy J345 (tylko opcjonalnie występuje w samochodzie)
- Centralny sterownik systemu Komfort J393
- Sterownik instalacji elektrycznej samochodu -J519-
- Sterownik elektroniki kolumny kierownicy J527/czujnik kąta skrętu kierownicy G85
- Przełącznik układu utrzymywania prędkości E45
- Sterownik w zestawie wskaźników tablicy przyrządów J285
- Czujnik kąta skrętu G85
- Sterownik elektromechanicznego hamulca postojowego J540
- Sterownik aktywnego układu kierowniczego J782 (tylko opcjonalnie występuje w samochodzie)
- Sterownik systemu ABS J104


acc4v.pngacc6v.png

Informacje ogólne, współpracujące elementy

Sterownik układu regulacji odstępu od poprzednika J428 działa na zasadzie radaru.
Podstawą jest prosta zasada: promieniowanie elektromagnetyczne odbija się od powierzchni przedmiotów. Odbite promieniowanie jest rejestrowane jako „echo“. Okres czasu pomiędzy wysłaniem sygnału a odebraniem odbitego sygnału jest zależny od odstępu od obiektu.
Pokazany na rysunku odstęp jest w przypadku B dwa razy większy niż w przypadku A . W związku z tym okres czasu, aż odbity sygnał osiągnie odbiornik, jest w przypadku B dwa razy większy niż w przypadku A.

W realnych sytuacjach na drodze (np. na autostradach i drogach wielopasmowych lub na zakrętach) najczęściej w polu widzenia radaru znajduje się jednocześnie kilka samochodów.
Tutaj konieczne jest rozpoznanie, który samochód znajduje się na tym samym pasie ruchu (lub w stosunku do którego samochodu powinien być realizowany wybrany odstęp).
To warunkuje określenie pasa ruchu przez sterownik układu regulacji odstępu od poprzednika J428 , do czego potrzebne są dodatkowe sygnały wejściowe: przede wszystkim z czujnika przyspieszenia kątowego G202 , czujnika liczby obrotów G44 G45 G46 G47 i czujnika kąta skrętu kierownicy G85. Poprzez analizę tych sygnałów uzyskuje się informacje odnośnie przebiegu zakrętów jezdni.
Ten „fikcyjny“ pas ruchu B jest wynikiem obecnie przejeżdżanego przez samochód promienia zakrętu R i zapisaną średnią szerokością pasa ruchu.
Najbliższy obiekt znajdujący się na tym pasie ruchu, który zarejestruje czujnik radarowy, wykorzystywany jest jako aktualny obiekt do regulacji odstępu od poprzednika.
Dodatkowo w tym procesie uczestniczą następujące podzespoły: sterownik w zestawie wskaźników tablicy przyrządów J285 , sterownik elektroniki kolumny kierownicy J527, przełącznik układu utrzymywania prędkości E45, sterownik silnika J623, sterownik systemu ABS J104, czujnik liczby obrotów z tyłu po prawej stronie G44 (tylko w samochodach z napędem na cztery koła) i przedni prawy czujnik liczby obrotów G45, tylny lewy czujnik liczby obrotów G46 (tylko w samochodach z napędem na cztery koła) oraz przedni lewy czujnik liczby obrotów G47


acc7v.pngacc8j.pngacc9.png

OPIS DZIAŁANIA :

Kierowca niebieskiego samochodu aktywuje regulację, wybiera prędkość V i odstęp a za pomocą przełącznika układu utrzymywania prędkości E45. To położenie przełącznika jest odczytywane przez sterownik elektroniki kolumny kierownicy J527 i przekazywane do sterownika układu regulacji odstępu od poprzednika J428 poprzez magistralę CAN. Sterownik układu regulacji odstępu od poprzednika J428 odczytuje aktualną prędkość przekazaną przez sterownik w zestawie wskaźników tablicy przyrządów J285 do magistrali CAN układu jezdnego i przekazuje do sterownika silnika J623 wymagane przyspieszenie w celu uzyskania żądanej prędkości. Samochód przyspiesza do wybranej prędkości.

Samochód (czerwony) jadący z przodu po tym samym pasie ruchu zostaje rozpoznany przez sterownik układu regulacji odstępu od poprzednika J428, który przekazuje do sterownika silnika J623 odpowiednio zmienione wymagane przyspieszenie w celu utrzymania żądanego odstępu. Sterownik silnika J623 decyduje, czy do osiągnięcia wymaganego przyspieszenia należy zwiększyć lub zmniejszyć dawkę wtrysku lub czy w razie potrzeby należy uruchomić hamulce (następuje to poprzez sterownik systemu ABS J104). Dzięki temu prędkość V niebieskiego samochodu jest tak redukowana, że zostaje zachowany żądany odstęp a.

Drugi samochód (motocykl) wjeżdża na odcinek pasa ruchy stanowiący bezpieczny odstęp od jadącego z przodu samochodu. Obliczone przez sterownik układu regulacji odstępu od poprzednika J428 wymagane przyspieszenie nie może być zrealizowane przez sterownik silnika J623. Oznacza to, że nie da się już uzyskać żądanego odstępu tylko poprzez ingerencję układu hamulcowego i istnieje zagrożenie zderzenia z motocyklem. Kierowca poprzez optyczne (w sterowniku w zestawie wskaźników tablicy przyrządów J285) i akustyczne ostrzeżenie (poprzez głośniki) zostaje wezwany do naciśnięcia pedału hamulca w celu uniknięcia zderzenia.

Naciśnięcie pedału hamulca przez kierowcę powoduje dezaktywację ACC. Kierowca ma teraz możliwość przejęcia wartości ustawionej przed hamowaniem poprzez funkcję (poprzez pociągnięcie przełącznika układu utrzymywania prędkości E45) lub wprowadzenie nowego odstępu i nowej prędkości poprzez naciśnięcie przycisku SET. Jadący z przodu motocykl opuszcza pas ruchu. Zostaje to rozpoznane przez czujnik radarowy. Niebieski samochód ponownie przyspiesza do wprowadzonej żądanej prędkości.


accif.pngacc1fr.png


INFORMACJE OGÓLNE DOTYCZĄCE ACC :

WARUNKI REGULACJI

Poniższe informacje są niezbędne do regulacji.

Odstęp od jadącego z przodu samochodu
Okres czasu pomiędzy wysłaniem sygnału a odebraniem odbitego sygnału jest zależny od odstępu od obiektu.
Oznacza to, że im bardziej oddalony jest obiekt lub samochód, tym większy jest odstęp czasowy pomiędzy wysłanym a odebranym sygnałem.

Prędkość jadącego z przodu samochodu
Jeśli odstęp od jadącego z przodu samochodu zmniejsza się, to częstotliwość odbitego sygnału zwiększa się.
Jeśli odstęp od jadącego z przodu samochodu zwiększa się, to częstotliwość odbitego sygnału zmniejsza się.

acc2w.png

Ta zmiana częstotliwości jest analizowana przez elektronikę i dostarcza wartość prędkości.

Pozycja jadącego z przodu samochodu
Sygnał radarowy rozchodzi się w kształcie maczugi.
Siła sygnału zmniejsza się przy tym wraz ze wzrostem odległości od nadajnika umieszczonego w samochodzie w kierunku wzdłużnym i poprzecznym.

Do określenia pozycji niezbędna jest dodatkowo informacja, pod jakim kątem w stosunku do naszego samochodu porusza się samochód jadący z przodu.
W tym celu zastosowano radar wielowiązkowy.
Stosunek amplitud (=siła sygnału) odbieranych (odbitych) sygnałów poszczególnych wiązek radarowych dostarcza informacji na temat kąta.


KODOWANIE STEROWNIKÓW :


Mozemy zakodowac ACC bez uzywania VCDS w panelu MMI . Musimy pierwsze odblokowac tzw. zielone menu :wink4:

[07 - Head Control]
[Adaptacja - 10] -> Channel 8 -> Zmienic 0 na 1


Jak wchodzimy w zielone menu ? Otoz przytrzymujemy te dwa przyciski :)

pdc111.jpg

pdc112.jpg

pdc113.jpg

pdc114.jpg

pdc115.jpg

Na koncu zaznaczamy ACC (fajkujemy ) i wciskamy na samym dole ACCEPT :wink4:


ODBLOKOWANIE UKRYTEGO MENU :
***** Robisz ta Procedure na swoją odpowiedzialność !!! :dancing:

Ukryte MENU w MMI 2G
07-HEAD CONTROL
--->ADAPTACJA 10--->Channel 8 zmiana z 0 na 1

Ukryte MENU w MMI 3G

5F-Inf.Elektr.--->ADAPTACJA 10--->Channel 6 zmiana z 0 na 1


************************************************************************************************************************************************************




07 Head Control---> ADAPTACJA 10---> Channel 01 ---> dodajemy +1 do naszych istniejących wartości


071x.png
0721q.png
0711r.jpg


Na koniec zawsze robimy RESTART MMI --->Channel 111 wpisując 1 aby sterownik przyjął kodowanie



191dg.png
192d.png


01-Sterownik silnika ---> Coding 07--->Long Coding Helper ---> BYTE 6 Bit 1 zmiana z 0 na 1 .


011sn.png
acc11.png



16-Sterownik kolumny kierowniczej ---> Coding 07--->Long Coding Helper ---> BYTE 2 i 3 zmiana z 0 na 1 .


161o.png
162gt.png
163y.png

13-Sterownik ACC ---> Coding 07--->Long Coding Helper ---> .


acc11s.png
acc22.png
acc3e.png
acc44.png

13accadaptacja.png
13accadaptacja1.png
13accadaptacja3.png
13accadaptacja5.png


w sterowniku STG 13 ACC w dopasowaniu kanałów można ustawić włączyć funkcje w MMI ustawienia regulacje odległości.
w moim przypadku przykład na MMI 3G HIGH

281zrqv.jpg
123mtdj.jpg
kefbtg.jpg

STG 13 ACC -> funkcja 10 DOPASOWANIE -> kanał 07 -> zmieniamy z 0 na 1 -> testuj i zapisz






W kanałach adaptacyjnych 01 i 02 tony akustyczne (gong ) są włączane i wyłączane.
Adaptacja kanał 01

Aktywne lub nieaktywne, gdy gong tony CAR/SYSTEM/ACC/GONG off wybraniu w menu MMI są określone.

Kodowanie wartość adaptacji kanał 01,0000000, oznacza, że nie ma gong jest aktywne.

Przykład: kodowanie wartość 00000001 oznacza, że gong dla dźwigni położeniu nieprawidłowym jest aktywne.

Aktywowany gongi zawsze dźwięk przy dużej głośności, nawet jeśli ilość gong na MMI jest ustawiony na niski lub średni.
Domyślne kodowanie w adaptacji kanału 01 to: 01000010



Adaptacja kanał 02

Aktywne lub nieaktywne, gdy gong tony CAR/SYSTEM/ACC Gong/niski/sredni/wysoki wybraniu w menu MMI są określone.

Kodowanie wartość adaptacji kanał 02,11111111 oznacza to, że wszystkie dźwięki gong są aktywne.

Przykład: Tylko selektor położenie dźwigni nieważne gong nie może być aktywowany. Kodowanie wartość w kanale adaptacji 02 jest 11111110 Zauwazyc trzeba , że odpowiedni bit w adaptacji kanał 01 ma wartość 0, co oznacza jednocześnie położenie dźwigni selektora nieważne gong nie jest aktywny w kanale adaptacji 01. (Kodowanie kanału adaptacji wartość 01, xxxxxxx0)

Tylko wartości między 10000000 i 11111111 są akceptowane, ponieważ kierowca zastąpi polecenia gong nie może być wyłączona.

Domyślne kodowanie w adaptacji kanału 02 to: 11111111



Bieżące ustawienia trybu gong są przechowywane w blok wartości mierzonych 11, stref 3 i 4 ACC (dane są tylko importowane do zmierzonych wartości bloków raz zapłon został wyłączony i ponownie)


Ekran dla dźwięków gong
xxxxxxx1 Bit0 położenie dźwigni Selector nieważny (w pojazdach z automatyczną skrzynią biegów: selektor położenie dźwigni nieważne, w pojazdach z ręczną skrzynią biegów: nie ważne bieg)
xxxxxx1x Bit1 ACC błąd
xxxxx1xx BIT2 postojowe Elektryczny hamulec / naciśnięciu hamulca ręcznego
xxxx1xxx bit3 ESP cut-in

xxx1xxxx bit4 Ograniczenie prędkości
xx1xxxxx Bit5 ACC zewnętrzny czujnik
x1xxxxxx bit6 ACC niedostępny
1xxxxxxx BIT7 Kierowca override zachęty

Adaptacja 01 i 02 mogą być odczytywane i zapisana z wyłączonym silnikiem.

Zapłon musi być włączony.



W kanale adaptacji 03 grzałka czujnika może być włączane i wyłączane. Fabrycznie podgrzewane czujnik jest aktywny. Nie jest wskazane, aby wyłączyć grzejnika czujnik, funkcjonowanie tempomatu adaptacyjnego nie może być zagwarantowana temperaturze otoczenia poniżej 5 ° C, a w pewnych warunkach środowiskowych, takich jak śniegu.

Wyjaśnienie kanał adaptacji 03:
0 = wyłączona grzałka

1 = włączona grzałka



SCHEMAT ACC :





accschemat.jpg


a9710560.png


KALIBRACJA SYSTEMU W ASO AUDI :

ZASADY KALIBRACJI

Czujnik układu regulacji odstępu od poprzednika i sterownik układu regulacji odstępu od poprzednika są umieszczone w jednej obudowie. W przypadku uszkodzenia czujnika / sterownika należy wymienić całą jednostkę.
W poniższym opisie jednostka składająca się z czujnika i sterownika określana jest mianem „czujnika”.
Czujnik znajduje się za prawą kratką wlotu powietrza przedniego zderzaka.
Zakłócenia działania mogą być spowodowane zabrudzeniem czujnika. Zdemontować w tym celu kratkę wlotu powietrza przed czujnikiem zgodnie z instrukcją napraw i oczyścić czujnik.
Przed rozpoczęciem ustawiania ACC należy najpierw odczytać pamięć usterek i usunąć usterki.
W „bloku wartości mierzonych 2” sterownika ACC należy odczytać, czy czujnik jest tylko lekko przestawiony.

Układ ACC można ustawiać tylko za pomocą urządzenia do pomiaru geometrii oraz urządzenia do ustawiania dopuszczonego przez VW/AUDI !!!!!

Warunkiem bezbłędnego działania systemu ACC jest jego prawidłowe ustawienie.
Ponowne ustawianie jest konieczne, gdy:

- Ustawiana jest zbieżność kół tylnej osi.
- Wymieniany jest cały czujnik układu automatycznej regulacji odstępu od poprzednika .
- Zostało przeprowadzone prostowanie prawej podłużnicy.
- Przód samochodu jest uszkodzony.
- Kąt zmiany ustawienia jest większy niż – 0,8° do + 0,8°.

 

Odległość RADARU nie można określić w sposób bezpośredni. Są one obliczane za pomocą płyty kalibracyjnej. Na płycie kalibracyjnej umieszczone są elementy geometryczne, które się mocno różnią od pozostałej części płyty.
Płyta jest ustawiana w położeniu odniesienia przed samochodem. Następnie kamera rejestruje obraz płyty kalibracyjnej. Na podstawie analizy obrazu ustalane jest położenie elementów geometrycznych na obrazie. Na podstawie ustalonych współrzędnych obrazu i znanego położenia odniesienia płyty program elektroniczny określa rzeczywiste kąty położenia kamery i zapisuje je w sterowniku. Ponadto określana jest rzeczywista wysokość kamery w samochodzie.

Kalibracja systemu obejmuje Nastawy podstawowe. Ponieważ podczas wykonywania programu do kalibracji w trybie Prowadzone funkcje użytkownik testera krok po kroku wykonuje cały program, nie trzeba pojedynczo uruchamiać poszczególnych Nastaw podstawowych. Tester automatycznie i w odpowiednim miejscu uruchamia Nastawy podstawowe w programie. Tym samym są one w pełni wykonywane w tle.

Do kalibracji Systemu ACC używa się narzędzi specjalnych dostepnych tylko w ASO .

kalibracja.png


accasoregulacja.png
WYKAZ BŁĘDOW ACC :

Ewentualne zapisy błędów pamięci:
Lokalizacja Typ błędu Fault :


00003 - Sterownik uszkodzony

00234 - ACC Czujnik wyrównane

00446 - Zaburzenia funkcji z powodu niskiego napięcia dolna granica nie osiągnięta

00447 - Zaburzenia funkcji z powodu wysokiego napięcia górny limit przekroczony
00456 - Wejście i uruchomić sterownik autoryzacji - J518 Brak sygnału / komunikacji

00457 - Onboard kontrola zasilania unit-J519 Brak sygnału / komunikacji
00466 - elektronika Steering column unit-J527 kontrola Brak sygnału / komunikacji
00466 - elektronika Steering column unit-J527 kontrola Nieoczekiwane sygnał
00466 - Kolumna kierownicy elektronika sterująca unit-J527 Proszę przeczytać pamięć usterek
00473 - Elektroniczny parking / ręcznie sterowanie hamulca - J540 Brak sygnału / komunikacji
00473 - Elektroniczny parking / ręcznie sterowanie hamulca - J540 Nieoczekiwane sygnał
00532 - Napięcie zasilania Górny limit przekroczony

00532 - Napięcie zasilania dolna granica nie osiągnięta
00652 - Monitorowanie biegów Nieoczekiwane sygnał

00778 - nadawca Kąt skrętu - brak sygnału / komunikacji

00778 - nadawca Kąt skrętu - Nieoczekiwane sygnał
01042 - Regulator nie kodowane

01044 - Sterownik nieprawidłowo kodowany
01299 - Data bus interfejs diagnostyczny-J533 Brak sygnału / komunikacji

01299 - Data bus interfejs diagnostyczny-J533 Nieoczekiwane sygnał
01314 - Sterownik silnika brak sygnału / komunikacji

01314 - Sterownik silnika jednostka Nieoczekiwane sygnał
01314 - Sterownik silnika Proszę przeczytać pamięć usterek
01315 - Skrzynia biegów sterowanie Brak sygnału / komunikacji

01315 - jednostka sterująca skrzyni biegów Nieoczekiwane sygnał
01315 - jednostka sterująca skrzyni biegów Proszę przeczytać pamięć usterek
01316 - sterowanie hamulcabrak sygnału / komunikacji

01316 - Sterowanie hamulcem jednostka Nieoczekiwane sygnał
01316 - sterowanie hamulca Przeczytaj pamięć usterek
01317 - Moduł sterujący w tablicy rozdzielczej insert-J285 Brak sygnału / komunikacji

01317 - Moduł sterujący w tablicy rozdzielczej insert-J285 sygnał Nieoczekiwane
01317 - Moduł sterujący w tablicy rozdzielczej insert-J285 Proszę przeczytać pamięć usterek
01319 - ACC control unit-J428 Brak lub nieprawidłowe ustawienie podstawowe / adaptacja

01330 - system Convenience jednostka centralna-J393 kontrola Brak sygnału / komunikacji

01330 - system centralnego sterowania Convenience unit-J393 Nieoczekiwane sygnał
01330 - system centralnego sterowania Convenience unit-J393 Proszę przeczytać pamięć usterek
01517 - rozpoznawanie Trailer unit-J345 kontrola Brak sygnału / komunikacji

01517 - rozpoznawanie Trailer unit-J345 kontrola Nieoczekiwane sygnał
01517 - rozpoznawanie Trailer control unit-J345 Proszę przeczytać pamięć usterek
01577 - Wyłączenie z powodu przegrzania

02001 - ACC magistrala danych uszkodzony

02002 - ACC-Z47 grzałka czujnika Usterka elektryczna w obwodzie

02003 - identyfikacja sterownika unit-J589 kontrola Brak sygnału / komunikacji

02003 - control Identyfikacja kierowcy unit-J589 Nieoczekiwane sygnał
02012 - ACC wyłącznik bezpieczeństwa

02084 - Brak ochrony podzespołów lub nieprawidłowe ustawienie podstawowe / adaptacja

02095 - Komponent Ochrona aktywne :naughty:

02213 - Funkcja odcięcia oparte na temperaturze hamulca




 

 


UWAGA!!!
Poniższy poradnik ma formę tylko poglądową.
Nie jest oficjalnym manualem Audi.
Absolutnie nie biorę na siebie żadnej odpowiedzialności za konsekwencje spowodowane nieumiejętnym montażem , kodowaniem .
Robiąc samemu ta przerobkę bierzecie całą odpowiedzialnośc na siebie.



Kopiowanie, cytowanie, przerabianie / edycja tekstu i dalsza dystrybucja w celach komercyjnych jest zabronione !
Wykorzystywanie go na innym forum będzie traktowane jako naruszenie praw autorskich i praw do własności intelektualnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grubo Grzesiu - chyba z miesiąc to musiałeś pisać :decayed:

Temat oczywiście jest w trakcie uzupełnień :decayed: u mnie trwało to gdzies kilka miesiecy jezeli chodzi o znalazienie gratów i zakodowania wszystkiego :facepalm:

Dojdzie jeszcze pare fotek z Panelu MMI oraz wyświetlacza :wink:

Jak ktos nie jest w temacie kodowań w B8 to mu współczuje :grin:

Z biegiem czasu muszę uzupełnic kilka brakujacych info jezeli chodzi o MMI 3G oraz CONCERT/SYMPHONY .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć wam

Niezgodze się że ACC było w modelach od 2009 roku ja mam B8 z marca 2008 i posiadam tę funkcje.A z numerami sterownika to niewiem gdzie szukać bo bym napisał.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie jest ten silnik nie jestem specjalistą jeszcze muszę się podszkolić ale chętnie ci pomoge .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie jest ten silnik nie jestem specjalistą jeszcze muszę się podszkolić ale chętnie ci pomoge .

Musisz miec kompa aby odczytac numer sterownika silnika :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany, co w sytuacji gdy sterownik silnika nie przyjmuje kodowania? mi się wyświetla inny błąd coś w stylu : ten sterownik nie zostal jeszcze zainicjowany i mozliwe ze bedzie trzeba wpisać jakiś nr fabryczny czy cos w ten desen. Czy można wymienić sterownik na inny (co wtedy z immobiliserem)? czy moze da sie wgrac inny soft do obecnego? jakie to koszty? Nie powiem że acc to chyba najfajniejszy bajer jaki można dolozyc do B8 i chcialbym to zrobić. udało mi się już dorwać Gateway pod MOST z literką Q na końcu, radar razem z ramką, mocowaniem i kratką w zderzak mam nagrany a tu taka lipa.

pzdr

Jak autko jest z poczatku produkcji to lipa :kwasny: jaki numer sterownika silnika masz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rosstech z legalnym VCDS za 1800 pln. sprobuję recznie a jesli nie da rady to kaplica?:whistling:

moze masz zakodowany zwykly tempomat w silniku, jeśli tak to najpierw wykoduj, i nie moze byc odpalony silnik, ja u siebie juz zrobilem, dziala:wink: powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy na liczniku 8K0920930M, system CAN, benzyna 1.8 TFSI z 04/2011 odpalę ACC?

W ETKA'e opisy wyposażeń dla tego modelu i roku nie widzę licznika dedykowanego specjalnie do ACC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy na liczniku 8K0920930M, system CAN, benzyna 1.8 TFSI z 04/2011 odpalę ACC?

W ETKA'e opisy wyposażeń dla tego modelu i roku nie widzę licznika dedykowanego specjalnie do ACC.

W ETCE masz przeciez opisane jakie numery obsługują ACC :wink:

Po numerach PR - 8T4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

Odnośnie radaru - czy jest taka możliwość, żeby do mojego samochodu (A5 Sportback 2.0 TFSI' 2010) pasował tylko 8K0 907 561 z literką C? Tak podobno wychodzi z etki w ASO...

Dodatkowo niektóre radary oferowane np. na Allegro nie mają żadnej literki na końcu:O :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za hinta, ale jak rozumiem, każdy radar będzie pasował niezależnie od literki na końcu bądź jej w ogóle braku?

Tak bez problemu bedzie pasował :wink:

AUDI A4 S4 RS4 A5 S5 RS5 sa te same sterowniki

8K0 907 561 ---> 8K0 907 561 C ---> 8K0 907 299 A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, w takim razie przystępuje do zakupu:)

---------- Post dopisany 04-11-2013 at 19:12 ---------- Poprzedni post napisany 03-10-2013 at 11:37 ----------

Panowie, czy to możliwe, żeby mój sterownik silnika nie obsługiwał ACC? 2.0TFSI Quattro S-Tronic z 2010 roku, kod: CDNC? Wygląda na to, że nie przyjmuje kodowania:/

Problem jest podwójny, bo wszystko jest już zakupione, powymieniane i zainstalowane...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...